DISKUZE K ČLÁNKU V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?

Red Bull v Silverstone soupeřům opět nadělil pořádný výprask. V kvalifikaci jej od soupeřů dělila opět obrovská vteřinová propast. V závodu již o tolik rychlejší nebyl. Po teoriích o systému pro řízení světlé výšky na počátku sezóny se objevily další pokusy o výklad toho, v čem by mohla spočívat jejich rychlost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 22.07.2010 10:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000232 (Hlasoval 1 člověk) 15.07.2010 06:59
Utajený rozhovor: "Čau Hejki." "… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 15.07.2010 07:20
11 Je pravda, že obrázky Red Bull zespod byl… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 21.07.2010 07:27
Tak nevím, jestli si děláš legraci nebo to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    pokiaľ to zatiaľ nevadí ostatným ... 12
    ale sme si aspoň pekne pokecali ...
    Inak, "reaktívny" som vždy dával do úvodzoviek, nemyslel som to doslovne ...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    No sám sis odpověděl. 04
    Ano, výbuch vytváří tlak, který tlačí monopost i dopředu, ale minimálně. Teoreticky - nebo spíše zanedbatelně. Určitě ne tolik, aby se kvůli toho dalo spekulovat o reaktivním pohonu či nadávat RS27 do tryskového motoru.

    Tvé další obavy chápu, ale nesdílím je (nejen kvůli nevýhodám, které by potenciální zneužívání přinášelo). Navrhuji ti svěřit je FIA 03

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    no, pojem reaktivny motor som pouzil len ako naznacenie, o co mi ide.
    chces mi povedať, že keďže (určite) sa rozpínaný plyn pri výbuchu nešíri naspäť do motora (ventil v hornej polohe), jeho tlak je tlačený výfukom von, resp. spätne tlačí monopost dopredu ? určite minimálne, ale tlačí ... 12
    mne stále ide o to, že je to využívanie paliva na inú činnosť, ako spalovanie v motore ... 17 ide aj o to, ak by to fakt využili v oveľa vätšom meradle, či by to stále bolo len spaľovanie "prebytočného" paliva ...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Jj, ja ti rozumim.. popisujes to spravne. Spalenim paliva ve vyfukovem potrubi se nepouzilo na pohon motoru. Kdyby se jednalo o reaktivni motor, toto spaleni by vytvorilo tah: tedy "tlacilo" by motor dopredu - coz se nedeje. 03

    Mj. to neni nova vec, uz kdysi se toho vyuzivalo pro pohaneni turba.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    tak, nechám sa veľmi rád poučiť ... ;) niekedy mi to fakt nezapaluje hneď :)

    keď sa vznieti palivo až vo výfukovom potrubí, a ventil motora je už uzavretý, tak sa predsa vznietenie šíri mimo motor, výfukom von, nie ? vzniká presne tá istá energia, ktorá by poháňala motor ... mýlim sa ? vzniká dosť veľké prúdenie horúceho vzduchu, ktorý NEvznikol ako vedľajší produkt výbuchu v bloku motora. jednoznačne sa palivo použilo nie na pohon motora ... o to mi ide ... vychádzam len z predpokladu, ktorý opisuješ v článku ... 04 hm ?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Tak nevím, jestli si děláš legraci nebo to myslíš vážně. Vzhledem k tomu, že to tady zmiňuješ podruhé, tak na to musím reagovat. 04

    O reaktivním (tryskovém) motoru nemůže být ani řeč: kvůli zpožděnému spalování nevyvíjí tah!

    Motor Red Bullu je z hlediska pravidel v pořádku.
    Škodlivé zplodiny z takových motorů vznikají i bez ohledu na zpožďování zážehu a také bez něj vznikají horké plyny, které ovlivňují aerodynamiku (pokud jezdec přidává plyn).

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    už som to dávnejšie písal, nepáčia sa mi tie "reaktívne" motory ... skúsim na to postupne:

    Nie sú zakázané náhodou testy počas sezóny aj vzhľadom k šetreniu ovzdušia pred splodinami ? Nieje náhodou výfuk určený na odvádzanie splodín z motora monopostu ? Nevyužíva sa v RB výfukové potrubie na spaľovanie paliva mimo motor ? Je vôbec toto povolené ? Nevzniká dodatočným, cieleným spaľovaním paliva mimo motorovú jednotku využiteľná energia ? Ako nazvať takúto energiu, ktorá sa využíva ako na pohon, tak aj na usmernenie vzduchu a zvýšenie účinnosti difúzorov ? A nevznikajú tiež zbytočné škodlivé splodiny ?

    Malo by sa nad tým zamyslieť vedenie F1 ... myslím ... 14

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    11
    Je pravda, že obrázky Red Bull zespod byl pro mnohé týmy darem z nebes ;)
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000232

    uzivatel000232

    XXX
    Utajený rozhovor:
    "Čau Hejki."
    "Nazdar, co potřebuješ?"
    "Potřebujeme si prohlídnout RedBully ze spodu."
    "Proč?"
    "Pořát nemůžeme přijít na proč jsou tak rychlí"
    "Jak to chcete udělat?"
    "Viděl jsi Krále?"
    ...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    Myslím si že je to jen teorie, Newey je opravdu borec dokáže navrhnout skvělý auto i bez těchto srandiček. Minulý rok jezdili bez difuzoru a kde byli (to některá konkurence měla i dvojitej). Myslím si že navrhl tak skvělý a aerodynamicky funkční auto že prostě a jednoduše nikdo na něj nemá. jen můj názor

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      XXX
      Určitě nejezdil bez difuzoru, ty jsou na formulích dávno. Jen měli jednoduchý, protože nebyli schopni na loňské auto dvojitý difuzor implementovat. Ale úplně bez difuzoru? To rozhodně ně! 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Tak to potom je jasné, že si jen chtěl ohřát polívčičku na tom jako jsou mazaní ti u wil., že to odhalili jako první a že už na tom makají.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Ještě mě napadá jedna paranoidní otázka a to proč to ten sam michael, vytrubuje do světa a tudíž konkurenci??? 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Protože už to stejně všichni vědí a pracují na tom. 04

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Jj, všechny týmy mají stejnou centrální řídící jednotku. Ta však není jediná, v autě je více "počítačů." Já jsem měl na myslí řídící jednotku v motoru, tu si dělá a programuje každý výrobce zvlášť.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dodo_mt

    XXX
    Skvely clanok neda sa na tento server povedat nic zle. Ludia si tu nenadavaju v diskusiach. Pribudaju pekne clanky nie 10 clankov denne do ktorych sa rozhadze jeden rozhovor s pilotom a povytrhavaju sa z kontexu vety tak aby to pasovalo redaktorom aby mali co najvacsie zisky z reklamy... Len tak dalej!

    K clanku len tolko ze je to velmi zaujimave riesenie a ako spominal niekto podomnou renault o tom urcite vie ale nestihol to zakomponovat do monopostu s tym ze si mozno myslel ze taka vyhoda z toho nemoze byt...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    a ešte jeden postreh. nemajú náhodou všetky tímy rovnakú riadiacu jednotku ? to nechali v tej jednotke dieru, na neštandartné, oneskorené, spalovanie ... 18

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Určitě za to platí, ale pořád jsou to lidé z renaultu takže pokud by se ukázala možnost, že moji zaměstnanci něco věděli co by mi mohlo pomoct a nechali se uplatit, aby to neřekli tak letí hned. Druhá možnost a asi i pravděpodobnější, je že na tak složitém systému naopak potřebovali podporu renaultu a ten to tedy vše ví jen prostě nestihl ten systém implementovat.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    husté to musí byť z výdržou motorov, pri takejto konfigurácii spaľovania, myslím. preto má RB asi vyhradené motory na kvalifikácie, a motory na závody.

    ADD: jasné, načo zverejňovať len špekulácie. treba si to radšej overiť ... 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky.

    Jinak netvrdím, že to je novinka či nějaká megaexkluzivní zpráva.
    Poprvé jsem o tom slyšel 24. 6., ale postrádal jsem potvrzení z důvěryhodnějších zdrojů (byla to na mě moc velká spekulace). Proto jsem se rozhodl o tom něco sepsat a zveřejnit až teď.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama