DISKUZE K ČLÁNKU Podle Todta byly změny nutné: "F1 leží na jednotnce intenzivní péče"
Jean Todt, prezident FIA, v rozhovoru pro Welt am Sonntag hodnotí dnešní F1 a uvedl, že změny byly nutné a F1 se musela probudit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Podle Todta byly změny nutné: "F1 leží na jednotnce intenzivní péče"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000615
16:17 01.04.2014 194.228.32.XXXOpět opakuji, že opak nikde netvrdím, čili žádné povídačky obhajovat nemusím. A selský rozum bez reálných čísel není k ničemu.
-
-
-
-
-
anonym
16:28 01.04.2014 194.228.32.XXXTo je samozřejmě pravda, ale opět nejde o čísla. Týmy sice řeknou, že jsou drahé, ale to aby si postěžovali na FIA, protože ta chce šetřit. Ohledně šetření jde vždycky jen o tvrzení proti tvrzení a pravda nikde, takže když tu pak někdo tvrdí, že jsou motory určitě dražší, tak mě to vyprovokuje k dotazu o číslech...
-
-
-
-
anonym
13:32 01.04.2014 89.102.3.XXXona je tizsi F1 garanci nepredvidatelnosti?
Copak v sezone 2010 nebojovalo o titul 5 zavodniku do posledniho zavodu sezony?
Copak v sezone 2012 nerozhodl o titulu posledni zavod sezony?
Copak v sezone 2008, 2007, 2006 nerozhodl o titulu posledni zavod sezony?-
anonym
16:32 01.04.2014 194.228.32.XXXMoje řeč, anonyme. Ale ještě je tu jedna věc, a tou je atraktivita každého závodu, nikoliv jen toho posledního. 2008 sice měla kulervoucí finále, ale zajímavé závody byly tak dva (Belgie a Singapur). FIA se snaží, aby atraktivní byl každý závod. Výsledek je zatím ale poněkud rozpačitý...
-
-
-
-
sova
14:05 01.04.2014 82.142.87.XXXdovol otazku, kterou bychom se ale mohli dobrat k soucasnemu stavu: proc je 2,5 V8 prezitek?
s odpovedi bych zacal sam. nekde tu je clanek, ze v minulosti byl limit pro spotrebovani paliva asi 150l (coz je ne o moc vic nez dnesnich 100 kg) -> puvodni motory nebyly tak neusporne
dale:
kdo v realnem svete chce oturbene male moturky jejichz zivotnost z principu vetsiho namahani bude zlomkem zivotnosti motoru klasicke koncepce? je to narizeni vymahane zhora kteremu se jen vyrobci snazi prizbusobit.
proto je f1 tlacena do kouta, kde se nyni nachazi. je tu sice vetsi podobnost s beznou konfekci,ale neznamena to nutne vetsi atraktivitu.
a ja osobne se radsi jdu podivat na napr. rallye historickych vozu i kvuli hluku. radsi nez na suprcupr zavod cvyklistu (byt by jezdili na elektrokole)
-
Jens
14:18 01.04.2014 109.81.245.XXXV minulosti žádný limit pro spotřebovávání paliva nebyl. V minulém roce tankovali i 155 kg paliva (přes 206 l) - což je mnohem více než dnešních 100 kg. Nepleť si litry s kilogramy.
2,4l V8 atmosféra je přežitek, protože se s její efektivitou nikdy nedostaneš na úroveň turba. Životnost je druhá věc, ale to je třeba jednou z věcí, které půjdou zlepšit (možná i díky F1).
Stížnosti na hluk nechápu, po pár závodech zcela zmizí. Zvuk V8, V10 či V12 byl krásný, ale stejně sis musel po pár min nasadit špunty. A ty V6T jsou sice tišší zejména na rovinkách, ale jinak není jejich zvukový projev vůbec špatný.-
anonym
07:30 02.04.2014 188.120.195.XXX"V minulosti žádný limit pro spotřebovávání paliva nebyl."
Samozřejmě že byl - ke konci minulé turbo éry a vztahoval se právě jenom na vozy s přeplňovanými motory. Konkrétně od 1986 to bylo 195 l a v 1988 byl snížen na 155 l. V 1989 už byly přeplňované motory zakázané, takže odpadl i limit paliva.
Jinak souhlas. Jsou sice cesty, jak zvýšit efektivitu i u motoru bez přeplňování, ale to už rozhodně nebudou klasické zážehové atmosféry.
-
-
-
-
Kapor
10:38 01.04.2014 194.160.178.XXXŽiadna revolúcia sa neudiala,... ...lebo do F1 sa nasadili drahé pohonné jednotky, ktoré nikdy nenájdu uplatnenie v osobných a ani užitkových autách, lebo vývoj je už niekde inde, na svete sú pseudoadiabatické motory nielen v autách vytrvalostnej série, ale aj vrtuľníkoch a stále sa v F1 plytvá a to zavedením nepresných senzorov s nízkou životnosťou a vysokou cenou a poplatkom za ich kalibráciu a overenie, ak kontrola sa dá získať presnejšie a lacnejšie priamo z dát, bez toho, aby sa niekto pri vymýšľaní a nasadzovaní hlúpostí, škrabal ľavou nohou za pravým uchom, milý Jean !-
uzivatel001447
10:51 01.04.2014 188.123.100.XXXnerad ti kazim iluzie ale zavedenie senzorov, nech su uz akekolvek je uplne najmensi, najposlednejsi problem plytvania v f1. pre nas su to mozno strasne peniaze, ale pre tymy je to iba mala polozka. malicka. a co sa uplatnenia tyka, keby si im toto povedal skorej mozno by sa rozhodli inak. len oni nevedia, ze mame na slovensku extrainteligenta, ktory navyse vidi do buducnosti. dufam, ze neocakavas ze sucastne motory niekto planuje nasadit do realnych automobilov. tu ide o vyvoj technologii, ktore, akokolvek sa to ing. doc. phd. phdr. Kaporovi Váženému csc. nezda, automobilky povazuju za vyuzitelne v buducnosti-
Kapor
11:20 01.04.2014 194.160.178.XXXAk firma Tesla s Aplle zdokonalia,.. ...dobíjanie nových superkapacitorov, ktoré budú po zdokonalení v spektre nanotechnológí tak dokonalé, ľahké a dobre použiteľné, ako sa to ukazuje a budú sa vyrábať sériovo, tak tieto "čajníky" nemajú jednoducho šancu, lebo budú za zenitom pokroku 3. tisícročia a každý si kúpi elektromobil, miesto toho, aby do auta lial tú smradľavú sr...., ktorá sa volá benzín a zdržoval sa tankovaním.
Příspěvek byl redakčně upraven.-
uzivatel001447
11:30 01.04.2014 188.123.100.XXXprekvapivo som minule zistil ze v tomto ohlade sa zhodneme, kapor, a mna by potesilo keby do buducnosti ludstvo trosku zacalo rozumne vyuzivat dostupne zdroje, namiesto tlacenia benzinu do vsetkeho mozneho a devastovania ropnych zasob - ani ty snad nemozes ocakavat ze toto sa stane za par rokov?? kedy sa podla teba zdokonalia tie nanotechnologie, kedy budu nove superkapacitory? nemyslis ze treba vyvinut rozumny medzistupen? nikto asi neocakava, ze to, co teraz vyvyjaju napr . v f1 tu bude aj o 20 rokov-
Kapor
11:46 01.04.2014 194.160.178.XXXJa to očakávam,.. ...lebo ropa je produkt na výrobu plastov do budúcna a nemala by sa spaľovať naverímboha v autách, ale zachovať v čo najväčšej miere pre chemický priemysel a v doprave by po hybridoch už mali nastúpiť v plnej paráde elektromobily a to čaká aj F1, ktorá bude zase za opicami, proti tým elektromobilom a technológii, ktoré nastúpia u osobných a úžitkových aut.-
uzivatel001447
12:16 01.04.2014 188.123.100.XXXako co ti mam na toto napisat? " f1, ktora bude ZASE za opicami" ??? jémine domine..samozrejme, ak mi uvedies priklad, kedy bola F1 technologicky "za opicami" potom to budem brat ako relevantny nazor a nie s******* z tvojej strany
Příspěvek byl redakčně upraven.-
Kapor
17:49 01.04.2014 194.160.178.XXXSkrátka tímy F1 investujú milióny,... ...úplne zbytočne, lebo predpisy píšu ľudia, ktorí o smerovaní techniky nemajú poňatia a potom to v F1 vyzerá úplne smiešne a po trati krúžia autá s priškrtenými motormi, so zvukom ako Mustangy (Jawy 50) a človek sa dočíta, že sa ešte má viac priškrtiť, tak potom celá F1 nebude o závodení, ale o škrtení a trestoch a fanúšikom sa z toho obracia žalúdok a chce sa im z toho ... A to bude definitívny koniec F1.
Příspěvek byl redakčně upraven.
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001447
10:34 01.04.2014 188.123.100.XXXvazne? ja mam skor opacny nazor, tak ma zaujima ze v com spociva ta nekompetentnost
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek