DISKUZE K ČLÁNKU Flexibilní křídla: Co a jak dělá Red Bull lépe?

Red Bull je neustále pod drobnohledem kvůli svým předním křídlům. Jak dosahuje flexibility a nízké výšky nad vozovkou? V čem je to výhodné a proč jeho řešení soupeři jednoduše neokopírují?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Flexibilní křídla: Co a jak dělá Red Bull lépe?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 04.05.2011 06:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 03.05.2011 09:55
v tom Silverstonu to vypadá, že praskly nosné… »
» uzivatel000706 (Hlasoval 1 člověk) 03.05.2011 15:02
Suhlasim s celym odsekom, T9 som si trochu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • McMatej

      XXX
      Ano, v tom nejmasivnějším místě které je namáháno na tlak (na horní části nosu se mezera neudělala). A to je mi právě divné.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Fígl je podle mě v tom, že při vyšších rychlostech klesá záď RB více než u ostatních. Těžiště aerodynamiky mají zřejmě jinde, proto je při vyšších rychlostech přední křídlo stejně vysoko jako u ostatních - kvůli vyššímu kompresnímu poměru zadní nápravy (viz část o sklonu vozu). Díky tomu dosahují větší stability při oddělování proudění vzduchu, nechází k porpoisingu (poskakování) vpředu.
    Níže bude při nižších rychlostech, kde je každý kg přítlaku znát více než při těch vyšších.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Chtělo by to víc fotek, ale já bych neřekl, že při nižších rychlostech a v klidu je přední křídlo RB níže než u ostatních aut.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Tých 50-60 mm je to nižšie u Red Bullu len pri vysokých rýchlostiach na rovinkách, kedy nápor vzduchu je maximálny a tiež sila na predné krídlo, krorý ho spôsobuje. Hold u F1 aerodynamika je základ, nie sila motora. Ferrari a Mercedes majú omnoho silnejšie agregáty aj funkčný KERS a nedosahujú takých dobrých výsledkov na všetkých tratiach, ako Red Bull. Preto sa nečudujem Adrianovi, že si nedá siahnúť na svoje riešenia na oltár KERSu. Ten je dôležitý pre Red Bull len na štarte, aby ich nik nepredbehol a potom dávajú Red Bullovia všetkým zbohom. Preto je hlavné ich poraziť v kvalifikácii, lebo ak sa dostanú na štart ako prvý, tak sú ťažko dostihnuteľný.
    01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    Je to celý nějaký divný. Na fotce Red Bullu, kde je ukázána větší výška vzadu není přední křídlo nijak extra blízko vozovce.

    A když bude přední hrana podlahy těsně nad silnicí, což je u všech aut přibližně stejně, tak pro to, aby se dostalo přední křídlo níž než u ostatních aut, by se musel zadek auta při zvyšujíci se rychlosti zvedat. A to asi nepůjde.

    Pořád myslím, že nějaký figl je skrytý v nose viz porucha křídla v 3. tréninku v Silversone 2010. viz [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Přez to všechno je Mcl blízko zřejmě se RB přehřívá a nevyužívá tak veškeré možnosti.Viz. někdy ta velká díra na zadní části vozu by to vysvětlovala.Je to tam všechno příliš namačkaný na sobě a ten kers to řešení je uplně extrémní.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      V závodě je blízko, v kvalifikacích to je ale pořád nářez 0,7 sec (Austrálie, Čína opět). Ale je pravda, že RB v uspořádání uvnitř bočnic a jejich návrhem možná dost agresivní (soudě alespoň dle toho [odkaz na stránku] McLaren má výhodu dobrého, spolehlivěji fungujícího KERSu, o fous silnější motor a zřejmě mu dobře fungují L-bočnice. Velký rozdíl je i v koncepci zadního křídla - velikosti horní klapky. McLaren jede na větší přítlak a menší výhodu při aktivaci DRS, což by mohlo vysvětlovat tu disproporci výkonu mezi závodem a kvalifikací, během níž se DRS může neustále používat a RB tak na rovinkách získává více. Ve hře je hodně proměnných - také šetrnost vozu k pneu, jejich využívání atd.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    toto je všetko jasné, ale výpočtami sa dostaneš k tým 8mm, ale ich predné krídlo sa takmer dotýka vozovky, takže niekde treba "vypočítať" aspoň 50-60mm ... ale kde ?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Jj, vím že pro ty, kdo to sledují, to je všechno víceméně jasné.
      8 mm je podle mě dost. A zbytek - nedělají už to ostatní (jmenovitě McLaren) stejně? Podle mě jo.
      Zajímavá je podle mě hlavně ta výhoda RB při nižších rychlostech (což jim nabízí ten sklon).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama