DISKUZE K ČLÁNKU Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?
Vozy Red Bullu již druhý rok vládnou závodním tratím Formule 1. Z čeho vyplývá jejich rychlost? Zlomí jim změny v oblasti výfuků příští rok vaz?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» marCZous33
(Hlasovali 2 lidé)
27.07.2011 20:31
Kdyz vidim, jak AN rozvinul svou genialitu u RBR… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
hemmis
00:45 30.07.2011 XXXno Newey měl kliku že se zmenila radikálně pravidla na rok 2009 a tím dostal nový prostor předchozí auta u redbulu odněj byly stejný krámy jako u mclarenu aji podobně vypadaly holt už za starých pravidel něvěděl co stím ale nové pravidla nabýdly nové možnosti a nové možnosti vedou k novím napadům a tak se to nabalu ksobě a proto je newey schopen RBR držet nahoře . sám dřív říkal že jen změna pravidel ho udržela . -
uzivatel000249
08:36 28.07.2011 XXXstále neviem, prečo sa to nazýva referenčná rovina, a nie referenčná šikmina ? -
airwar
21:27 27.07.2011 XXXNo tak pokud mě paměť neklame tak po roce 1982 došlo k zákazu Windcarů a někdy v roce 1984 nastal díky McLarenu nástup kompozitů, umím si představit hned několik důvodů ať už změny regulí či změna technologie který znemožnil pořádně toto využívat. Také je možné že výhodnost svého řešení tehdy nedokázali pořádně docenit a protože zdánlivě technologické problémy převyšovali výhody které technologie přinášela.
Takových kotrmelců zná automobilový průmysl spousty, třeba v závodních autech se až na vyjimky (např. Auto Union) dával motor dopředu před řidiče, přitom z hlediska aerodynamiky, lepšího zatížené hanné nápravy a v neposlední řadě i z hlediska výhledu řidiče je motor za zády jednoznačně výhodnější. Stačí pouhé konstatování že konstruktéři závodních vozů dělali při konstrukci závodních vozů 60 let zjevnou chybu?-
rudej 38 let
00:23 28.07.2011 XXX1) zákaz wingcarů - ten právě vedl k "objevení"difuzoru a jeho význam tak byl obrovský. Kompozity jsou jiná otázka.
2)Motor za zády je výhodnější, to víme. Za prvé se prosadil (alespoň v F1) již na přelomu padesátých a šedesátých let, takže v šedesátých letech většina konstruktérů již chybu nedělala...
A za druhé a to je podstatné - jakmile se tato koncepce osvědčila, již se nešlo zpět. Koncepci Auto Unionu přerušila válka a v padesátých letech se začínalo téměř od nuly. Jakmile bylo jasné, že Coopery jsou nej, už se nešlo zpět. U výfuků je to jiné. Jednou dole, pak nahoře, pak znovu dole. Při dnešní profesionálním pojetí v motorsportu mě to prostě překvapuje.
-
-
marCZous33
20:31 27.07.2011 XXXKdyz vidim, jak AN rozvinul svou genialitu u RBR, tak se ptam proc navrhoval tak "spatna" auta na sklonku angazma u McLarenu. Je zname, ze chtel odejit nekolik let, ale RD ho presvedcoval, at zustane. Byly jeho nevyrazne vozy v zaveru angazma umyslem, aby ho Ron nedrzel?-
airwar
21:32 27.07.2011 XXXTo nemyslím, ale jednak je možno že byl prostě prostředím McLarenu ale samotné formule 1 unaven a u RedBullu prostě dobyl baterky. Také mám pocit že u McLarenu možná nedostal v pozdější době tolik prostoru, přecejenom měl McLaren poměrně dost velké úspěšné období a je možné že se na tom mnozí méně schopní konstruktéři snažili přiživit. Upřímně i současný vývoj u McLarenu v posledních několika sezonách naznačuje že pokud jde o fungování týmu není vše zcela OK. A neposledním faktorem může být i motor renault který má nepochybně kromě nižžího výkonu než konkurence i jisté přednosti: rozměr, lepší rozložení váhy, nižší spotřebu.-
marCZous33
22:16 27.07.2011 XXXJen jsem polozil otazku. Jiste mas pravdu v tom, co pises. Nicmene AN mluvil o odchodu ke stavbe zavodnich katamaranu a najednou se objevil u RBR ... dalsi zvlastni okolnost jeho odchodu.
-
-
rudej 38 let
18:47 27.07.2011 XXXOprava - Renault to používal v roce 1983. To ale na věci nic nemění. -
rudej 38 let
18:45 27.07.2011 XXXV článku mě překvapila informace, že Renault používal výfuky ke zvýšní účinnosti difuzoru již v roce 1982. Proč ta myšlenka později zapadla ? Vzpomínám na dobu, kdy po vzoru Ferrari všichni vyústili výfuku nad kapotáž a později přidali periskopy. Tehdy rovněž tato změna koncepce pomáhala lepší aero. efektivitě zádi. Chápal bych změnu, kdyby výfuky ale RedBull byly novinkou. Ale když se o tom 28 let vědělo ?-
-
rudej 38 let
00:09 28.07.2011 XXXTak to právě nebyly. Wingcary již v roce 1983 nebyly, vozy měly rovnou podlahu, zástěrky byly zakázány ještě o rok dříve. Difuzor se tak stal největším zdrojem přítlaku.-
tom
09:57 29.07.2011 XXXnajhlavnejším problémom bolo to, že monopost pri plnom plyne generoval oveľa väčší prítlak ako pri zošliapnutom plyne. A keďže sa používali oveľa väčšie difúzory ako dnes robilo to veľký problém - obrovské zmeny prítlaku - nestabilita.
Nedokázali totiž pracovať s mapovaním motora tak ako teraz.
Proste to spôsobovalo toľko problémov - že prevyšovali nad výhodami.
-
-
-
-
marCZous33
17:45 27.07.2011 XXXTy myslis, ze se v tech top tymech doted nedelalo koncepcne? Samozrejme ze delalo, jenze jejich koncept nestacil a museli zacit "roubovat" na svuj koncept veci, ktere okopcili u RBR. Proto jejich prace vypada nekoncepcni. Vzpomen si na 2009, tam zas vsichni na sve vozy veseli difuzory ala Brawn, protoze nebyli schopni sve vozy dotahnout rychlostne na jejich uroven, s tim zakladem co meli. -
Oňo
16:46 27.07.2011 XXXGenialita A. Neweya spočíva v tom, že má obrovské skúsenosti nielen s konštruovania závodných monopostov, ale dobrý základ v študijnom obore, ktorý absolvoval a s jeho dlhoročnými skúsenosťami vie postaviť celkovú koncepciu auta tak, že vymetie všetky pavúčiny v predpisoch, kde sú diery. Má dostakok odborníkov pre riešenie dielčích problémov, ktorí jeho myšlienku koncepčného vozu na reálny rok, rozmenia na drobné a dopilujú jednotlivé detaily. Počas roka nezaspia a stále vyvíjajú a zdokonalujú auto, až do posledného závodu. Je radosť ich sledovať! Myslím si, že ak niekto takto veci ovláda, ako A. Newey, nie je fér meniť pravidlá len preto, aby sme ho zabrzdili. Všetci majú rovnaké podmienky zrovnateľné s tímom Red Bull, preto ak niekto získa náskok tým, že skonštruuje niečo unikátne, treba ho za to pochváliť a nie mu hádzať pod nohy brvná. Ako ukázala aj táto sezóna, je to úplne zbytočné ! Budúci rok bude už iný, lebo koncepčne začali pracovať v Mclarene, Ferrari, Mercedese a aj v iných tímoch.
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek