DISKUZE K ČLÁNKU Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?

Vozy Red Bullu již druhý rok vládnou závodním tratím Formule 1. Z čeho vyplývá jejich rychlost? Zlomí jim změny v oblasti výfuků příští rok vaz?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 11.10.2011 08:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 29.07.2011 08:03
Ano, letošní Red Bull je RB7, popisek pod… »
» rudej 38 let (Hlasovali 2 lidé) 27.07.2011 18:45
V článku mě překvapila informace, že Renault… »
» marCZous33 (Hlasovali 2 lidé) 27.07.2011 20:31
Kdyz vidim, jak AN rozvinul svou genialitu u RBR… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky za upozornění, upraveno.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    mne sa zdá logické využiť sací efekt, ktorým sa vytváral podtlak pod autom na vysávanie vzduchu spoza chladičov a v dôsledku toho na zmenšenie prierezu bočníc. Buď vyústením oboch výfukov do tej veľkej diery čo mý RB vzadu, alebo do dvoch menších. Som zvedavý či to niekto využije.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000682

    uzivatel000682

    XXX
    Výfuky by nemali od sezóny 2012 ústiť tak, ako je to na prvom obrázku (teda 330 mm za osou zadných kolies). To bol pôvodný návrh, ale neprešiel, pretože niektoré tímy namietali, že môže stále ovplyvňovať tok vzduchu difúzorom.

    Od budúcej sezóny sa budú preto používať "periskopické" výfuky ústiace na hornom povrchu bočníc. [odkaz na stránku]

    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    Já si troufám tvrdit že RedBull vládne už tři roky, i v roce 2009 kdy vyhrál Brawn GP byl RedBull nepochybně bnejrychlwejším vozem, minimálně od 7 závodu sezony. Takže jen o výfucích to nebude, ten rozdíl je v hlavním konstruktérovi.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Ja to počítal takto: polovinu sezóny 2009, sezónu 2010 a polovinu 2011 = 2 roky.
      Samozřejmě to není jen o výfucích, ale o celkové filozofii vozu (viz celý článek).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar

        XXX
        Ano takto máš nepochybně pravdu, i když podle mě měl RedBull už na začátku sezona špičkovou koncepci, celkově aerodinamicky nejlepší a brzdila ho pouze absence dvojitého difuzoru, a vlastně jak v Melbourne tak tuším i v Turecku byl Brawnu velmi dobrým soupeřem, Brawn naopak v momentě kdy konkurence doplnila dvojitý difuzor tak se stal celkem průměrným vozem někde na hranici 7-10 místa a teprve v závěru sezony se zvednul a byl schopen bojovat o pozice na stupních vítězů. Jinak dobrý článek, konečně jako vždy. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama