DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně
Příznivci McLarenu se dočkali - britský tým dnes v Berlíně představil veřejnosti svůj nový monopost MP4-26, který má obsahovat několik velmi zajímavých technických řešení.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
tom
20:40 04.02.2011 XXXtoto riešenie neposiela vzduch predsa do difúzora - totoje pre viac vzduchu na spodnú plochu krídla, kde je prítlačna plocha.
aby to ovplivnilo účinnosť difúzora musel by vzduch tiesť cez neho. Preto je u renaultu vyústenie výfukov v predu, aby horúci a rýchly prúd vzduchu dostali do difúzora, lebo tento rok sú otvory v podlahe zakázané.-
McMatej
21:27 04.02.2011 XXXKdyž on ten "difusor" odsává vzduch z pod auta proto, že vzadu okolo něj proudí rychlejší vzduch a tím vzniká v difusoru nižší tlak. Funfuje to podobně jako proudové čerpadlo (ejektor). Proto se loni dávali výfuky níž k podlaze, aby urychlili vzduch proudící nad difusorem.
-
-
-
McMatej
17:07 04.02.2011 XXXJaké můžou mít výfuky do boku nevýhody? Tepelně zatěžují karoserii buď vzadu nebo na bocích, tak to vyjde nastejno. Izolace výfuku uvnitř auta nemůže být až takový problém a nějakými izolačními materiály NASA. A výhody jsou jasné, 1) proud výfukových plynů strhává vzduch pod podlahou a vysává ho ven z pod auta, podobně jako vzadu vysává vzduch z difuzoru a 2) utěsňuje mezeru mezi podlahou a vozovkou před vnikáním vzduchu pod auto. Já v tom vydím velký potenciál.-
Petr
19:22 05.02.2011 XXXVzhledem k tomu, ze je vyfukove potrubi problizne o metr delsi, nese to s sebou podstatne vetsi teplotni problemy (v bocnicich pribudou navic komponenty KERSu), s tepelnou izolaci podel celeho auta to taky neni tak ruzove - jake s tim mely problemy tymy loni - a to vyfukovaly horke plyny dozadu. Kroutily se jim difuzory, poskozovalo zaveseni, a to jiz tehdy meli top izolacni materialy.
Dalsi vazny problem je s rezonancnimi vlnami v dlouhem vyfukovem potrubi, coz naznacoval Rob White, ktery ma na starosti motory u Renaultu.
A jake to prinese vyhody? Pro pritlak je to bezpochyby vykonnejsi, ale o kolik bude auto s takovym resenim na kolo rychlejsi, nez ta, co budou vyfukovat nizko vzadu? O jednu desetinu, max dve? A neprinese tak dlouhe vyfukove potrubi o neco nizsi vykon motoru ve vysokych otackach? Proste vzhledem k prinosum osobne vidim vice problemu. (Ale treba to je jen tim, zatim nemam dostatek podrobnejsich informaci o tom reseni Renaultu).-
McMatej
20:45 05.02.2011 XXXTak už teď byl Kubica rychlejší o 0,2 s a to jsou teprve na začátku. Výfukové potrubí není jediná součástka která ovlivňuje výkon v závislosti na otáčkách. Nehledě k tomu, že laděná je i ta část než se spojí trubky od 4 válců dohromady v jednu a ta zůstala stejná. Mně se to líbí moc a věřím, že to má budocnost.
-
-
-
-
uzivatel000190
12:27 04.02.2011 XXXNo tak po lotus renault druhé největší překvapení, fakt zajímavé ty bočnice. Uvidíme jak to pofrčí, jestli jo tak mají asi vystaráno, protože tohle těžko někdo okopíruje během pár měsíců... Jediné co je jasné, že řešení výfuků z lotus renault na mcl nedostanou. -