DISKUZE K ČLÁNKU Flexibilní křídla: Co a jak dělá Red Bull lépe?

Red Bull je neustále pod drobnohledem kvůli svým předním křídlům. Jak dosahuje flexibility a nízké výšky nad vozovkou? V čem je to výhodné a proč jeho řešení soupeři jednoduše neokopírují?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Flexibilní křídla: Co a jak dělá Red Bull lépe?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 04.05.2011 06:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 03.05.2011 09:55
v tom Silverstonu to vypadá, že praskly nosné… »
» uzivatel000706 (Hlasoval 1 člověk) 03.05.2011 15:02
Suhlasim s celym odsekom, T9 som si trochu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • wrt

    XXX
    "Když se křídlo dostává níže k zemi, odděluje se proudění vzduchu a přítlak klesá." To sa mi nejako nezdá. Druhá pripomienka - vhodným pružením sa dá nastaviť ľubovoľná poloha auta za jazdy.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RedBull

    XXX
    Hodně zajímavé čtení!Pochvala autorovi článku!

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000706

    uzivatel000706

    XXX
    Suhlasim s celym odsekom, T9 som si trochu splietol, tiez sa tam jazdi na 3ke. Z Madarska je jasne, ze RB ma navrch v stredne rychlych zakrutach. Na inych tratiach (silverstone, istanbul, suzuka, sepang...) kde je to hlavne o rychlych zakrutach vsak RBR takisto dominuje. Opakom je napriklad Kanada, kde sa az tak nevyzaduje dobra aerodynamika a nie je tam ani jedna rychla zakruta. Minuly rok tam dominoval McLaren, stavim sa, ze tento rok bude RB v Kanade opat nizsie. Zrejme tak aj v Singapure, ci Valencii (hoci Valenciu minuly rok RBR zvladol tiez dobre, co bolo trochu zvlastne). Monako bolo vzdy specificka trat a kedysi vyhovovalo skor McLarenom, ktore mali kratsi razvor, takze boli obratnejsi (neviem ci dnes to este plati) a je to tam jak ste pisali viac o mech.gripe. Abu Dhabi vysla najlepsie Vettelovi a Hamiltonovi, to pripisujem tomu, ze obaja su mlada krv a okruh je hyper-moderny, svizny, rychle reakcie, takze preto podla mna viac sedi mladsim pilotom ako starsim hercovnikom :)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    To je jen ilustrační - pro znázornění rozdílů, žádný technický výkres (vpředu je také větši mezera mezi křídly než teoret. 8 mm, ale jinak by mi tam osmička mezi to nevlezla).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    Teď jsem si ještě všimnul, na obrázku kde srovnáváš sklon Mclarenu a Red Bullu by modrá čára, která naznačuje sklon RB procházela zadním kolem někde v polovině vzdálenosti mezi osou kola a spodní hranou disku. Takhle extrémní náklon jsem nikde neviděl. Většinou je prodloužení spodku podlahy na spodní hraně disku nebo níže.

    Nebo si to takhle někde viděl?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Troufám si tvrdit ,že na maximální rychlosti RB nevynikal ,nevyníká možná při použití křídla v kvalifikaci je to lepší ,ale jinak to byla slabina na vysokorychlostních okruzích Monza to nebylo nijak slavné.Tým očekává i těžké Monako.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • XXX
    Red Bull je neustále pod drobnohledem kvůli svým předním křídlům. Jak dosahuje flexibilitu a nízké výšky nad vozem? 02
    Přední křídlo je nad vozem?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • sony

    XXX
    kdyby RB jezdil kolem 8 místa a MCL, Fer.,Merce.měli lepší vozy tak by jim jejich křídlo vůbec nevadilo 04,bohužel nemají tak jse chlapci musí více snažit 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Zadek klesá při vyšší rychlosti více než předek všem, ne pouze RB (přední zavěšení je vždy tvrdší, nejen kvůli ovladatelnosti vozu). Proto při vyšších rychlostech není střed předního křídla RB níže než při pomalejší jízdě, níže jsou v tomto případě pouze okraje díky jeho flexibilitě a vyšší zátěži.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000706

      uzivatel000706

      XXX
      V poriadku beriem, ze zadok je vzdy maksi ako predok, to je jasne. Ale rozdiel moze byt v tom, ze RBR hoci predok samozrejme klesa menej ako zadok, tak oproti inym timom im klesne o maly kusok viac. Inak mate nejake fotky, kde je porovnany stred kridla v nizkej rychlosti a stred vo vysokej rychlosti? Ja si myslim, ze ten rozdiel tam je, ze im klesa cely predok, nie iba konce kridla.
      Ale beriem aj ine nazory. Ja som vyjadril svoj rovnako ako vy svoj :) Som rad, ze tu je normalna debata, kde su rozumni ludia, nie ako na F1.sk :)

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000706

    uzivatel000706

    XXX
    dovolim si nesuhlasit s hlavnou myslienkou clanku. Vyplyva z neho to, ze RBR ma vyhodu v pomalych zakrutach. Ale opak je pravdou, RBR ma vyhodu prave v rychlych zakrutach a polo-rychlych. Vid napr. minuly rok Malajzia, Spanielsko, Turecko, VBritania, Madarsko, Japonsko, Brazilia.


    Dalej nesuhlasim s tym, ze Redbullom sa v rychlostiach tlaci zadok dole. Tym by vlastne nuloval vyhodu, ktoru maju a to je extremny sklon.
    Opak je podla mna pravdou, tym ze uz "povodny" sklon je vacsi ako ostatni, tak na prednu cast posobi relativne vacsia sila, vzhladom k zadnej casti. Takze nie zadok klesne, ale predok klesne este viac, cim sa este viac zvacsi sklon a predne kridlo ide este viac k zemi.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vanoverlord

    XXX
    Nuž ale takto nejako by to malo byť i v článku. 11 Lebo na celkovej výkonnosti auta určite nebude podiel aerodynamiky tak vysoký.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vanoverlord

    XXX
    "Pokud se říká, že aerodynamika tvoří 90 % výkonnosti auta..."

    Podobnú formuláciu som čital aj na sportse a stále to akosi nechápem. Hlavný podiel na výkonnosti monopostu by predsa len mal mať motor, nie? Bez neho by sa aerodynamika ani nepohla zo štartovej čiary... Taký vysoký podiel môže mať aerodynamika na celkovom prítlaku, avšak nie na výkone. Teda aspoňn podľa môjho skromného názoru.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Ber to tak, že motory jsou si ve výkonnosti téměř vyrovnané. Rozdíly v časech na kolo dělá hlavně aerodynamika - která také vytváří (a čelí) velkým silám (např. už při celkem nízké rychlosti 175 km/hod generuje monopost F1 přes 640 kg přítlaku).

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • vanoverlord

        XXX
        No a? To, že sú motory na podobnej výkonostnej úrovni ešte neznamená, že budú mať podiel na celkovej výkonnosti monopostu menší ako väčšinový. Ak by sme teoreticky pripustili, že všetky monoposty sú rovnako výkonné a rozdiel spočíva výlučne, alebo takmer výlučne v aerodynamike, tak percentuálny podiel aerodynamiky medzi špičkou a chvostom štartového poľa bude niečo okolo 7 percent - viď kvalifikačné pravidlo o dosiahnutí 107% času víťaza kvalifikácie.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          XXX
          Ale z toho rozdílu (100 - 107%) dělá řekněme 90 % právě aerodynamika.
          Kdybys to bral tak, jak říkáš, tak by se aerodynamika na výkonu podílela 0 % (čili vůbec). 03

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Motory Mercedes ,Ferrari a Renault od sebe nebudou nijak daleko každý má své pro a proti.Jenom na motoru to rozhodně nebude.Aero a přítlak práce s pneu bude rozhodující.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    XXX
    v tom Silverstonu to vypadá, že praskly nosné prvky držící nos. jestli jsem se dobře koukal, prasklo to přesně v místě, kde se napojuje předek auta při jeho výměně. naznačuje to i to, že při čelním pohledu vybořil nos i do strany a nejen dolů.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama