DISKUZE K ČLÁNKU Podle Todta byly změny nutné: "F1 leží na jednotnce intenzivní péče"
Jean Todt, prezident FIA, v rozhovoru pro Welt am Sonntag hodnotí dnešní F1 a uvedl, že změny byly nutné a F1 se musela probudit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Podle Todta byly změny nutné: "F1 leží na jednotnce intenzivní péče"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
frhe
20:57 01.04.2014 89.173.217.XXXuspory Ziadne z tych uspornych opatreni nebolo zavedene z dovodu setrenia. Cely sampionat F1 je jedna obrovska reklamna plocha, ktora ma miliony divakov. Dnes je "trendy" byt zeleny a bezpecny....
Je to obycajny brain wash. Urcite existuju sposoby ako vytvorit efektivnejsiu a vykonnejsiu jednotku, ako je sucasny koncept. Kuzlo je v tom, ze tento koncept je blisie ludom, resp. seriovo vyrabanym vozidlam, ergo, je lahsie stravitelny pre bezneho konzumenta.
Ty Jano, uz aj F1 ma toho hybrida, nekupime si aj my nejaky PYJus?
F1 zaziva naozaj revoluciu - prvykrat v historii si F1 pozicala technologiu zo seriovych aut... -
mi88ki
12:21 01.04.2014 165.72.200.XXXDvojité bodování Všechno ostatní rozdejchám ale to dvojité bodování je prostě za hranou. To je jako by ve fotbale góly padlé v posledních pěti minutách počítali za dva. Může to být super pro ty co prohávají, ale je to pak spravedlivé a je to pak ještě sport? Nemám prostě rád umělé zatraktivnění, kde se snaží pomoci prohrávajícím, aby získali výhodu, kterou vedoucí nedostanou nebo je pro ně k ničemu.-
-
mi88ki
01:15 02.04.2014 86.49.79.XXXNo jo ale v ploché dráze si může vzít kdykoliv žolíka i ten co celkově vede. Tady ten co vede, tak čemu mu budou na konci dvojité body když vyhraje ? Ale když v posledním závodě prohraje, třeba nedojede vinou jiného, tak přijde o dvojnásobek bodů a přijde o náskok, který si poctivě vybojoval v průběhu sezóny. A to je oč tu běží.
-
-
-
Huhukoktejl
12:18 01.04.2014 193.228.234.XXXHmmm Když nad tím přemýšlím, tak vím jen jedno jistě... i nadále budu F1 sledovat na maximum.. současně si pokládám otázky?
1. Má se zavést finanční strop? ...jednoznačně ano, náklady jsou již nyní tak přemrštěné, že je jen pár týmů schopných to utáhnout. A já chci mít ideálně 13 týmů v poli. Někdo sleduje třeba jen boje na špici, já sleduju i chvost pole a baví mne to..
2. Nové motory? Určitě ano, vývoj prostě jde dopředu, a že jsou tišší? No a? I to je vývoj.. Dřív bylo hlučné každé auto, teď už tomu tak prostě není.. Hypoteticky.. za x desítek let může být doprava založena na jiném palivu a bude fungovat plně jinak... měla by F1 i v této době stále jezdit s motory V8..?
3. Omezení průtoku paliva a limit pro plaivo na závod? Určitě ne! Chci závody, ať z toho auta vytřískají co nejvíc to jde! Ať dají podlahu na startu a jedou tak celý závod, nejrychlejší vyhrává. Nechci za vítěze toho, kdo nejlíp zkombinuje rychlost a šetření, chci toho nejrychlejšího!
Toť zatím vše...-
Jens
12:36 01.04.2014 109.81.245.XXXAd 3) Zvláštní, že ti nevadí omezení ze strany pneumatik (počet směsí, rychle degradující gumy), nemožnost měnit převodové poměry mezi závody, omezený počet převodovek a motorů, rozměrů křídel, zákaz tankování. Zvykneme si, F1 se ubírá správným směrem.
-
-
M3
11:13 01.04.2014 109.107.201.XXXZmena Fakt je ten, že změna byla nutná. Ten, kdo sedí doma u TV to bude vidět vždycky jinak, ale nesmíme zapomenout že veškeré změny jsou prapůvodem z úst týmů. Snížování nákladů momentálně moc nesnížili vývojem nových motorů, ale na sezonu jich je pouze 5 a v příštích letech to bude právě to, co náklady ovlivní nejvíce. Při pohledu zpět do historie je patrné, že některé technologie se objevili nejdříve v F1 a potom v seriovych sportovnich vozech popř. osobních. Dvou a pul litrovy osmivalec je 30 let stara vec, automobilkam nic neda. Dokazu si predstavit, že pokud Mercedes vyhraje titul ovlivni to prodej jejich hybridu. Dnesni svet je proste hlavne o penezich. Pokud chceme každých 14 dní vidět zadarmo F1 v TV, musime pristoupit na jejich podminky. Btw. chvastat se tím, že když motory řvou, tak je to ta prava F1 je z meho pohledu uz trochu detinske a povrchni.-
Nabel
13:29 02.04.2014 193.86.109.XXXJenže já takovou F1 vidět nechci. Takže si tu TV nepustím -> menší sledovanost -> méně peněz pro F1 -> špatná cesta. Dle reakcí fanoušků na fórech atd, mají změny na sledovanost jednoznačně negativní efekt. F1 posledních několik let směřuje do pekla. Primárně se bavíme o motorsportu a ten vždy byl o tom, kdo je nejrychlejší. A proto si historicky F1 získala tolik fanoušků. Současný stav nemůže nikdy vygenerovat více nových fanoušků na úkor starých, protože Ti, kdo přemýšlí zeleně by stejně nikdy nenapadlo se na F1 dívat. Takhle bude jen dále ztrácet dokud bude o vítězi rozhodovat, kolik kdo spálí paliva, ojede méně gumy atd. Zcela souhlasím, že současná F1 je o penězích, ale paradoxně sama pracuje na tom, aby jich měla čím dál méně. -
-
Duncan66
11:45 01.04.2014 89.102.3.XXXpokud je pro tebe vrcholny zazitek slyset "neslysitelny" elektromobil, potom chapu, ze "rev" vozu F1 te nijak neoslovuje.
Ze je motoru "jenom" 5 jeste neznamena, ze budou levnejsi nez driv, kdyz jsou daleko slozitejsi a i tim, ze se jich bude pouzivat mene, tak naklady na vyvoj si nese kazdy vetsi nez drive apod. Neboli v koencnem souctu vyjdou velice pravdepodobneji draz, nez ty minule a proto motat "ekologii" a "setreni nakladu" dohromady v F1 je jeden velky nesmysl.
Jedine s cim muzu souhlasit je to, ze dnesni svet je primarne o penezich.-
uzivatel000615
12:16 01.04.2014 90.182.189.XXXVždycky se mi "líbí", když někdo dělá závěry, aniž by k tomu měl podklady. Můžeš zveřejnit tvé propočty, tzn. reálná čísla, která dokazují, že 5 motorů, ač složitějších, nepřinese úspory, jak uvádíš ve tvém příspěvku?-
M3
12:28 01.04.2014 109.107.201.XXXJe to muj nazor. Motor je sice slozitejsi ale jeho objem uzce souvisi s naklady. Pokud maji v planu tyto motory pouzivat 5 a vice let, tak naklady na vyvoj se urcite rozlozi. Je to jako s uspornymi zarovkami. Pocatecni investice velika ale vetsi zivotnost a prostor pro dalsi vyvoj. Klasicka zarovka se uz nikam neposune. -
-
uzivatel000615
12:45 01.04.2014 90.182.189.XXXOpak nikde netvrdím, proč bych to měl teda obhajovat?-
PC
14:10 01.04.2014 212.47.2.XXXprotože se hloupě dožaduješ výpočtu o kterém víš, že ti ho těžko někdo bude schopen dodat, ale sám úplně stejně nejseš schopen dodat výpočet na podporu tvých povídaček. Tak proto.
Na tenhle problém se stačí podívat obyčejným selským rozumem a i bez schopnosti počítat musíš dojít k výsledku, že nové motory vyjdou pro týmy mnohem dráž než ty staré.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek