DISKUZE K ČLÁNKU Vettel v Austinu nasadí nový motor a vynechá kvalifikaci: "Pravidla jsou naprosto stupidní"

Sebastian Vettel po horší výkonnosti Red Bullu získal v Soči pouze 4 body. A protože v příštím závodě v Austinu hodlá nasadit novou pohonnou jednotku, nebude to zřejmě o moc lepší - dokonce se kvůli tomu nehodlá ani zúčastnit kvalifikace. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport pro pravidla týkající se pohonných jednotek označuje za "naprosto stupidní."

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel v Austinu nasadí nový motor a vynechá kvalifikaci: "Pravidla jsou naprosto stupidní"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 16.10.2014 13:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» kubiix (Hlasovalo 14 lidí) 13.10.2014 17:59
A co limit 107% Jestli platí limit 107% a do… »
» Duncan66 (Hlasovalo 12 lidí) 13.10.2014 13:09
Hehe posledni hlaska pobavila, bude asi hodne… »
» Mike17 (Hlasovalo 9 lidí) 14.10.2014 11:22
Proč by za to měl dostat přes čumák??? Vždyť je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • unonym ze štatlu - fandaF1

    90.178.29.XXX
    Král Lávra To je jako v té pohádce o králi Lávrovi co měl oslí uši. Všichni to věděli, jen se o tom nesmělo mluvit a všichni dělali že nic nevidí. Tak teď to Seb řekl nahlas, no...

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.27.18.XXX
    skoda, ze se uz netankuje, zavody byli mnohem zajimavejsi

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • unonym ze štatlu - fandaF1

      90.178.29.XXX
      hm, špica bylo, když tu hadici zavčas neodpojili a lízátko šlo dolů....

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    Tohle rozhodně není špatný krok.
    Pamatuji na Abu Zabí myslím rok 2012 jak Red Bull byl penalizovaný(málo paliva v nádrži) a startoval z boxu jenomže celé auto předělaly na závodní tempo a Vettel se vydrápal na bednu03

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      195.113.99.XXX
      Otázka je, jestli dnes Red Bully stále ještě používají nastavení zaměřené více na kvaldy, když už nejsou týmem, který by vítězil stylem start-cíl. 03 Šance tu je, ale nemyslím si, že to bude takový hit jako tenkrát v Abu.

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • kubiix

    kubiix

    83.208.82.XXX
    A co limit 107% Jestli platí limit 107% a do kvalifikace vůbec nevyjede, tak by neměl do závodu nastoupit. Dá se samozřejmě argumentovat tím, že v tréninku to v klidu dal, ale tohle vnímám spíš jako pomoc slabým týmům a kompenzaci nenadálých událostí, kvůli kterým se nepovede vejít do 107% a ne když někdo nenastoupí úmyslně.

    Tohle je čistý kalkul:
    - pošetří gumy a motor
    - vyladí auto čistě na závod
    - vyhne se eventuelní kolizi v prvních zatáčkách

    Jestli se na to opravdu vys**e a projde mu to, tak z toho může být do budoucna nepěkný precedens.

    + 14 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.234.XXX
      V pravidlech je ta formulace v tom smyslu, že "za výjimečných okolností komisaři mohou povolit start"

      Nemohu si pomoct, ale to, že se na kvaldu vykašle, i když ji může jet, to mi jako výjimečně přilehčující okolnost nepřipadá. Řekl bych mu, že se s ním rád znova uvidím - v Brazílii.

      + 5 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.95.XXX
      pokud se během víkendu do těch 107% dostane, ke startu bude připuštěn

      + 9 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      195.113.99.XXX
      Hledáš problém tam, kde není a nikdy nebyl. 20

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FoxPw

    213.192.37.XXX
    Toto (že vymění celý komplet) jsem předvídal už dávno. Sice by mu z nouze stačilo vyměnit jen ICE a startovat o 10 pozic vzadu, ale vzhledem k trati by startoval stejně z chvostu a takto (při startu z boxů) ušetří všechny gumy pro závod a bude mít komplet všechno nové. Teď ještě aby vyjel SC a strategie nemusí být tak špatná.

    + 11 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • PC

      212.47.2.XXX
      Myslel jsem, že sledujeme závody jezdců a ne stratégů. Strategie jistě bude mít vždy svůj účel a bude nutná, ale neměla by převážit nad čistým závoděním. Seba asi přistihli zrovna v depresi, jestli ne tak doufám, že dostane od šéfů za tyhle žvásty přes čumák. Kam až se takhle F1 dostane? Měla by se do pravidel zakotvit povinná účast všech jezdců a vozů na všech trénincích a kvalifikacích. Jinak to už bude vypadat, že si s fanoušky (za jejichž odchodem tak pláčou) vytírají pánové od F1 zadek.

      + 5 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Proč by za to měl dostat přes čumák??? Vždyť je to naprosto logické pro něj i tým? Proč si má ničit gumy, když to nebude mít naprosto žádný efekt? 20
        Samozřejmě můžou udělat povinnou účast v kvaldě. Ale co se změní? Vezme si nejojetější sadu z tréninků a zajede 1 kolo pomalým tempem. Co se změní? Bude to vzrůšo? 03

        + 9 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.234.XXX
          Účast v kvaldě je povinná už dneska...
          (čl. 36.1 sportovních pravidel)

          To je jak s těmi žlutými vlajkami. Proč zavádět další opatření, když v pravidlech už opatření pro tuhle situaci je a stačí se ho držet (nebo si vynutit jeho dodržování)

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Je a není. Nebyl by to první pilot, který v kvalifikaci nevyjel a bez postihu (nepuštěním do závodu) 03

            + 6 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.234.XXX
              Jak píšu výš "za VYJÍMEČNÝCH okolnost MOHOU povolit start"

              Nikde žádná záruka. Komisaři ho můžou poslat domů, aniž by museli něco obhajovat nebo vysvětlovat. A za takhle prokázanou neúctu k divákům bych to na jejich místě udělal.

              + 5 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Ono je to hodně o tom, jak si to "vyjímečných" každý vysvětlí. Pokud se nepletu, tak se to vztahuje na 107% limit. A oni můžou povolit start za vyjímečných okolností, mezi které bežně patří splnění danného času v trénincích (což hravě splní).
                A neúcta? Není spíš blbě systém, kdy nezajetí kvalifikace poskytne jezdci výhodu? Já si osobně myslím, že v ní vyjede a zajede si na nejhorších "hadrech" 107% pro jistotu, aby ho pustili do závodu. Budou diváci spokojeni? Nejspíš je to pro diváka stejné, jako by nevyjel vůbec. Tohle vypustil jen aby ukázal nesmyslnost pravidel. Kdyby se snažil zajet v kvaldě co nejlepší výsledek, byl by idiot. A to on není. 03
                Není tedy neúctou k divákům, když se vedoucí pilot nesnaží zajíždět nejrychlejší kola až do konce? Ten se snaží šetřit auto do dalšího závodu, stejně jako se Seb snaží šetřit gumy do závodu. Nevidím v tom rozdíl. 03

                + 9 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  37.188.234.XXX
                  Přesně tak, je to o tom, jak si to kdo vysvětlí.
                  Cítím velký rozdíl mezi tím, když se někdo snaží, dělá co je v jeho silách a z nějakého důvodu (já bych jako důvod akceptoval poruchu nebo nehodu někdy na začátku kvaldy nebo možná červený vlajky uprostřed rychlýho kola) to prostě nevyjde - a mezi tím, kdy se na to někdo vykašle s tím, že nemá co získat.

                  Podle mne MÁ co získat - místo na startu. Od toho se to jmenuje kvalifikace, že se tím kvalifikuje do závodu. Všichni víme, co to slovo znamená, ale neškodí si to připomenout ve slovníku, abychom jeho význam pochopili plně.

                  A ano, jsem přesvědčen o tom, že by si měl odjet alespoň těch 107% na otrhané tvrdé směsi. Divák bude mít radost, že ho vidí (protože z té své tribuny vidí možná 500m tratě a na ní houby pozná, jestli ten úsek projede o půl sekundy pomaleji než obvykle).
                  A samozřejmě jde o princip. Piloti (a týmy) by si neměli zvykat na to, že budou ojebávat pravidla. Je potřeba, aby v takovém případě pravidla vyběhla s piloty.

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • XR

                    109.81.245.XXX
                    Chápu argumenty obou. Podle mě je důležité se podívat, proč to pravidlo bylo zavedeno - historicky proto, aby se do závodu nedostala nebezpečně pomalá auta. Pokud Vettel v trénincích zajede dostatečně rychlá kola, tak jsem pro to, aby mu komisaři dali výjimku - on za přísná motorová pravidla nemůže a dokáže, že na závod má. Nevidím v tom nic proti původnímu duchu tohoto pravidla.

                    Navíc už to není tak jako kdysi, že by o účast v závodě bojovalo více vozů, než je pro start povoleno. Proto by to bylo z mého pohledu hloupé překvapení, kdyby ho komisaři nepustili. Spíše tohle bych vnímal jako podraz na diváky - nepustili by kvůli byrokracii do závodu rychlý vůz. Už tak jich je málo.

                    + 6 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Víš ono to slovo kvalifikace vzniklo z důvodů, že bylo více pilotů než míst na startu, jak píše kolega XR. Proto se bylo nutno kvalifikovat, od toho to slovo. Když už to máme pochopit plně. 03 A význam 107% popsal XR taky přesně. Právě proto, že nemá vůbec co získat (max. víc ojeté gumy a opotřebovanější techniku), je na místě kritizovat takový systém a dát najevo, že by se mohl změnit.
                    A pokud to bereš jako nefér k divákům, mám jeden příklad, který by tě měl pohoršovat daleko víc. Lewis zabalil konec VC Belgie. Ochudil diváky ne o jedno ostré kolo, ale hned o mnoho kol, kde mohl bojovat o nějaké 18-té místo a diváci se mohli bavit. V případě, že by Lewis za to dostal trest, pak bych byl pro trestat i nenastoupení do kvalifikace. Ale to by pak do ní Seb jistě nastoupil, zajel by si svých 107% (což nejspíš stejně udělá) a nebylo by co řešit. 03

                    + 6 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      37.188.234.XXX
                      Zabalit závod není pravidly ošetřené. Nenastoupit do kvaldy ano.

                      + 2 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama