DISKUZE K ČLÁNKU Aerodynamik odpovídá čtenářům F1News.cz: Zavěšení McLarenu, ošklivé nosy či hodnocení korelace

Zkušený aerodynamik jednoho špičkového týmu exkluzivně odpovídá čtenářům F1news.cz na jejich zajímavé dotazy. Kolik z celkového přítlaku vozu vytváří difuzor? Dočkáme se letos pasivních DRS (DRD) systémů? Jsou zadní ramena zavěšení McLarenu tajnou zbraní? Jak ovlivňuje aerodynamiku vozů déšť? Jak probíhá návrh aerodynamického balíku či jak se hodnotí korelace dat?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Aerodynamik odpovídá čtenářům F1News.cz: Zavěšení McLarenu, ošklivé nosy či hodnocení korelace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 74, poslední 13.03.2014 09:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Gustav Anděl (Hlasovalo 22 lidí) 09.03.2014 20:45
To mi hlava nebere Nejsem schopný pochopit tolik… »
» erdedy (Hlasovalo 20 lidí) 09.03.2014 17:32
Tak toto je goool...18 18 18 Pocuj… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 17 lidí) 09.03.2014 14:13
Dlhy 11 11 oba palce hore!!04 aj na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Díky. Bezchyby určitě nejsme, protože na tomhle webu pracují chybující lidé. Snaží se do toho ale dávat srdce.

          + 7 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Nasir

    188.175.189.XXX
    Poděkování Zdá se mi, že redakce se poslední dobou překonává, exkluzivity, souhrny testů... atd. 03 Díky za skvělý článek. Trochu mě mrzelo, že mi to tento týden nevyšlo jako minule (a ještě mi vypadl inet), ale otázek bylo i tak dost. A Petr se navíc zeptal na věc, která mě taky zajímala (24).

    Můžete prosím vyřídit dotyčnému aerodynamikovi moje (naše) poděkování a "hodně štěstí ve vývoji vozu"?

    + 23 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Vyřídím, určitě jej to potěší, díky! Interakce se čtenáři je jednou z věcí, na kterou se těšil. A díky Google Translate si může sám udělat obrázek o zpětné vazbě.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • fero

    95.103.70.XXX
    cakal som viac tie odpovede su take nemastne neslane

    + 8 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      178.41.82.XXX
      Neblbni, do detailov nepojde/neodpovie nikto. Bolo by tak lahsie vynuchat, pre ktory team robi.

      Ale pravda je, ze napr. P. Symonds ma taky "dar", vie veci vysvetlit neskutocne zrozumitelne a jednoducho (aj pre menej chapavych - ako ja) - aj ked pritom nepovie nic "tajne", clovek nadobuda okamzite dojmu, ze povedal vsetko, co sme chceli/potrebovali. 06
      Takze pocitam, ze toto nebol Pat.04 Alebo nas naschval pomylil "inym" stylom...(?)12

      + 14 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • fero

        95.103.70.XXX
        ako ocenujem ze sa taketo nieco redakcii podarilo ale tie odpovede ma proste nicim vyrazne nezaujali
        ziadne vacsie detaily a este to je aj tak kostrbato podane

        + 9 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          178.41.82.XXX
          OkOk, ale Ty to vies aspon povedat slusne!01
          Kezto ten agent (s teplou vodou) tu hned provokuje nezmyslami... Ale chapem - zrejme odkial prichadza, to tam maju vo zvyku.03

          + 8 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.189.XXX
          Taky bych byl rád za delší odpovědi, ale takový člověk má jiné důležitější povinnosti. Ono to není vůbec běžné, že by inženýr odpovídal na naše dotazy ve svém volném čase, aniž by to měl nařízeno nebo ho kdokoliv v týmu pochválil. Navíc zodpověděl technické dotazy, což taky běžně v médiích neuvidíš, takže berme to tak.

          + 7 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • John

    193.200.150.XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 9 / − 39

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      178.41.82.XXX
      Tak toto je goool...18 18 18

      Pocuj John (Travolta agent provokater?), neni ti tak trochu trapne spochybnovat tuto pracu? Poznas snad "pozadie" ako k tomu redakcia/autor prisiel? Je pre teba nepredstavitelne, ze niekto moze mat nejake vztahy z ludmi v teamoch? Myslis, ze je to proprve, co tu bol skutocne exkluzivny rozhovor?

      Si najskor umumlany prdola z konkurencneho webu, ze? Takze sa ani "nevyzuvaj", otoc sa hned vo dverach a tahni tam odkial si sem prisiel očumovat.03

      + 20 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.189.XXX
        14 A ještě neopomněl napsat, že f1news je vlastně "amatérský blog"? Nejspíš je to fanda těch profesionálů, kteří v životě s žádný aerodynamikem v kontaktu nebyli. 12

        + 17 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      178.41.82.XXX
      Aha ho, uz styrikrat stiho restartovat router...12 13 21

      + 14 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • 178.41.82.XXX
      Takze uz 5-krat...?19

      + 14 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Honza

      90.180.91.XXX
      Nevím o co ti de? Odkud myslíš, že se vzaly ty odpovědi? Spadly z nebe, co?02

      + 16 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    88.131.62.XXX
    Taky děkuji i když mně osobně odpověď v duchu "máte částečně pravdu" moc nenadchla. Co vytváří podtlak, kde se bere ten výkon, který vysává vzduch z pod auta jsem se nedověděl.

    Ale chápu, že je těžké na otázku v délce jedné věty jednou větou odpovědět.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jura

      194.228.11.XXX
      Sem se taky těšil marně 09

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Zkus prosím tě popsat, co přesně ti není jasné, zkusím ti to vysvětlit (zdá se mi to jasné), popř. pokud nebudu vědět, tak se na zkusím dodatečně zeptat. V difuzoru vzduch zpomaluje, to máš pravdu (má zařídit šetrně (bez indukovaného odporu) to srovnání tlaků), nevytváří už moc přítlaku, ale pořád tam o něco nižší tlak než v okolí. Viz ten příklad s druhou částí (tou rozšiřující se) Venturiho trubice.

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        194.228.20.XXX
        Uff, když ono to není tak jednoduché, aby se to dalo písemně diskutovat na fóru. Tím myslím, že je problém srozumitelně a pokud možno krátce položit otázku a odpověď.

        Takže IMHO, s Venturiho trubicí a efektem to nebude tak jednoduché, jak nás ve škole učili. Na to, aby na těleso - auto působila aerodynamická síla, není důležitá jen rychlost proudění z jedné strany tělesa, ale vždy jde o rozdíl proudění nad autem a pod autem. A protože pod autem je rovná podlaha, to znamená krátká dráha a nad autem delší dráha obtékajícího vzduchu, je dost dobře nemožné jen vlivem prouděním vyvolat přítlak, protože nad autem se vzduch bude vždy pohybovat rychleji.

        V difusoru se rychlost vzduchu proudícího z pod auta zpomaluje. Na tom se shodneme, takže není potřeba to řešit.

        Já jsem přesvědčený, že difusor vzduch z pod auta vysává, podobně jako kdysi dříve, když se do auta montoval ventilátor a ten vysával vzduch z pod auta. (Brabham Formula 1 BT45)
        Za dlouhých zimních večerů jsem si udělal maketu difusoru a když jsem nad něj foukal vzduch, tak se z něj vzduch vysával (viz [odkaz na stránku] Proto se dřív dávaly výfuky dovnitř do difusoru, ještě loni se proud výfukových plynů směřoval nad difusor, aby rychle proudící vzduch nad difusorem vysával vzduch z vnitřku difusoru. Na podobném principu pracuje ejektor a např. tzv. ejektorové chlazení.

        Hodně zajímavostí i o aerodynamice je [odkaz na stránku] (redakce v zájmu dobré věci promine) ;-)

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          No, moc stručné to nebylo, ale už ti asi rozumím, co myslíš, a kde je chyba. Vzduch pod podlahou totiž neproudí pomaleji, ale RYCHLEJI než nad autem (ověřoval jsem si to teď F1 aerodynamiků). Proto odsává vzduch z pod auta, ze přední části podlahy.. tak jako u té Venturiho trubice. To video je jinak super, ty jsi ale kutil! 01

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            194.228.20.XXX
            Já věděl, že to nedokážu zformulovat přesně. :-)

            Myslel jsem pod podlahou je kratší a nad autem delší dráha, proto musí pod autem pomaleji.

            U F1, když difusor odsává vzduch z pod auta, tak pod autem proudí rychleji, ale až s pomocí odsávání. Sám od sebe by pod autem rychleji neproudil.

            Ohledně nahánění vzduchu pod auto: Tvar předního křídla nevypadá, že by směřoval vzduch pod auto. Naopak, když má přední krídlo generovat přítlak, musí vzduch odklánět nahoru.
            A stejně tak přední strana podlahy (karoserie nad spliterem a karoserie pod nosem, ani karoserie pod chladiči, deflektory pod vstupy do chladičů) nevypadají, že by směrovala vzduch pod auto. Řekl bych, že rozhrnují vzduch do stran.

            Když mělo Ferrari pružnou podlahu (ohýbal se spliter nahoru (zátěžový test se v tomto místě dělá silou nahoru) tak to sloužilo ke zmenšení přítlaku na rovinkách i když zvednutý spliter musel nabírat víc vzduch pod podlahu.

            I ten vír Y250 na obrázku mezi dotazy směřuje nad podlahu.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama