DISKUZE K ČLÁNKU V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?
Red Bull v Silverstone soupeřům opět nadělil pořádný výprask. V kvalifikaci jej od soupeřů dělila opět obrovská vteřinová propast. V závodu již o tolik rychlejší nebyl. Po teoriích o systému pro řízení světlé výšky na počátku sezóny se objevily další pokusy o výklad toho, v čem by mohla spočívat jejich rychlost.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000249
10:12 22.07.2010 XXXpokiaľ to zatiaľ nevadí ostatným ...
ale sme si aspoň pekne pokecali ...
Inak, "reaktívny" som vždy dával do úvodzoviek, nemyslel som to doslovne ... -
Petr
09:27 22.07.2010 XXXNo sám sis odpověděl.
Ano, výbuch vytváří tlak, který tlačí monopost i dopředu, ale minimálně. Teoreticky - nebo spíše zanedbatelně. Určitě ne tolik, aby se kvůli toho dalo spekulovat o reaktivním pohonu či nadávat RS27 do tryskového motoru.
Tvé další obavy chápu, ale nesdílím je (nejen kvůli nevýhodám, které by potenciální zneužívání přinášelo). Navrhuji ti svěřit je FIA -
uzivatel000249
07:42 22.07.2010 XXXno, pojem reaktivny motor som pouzil len ako naznacenie, o co mi ide.
chces mi povedať, že keďže (určite) sa rozpínaný plyn pri výbuchu nešíri naspäť do motora (ventil v hornej polohe), jeho tlak je tlačený výfukom von, resp. spätne tlačí monopost dopredu ? určite minimálne, ale tlačí ...
mne stále ide o to, že je to využívanie paliva na inú činnosť, ako spalovanie v motore ... ide aj o to, ak by to fakt využili v oveľa vätšom meradle, či by to stále bolo len spaľovanie "prebytočného" paliva ... -
Petr
07:08 22.07.2010 XXXJj, ja ti rozumim.. popisujes to spravne. Spalenim paliva ve vyfukovem potrubi se nepouzilo na pohon motoru. Kdyby se jednalo o reaktivni motor, toto spaleni by vytvorilo tah: tedy "tlacilo" by motor dopredu - coz se nedeje.
Mj. to neni nova vec, uz kdysi se toho vyuzivalo pro pohaneni turba. -
uzivatel000249
22:58 21.07.2010 XXXtak, nechám sa veľmi rád poučiť ... ;) niekedy mi to fakt nezapaluje hneď :)
keď sa vznieti palivo až vo výfukovom potrubí, a ventil motora je už uzavretý, tak sa predsa vznietenie šíri mimo motor, výfukom von, nie ? vzniká presne tá istá energia, ktorá by poháňala motor ... mýlim sa ? vzniká dosť veľké prúdenie horúceho vzduchu, ktorý NEvznikol ako vedľajší produkt výbuchu v bloku motora. jednoznačne sa palivo použilo nie na pohon motora ... o to mi ide ... vychádzam len z predpokladu, ktorý opisuješ v článku ... hm ? -
Petr
07:27 21.07.2010 XXXTak nevím, jestli si děláš legraci nebo to myslíš vážně. Vzhledem k tomu, že to tady zmiňuješ podruhé, tak na to musím reagovat.
O reaktivním (tryskovém) motoru nemůže být ani řeč: kvůli zpožděnému spalování nevyvíjí tah!
Motor Red Bullu je z hlediska pravidel v pořádku.
Škodlivé zplodiny z takových motorů vznikají i bez ohledu na zpožďování zážehu a také bez něj vznikají horké plyny, které ovlivňují aerodynamiku (pokud jezdec přidává plyn). -
uzivatel000249
11:06 20.07.2010 XXXuž som to dávnejšie písal, nepáčia sa mi tie "reaktívne" motory ... skúsim na to postupne:
Nie sú zakázané náhodou testy počas sezóny aj vzhľadom k šetreniu ovzdušia pred splodinami ? Nieje náhodou výfuk určený na odvádzanie splodín z motora monopostu ? Nevyužíva sa v RB výfukové potrubie na spaľovanie paliva mimo motor ? Je vôbec toto povolené ? Nevzniká dodatočným, cieleným spaľovaním paliva mimo motorovú jednotku využiteľná energia ? Ako nazvať takúto energiu, ktorá sa využíva ako na pohon, tak aj na usmernenie vzduchu a zvýšenie účinnosti difúzorov ? A nevznikajú tiež zbytočné škodlivé splodiny ?
Malo by sa nad tým zamyslieť vedenie F1 ... myslím ... -
Petr
07:20 15.07.2010 XXX -
uzivatel000232
06:59 15.07.2010 XXXUtajený rozhovor:
"Čau Hejki."
"Nazdar, co potřebuješ?"
"Potřebujeme si prohlídnout RedBully ze spodu."
"Proč?"
"Pořát nemůžeme přijít na proč jsou tak rychlí"
"Jak to chcete udělat?"
"Viděl jsi Krále?"
... -
uzivatel000286
21:18 14.07.2010 XXXMyslím si že je to jen teorie, Newey je opravdu borec dokáže navrhnout skvělý auto i bez těchto srandiček. Minulý rok jezdili bez difuzoru a kde byli (to některá konkurence měla i dvojitej). Myslím si že navrhl tak skvělý a aerodynamicky funkční auto že prostě a jednoduše nikdo na něj nemá. jen můj názor -
uzivatel000190
11:44 14.07.2010 XXXTak to potom je jasné, že si jen chtěl ohřát polívčičku na tom jako jsou mazaní ti u wil., že to odhalili jako první a že už na tom makají. -
uzivatel000190
11:27 14.07.2010 XXXJeště mě napadá jedna paranoidní otázka a to proč to ten sam michael, vytrubuje do světa a tudíž konkurenci??? -
dodo_mt
11:12 14.07.2010 XXXSkvely clanok neda sa na tento server povedat nic zle. Ludia si tu nenadavaju v diskusiach. Pribudaju pekne clanky nie 10 clankov denne do ktorych sa rozhadze jeden rozhovor s pilotom a povytrhavaju sa z kontexu vety tak aby to pasovalo redaktorom aby mali co najvacsie zisky z reklamy... Len tak dalej!
K clanku len tolko ze je to velmi zaujimave riesenie a ako spominal niekto podomnou renault o tom urcite vie ale nestihol to zakomponovat do monopostu s tym ze si mozno myslel ze taka vyhoda z toho nemoze byt... -
uzivatel000249
11:06 14.07.2010 XXXa ešte jeden postreh. nemajú náhodou všetky tímy rovnakú riadiacu jednotku ? to nechali v tej jednotke dieru, na neštandartné, oneskorené, spalovanie ... -
uzivatel000190
10:59 14.07.2010 XXXUrčitě za to platí, ale pořád jsou to lidé z renaultu takže pokud by se ukázala možnost, že moji zaměstnanci něco věděli co by mi mohlo pomoct a nechali se uplatit, aby to neřekli tak letí hned. Druhá možnost a asi i pravděpodobnější, je že na tak složitém systému naopak potřebovali podporu renaultu a ten to tedy vše ví jen prostě nestihl ten systém implementovat. -
uzivatel000249
10:49 14.07.2010 XXXhusté to musí byť z výdržou motorov, pri takejto konfigurácii spaľovania, myslím. preto má RB asi vyhradené motory na kvalifikácie, a motory na závody.
ADD: jasné, načo zverejňovať len špekulácie. treba si to radšej overiť ... -
Petr
10:48 14.07.2010 XXXDíky.
Jinak netvrdím, že to je novinka či nějaká megaexkluzivní zpráva.
Poprvé jsem o tom slyšel 24. 6., ale postrádal jsem potvrzení z důvěryhodnějších zdrojů (byla to na mě moc velká spekulace). Proto jsem se rozhodl o tom něco sepsat a zveřejnit až teď.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek