DISKUZE K ČLÁNKU V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?

Red Bull v Silverstone soupeřům opět nadělil pořádný výprask. V kvalifikaci jej od soupeřů dělila opět obrovská vteřinová propast. V závodu již o tolik rychlejší nebyl. Po teoriích o systému pro řízení světlé výšky na počátku sezóny se objevily další pokusy o výklad toho, v čem by mohla spočívat jejich rychlost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 22.07.2010 10:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000232 (Hlasoval 1 člověk) 15.07.2010 06:59
Utajený rozhovor: "Čau Hejki." "… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 15.07.2010 07:20
11 Je pravda, že obrázky Red Bull zespod byl… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 21.07.2010 07:27
Tak nevím, jestli si děláš legraci nebo to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
pokiaľ to zatiaľ nevadí ostatným ... 12
ale sme si aspoň pekne pokecali ...
Inak, "reaktívny" som vždy dával do úvodzoviek, nemyslel som to doslovne ...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
No sám sis odpověděl. 04
Ano, výbuch vytváří tlak, který tlačí monopost i dopředu, ale minimálně. Teoreticky - nebo spíše zanedbatelně. Určitě ne tolik, aby se kvůli toho dalo spekulovat o reaktivním pohonu či nadávat RS27 do tryskového motoru.

Tvé další obavy chápu, ale nesdílím je (nejen kvůli nevýhodám, které by potenciální zneužívání přinášelo). Navrhuji ti svěřit je FIA 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
no, pojem reaktivny motor som pouzil len ako naznacenie, o co mi ide.
chces mi povedať, že keďže (určite) sa rozpínaný plyn pri výbuchu nešíri naspäť do motora (ventil v hornej polohe), jeho tlak je tlačený výfukom von, resp. spätne tlačí monopost dopredu ? určite minimálne, ale tlačí ... 12
mne stále ide o to, že je to využívanie paliva na inú činnosť, ako spalovanie v motore ... 17 ide aj o to, ak by to fakt využili v oveľa vätšom meradle, či by to stále bolo len spaľovanie "prebytočného" paliva ...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Jj, ja ti rozumim.. popisujes to spravne. Spalenim paliva ve vyfukovem potrubi se nepouzilo na pohon motoru. Kdyby se jednalo o reaktivni motor, toto spaleni by vytvorilo tah: tedy "tlacilo" by motor dopredu - coz se nedeje. 03

Mj. to neni nova vec, uz kdysi se toho vyuzivalo pro pohaneni turba.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
tak, nechám sa veľmi rád poučiť ... ;) niekedy mi to fakt nezapaluje hneď :)

keď sa vznieti palivo až vo výfukovom potrubí, a ventil motora je už uzavretý, tak sa predsa vznietenie šíri mimo motor, výfukom von, nie ? vzniká presne tá istá energia, ktorá by poháňala motor ... mýlim sa ? vzniká dosť veľké prúdenie horúceho vzduchu, ktorý NEvznikol ako vedľajší produkt výbuchu v bloku motora. jednoznačne sa palivo použilo nie na pohon motora ... o to mi ide ... vychádzam len z predpokladu, ktorý opisuješ v článku ... 04 hm ?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Tak nevím, jestli si děláš legraci nebo to myslíš vážně. Vzhledem k tomu, že to tady zmiňuješ podruhé, tak na to musím reagovat. 04

O reaktivním (tryskovém) motoru nemůže být ani řeč: kvůli zpožděnému spalování nevyvíjí tah!

Motor Red Bullu je z hlediska pravidel v pořádku.
Škodlivé zplodiny z takových motorů vznikají i bez ohledu na zpožďování zážehu a také bez něj vznikají horké plyny, které ovlivňují aerodynamiku (pokud jezdec přidává plyn).

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
už som to dávnejšie písal, nepáčia sa mi tie "reaktívne" motory ... skúsim na to postupne:

Nie sú zakázané náhodou testy počas sezóny aj vzhľadom k šetreniu ovzdušia pred splodinami ? Nieje náhodou výfuk určený na odvádzanie splodín z motora monopostu ? Nevyužíva sa v RB výfukové potrubie na spaľovanie paliva mimo motor ? Je vôbec toto povolené ? Nevzniká dodatočným, cieleným spaľovaním paliva mimo motorovú jednotku využiteľná energia ? Ako nazvať takúto energiu, ktorá sa využíva ako na pohon, tak aj na usmernenie vzduchu a zvýšenie účinnosti difúzorov ? A nevznikajú tiež zbytočné škodlivé splodiny ?

Malo by sa nad tým zamyslieť vedenie F1 ... myslím ... 14

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zeto

XXX
Určitě nejezdil bez difuzoru, ty jsou na formulích dávno. Jen měli jednoduchý, protože nebyli schopni na loňské auto dvojitý difuzor implementovat. Ale úplně bez difuzoru? To rozhodně ně! 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
11
Je pravda, že obrázky Red Bull zespod byl pro mnohé týmy darem z nebes ;)
[odkaz na stránku]

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000232

uzivatel000232

XXX
Utajený rozhovor:
"Čau Hejki."
"Nazdar, co potřebuješ?"
"Potřebujeme si prohlídnout RedBully ze spodu."
"Proč?"
"Pořát nemůžeme přijít na proč jsou tak rychlí"
"Jak to chcete udělat?"
"Viděl jsi Krále?"
...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000286

uzivatel000286

XXX
Myslím si že je to jen teorie, Newey je opravdu borec dokáže navrhnout skvělý auto i bez těchto srandiček. Minulý rok jezdili bez difuzoru a kde byli (to některá konkurence měla i dvojitej). Myslím si že navrhl tak skvělý a aerodynamicky funkční auto že prostě a jednoduše nikdo na něj nemá. jen můj názor

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

XXX
Tak to potom je jasné, že si jen chtěl ohřát polívčičku na tom jako jsou mazaní ti u wil., že to odhalili jako první a že už na tom makají.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Protože už to stejně všichni vědí a pracují na tom. 04

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

XXX
Ještě mě napadá jedna paranoidní otázka a to proč to ten sam michael, vytrubuje do světa a tudíž konkurenci??? 04

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Jj, všechny týmy mají stejnou centrální řídící jednotku. Ta však není jediná, v autě je více "počítačů." Já jsem měl na myslí řídící jednotku v motoru, tu si dělá a programuje každý výrobce zvlášť.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

dodo_mt

XXX
Skvely clanok neda sa na tento server povedat nic zle. Ludia si tu nenadavaju v diskusiach. Pribudaju pekne clanky nie 10 clankov denne do ktorych sa rozhadze jeden rozhovor s pilotom a povytrhavaju sa z kontexu vety tak aby to pasovalo redaktorom aby mali co najvacsie zisky z reklamy... Len tak dalej!

K clanku len tolko ze je to velmi zaujimave riesenie a ako spominal niekto podomnou renault o tom urcite vie ale nestihol to zakomponovat do monopostu s tym ze si mozno myslel ze taka vyhoda z toho nemoze byt...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
a ešte jeden postreh. nemajú náhodou všetky tímy rovnakú riadiacu jednotku ? to nechali v tej jednotke dieru, na neštandartné, oneskorené, spalovanie ... 18

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

XXX
Určitě za to platí, ale pořád jsou to lidé z renaultu takže pokud by se ukázala možnost, že moji zaměstnanci něco věděli co by mi mohlo pomoct a nechali se uplatit, aby to neřekli tak letí hned. Druhá možnost a asi i pravděpodobnější, je že na tak složitém systému naopak potřebovali podporu renaultu a ten to tedy vše ví jen prostě nestihl ten systém implementovat.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
husté to musí byť z výdržou motorov, pri takejto konfigurácii spaľovania, myslím. preto má RB asi vyhradené motory na kvalifikácie, a motory na závody.

ADD: jasné, načo zverejňovať len špekulácie. treba si to radšej overiť ... 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Díky.

Jinak netvrdím, že to je novinka či nějaká megaexkluzivní zpráva.
Poprvé jsem o tom slyšel 24. 6., ale postrádal jsem potvrzení z důvěryhodnějších zdrojů (byla to na mě moc velká spekulace). Proto jsem se rozhodl o tom něco sepsat a zveřejnit až teď.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama