DISKUZE K ČLÁNKU Nové V6 turbomotory Mercedesu dosahují výkonu přes 850 koní
Stále je ještě spousta detailů k novým pohonným jednotkám nejasných a souhra všech sil pohonné jednotky má těžko předpovídatelný vývoj. Německý auto motor und sport si o tomto problému popovídal s motorovým šéfem Mercedesu, Andym Cowellem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nové V6 turbomotory Mercedesu dosahují výkonu přes 850 koní
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000046
(Hlasovalo 19 lidí)
07.02.2014 12:02
Perpetum Imobile Už to čítam asi po stý krát a… »
» uzivatel000046
(Hlasovalo 17 lidí)
07.02.2014 12:25
Áno, aj ja by som tak povedal.
Žiaľ, to nie je… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
Kapor
15:52 07.02.2014 194.160.178.XXX1,6 V6 Turbo je závodný motor,.. ...ktorý musí stále zrýchľovať, preto vrchol krútiaceho momentu a výkonu sa musia prekrývať(ale nemajú rovnakú výšku, čo je pochopiteľné), pri samotnom turbomotore pri 10 500 a po zpriahnutí oboch systémov s jednosmerným trakkčným elektromotorom na rovinke pri predbiehaní pod hranicou 15 000, sa oba vrcholy tiež prekrývajú, lebo inak by nezrýchlovali do maximálky v km/hod. na danej trati, pri teda povedzme 14 950 ot./min., aby motor nevynechával Tak isto sa elektoromotor zapája do akcie pri výjazde z pomalých zákrut, lebo pri nižších otáčkach ako je 10 500, je moment turbomotora malý, ale elektromotora veľký a tým sa urýchli jeho rozbiehanie, zlepší trakcia a dosiahne sa rovnomerného k vysokého krútiaceho momentu v priebehu širokého pásma otáčok a to je tá plochá krivka v priebehu širokého pásma otáčok o ktorej Andy hovoril. Lebo elektromotor sa do akcie zapája vždy, kedy je to výhodné, aby sa monopost pohyboval po trati, čo najrýchlejšie.-
Klobása
16:40 07.02.2014 89.103.36.XXXOmlouvám se všem mimo Superodborníka, ale zase mi to nedá ... zase nám to totiž "krásně" sesumíroval (jako obvykle).
"1,6 V6 Turbo je závodný motor, ktorý musí stále zrýchľovať..."
To je tedy dosti provozně nepoužitelný. Když si to představím, tak jej nastartuji a otáčky neustále rostou. Takže mimo jiné nelze (smysluplně) řadit nahoru a po jistém čase dojdeme k maximálním otáčkám a je po motoru. Pro Tvou informaci má jakýkoli supermotor maximální otáčky protože je z hmoty a to sebou nese potíže jako setrvačnost atd... Nemluvím o omezení pravidly, což by byl u tvého supermotoru další problém - po čase by porušil pravidla (než by se přetočil).
"vrchol krútiaceho momentu a výkonu sa musia prekrývať"
Takový spalovací motor neznám - jedině, že by měl motor nej. krouťák při max. otáčkách (to jaksi u spalovacích motorů nebývá). Najdi si nějaké info.
"ale nemajú rovnakú výšku, čo je pochopiteľné"
Další blbost. Proč bych nemohl v grafu položit vrcholy dvou křivek do stejné úrovně (y-souřadnice)? Každá křivka totiž jaksi popisuje zcela jinou fyzikální veličinu a to sebou nese i jinou jednotku (Nm a W). Takže není sebemenší problém přizpůsobit si posunem či měřítkem hodnoty na osách y. Že se to tak obvykle nekreslí (pro přehlednost grafu) je jiná.
Iniciatus argumentuje pouze základním vzorcem P = úhl.ryclost x M.
Nechápu kde vidíš elektromotor. To že používáš výrazy typu GMUK atd (kterým rozumíš jako koza náklaďáku) ti moc nepomůže.
"sa oba vrcholy tiež prekrývajú, lebo inak by nezrýchlovali do maximálky v km/hod"
Nemohly by zrychlovat do maximálky v m/s? Proč se ti všechny vrcholy musejí překrývat? Pokud k jednomu pohonu (rozumě) přidám další, s kladným kroutícím momentem (takže pomáhá tomu prvnímu, nikoli jej brzdí) nemusí přece mít oba pohony vrchol výkonu či momentu při stejných otáčkách a přesto si pomohou.
To byla jen první věta, dál to nemá cenu. Snad ti to trochu pomůže....
A nezapomínej:
Lepší mlčet a vypadat jako b...c, než promluvit a potvrdit to.
Mluviti stříbro, mlčeti zlato.
Co jsi z úst vypustil, ani párem koní nedostaneš zpět.
a nakonec zbývá dodat...
Komu není rady, tomu není pomoci.
"Bez smajla"
-
Kapor
17:35 07.02.2014 194.160.178.XXXVeľa vecí si nevidel... ...lebo motor je konštruovaný tak od prvopočiatku, na čo sa používa. Závodný motor na závodenie, spravidla podštvorcový, v komerčných autách zas nadštvorcový, lebo maximum krútiaceho momentu leží v nízkych a strednch otáčkach, kde je optimálna spotreba a preto točenie takýchto motorov, nad tieto otáčky je zbytočné, lebo ním robíš len zbytočný hluk.
Závodný motor stále zrýchľuje po zošľapnutí plynu a kto to nechápe, ... Báj, báj !
Příspěvek byl redakčně upraven.-
uzivatel000968
14:12 08.02.2014 95.105.152.XXXTak a je to tu Lojzko... Presne takto si reagoval na slovenskej stránke F1...keď sa niekto pokúšal vecne a relevantne reagovať na tie tvoje technické bláboly a omáčky, ktorými si nás pravidelne pod každým článkom zásobolal...a ktorým ani Ty sám nerozumieš...
Namiesto obhajoby si nás posielal do ústavov pre mentálne zaostalých, alebo si nás len jednoducho vulgárne a primitívne vynadal...čo samozrejme na tejto českej stránke nie je možné...
Keď Ti došli argumenty, tak si to jednoducho zakončil Tvojim typickým "Báj, báj"
Takže, ako historicky jediný si dostal u nás ban...
Ak sa nemá história opakovať...mal by si sa nad sebou zamyslieť...-
-
Kapor
10:31 10.02.2014 194.160.178.XXXKde som sa... ...pomýlil. Odpovedaj :
Je jasné, že závodný motor zrýchľuje na maximálne otáčky po zošľapnutí , plynu, na ktoré bol zkonštruovaný ? Áno, Nie
V jednom grafe sa schválne, kvôli prehľadnosti a inou farbou znázorňuje krútiaci moment a výkon motora (teraz celej pohonnej jednotky ak sú oba systémy spriahnuté) v rozdielnej výške v závislosti od ot./nim. , čo je nezávisle premenná ?
Áno, Nie
Odpovedal si niekedy na predoperačnom, alebo inom vyšetrení u odborného lekára ?
Áno, Nie
Nemáš aj z Emrsonom nejakú duševnú poruchu, ktorá ti bráni veci podané inými chápať ? ´
Áno, Nie
Myslíš si, že veci, ktoré tu treba aplikovať a pohnúť rozumom, vyčítaš so skrípt, ak si asmi výrobcovia, ako Renault, nevedeli v úvode s mapami pohonnej jednotky poradiť ?
Áno, Nie
Kto Vám dal aj s Emrsonom právo ma osočovať a myslíte, že je to správne, ak vy neponúkate žiadne riešenie, lebo odvolávať sa na skriptá je hlúposť ? Áno, Nie
Myslíte si, že sa ja chcem nejako zviditeľniť, ak sa snažím vysvetliť jadro problému ? Áno, Nie
Prečo len kritizujete a urážate iných ? Povznáša Vás to ? Áno, Nie
Máte na úrade pre vynálezy a objavy, nejaký zaevidovaný ? Áno, Nie
-
-
Klobása
17:58 10.02.2014 89.103.36.XXXOpět děkuji. (Za to, že nemusím reagovat já.)
Z příspěvků Superodborníka je docela jasně patrné, že jsme mu šlápli na kuří oko. Zase musel být jeho příspěvek redakčně upraven. Přesně jak to popsal EMERSON (asi na tom tedy něco je).
PS: Obvykle diskuze pouze sleduji. Občas si ale nemohu pomoci - proto jsem se všem předem omluvil za tak dlouhý příspěvek (s jednou výjimkou).
Pro Kapora: Pokud nebudeš psát takové bludy, nikdo ti Tvé příspěvky nebude "opravovat". Pokud ano, počítej se mnou. (Toto není příspěvek do diskuze s Tebou. Nereaguji na Tvůj příspěvek. Pouze Ti posílám dobře míněnou radu.)
-
-
-
-
uzivatel000968
01:35 11.02.2014 95.105.152.XXXLojzko, každý motor, po zošliapnutí plynu, alebo spisovne "akcelerátora" zrýchľuje na maximálne otáčky...
Mám pravdu...?
Odpovedaj Áno/Nie
-
-
-
-
-
-
-
Mobil1
12:39 07.02.2014 90.177.148.XXXNic pořádného jsem rychle nenašel a svoje skripta se mi nechtějí scanovat, ale tady máš základní věci, je to velmi zjednušené, ale ulazuje to, že kroutící moment může klidně klesat a výkon presto růst: [odkaz na stránku]-
uzivatel000046
12:58 07.02.2014 194.228.216.XXXVeď o tom hovorím.
Mimochodom, je to bezpredmetné, v článku je to už opravené.
Cowell v originály hovorí o plochej krivke krútiaceho momentu, nie o o plochej krivke výkonu "ist die Drehmomentkurve flach".
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek