DISKUZE K ČLÁNKU Flexibilní křídla: Co a jak dělá Red Bull lépe?
Red Bull je neustále pod drobnohledem kvůli svým předním křídlům. Jak dosahuje flexibility a nízké výšky nad vozovkou? V čem je to výhodné a proč jeho řešení soupeři jednoduše neokopírují?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Flexibilní křídla: Co a jak dělá Red Bull lépe?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000706
15:02 03.05.2011 XXXSuhlasim s celym odsekom, T9 som si trochu splietol, tiez sa tam jazdi na 3ke. Z Madarska je jasne, ze RB ma navrch v stredne rychlych zakrutach. Na inych tratiach (silverstone, istanbul, suzuka, sepang...) kde je to hlavne o rychlych zakrutach vsak RBR takisto dominuje. Opakom je napriklad Kanada, kde sa az tak nevyzaduje dobra aerodynamika a nie je tam ani jedna rychla zakruta. Minuly rok tam dominoval McLaren, stavim sa, ze tento rok bude RB v Kanade opat nizsie. Zrejme tak aj v Singapure, ci Valencii (hoci Valenciu minuly rok RBR zvladol tiez dobre, co bolo trochu zvlastne). Monako bolo vzdy specificka trat a kedysi vyhovovalo skor McLarenom, ktore mali kratsi razvor, takze boli obratnejsi (neviem ci dnes to este plati) a je to tam jak ste pisali viac o mech.gripe. Abu Dhabi vysla najlepsie Vettelovi a Hamiltonovi, to pripisujem tomu, ze obaja su mlada krv a okruh je hyper-moderny, svizny, rychle reakcie, takze preto podla mna viac sedi mladsim pilotom ako starsim hercovnikom :) -
-
McMatej
12:45 03.05.2011 XXXTeď jsem si ještě všimnul, na obrázku kde srovnáváš sklon Mclarenu a Red Bullu by modrá čára, která naznačuje sklon RB procházela zadním kolem někde v polovině vzdálenosti mezi osou kola a spodní hranou disku. Takhle extrémní náklon jsem nikde neviděl. Většinou je prodloužení spodku podlahy na spodní hraně disku nebo níže.
Nebo si to takhle někde viděl? -
-
Petr
10:47 03.05.2011 XXXZadek klesá při vyšší rychlosti více než předek všem, ne pouze RB (přední zavěšení je vždy tvrdší, nejen kvůli ovladatelnosti vozu). Proto při vyšších rychlostech není střed předního křídla RB níže než při pomalejší jízdě, níže jsou v tomto případě pouze okraje díky jeho flexibilitě a vyšší zátěži.-
uzivatel000706
12:02 03.05.2011 XXXV poriadku beriem, ze zadok je vzdy maksi ako predok, to je jasne. Ale rozdiel moze byt v tom, ze RBR hoci predok samozrejme klesa menej ako zadok, tak oproti inym timom im klesne o maly kusok viac. Inak mate nejake fotky, kde je porovnany stred kridla v nizkej rychlosti a stred vo vysokej rychlosti? Ja si myslim, ze ten rozdiel tam je, ze im klesa cely predok, nie iba konce kridla.
Ale beriem aj ine nazory. Ja som vyjadril svoj rovnako ako vy svoj :) Som rad, ze tu je normalna debata, kde su rozumni ludia, nie ako na F1.sk :)
-
-
uzivatel000706
10:44 03.05.2011 XXXdovolim si nesuhlasit s hlavnou myslienkou clanku. Vyplyva z neho to, ze RBR ma vyhodu v pomalych zakrutach. Ale opak je pravdou, RBR ma vyhodu prave v rychlych zakrutach a polo-rychlych. Vid napr. minuly rok Malajzia, Spanielsko, Turecko, VBritania, Madarsko, Japonsko, Brazilia.
Dalej nesuhlasim s tym, ze Redbullom sa v rychlostiach tlaci zadok dole. Tym by vlastne nuloval vyhodu, ktoru maju a to je extremny sklon.
Opak je podla mna pravdou, tym ze uz "povodny" sklon je vacsi ako ostatni, tak na prednu cast posobi relativne vacsia sila, vzhladom k zadnej casti. Takze nie zadok klesne, ale predok klesne este viac, cim sa este viac zvacsi sklon a predne kridlo ide este viac k zemi. -
vanoverlord
09:55 03.05.2011 XXX"Pokud se říká, že aerodynamika tvoří 90 % výkonnosti auta..."
Podobnú formuláciu som čital aj na sportse a stále to akosi nechápem. Hlavný podiel na výkonnosti monopostu by predsa len mal mať motor, nie? Bez neho by sa aerodynamika ani nepohla zo štartovej čiary... Taký vysoký podiel môže mať aerodynamika na celkovom prítlaku, avšak nie na výkone. Teda aspoňn podľa môjho skromného názoru.-
-
vanoverlord
10:17 03.05.2011 XXXNo a? To, že sú motory na podobnej výkonostnej úrovni ešte neznamená, že budú mať podiel na celkovej výkonnosti monopostu menší ako väčšinový. Ak by sme teoreticky pripustili, že všetky monoposty sú rovnako výkonné a rozdiel spočíva výlučne, alebo takmer výlučne v aerodynamike, tak percentuálny podiel aerodynamiky medzi špičkou a chvostom štartového poľa bude niečo okolo 7 percent - viď kvalifikačné pravidlo o dosiahnutí 107% času víťaza kvalifikácie.
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek