DISKUZE K ČLÁNKU Nové V6 turbomotory Mercedesu dosahují výkonu přes 850 koní
Stále je ještě spousta detailů k novým pohonným jednotkám nejasných a souhra všech sil pohonné jednotky má těžko předpovídatelný vývoj. Německý auto motor und sport si o tomto problému popovídal s motorovým šéfem Mercedesu, Andym Cowellem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nové V6 turbomotory Mercedesu dosahují výkonu přes 850 koní
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000046
(Hlasovalo 19 lidí)
07.02.2014 12:02
Perpetum Imobile Už to čítam asi po stý krát a… »
» uzivatel000046
(Hlasovalo 17 lidí)
07.02.2014 12:25
Áno, aj ja by som tak povedal.
Žiaľ, to nie je… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
McMatej
16:42 08.02.2014 194.228.20.XXX?? Taky se mi zdá odstavec o otáčkách, kroutícím momentu a výkonu nějaký pomotaný.
Při 10500 ot bude dosažen maximální dovolený průtok paliva. Když budou dále stoupat otáčky a dodávka paliva bude konstantní, tak musí klesat kroutící moment. Prakticky to bude jako bychom normálního motoru přivírali škrtící klapku (směs paliva se vzduchem musí mít nějaký směšovací poměr, proto když bude konstantní dodávka paliva, musí být konstantní i dodávka vzduchu, když by byla stále naplno otevřená a stoupaly by otáčky, stoupal by i přísun vzduchu)
Když budou jezdci používat otáčky jen do 10 500 nedočkáme se méně přeřazování ale budou řadit dříve. Když při zrychlování dosáhnou 10 500 ot. a tak přeřadí na vyšší stupeň ....
Při větším vytáčení už nestoupá spotřeba paliva, ta už je na omezeném maximu.-
Chasnik
22:42 08.02.2014 217.117.213.XXXMcMatej: "Když budou jezdci používat otáčky jen do 10 500 nedočkáme se méně přeřazování ale budou řadit dříve. Když při zrychlování dosáhnou 10 500 ot. a tak přeřadí na vyšší stupeň .... "
To bude záležet od zpřevodování a pružnosti motoru. Piloti budou řadit sice při nižších otáčkách, ale taky s delšími převody. A pokud bude motor mít dostatek točivého momentu i v nizkých otáčkách, nebude nutno tolik podřazovat.
Ale to je jenom teorie, praxe už ukáže své :) Ale kombinace motor + turbo + elektro dává tušit, že při správném naladění bude opravdu motor efektivně pracovat v širokém spektru otáček.-
McMatej
12:06 09.02.2014 176.67.230.XXXMoc tomu "o řazení" nevěřím. I loni jezdívali od 12 000 do 18 000 otáček, (někdy i od 10 000). To byl poměr mezi nejnižšími a nejvyššími otáčkami 1,5.
Podle nového by museli jezdit se stejným počtem řazení od 7 000 do 10 500 a to se mi moc nezdá. Ani to, že budou používat tam nízkých otáček, ani to, že nebudou točit víc než 10 500.
-
-
-
Kapor
14:41 07.02.2014 194.160.178.XXXDve veci ma tu zarazili,.. ...ktoré nie sú pravdivé a to tá, že ak krivka motoru 1,6 V6 Turbo je pri 10 500 ot./min. plochá, tak predsa ak v zóne DRS chcem predbiehať a spustím krídlo a zároveň MGU-K, t.j. zapnem jeho jednosmerný elektromotor, celkový moment sa výrazne zmení tak, že maximum bude ležať pod hodnotou 15 000, teda povedzme 14 950 ot./min, aby motor nevynechával, ale motor 1,6 V6 turbo viac paliva nespotrebuje, lebo nestúpne jeho zaťaženie, hoci stúpnu otáčky, lebo ak mám na rovinke nižšie zaťaženie a dodám systému 120 kW s elektromotora, nemusím do motora ládovať aj menej paliva, ako keby som MGU-K neaktivoval, ale stačí mi bohate to množstvo, ktoré pri otáčkach 10 500, len samotnému turbomotoru, keď pracuje bez MGU-K. A to je podstata problému, že tieto veci musí v uvedených režimoch ustrážiť sytém hlavnej riadiacej jednotky ako vrcholový tohoto systému a subsystému pohonnej jednotky, ktorý pracuje podľa správne zostaveného SW, ktorý je na to predpisom, ako to má v skutočnosti pracovať.
Ďalej je to informácia od Andyho, že pilot nebude mať informácie o momentálnej spotrebe, čo je hlúposť, ak je to dnes v každom novšom aute už samozrejmosťou, tak predsa jazdec F1 nebude naverímboha vykecávať do vysielačky nezmysli, ak môže mať údaj na volante, ktorý dokonca môže aj blikať, aby ho upozornil, že je na limite a musí zvolniť. -
uzivatel000046
12:02 07.02.2014 194.228.216.XXXPerpetum Imobile Už to čítam asi po stý krát a stále tomu nerozumiem. Ako je možné, že pri konštantnom krútiacom momente spolu s otáčkami nestúpa úmerne aj výkon? Môže mi to niekto vysvetliť?
Chápem, že v Mercedese môžu beztresne porušovať športové pravidlá, ale že by pre nich neplatili ani fyzikálne zákony?
Ešte je tu možnosť, že objavili nový druh WARP pohonu-
-
uzivatel000046
12:25 07.02.2014 194.228.216.XXXÁno, aj ja by som tak povedal.
Žiaľ, to nie je možné. Aby bol výkon rovnaký pri stúpajúcich otáčkach musel by úmerne tomu klesať krútiaci moment. Jednoduchá rovnica, ktorá sa nedá nijako obísť.
Lenže všetky články hovoria to isté. Krútiaci moment neklesá.
".....už je křivka výkonu poměrně plochá" je napísané tu. "Od tohto bodu ďalej je krivka krútiaceho momentu až po 15 000 otáčok plochá" hovorí nemenovaná slovenská stránka.
"Von dort ist die Drehmomentkurve flach bis 15.000/min" hovorí originál.
Niekde musí byť chyba. Buď to príliš "zjednodušil" pôvodný zdroj, lepšie povedané pôvodný novinár. Alebo niekde zafungoval nejaký tlačiarenský škriatok a niečo vypadlo. Inak mi to zmysel nedáva.
-
-
uzivatel000046
12:37 07.02.2014 194.228.216.XXXŽiaľ, hovorí presný opak toho čo Vy.
"Při vyšším vytáčení tedy dochází jenom k většímu tření a také spotřebě paliva, výkon ale neroste".
Treba si dať trochu pozor, čo je výkon a čo krútiaci moment.-
Mobil1
13:15 07.02.2014 90.177.148.XXXPromiň, ale opravdu mě neuč teorii spalovacích motorů... ;-)
To je samostatný obor, ne něco co se dá brutálně zjednodušit na tři řádky. To co chtěl ten člověk říct jsem ti vysvětlil výše.
Jinak samozřejmě pokud by neexistovala omezení paliven a max. otáčkama všicni motoráři by hnali motory do co nejvyšších otáček. Vzpomeň na V12 a jejich 20.000. Ale tohle je opravdu na dlouhé povídání.
Mě osobně vrtá hlavou nejvíc jakým způsobem získavájí el. energii z turba a jak to všechno regulují. To musí být neskutečně složité.-
uzivatel000046
13:46 07.02.2014 194.228.216.XXXAk je krútiaci moment rovnaký ( plochá krivka ) s otáčkami musí priamoúmerne stúpať aj výkon.
To nemá nič s teóriou spaľovacieho motoru, s prietokom paliva, s trením, s účinnosťou...... To je základná fyzika a tá nepustí.
PS ...
Příspěvek byl redakčně upraven.-
Andre
14:10 07.02.2014 109.81.245.XXXJenže tady nešlo o článek, ale o tvé příspěvky, které neustále měníš. Nejprve ti něco nebylo jasné vůbec, po upozornění na limit průtoku jsi to otočil jinam a nyní se opět snažíš odvést pozornost na úpravu článku (který byl změněn pouze jednou). Jde o to, abys obhájil svou původní myšlenku.-
uzivatel000046
14:17 07.02.2014 194.228.216.XXXNič nemením.
Ak stúpajú otáčky, musí pri rovnakom krútiacom momente stúpať aj výkon. Bodka.
S prietokom paliva a podobnými vecami to nemá absolútne nič spoločné.
Příspěvek byl redakčně upraven.-
Jens
14:28 07.02.2014 109.81.245.XXXPůvodně jsi neříkal nic špatně, to tě neobviňuji, ale opak tvého tvrzení v článku nebyl. Místo křivky krouticího momentu tam byla poměrně plochá křivka výkonu - jediná změna, když už to pořád (a tentokrát špatně) opakuješ. To není o dohledatelnosti Cowellových slov, ale spíše o tom, že jsi detailně nevysvětlil Mobilovi1, v čem tě nechápe.-
uzivatel000046
14:47 07.02.2014 194.228.216.XXXNaposledy.
Pôvodný článok hovoril o plochej krivke krútiaceho momentu. Na ten som reagoval.
Potom to zmenili na plochú krivku výkonu. Čo je síce teoreticky správne, ale Cowell to takto nepovedal. To je v mojom druhom príspevku, kde konkrétne citujem nemeckú, slovenskú aj túto stránku.
Máte pravdu, v tom príspevku som si nevšimol, že je to už zmenené na výkon, len som to okopíroval. Rozdiel medzi nemeckým, slovenským textom na jednej strane a "vtedy platným" českým textom je evidentný. Moja chyba. Na druhú stranu to len dokazuje, že text článku sa upravoval viackrát. Ak by bola reč o plochej krivke výkonu, tak by som pôvodný príspevok nemal prečo písať. Bol by bezpredmetný.
Teraz je tu opäť plochá krivka krútiaceho momentu.
Neťahajte sem palivo, prietok, účinnosť a podobne. O tom so nepovedal ani slovo. Ani to nemá s tým, čo píšem nič spoločné.
Vzťah medzi otáčkami, krútiacim momentom a výkonom je presne daný. Ak sa zmení jedna veličina a druhá je konštantná, musí sa zmeniť aj výsledok.
Na tom sa nedá nič obkecať prietokom paliva, účinnosťou, trením......-
Kapor
15:01 07.02.2014 194.160.178.XXXZbytočne sa hádate,... ...lebo ak k samotnému motoru 1,6 V6 Turbo aktivujem MGU-K, teda pridám jednak výkon aj krútiaci moment jednosmerného elektromotora, výsledná sila spriahnutých systémov sa sčíta. A ako ? Nuž tak, ako sa oni potom vzájomne prekrývajú (napr. v zóne DRS, kde dosiahnem maximálnu rýchlosť )pri 14 950 ot./min., aby motor nevynechával, ale do turbomotora nemusím dodávať viac paliva, ako je stanovené, lebo zaťaženie nie je väčšie, ako samotného 1,6 V6 Turbo pri 10 500 ot./min. a to je postata problému. -
Jens
15:16 07.02.2014 109.81.245.XXXTak už to máš vysvětlené
Ale jak říkám - rozumím ti od počátku, kam jsi mířil - tady se text změnil pouze jednou, na slováky nekoukám. Problém byl v tom, že jsi nevysvětlil ten rozpor Mobilovi1 - to byl jediný antagonismus, nikoliv zde původní "poměrně plochá křivka výkonu" (byť mělo jít o drehmomentkurve). -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek