DISKUZE K ČLÁNKU Přední křídla - přeci jen flexibilní?
Velká cena Německa se vyznačovala dvěma aférami: týmovou režií Ferrari a příliš ohebnými předními křídly. My se ještě jednou nyní vrátíme k předním křídlům Ferrari a Red Bullu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Přední křídla - přeci jen flexibilní?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000286
(Hlasoval 1 člověk)
31.07.2010 08:50
Nebreč že to nemá McLaren, prostě jsou křídla v… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Anonym
23:03 28.07.2010 XXXČlánek je to sice zajímavý, fotky taky, ale výška předku prostě není konstantní po celé délce trati a taky mezi různými vozy. A pokud metodika měření je daná, tak je z hlediska pravidel jedno jak se při tvrdém brzdění sníží. Je to o setupu, místě na trati i materiálech. takže takhle jednoduše to srovnávat nelze. Zákat pohyblivých aero prvků je sice psané pravidlo, ale každý si ho může vysvětlovat po svém. Důležité je, že projde zátěžovým testem dle metodiky meření. Ono po dopadu při překonání obrubníku bude taky každý vůž chvíly níže a stejné je to i u brzdění. To, že to má někdo nastavené na větší tuhost než projde testem je jeho věc. -
Petr
23:00 28.07.2010 XXXFerrari podle me ve vývoji po vyhre v Bahrajnu zaspavali, sami priznali, ze se presprilis venovali F-kanalu, ktery jim stejne nefungoval tak, jak chteli, stejne jako ted ujizdi vlak McLarenu s tim, jak pozde nasadili nove vyfuky.
Male vylepseni Ferrari - to jsem psal v Kanade, ne ve Valencii, tam predstavili major upgrade (jak jsem psal).
S Fryem - mas svuj nazor, respektuji, ja mam jiny, ale uz se v tom dale nechci hrabat.
Diky za pochvalu, zustan s nami a kritizuj klidne dale. Za vecnou kritiku bez nadavek ci zesmesnovani jsem vzdy rad (ne vzdy mam ale cas reagovat). -
-
uzivatel000190
22:49 28.07.2010 XXXJá rozhodně mezi tyto čitatele nepatřím a nikdy jsem snad nenapsal, že je tvůj článek zbytečný, naopak je moc rád čtu i když se závěry ne vždy souhlasím.
Jízlivý tón přiznávám a je to trošku moje reakce na tvoje rýpavé poznámky do ferrari jak zaspali a co to přivezli za hrozně malé vylepšení do té valencie atd. bohužel stejné rýpnutí do mcl se nedočkám.
Pokud byl fry machr přes fkanál či snad dokonce jeho autor tak jim asi něco vylepšil, ale topspeed, která je hlavním bonusem mě o tom vůbec nepřesvědčuje a dedukce přišel z mcl (autoři nápadu) = vylepšil jim jejich verzi mi přijde moc jednoduchá a neopřená o nic, co když jim třeba poradil jak lépe na foukaný difuzor a jeho nápad právě schází mcl? je to úplně stejně možné jako tvoje myšlenka. Nebo jim vůbec neporadil nic... a teprve to přijde. Takže už jsi na toho člověka narazil.
Jinak díky za tvoje skvělé články (bez jízlivosti). Ať patříš do jakékoliv stáje v tomhle jsi na českých webech jedinečný a nikdy jsem netvrdil opak. -
Anonym
22:23 28.07.2010 XXXPři silném brzdění se veškerá váha vozu přenáší na předek. Ta samozřejmě působí na zavěšení a pokud ho má někdo měkčí tak je jasné, že se vůči křídlu přiblíží. Proto srovnávat dvě fotky, jedna při jízdě a druhá při brždění je nesmysl. Porovnejte dva vozy na stejném místě trati !!!-
-
Petr
22:31 28.07.2010 XXXNeni to nesmysl: vsimejte si, jak se meni okraje kridla vuci spicce nosu. To je nezavisle na zaveseni! S nastavenim tlumicu, per, dorazu to nema nic spolecneho. Kdyby kridlo nebylo flexibilni, poloha bocnic kridla vuci jeho stredu se nezmeni.
Navic ten posledni obrazek je ze stejneho mista na trati: u Red Bullu jsou okraje jasne nize nez u Mercedesu, u stojicich aut jsou stejne. -
uzivatel000190
22:59 28.07.2010 XXXUrčitě máš v něčem pravdu, ale i já jako laik bych řekl, že se ta křídla ohýbají a naopak mě přijde geniální takhle očůrat pravidla.
Jen mi nejde do hlavy jestli to má rb od začátku a je to jeho myšlenka tak, že ferrari na to přišlo jako jediné, když rb je středem pozornosti od začátku všech. Další věc je, že když to ferrari odhalilo, že nezačalo vykřikovat jako mcl, ale potichu to napodobilo a naopak mcl, který je nejsilnější ve vývoji během sezóny a na nic si nestěžuje po zjištění této skutečnosti (až po půlce sezóny) začne všude požadovat vysvětlení místo rychlé okopírování a nedokázal si to sám odůvodnit v pravidlech což dokázal tady petr s přehledem...???
-
-
-
uzivatel000190
21:42 28.07.2010 XXXTvůj jako, že je to tvůj oblíbený tým, což samozřejmě jako profík nepřiznáš, ale kdo tu je už nějakou dobu tak tohle pozná. Nemusíš se hned urážet a posílat mě ke konkurenci, já to tu mám rád a tuším, že skoro pod každým článkem co mě zaujme ti i napíšu palec nahoru (včetně tohoto). Jen mě zaujalo, že to vylepšení od Fry prezentuješ jako fakt a přitom je to jen tvoje spekulace, která nevím vůbec na čem je založená. Podívám se na top speed a vidím, že v tom ferrari bylo šedý průměr, takže bych zlepšení spíše přisuzoval něčemu jinému než zrovna super fungujícímu fkanálu.-
Petr
22:03 28.07.2010 XXXJá se neurážím, Jirko. To bych chodil pořád pěkně rudý po pročítání fór u nás. Pro některé lidi je každý druhý můj článek zbytečný, to už bych to dávno zabalil. Jen jsem reagoval na dotaz, který jsi mi určil takovým zvláštním jízlivě-výsměšným tónem ("tvůj McLaren ... jen tvé přání").
Celý tento článek prezentuji jako svůj názor na danou problematiku (a nikde netvrdím, že mám 100% pravdu), proč bych měl u některých vět speciálně znovu zdůrazňovat, že se jedná o můj názor? Přece to neuvádím jako překlad či něčí tvrzení.
Proč si to myslím, jsem ti napsal, přijde mi nelogické pochybovat o Fryově podílu na efektivitě F-kanálu Ferrari. Je to podle mě fakt a ještě jsem se nesetkal s nikým, kdo by o tom pochyboval. Ty jsi na mé otázky ale zatím neodpověděl.
K tomu top-speedu: copak o úspěšnosti F-kanálu svědčí pouze top-speed? Co když mají vůz nastavený na vyšší přítlak v zatáčkách než ostatní a na rovince díky F-kanálu na ně neztrácejí?
Jejich zrychlení ostatně nepřisuzuji pouze konečně fungujícímu F-kanálu.
-
-
Petr
21:12 28.07.2010 XXXProč můj? Je pomalejší, copak tvrdím opak nebo se to snažím maskovat? Nač ta lítost? V jiném článku jsem Ferrari za velké zlepšení v posledních závodech složil myslím dostatečnou pochvalu.
K F-kanálu Ferrari a Patu Fryovi: Scuderii se několik měsíců nedařilo F-kanál vyladit, pak přetáhli Frye z McLarenu, který s ním má největší zkušenosti a funguje mu nejlépe, a během krátké doby najednou šlape jak má. Náhoda? Myslíš, že na tom nemá vůbec žádný podíl?
S mým přáním to jinak nemá vůbec nic společného. Nelíbí se ti, když vyjádřím v článku svůj názor? Máš na to samozřejmě právo, jen s tím tady prostě počítej. Pokud respektuješ jen překlady z cizích zdrojů, uspokojí tě početná konkurence. -
uzivatel000190
18:21 28.07.2010 XXXPěkná práce, vlastně se divím, že tohle ostatním uniklo, protože podle rozhodnutí z dvou posledních let je jasné, že to co není zakázané je povolené, takže slovo "poctivý" bych nahradil spíše slovem s delším vedením, to že tentokráte je ten pomalejší tvůj oblíbený mcl (a ještě okolo toho dělá MW humbuk) je mi líto, ale je to tak.
"včetně vyladění F-kanálu, s čímž jim pomohl bývalý hlavní konstruktér McLarenu Pat Fry" - tohle opravdu někdo řekl nebo je to jen tvá domněnka/přání? -
-
RobCz
17:03 28.07.2010 XXXme by se libilo, kdyby Kubica trochu pohubnul, prijde mi nejak zakulaceny.. a kdyby tak nahodili na auto f-channel 5 a "ne"flexibilni kridlo, mozna by se zacal merit s jezdci z top5, fandim mu, ale porad tomu neco chybi.
realny pohled na nadchazejici vikend vidim v soubojich mezi rudyma a redbullem..mclaren to jeste nestihne vychytat. -
FerAlonso
16:21 28.07.2010 XXXRed Bull je na tom trochu jako vloni Brown. Ze začátku auto jako z jiné planety, pak jen průměr a na konci sezóny už lehký podprůměr. Zkrátka ten technický náskok se už rozplynul jako Massovo vítězství v Německu Rozdíl oproti loňskému Brawnu je v tom, že limonády si nedokázaly vytvořit tak velký náskok v pohárech - jednak díky nespolehlivosti, jednak díky "Helmutově chaosu v týmu". Apropo, jak typujete první dvě řady v Maďarsku??? -
-
Petr
16:15 28.07.2010 XXXKdepak je ta dominance RBR z Q3? Tentokrat to nebylo o vterinu, ale o 2 tisiciny, proto pisu o slabnoucim RBR. Neni to jiste slaby tym, ale souperi se na nej dotahuji, je po naskoku. V zavode navic na Ferrari ztraceli.
Uz nema podstatne rychlejsi auto, ale jak spravne pises, pouze "rychlí auto aby se vyrovnalo ferrari a MCL!"
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek