DISKUZE K ČLÁNKU Permane: Lotus je v zatáčkách rychlejší než McLaren či Williams

Ředitel traťových operací Lotusu Alain Permane se v rozhovoru pro AMUS vrací k poslednímu závodu v Malajsii. Hodnotí výkonnost Lotusu E22, jeho slabiny, silné stránky a velké pokroky, které očekávají zejména v oblasti pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Permane: Lotus je v zatáčkách rychlejší než McLaren či Williams

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 02.04.2014 13:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 12 lidí) 01.04.2014 14:08
Konecne nieco normalneho od Lotusu! 01 len… »
» Pepan (Hlasovalo 9 lidí) 01.04.2014 16:37
Není důležité odvést výkon na trati. Mnohem… »
» Prokop S. (Hlasovali 5 lidé) 01.04.2014 15:07
tým jde vidět, že Lotus má, i přes velký odliv,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

seven

93.153.124.XXX
Trochu to ukazuje na to, že se Renaultu v základu motor nepovedl a souhlasím s tím, že jim to hodně kazí reputaci. Otázka ovšem taky je , nakolik Lotus dokáže své požadavky definovat a doporučení Renaultu implementovat do svých designových změn. Zdá se, že optimismus ohledně integrace agregátu do šasí je trochu přešel...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Áno, som sa na to pýtal v jednom tíme,.. ...a majú to v zmluvách formulované tak, že to skrátka nejde a každý sa musí trápiť sám, aj keď o ich trápení Renault prehľad má, tak by tým menej úspešným mal ukázať aspoň cestu, ako ďalej, lebo ide predsa o image značky pohonných jednotiek a tímy majú predplatené aj spoluprácu na SW a poradenstvo, čo by ich k tomu malo zaväzovať, každému podľa zaplateného balíka. 14 Preto je Red Bull jasne najďalej. 11

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

62.209.192.XXX
Ale letošní Lotus závodí proti jiným vozům, než těhdejší BMW...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

turbič

31.28.151.XXX
12 háj technolodžís. hlavně ten Rencek

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

86.49.105.XXX
Renault ty nápady jiných týmů nikomu dát nemůže, prostě proto, že jim nepatří. V tom jsou Mercedes a Ferrari v jiné situaci.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Prokop S.

Prokop S.

89.102.97.XXX
01 především za ten Renault

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Chasnik

217.117.213.XXX
V souladu s politikou snižování nákladů bych to viděl spíš takto:

https://www.youtube.com/watch?v=QXDNxkUiUws
https://www.youtube.com/watch?v=8WdMtvlmwA8

12

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Chasnik

217.117.213.XXX
Kimi vs. Romain No jestli je pravda, že Romain jel s nakřáplou podlahou a načatým turbem a Kimi ho nedokázal udělat, tak je to na pováženou. Původně jsem myslel, že po tom defektu a odjetým kolem s rozšmelcovanou gumou něco poškodil na podvozku, ale on sám říkal, že ten kontakt s Magnussenem neměl na auto vliv.
Já se těšil na interní souboj RAI - ALO, ale zatím to vypadá dost jednoznačně. No snad se Kimi probudí, vypadá to, že i další závody budou nudné, případná rudá rivalita by je mohla trošku oživit 03

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

FWMonty

80.82.145.XXX
WILLIAMS použíl v roce 2012 kolem 20 podlah,takže podlaha se tá vylepšit a difuzor taky třeba změna umístění lamel nebo jiné zakončené na okraji, loni jsem obdivoval difuzor od Red Bull kam ostatní ani nezašly.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Tomur

Tomur

95.173.85.XXX
Do Bahrajnu to určitě nestihnou, ale nejpozději v Barceloně budou mít týmy vyřešený zvuk motorů

tady je řešení Mercedesu
https://www.youtube.com/watch?v=5W5mUVyh4l0

a tady Renaultu
https://www.youtube.com/watch?v=Zk5cygs_vZg

Ferrari své řešení dosud tají 04

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
To samozřejmě netvrdím, ale v difuzoru nenajdeš už nic.Williams byl dokonce týmem který přišel na to,že se dá využít startovací otvor pro zvýšení přítlaku a FIA to pak všem zatrhla.

O křídle dost pochybuju a měnit konstrukci podlahy na začátku sezony-no nevím.

Jako fanouška jednoho z týmů tě chápu,že se upínáš na Barcelonu a s novinkama máš samozřejmě v Evropě pravdu.

V Bahrajnu myslím,že se WIL i MCL trochu zvedne, ale v Číně za Lotusem a Toro Roso.Nebo ne? 12 12

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

89.177.88.XXX
Souhlas, taky jsem slyšel a četl v podstatě to samé.

Vlastnictví pokročilých úprav mi zní jako majetek týmů co je vyvinuly (autorské právo, apod.), ale třeba nás Petr či někdo další z redakce vyvede z omylu. 04

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

FWMonty

80.82.145.XXX
přítlak na zádí se dá získat,podlahou,difuzorem,zadním křídlem atd. nic není proti týmy McLaren,Williams ztraceno03
Pro mě je Barcelona velkým měřítkem pro vozy a odhalení výkonnosti,navíc týmy tam přivezou spoustu vylepšení.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
To víš F1 je kšeft a ne charita.Stejně bych moc uvítal osvětlení situace jak to vůbec je s vývojem a vlastnictvím software pro motor.

To info o mapách Toro Roso pro Romaina je na 99% pravda.Třeba Redbull ale prý musel po testech převzít vývoj,tak bude asi vlastníkem a Renault do toho nepustí.

Caterham prý jezdí na programy od Renaultu a TR taky.
Všechno jsou to ale jen neověřené info a asi by nás všechny zajímalo jak je to v realitě.

Ten článek od redakce ohledně mapování,vývoje a vlastnictví software by byl super. 12 12 12

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

89.177.88.XXX
Dobře jsi to napsal a Romainovi bych přál lepší umístění, ale nevěřím, že se Renault nezachová jako obchodní společnost (úspěch v minulém roce mu prodeje aut v době stížností určitě nezvýší, konzumní zákazníci (ne fanoušci) mají velmi krátkou paměť...).

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
Monty to nemusíš čekat do Španěl.Malaisie je okruh F1, který má naprosto všechno: úsek brzda plyn,střední sektor kde se ukáže přítlak,náročné počasí a téměř všechno abys poznal špičkové auto d průměru.

Mercedes nás v Malaisii zdrtil-nemá slabinu a letos ji mít nebude.Je sice trošinku slabší ve střední a vysoké rychlosti (v zatáčce) -bohužel ne tak slabý aby to vyvážilo jeho brutální sílu na výjezdu a při brzdění kde získává náskok.

Lotus má potenciál,ale otázkou zůstává jestli z důvodu financí bude využit.
Všeobecně auta s Renaultem mají výborné předpokady pro přítlak v zadní části auta z důvodu malého agregátu a můj odhad je,že půjdou všichni do desítky na ukor WIL a MCL,kteří už s přítlakem na zadku bojují ted a velmi jim schází.Při dnešní konstruci a zákazu foukání se s tím ale nedá v sezoně moc udělat.

Záhadou je mi Mecedes,který má všechno potřebné co se týká aera+silný agregát.Po Malaisii soupeř nejtěžšího kalibru.Ni není ale ztraceno a doufám,že jim to ostatní nedají zadarmo.

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

FWMonty

80.82.145.XXX
ano měl jiné řešení dvojitý kýl a proto tě my pilíři na předním křídle lépe usměrňovaly vzduch k tomu řešení.
A tím,že má Lotus jeden konec kratší a dlouhý můžou mít podobný problém na jiných tratí,kde třeba bude více foukat větr.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

213.195.228.XXX
Malajsie je velice dobrá referenční trať... Williams měl hnusnej předek a měl jiné řešení, v jiné době... Nemá smysl to srovnávat...

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ja teda neviem, prečo automaticky Renault,... ...nedá všetky poznatky aj Lotusu, ktoré získali tímy s ich pohonnou jednotkou, ako Red Bull, či Toro Rosso a prečo každý tím šturmuje na svojom piesočku a hrá sa so všetkými detskými chorobami, ktoré už iní vyriešili v oblasti pohonnej jednotky, či chladenia. Veď v cene je aj SW a poradenstvo, tak ja teda nevidím problém k širšej spolupráci. U nastavenia bŕzd chápem, že je potrebné mať na zreteli špecifiká každého šasi a zavesenia, aj jeho celkovej regulácie, ktoré má tím Lotus, jedinečné s prepojením tlmičov, ale nakoniec, to už majú aj všetky ostatné tímy F1, tak už nie je čo okopčiť. Snáď už v Bahrajne dokončia oba vozy a dokonca na bodoch a Lotus bude na ceste na špičku výkonnosti, ako to bolo minulého roku, lebo auto je zrovnateľné s Ferrari, ak všetko funguje ako má, keď nás tešili najmä počas prvých dvoch tretín sezóny 2013, lebo koniec bol už o ničom. Ako vidieť, bez peňazí to skrátka v F1 nejde ! 14 08

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Není důležité odvést výkon na trati. Mnohem důležitější je mít kvalitní PR oddělení, které i na propadáku najde pozitiva.12

+ 9 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama