DISKUZE K ČLÁNKU Vettel v Austinu nasadí nový motor a vynechá kvalifikaci: "Pravidla jsou naprosto stupidní"

Sebastian Vettel po horší výkonnosti Red Bullu získal v Soči pouze 4 body. A protože v příštím závodě v Austinu hodlá nasadit novou pohonnou jednotku, nebude to zřejmě o moc lepší - dokonce se kvůli tomu nehodlá ani zúčastnit kvalifikace. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport pro pravidla týkající se pohonných jednotek označuje za "naprosto stupidní."

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel v Austinu nasadí nový motor a vynechá kvalifikaci: "Pravidla jsou naprosto stupidní"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 16.10.2014 13:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» kubiix (Hlasovalo 14 lidí) 13.10.2014 17:59
A co limit 107% Jestli platí limit 107% a do… »
» Duncan66 (Hlasovalo 12 lidí) 13.10.2014 13:09
Hehe posledni hlaska pobavila, bude asi hodne… »
» Mike17 (Hlasovalo 9 lidí) 14.10.2014 11:22
Proč by za to měl dostat přes čumák??? Vždyť je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Máš pravdu, kvalifikace pravidly ošetřená je, včetně vyjímek. Podle pravidel se nejspíš komisaři budou řídit (pokud opravdu nenastoupí).
                        A promiň, ale o neúctě k divákům jsi začal ty, ne já. 03

                        + 5 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • PC

                          212.47.2.XXX
                          Podle mě je to jako třeba v umění - zaplatím si lístek na koncert v Brně nějaké, třeba operní hvězdy. Nejsem zvědavý na to, aby na diváky zamávala v úvodu a pak stál na jevišti jen papírový panák a zpěv pouštěli z CDčka s tím, že se přece umělkyně musí šetřit, protože z dva týdny ji čeká mnohem významnější koncert třeba v New Yorku. Na koncert jsem osobně šel proto, aby ji na vlastní oči viděl, slyšel, zažil.
                          U mnoha umělců dnes můžeme vidět jakousi odpovědnost k věrným fandům a v cizině to platilo vždy ještě výrazněji (asi kvůli snadné nahraditelnosti takového "umělce"). Ale na Sebovi je vidět, že na fanoušky si vzpomene, jen když je potřebuje. Je to od něj jako od velké hvězdy a představitele elitního motosportu projev velké arogance a pohrdání a nemůže se pak divit, že fanoušci odchází, protože takový přístup je jeden z důvodů.

                          + 1 / − 5

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            1. Soudíš někoho za něco co se nestalo. Pouze řekl, že to udělat může.
                            2. Vzpomněl si Lewis na chudáky platící diváky ve Spa?
                            3. Viděl jsem mockrát, že někdo nenastoupil do 3. části kvalifikace, aby šetřil gumy. To bylo něco jiného?

                            Nesoudíš jen Seba za činy, které dělají i ostatní? 03

                            + 6 / − 5

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • PC

                              212.47.2.XXX
                              myslím, že srovnáváš nesrovnatelné:
                              - že se to ještě nestalo je samozřejmě dobře, ale možná jen pro tým sondoval reakci veřejnosti, FIA a ostatních týmů.
                              - Lewis měl zničené auto a všichni o tom moc dobře věděli věděli, takže tam to podle mě to byla spíš rána z milosti než nějaké šetření. Vidět ploužit se nevýkonnější vůz roku někde na úplném chvostu jistě není snem žádného fanouška.
                              - že někdo nenastoupil do třetí části kvalifikace jsem dříve také několikrát viděl. Však taky kvůli tomu byl poprask a rozčilení jak od vedení F1, tak od fanoušků. A od té doby to nikdo nezkouší.
                              Jen s tím teď, zdá se, zase chce začít RedBull. Zřejmě je zoufalá situace nutí k zoufalým krokům 04

                              + 2 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                147.229.7.XXX
                                -souhlas, podle mne hlavně sonduje postoj FIA
                                -taky souhlas, ikdyž šetření v tom roli určitě hrálo. A stejně tak není snem každého fanouška vidět povinné 107% kolo od RB. Nebo abych nezobecňoval, mne takové kolo nezajímá a vidět ho nemusím.
                                -on to nikdo nezkouší, protože se změnily pravidla. Už se nestartuje na směsi z Q3, takže pro start v Q3 už nic neušetří. Nikdo přitom neřeší úctu k divákům. 03

                                + 1 / − 3

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
  • samerak

    89.29.105.XXX
    pravidla "Pravidla jsou přirozeně naprosto stupidní" to by mohla být klidně definice pravidel za posledních pár let.

    + 14 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Evžen

    82.145.217.XXX
    Motor 6. motor už nasazovali i jiní piloti a nepamatuju, že by některý z nich vedl takové zbytečné řeči...

    + 6 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      82.144.130.XXX
      Celý motor ještě nikdo nenasazoval... jen pár lidi vyměnilo jednu součástku. Tohle není o tom, že za to dostane trest, je to o tom, že ten trest vede k tomu, že pro jezdce je výhodnější vůbec nenastoupit do kvalifikace...

      + 17 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Evžen

        212.79.110.XXX
        OK, beru, díky za upřesnění. Je fakt, že Kvjat, Vergne a Maldonado měnili asi jen ICE... ale třeba ten Maldonado si kvůli tomu převádí penalizaci snad už do třetího závodu. Vettel vynechá jednu kvalifikaci a hned jsou pravidla stupidní, stejně jako byly motory zvukově na ho**o, když bylo jasné, že nejen Mercedes bude pro něj nedostižný. Asi už opravdu potřebuje tu novou výzvu.

        + 4 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.72.220.XXX
          bože můj... nejdřív si něco o pravidlech nastuduj a pak kecej takové hovadiny. a neboj se, nám je všem jasné, od koho mají ty dvě reakce na tebe jeden minus. :D

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Penalizaci si není možné přenést do třetího závodu.
          A doposud nikdo neměnil celou pohonnou jednotku (tj. všech 6 základních komponentů včetně ICE).

          + 14 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    82.119.113.XXX
    vynechať kvalifikáciu? akože sa strata pozícií ktoré sa neaplikujú, neprenesú do ďalšieho závodu? nebolo to tak pôvodne prezentované?

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    Hehe posledni hlaska pobavila, bude asi hodne frustrovany z te letosni sezony. Na druhou stranu je to vyborna priprava na karieru u rudych az bude pravidelne s Kimim souperit o ten posledni bod za 10. misto 18

    Pravidla jsou stupidni hlavne prvni rok s novymi motory a auty, ale jsou pro vsechny stejna.

    + 12 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Třeba to myslel tak, že by byl logičtější trest ztráty určitého počtu míst na startu, přenášející se do dalšího závodu. To by pak mělo smysl vyjet ne? 03
      Takhle je to fakt stupidní.

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        Pro me to teda moc smysl nedava, aby se ti pech z jednoho zavodu prenesl do zavodu dalsiho. Jinak to pravidlo je prece 10 mist v prvnim pouziti nadstandardniho motoru ne? A treba mu to poskytne podobnou vyhodu jako v Austinu tusim 2012?

        + 2 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Z nového motoru má výhodu na víc závodů, takže klidně ať "trpí" víc závodů. V ostatních případech se trestá posunutím polem s přenesením do dalších závodů (třeba za výměnu části pohonné jednotky), tak mi moc nejde do hlavy, proč u výměny celého motoru je trest jiný a nepřenosný. Proč ho třeba neposunout o 15 nebo 20 míst?
          Co se týká srovnání s Abu Dhabi 2012, tak bych takový optimista nebyl. Tenkrát změnili strategii nejrychlejšího nastavení na nastavení poněkud pomalejší na jedno kolo, ale rychlejší na rovinkách. Letos už kompromis v tomto smyslu dělat musí v každém závodě (aby byli schopni předjíždět, zatímco v roce 2012 předjíždět moc nepotřebovali). Možná můžou ještě trochu "přitvrdit", ale už jen málo, aby pak nezávodil s Caterhamy (nadsázka). 04

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Prokop S.

          Prokop S.

          89.102.95.XXX
          při použití kompletu je start z boxové uličky.. při výměně jen části jsou místa.. a to se do dalšího závodu přenáší..

          no, jestli máš na mysli Abu Dhabí 2012, tak ten závod.. sice s pomocí SC.. se Sebovi náramně povedl.. a i Ham letos v Maďarsku ukázal, že i přes start z boxu se dá zajet slušný výsledek..

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama