DISKUZE K ČLÁNKU Podle Todta byly změny nutné: "F1 leží na jednotnce intenzivní péče"

Jean Todt, prezident FIA, v rozhovoru pro Welt am Sonntag hodnotí dnešní F1 a uvedl, že změny byly nutné a F1 se musela probudit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Podle Todta byly změny nutné: "F1 leží na jednotnce intenzivní péče"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 02.04.2014 13:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 10 lidí) 01.04.2014 12:21
Dvojité bodování Všechno ostatní rozdejchám ale… »
» uzivatel001447 (Hlasovali 4 lidé) 01.04.2014 17:39
aky priklad, co za prirovnanie? ved ty si… »
» mi88ki (Hlasovali 4 lidé) 02.04.2014 01:15
No jo ale v ploché dráze si může vzít kdykoliv… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          Vývoj je dražší než výroba...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.102.3.XXX
          nechce se mi to hledat, ale bylo tu nekolik clanku o tom, ze tymy zaplati za letosni motory vice penez svym dodavatelum, nez v minulych letech. To hovori samo za sebe 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            194.228.32.XXX
            To je samozřejmě pravda, ale opět nejde o čísla. Týmy sice řeknou, že jsou drahé, ale to aby si postěžovali na FIA, protože ta chce šetřit. Ohledně šetření jde vždycky jen o tvrzení proti tvrzení a pravda nikde, takže když tu pak někdo tvrdí, že jsou motory určitě dražší, tak mě to vyprovokuje k dotazu o číslech...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • M3

        109.107.201.XXX
        Pokud dam na vahy hlasitou F1 se skoro jasnym vitezem a tizsi F1 s trouchu nepredvidavosti alespon na nejakou dobu, přikláním se jasně ke druhé variantě.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.102.3.XXX
          ona je tizsi F1 garanci nepredvidatelnosti?
          Copak v sezone 2010 nebojovalo o titul 5 zavodniku do posledniho zavodu sezony?
          Copak v sezone 2012 nerozhodl o titulu posledni zavod sezony?
          Copak v sezone 2008, 2007, 2006 nerozhodl o titulu posledni zavod sezony?

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            194.228.32.XXX
            Moje řeč, anonyme. Ale ještě je tu jedna věc, a tou je atraktivita každého závodu, nikoliv jen toho posledního. 2008 sice měla kulervoucí finále, ale zajímavé závody byly tak dva (Belgie a Singapur). FIA se snaží, aby atraktivní byl každý závod. Výsledek je zatím ale poněkud rozpačitý...

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • sova

      82.142.87.XXX
      dovol otazku, kterou bychom se ale mohli dobrat k soucasnemu stavu: proc je 2,5 V8 prezitek?

      s odpovedi bych zacal sam. nekde tu je clanek, ze v minulosti byl limit pro spotrebovani paliva asi 150l (coz je ne o moc vic nez dnesnich 100 kg) -> puvodni motory nebyly tak neusporne

      dale:
      kdo v realnem svete chce oturbene male moturky jejichz zivotnost z principu vetsiho namahani bude zlomkem zivotnosti motoru klasicke koncepce? je to narizeni vymahane zhora kteremu se jen vyrobci snazi prizbusobit.

      proto je f1 tlacena do kouta, kde se nyni nachazi. je tu sice vetsi podobnost s beznou konfekci,ale neznamena to nutne vetsi atraktivitu.

      a ja osobne se radsi jdu podivat na napr. rallye historickych vozu i kvuli hluku. radsi nez na suprcupr zavod cvyklistu (byt by jezdili na elektrokole)
      03 03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        109.81.245.XXX
        V minulosti žádný limit pro spotřebovávání paliva nebyl. V minulém roce tankovali i 155 kg paliva (přes 206 l) - což je mnohem více než dnešních 100 kg. Nepleť si litry s kilogramy.
        2,4l V8 atmosféra je přežitek, protože se s její efektivitou nikdy nedostaneš na úroveň turba. Životnost je druhá věc, ale to je třeba jednou z věcí, které půjdou zlepšit (možná i díky F1).
        Stížnosti na hluk nechápu, po pár závodech zcela zmizí. Zvuk V8, V10 či V12 byl krásný, ale stejně sis musel po pár min nasadit špunty. A ty V6T jsou sice tišší zejména na rovinkách, ale jinak není jejich zvukový projev vůbec špatný.

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          "V minulosti žádný limit pro spotřebovávání paliva nebyl."

          Samozřejmě že byl - ke konci minulé turbo éry a vztahoval se právě jenom na vozy s přeplňovanými motory. Konkrétně od 1986 to bylo 195 l a v 1988 byl snížen na 155 l. V 1989 už byly přeplňované motory zakázané, takže odpadl i limit paliva.

          Jinak souhlas. Jsou sice cesty, jak zvýšit efektivitu i u motoru bez přeplňování, ale to už rozhodně nebudou klasické zážehové atmosféry.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    Loqenc

    77.240.177.XXX
    hmm Nechce aby si jezdci kupovali sedačky, tak zavede extra drahé motory?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Žiadna revolúcia sa neudiala,... ...lebo do F1 sa nasadili drahé pohonné jednotky, ktoré nikdy nenájdu uplatnenie v osobných a ani užitkových autách, lebo vývoj je už niekde inde, na svete sú pseudoadiabatické motory nielen v autách vytrvalostnej série, ale aj vrtuľníkoch a stále sa v F1 plytvá a to zavedením nepresných senzorov s nízkou životnosťou a vysokou cenou a poplatkom za ich kalibráciu a overenie, ak kontrola sa dá získať presnejšie a lacnejšie priamo z dát, bez toho, aby sa niekto pri vymýšľaní a nasadzovaní hlúpostí, škrabal ľavou nohou za pravým uchom, milý Jean ! 18 11

    + 8 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001447

      uzivatel001447

      188.123.100.XXX
      nerad ti kazim iluzie ale zavedenie senzorov, nech su uz akekolvek je uplne najmensi, najposlednejsi problem plytvania v f1. pre nas su to mozno strasne peniaze, ale pre tymy je to iba mala polozka. malicka. a co sa uplatnenia tyka, keby si im toto povedal skorej mozno by sa rozhodli inak. len oni nevedia, ze mame na slovensku extrainteligenta, ktory navyse vidi do buducnosti. dufam, ze neocakavas ze sucastne motory niekto planuje nasadit do realnych automobilov. tu ide o vyvoj technologii, ktore, akokolvek sa to ing. doc. phd. phdr. Kaporovi Váženému csc. nezda, automobilky povazuju za vyuzitelne v buducnosti

      + 2 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Ak firma Tesla s Aplle zdokonalia,.. ...dobíjanie nových superkapacitorov, ktoré budú po zdokonalení v spektre nanotechnológí tak dokonalé, ľahké a dobre použiteľné, ako sa to ukazuje a budú sa vyrábať sériovo, tak tieto "čajníky" nemajú jednoducho šancu, lebo budú za zenitom pokroku 3. tisícročia a každý si kúpi elektromobil, miesto toho, aby do auta lial tú smradľavú sr...., ktorá sa volá benzín a zdržoval sa tankovaním. 11
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 4 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001447

          uzivatel001447

          188.123.100.XXX
          prekvapivo som minule zistil ze v tomto ohlade sa zhodneme, kapor, a mna by potesilo keby do buducnosti ludstvo trosku zacalo rozumne vyuzivat dostupne zdroje, namiesto tlacenia benzinu do vsetkeho mozneho a devastovania ropnych zasob - ani ty snad nemozes ocakavat ze toto sa stane za par rokov?? kedy sa podla teba zdokonalia tie nanotechnologie, kedy budu nove superkapacitory? nemyslis ze treba vyvinut rozumny medzistupen? nikto asi neocakava, ze to, co teraz vyvyjaju napr . v f1 tu bude aj o 20 rokov

          + 0 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ja to očakávam,.. ...lebo ropa je produkt na výrobu plastov do budúcna a nemala by sa spaľovať naverímboha v autách, ale zachovať v čo najväčšej miere pre chemický priemysel a v doprave by po hybridoch už mali nastúpiť v plnej paráde elektromobily a to čaká aj F1, ktorá bude zase za opicami, proti tým elektromobilom a technológii, ktoré nastúpia u osobných a úžitkových aut. 01

            + 3 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001447

              uzivatel001447

              188.123.100.XXX
              ako co ti mam na toto napisat? " f1, ktora bude ZASE za opicami" ??? jémine domine..samozrejme, ak mi uvedies priklad, kedy bola F1 technologicky "za opicami" potom to budem brat ako relevantny nazor a nie s******* z tvojej strany
              Příspěvek byl redakčně upraven.

              + 1 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Skrátka tímy F1 investujú milióny,... ...úplne zbytočne, lebo predpisy píšu ľudia, ktorí o smerovaní techniky nemajú poňatia a potom to v F1 vyzerá úplne smiešne a po trati krúžia autá s priškrtenými motormi, so zvukom ako Mustangy (Jawy 50) a človek sa dočíta, že sa ešte má viac priškrtiť, tak potom celá F1 nebude o závodení, ale o škrtení a trestoch a fanúšikom sa z toho obracia žalúdok a chce sa im z toho ... 18 11 A to bude definitívny koniec F1. 11
                Příspěvek byl redakčně upraven.

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001447

    uzivatel001447

    188.123.100.XXX
    vazne? ja mam skor opacny nazor, tak ma zaujima ze v com spociva ta nekompetentnost

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama