DISKUZE K ČLÁNKU Flexibilní křídla: Co a jak dělá Red Bull lépe?
Red Bull je neustále pod drobnohledem kvůli svým předním křídlům. Jak dosahuje flexibility a nízké výšky nad vozovkou? V čem je to výhodné a proč jeho řešení soupeři jednoduše neokopírují?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Flexibilní křídla: Co a jak dělá Red Bull lépe?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Petr
09:50 03.05.2011 XXXFígl je podle mě v tom, že při vyšších rychlostech klesá záď RB více než u ostatních. Těžiště aerodynamiky mají zřejmě jinde, proto je při vyšších rychlostech přední křídlo stejně vysoko jako u ostatních - kvůli vyššímu kompresnímu poměru zadní nápravy (viz část o sklonu vozu). Díky tomu dosahují větší stability při oddělování proudění vzduchu, nechází k porpoisingu (poskakování) vpředu.
Níže bude při nižších rychlostech, kde je každý kg přítlaku znát více než při těch vyšších. -
Lojzko
09:34 03.05.2011 XXXTých 50-60 mm je to nižšie u Red Bullu len pri vysokých rýchlostiach na rovinkách, kedy nápor vzduchu je maximálny a tiež sila na predné krídlo, krorý ho spôsobuje. Hold u F1 aerodynamika je základ, nie sila motora. Ferrari a Mercedes majú omnoho silnejšie agregáty aj funkčný KERS a nedosahujú takých dobrých výsledkov na všetkých tratiach, ako Red Bull. Preto sa nečudujem Adrianovi, že si nedá siahnúť na svoje riešenia na oltár KERSu. Ten je dôležitý pre Red Bull len na štarte, aby ich nik nepredbehol a potom dávajú Red Bullovia všetkým zbohom. Preto je hlavné ich poraziť v kvalifikácii, lebo ak sa dostanú na štart ako prvý, tak sú ťažko dostihnuteľný.
-
McMatej
09:32 03.05.2011 XXXJe to celý nějaký divný. Na fotce Red Bullu, kde je ukázána větší výška vzadu není přední křídlo nijak extra blízko vozovce.
A když bude přední hrana podlahy těsně nad silnicí, což je u všech aut přibližně stejně, tak pro to, aby se dostalo přední křídlo níž než u ostatních aut, by se musel zadek auta při zvyšujíci se rychlosti zvedat. A to asi nepůjde.
Pořád myslím, že nějaký figl je skrytý v nose viz porucha křídla v 3. tréninku v Silversone 2010. viz [odkaz na stránku] -
-
Petr
09:05 03.05.2011 XXXV závodě je blízko, v kvalifikacích to je ale pořád nářez 0,7 sec (Austrálie, Čína opět). Ale je pravda, že RB v uspořádání uvnitř bočnic a jejich návrhem možná dost agresivní (soudě alespoň dle toho [odkaz na stránku] McLaren má výhodu dobrého, spolehlivěji fungujícího KERSu, o fous silnější motor a zřejmě mu dobře fungují L-bočnice. Velký rozdíl je i v koncepci zadního křídla - velikosti horní klapky. McLaren jede na větší přítlak a menší výhodu při aktivaci DRS, což by mohlo vysvětlovat tu disproporci výkonu mezi závodem a kvalifikací, během níž se DRS může neustále používat a RB tak na rovinkách získává více. Ve hře je hodně proměnných - také šetrnost vozu k pneu, jejich využívání atd.
-
-
uzivatel000249
08:50 03.05.2011 XXXtoto je všetko jasné, ale výpočtami sa dostaneš k tým 8mm, ale ich predné krídlo sa takmer dotýka vozovky, takže niekde treba "vypočítať" aspoň 50-60mm ... ale kde ?
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek