DISKUZE K ČLÁNKU V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?
Red Bull v Silverstone soupeřům opět nadělil pořádný výprask. V kvalifikaci jej od soupeřů dělila opět obrovská vteřinová propast. V závodu již o tolik rychlejší nebyl. Po teoriích o systému pro řízení světlé výšky na počátku sezóny se objevily další pokusy o výklad toho, v čem by mohla spočívat jejich rychlost.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel000249
10:12 22.07.2010 XXX
pokiaľ to zatiaľ nevadí ostatným ...
ale sme si aspoň pekne pokecali ...
Inak, "reaktívny" som vždy dával do úvodzoviek, nemyslel som to doslovne ...
ale sme si aspoň pekne pokecali ...
Inak, "reaktívny" som vždy dával do úvodzoviek, nemyslel som to doslovne ...
Petr
09:27 22.07.2010 XXX
No sám sis odpověděl.
Ano, výbuch vytváří tlak, který tlačí monopost i dopředu, ale minimálně. Teoreticky - nebo spíše zanedbatelně. Určitě ne tolik, aby se kvůli toho dalo spekulovat o reaktivním pohonu či nadávat RS27 do tryskového motoru.
Tvé další obavy chápu, ale nesdílím je (nejen kvůli nevýhodám, které by potenciální zneužívání přinášelo). Navrhuji ti svěřit je FIA
Ano, výbuch vytváří tlak, který tlačí monopost i dopředu, ale minimálně. Teoreticky - nebo spíše zanedbatelně. Určitě ne tolik, aby se kvůli toho dalo spekulovat o reaktivním pohonu či nadávat RS27 do tryskového motoru.
Tvé další obavy chápu, ale nesdílím je (nejen kvůli nevýhodám, které by potenciální zneužívání přinášelo). Navrhuji ti svěřit je FIA
uzivatel000249
07:42 22.07.2010 XXX
no, pojem reaktivny motor som pouzil len ako naznacenie, o co mi ide.
chces mi povedať, že keďže (určite) sa rozpínaný plyn pri výbuchu nešíri naspäť do motora (ventil v hornej polohe), jeho tlak je tlačený výfukom von, resp. spätne tlačí monopost dopredu ? určite minimálne, ale tlačí ...
mne stále ide o to, že je to využívanie paliva na inú činnosť, ako spalovanie v motore ... ide aj o to, ak by to fakt využili v oveľa vätšom meradle, či by to stále bolo len spaľovanie "prebytočného" paliva ...
chces mi povedať, že keďže (určite) sa rozpínaný plyn pri výbuchu nešíri naspäť do motora (ventil v hornej polohe), jeho tlak je tlačený výfukom von, resp. spätne tlačí monopost dopredu ? určite minimálne, ale tlačí ...
mne stále ide o to, že je to využívanie paliva na inú činnosť, ako spalovanie v motore ... ide aj o to, ak by to fakt využili v oveľa vätšom meradle, či by to stále bolo len spaľovanie "prebytočného" paliva ...
Petr
07:08 22.07.2010 XXX
Jj, ja ti rozumim.. popisujes to spravne. Spalenim paliva ve vyfukovem potrubi se nepouzilo na pohon motoru. Kdyby se jednalo o reaktivni motor, toto spaleni by vytvorilo tah: tedy "tlacilo" by motor dopredu - coz se nedeje.
Mj. to neni nova vec, uz kdysi se toho vyuzivalo pro pohaneni turba.
Mj. to neni nova vec, uz kdysi se toho vyuzivalo pro pohaneni turba.
uzivatel000249
22:58 21.07.2010 XXX
tak, nechám sa veľmi rád poučiť ... ;) niekedy mi to fakt nezapaluje hneď :)
keď sa vznieti palivo až vo výfukovom potrubí, a ventil motora je už uzavretý, tak sa predsa vznietenie šíri mimo motor, výfukom von, nie ? vzniká presne tá istá energia, ktorá by poháňala motor ... mýlim sa ? vzniká dosť veľké prúdenie horúceho vzduchu, ktorý NEvznikol ako vedľajší produkt výbuchu v bloku motora. jednoznačne sa palivo použilo nie na pohon motora ... o to mi ide ... vychádzam len z predpokladu, ktorý opisuješ v článku ... hm ?
keď sa vznieti palivo až vo výfukovom potrubí, a ventil motora je už uzavretý, tak sa predsa vznietenie šíri mimo motor, výfukom von, nie ? vzniká presne tá istá energia, ktorá by poháňala motor ... mýlim sa ? vzniká dosť veľké prúdenie horúceho vzduchu, ktorý NEvznikol ako vedľajší produkt výbuchu v bloku motora. jednoznačne sa palivo použilo nie na pohon motora ... o to mi ide ... vychádzam len z predpokladu, ktorý opisuješ v článku ... hm ?
Petr
07:27 21.07.2010 XXX
Tak nevím, jestli si děláš legraci nebo to myslíš vážně. Vzhledem k tomu, že to tady zmiňuješ podruhé, tak na to musím reagovat.
O reaktivním (tryskovém) motoru nemůže být ani řeč: kvůli zpožděnému spalování nevyvíjí tah!
Motor Red Bullu je z hlediska pravidel v pořádku.
Škodlivé zplodiny z takových motorů vznikají i bez ohledu na zpožďování zážehu a také bez něj vznikají horké plyny, které ovlivňují aerodynamiku (pokud jezdec přidává plyn).
O reaktivním (tryskovém) motoru nemůže být ani řeč: kvůli zpožděnému spalování nevyvíjí tah!
Motor Red Bullu je z hlediska pravidel v pořádku.
Škodlivé zplodiny z takových motorů vznikají i bez ohledu na zpožďování zážehu a také bez něj vznikají horké plyny, které ovlivňují aerodynamiku (pokud jezdec přidává plyn).
uzivatel000249
11:06 20.07.2010 XXX
už som to dávnejšie písal, nepáčia sa mi tie "reaktívne" motory ... skúsim na to postupne:
Nie sú zakázané náhodou testy počas sezóny aj vzhľadom k šetreniu ovzdušia pred splodinami ? Nieje náhodou výfuk určený na odvádzanie splodín z motora monopostu ? Nevyužíva sa v RB výfukové potrubie na spaľovanie paliva mimo motor ? Je vôbec toto povolené ? Nevzniká dodatočným, cieleným spaľovaním paliva mimo motorovú jednotku využiteľná energia ? Ako nazvať takúto energiu, ktorá sa využíva ako na pohon, tak aj na usmernenie vzduchu a zvýšenie účinnosti difúzorov ? A nevznikajú tiež zbytočné škodlivé splodiny ?
Malo by sa nad tým zamyslieť vedenie F1 ... myslím ...
Nie sú zakázané náhodou testy počas sezóny aj vzhľadom k šetreniu ovzdušia pred splodinami ? Nieje náhodou výfuk určený na odvádzanie splodín z motora monopostu ? Nevyužíva sa v RB výfukové potrubie na spaľovanie paliva mimo motor ? Je vôbec toto povolené ? Nevzniká dodatočným, cieleným spaľovaním paliva mimo motorovú jednotku využiteľná energia ? Ako nazvať takúto energiu, ktorá sa využíva ako na pohon, tak aj na usmernenie vzduchu a zvýšenie účinnosti difúzorov ? A nevznikajú tiež zbytočné škodlivé splodiny ?
Malo by sa nad tým zamyslieť vedenie F1 ... myslím ...
Petr
07:20 15.07.2010 XXXuzivatel000232
06:59 15.07.2010 XXX
Utajený rozhovor:
"Čau Hejki."
"Nazdar, co potřebuješ?"
"Potřebujeme si prohlídnout RedBully ze spodu."
"Proč?"
"Pořát nemůžeme přijít na proč jsou tak rychlí"
"Jak to chcete udělat?"
"Viděl jsi Krále?"
...
"Čau Hejki."
"Nazdar, co potřebuješ?"
"Potřebujeme si prohlídnout RedBully ze spodu."
"Proč?"
"Pořát nemůžeme přijít na proč jsou tak rychlí"
"Jak to chcete udělat?"
"Viděl jsi Krále?"
...
uzivatel000286
21:18 14.07.2010 XXX
Myslím si že je to jen teorie, Newey je opravdu borec dokáže navrhnout skvělý auto i bez těchto srandiček. Minulý rok jezdili bez difuzoru a kde byli (to některá konkurence měla i dvojitej). Myslím si že navrhl tak skvělý a aerodynamicky funkční auto že prostě a jednoduše nikdo na něj nemá. jen můj názor
uzivatel000190
11:44 14.07.2010 XXX
Tak to potom je jasné, že si jen chtěl ohřát polívčičku na tom jako jsou mazaní ti u wil., že to odhalili jako první a že už na tom makají.
uzivatel000190
11:27 14.07.2010 XXX
Ještě mě napadá jedna paranoidní otázka a to proč to ten sam michael, vytrubuje do světa a tudíž konkurenci???
dodo_mt
11:12 14.07.2010 XXX
Skvely clanok neda sa na tento server povedat nic zle. Ludia si tu nenadavaju v diskusiach. Pribudaju pekne clanky nie 10 clankov denne do ktorych sa rozhadze jeden rozhovor s pilotom a povytrhavaju sa z kontexu vety tak aby to pasovalo redaktorom aby mali co najvacsie zisky z reklamy... Len tak dalej!
K clanku len tolko ze je to velmi zaujimave riesenie a ako spominal niekto podomnou renault o tom urcite vie ale nestihol to zakomponovat do monopostu s tym ze si mozno myslel ze taka vyhoda z toho nemoze byt...
K clanku len tolko ze je to velmi zaujimave riesenie a ako spominal niekto podomnou renault o tom urcite vie ale nestihol to zakomponovat do monopostu s tym ze si mozno myslel ze taka vyhoda z toho nemoze byt...
uzivatel000249
11:06 14.07.2010 XXX
a ešte jeden postreh. nemajú náhodou všetky tímy rovnakú riadiacu jednotku ? to nechali v tej jednotke dieru, na neštandartné, oneskorené, spalovanie ...
uzivatel000190
10:59 14.07.2010 XXX
Určitě za to platí, ale pořád jsou to lidé z renaultu takže pokud by se ukázala možnost, že moji zaměstnanci něco věděli co by mi mohlo pomoct a nechali se uplatit, aby to neřekli tak letí hned. Druhá možnost a asi i pravděpodobnější, je že na tak složitém systému naopak potřebovali podporu renaultu a ten to tedy vše ví jen prostě nestihl ten systém implementovat.
uzivatel000249
10:49 14.07.2010 XXX
husté to musí byť z výdržou motorov, pri takejto konfigurácii spaľovania, myslím. preto má RB asi vyhradené motory na kvalifikácie, a motory na závody.
ADD: jasné, načo zverejňovať len špekulácie. treba si to radšej overiť ...
ADD: jasné, načo zverejňovať len špekulácie. treba si to radšej overiť ...
Petr
10:48 14.07.2010 XXX
Díky.
Jinak netvrdím, že to je novinka či nějaká megaexkluzivní zpráva.
Poprvé jsem o tom slyšel 24. 6., ale postrádal jsem potvrzení z důvěryhodnějších zdrojů (byla to na mě moc velká spekulace). Proto jsem se rozhodl o tom něco sepsat a zveřejnit až teď.
Jinak netvrdím, že to je novinka či nějaká megaexkluzivní zpráva.
Poprvé jsem o tom slyšel 24. 6., ale postrádal jsem potvrzení z důvěryhodnějších zdrojů (byla to na mě moc velká spekulace). Proto jsem se rozhodl o tom něco sepsat a zveřejnit až teď.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
- Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:30 - 10:14)
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek