DISKUZE K ČLÁNKU Nové V6 turbomotory Mercedesu dosahují výkonu přes 850 koní

Stále je ještě spousta detailů k novým pohonným jednotkám nejasných a souhra všech sil pohonné jednotky má těžko předpovídatelný vývoj. Německý auto motor und sport si o tomto problému popovídal s motorovým šéfem Mercedesu, Andym Cowellem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nové V6 turbomotory Mercedesu dosahují výkonu přes 850 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 12.02.2014 14:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000046 (Hlasovalo 19 lidí) 07.02.2014 12:02
Perpetum Imobile Už to čítam asi po stý krát a… »
» uzivatel000046 (Hlasovalo 17 lidí) 07.02.2014 12:25
Áno, aj ja by som tak povedal. Žiaľ, to nie je… »
» uzivatel000968 (Hlasovalo 15 lidí) 08.02.2014 14:12
Tak a je to tu Lojzko... Presne takto si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Kapor

            194.160.178.XXX
            1,6 V6 Turbo je závodný motor,.. ...ktorý musí stále zrýchľovať, preto vrchol krútiaceho momentu a výkonu sa musia prekrývať(ale nemajú rovnakú výšku, čo je pochopiteľné), pri samotnom turbomotore pri 10 500 a po zpriahnutí oboch systémov s jednosmerným trakkčným elektromotorom na rovinke pri predbiehaní pod hranicou 15 000, sa oba vrcholy tiež prekrývajú, lebo inak by nezrýchlovali do maximálky v km/hod. na danej trati, pri teda povedzme 14 950 ot./min., aby motor nevynechával Tak isto sa elektoromotor zapája do akcie pri výjazde z pomalých zákrut, lebo pri nižších otáčkach ako je 10 500, je moment turbomotora malý, ale elektromotora veľký a tým sa urýchli jeho rozbiehanie, zlepší trakcia a dosiahne sa rovnomerného k vysokého krútiaceho momentu v priebehu širokého pásma otáčok a to je tá plochá krivka v priebehu širokého pásma otáčok o ktorej Andy hovoril. Lebo elektromotor sa do akcie zapája vždy, kedy je to výhodné, aby sa monopost pohyboval po trati, čo najrýchlejšie. 11

            + 6 / − 14

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Klobása

              89.103.36.XXX
              Omlouvám se všem mimo Superodborníka, ale zase mi to nedá ... zase nám to totiž "krásně" sesumíroval (jako obvykle).

              "1,6 V6 Turbo je závodný motor, ktorý musí stále zrýchľovať..."
              To je tedy dosti provozně nepoužitelný. Když si to představím, tak jej nastartuji a otáčky neustále rostou. Takže mimo jiné nelze (smysluplně) řadit nahoru a po jistém čase dojdeme k maximálním otáčkám a je po motoru. Pro Tvou informaci má jakýkoli supermotor maximální otáčky protože je z hmoty a to sebou nese potíže jako setrvačnost atd... Nemluvím o omezení pravidly, což by byl u tvého supermotoru další problém - po čase by porušil pravidla (než by se přetočil).

              "vrchol krútiaceho momentu a výkonu sa musia prekrývať"
              Takový spalovací motor neznám - jedině, že by měl motor nej. krouťák při max. otáčkách (to jaksi u spalovacích motorů nebývá). Najdi si nějaké info.

              "ale nemajú rovnakú výšku, čo je pochopiteľné"
              Další blbost. Proč bych nemohl v grafu položit vrcholy dvou křivek do stejné úrovně (y-souřadnice)? Každá křivka totiž jaksi popisuje zcela jinou fyzikální veličinu a to sebou nese i jinou jednotku (Nm a W). Takže není sebemenší problém přizpůsobit si posunem či měřítkem hodnoty na osách y. Že se to tak obvykle nekreslí (pro přehlednost grafu) je jiná.

              Iniciatus argumentuje pouze základním vzorcem P = úhl.ryclost x M.
              Nechápu kde vidíš elektromotor. To že používáš výrazy typu GMUK atd (kterým rozumíš jako koza náklaďáku) ti moc nepomůže.

              "sa oba vrcholy tiež prekrývajú, lebo inak by nezrýchlovali do maximálky v km/hod"
              Nemohly by zrychlovat do maximálky v m/s? Proč se ti všechny vrcholy musejí překrývat? Pokud k jednomu pohonu (rozumě) přidám další, s kladným kroutícím momentem (takže pomáhá tomu prvnímu, nikoli jej brzdí) nemusí přece mít oba pohony vrchol výkonu či momentu při stejných otáčkách a přesto si pomohou.

              To byla jen první věta, dál to nemá cenu. Snad ti to trochu pomůže....

              A nezapomínej:
              Lepší mlčet a vypadat jako b...c, než promluvit a potvrdit to.
              Mluviti stříbro, mlčeti zlato.
              Co jsi z úst vypustil, ani párem koní nedostaneš zpět.
              a nakonec zbývá dodat...
              Komu není rady, tomu není pomoci.

              "Bez smajla"

              + 18 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Veľa vecí si nevidel... ...lebo motor je konštruovaný tak od prvopočiatku, na čo sa používa. Závodný motor na závodenie, spravidla podštvorcový, v komerčných autách zas nadštvorcový, lebo maximum krútiaceho momentu leží v nízkych a strednch otáčkach, kde je optimálna spotreba a preto točenie takýchto motorov, nad tieto otáčky je zbytočné, lebo ním robíš len zbytočný hluk.
                Závodný motor stále zrýchľuje po zošľapnutí plynu a kto to nechápe, ... 11 18 Báj, báj !
                Příspěvek byl redakčně upraven.

                + 5 / − 16

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel000968

                  uzivatel000968

                  95.105.152.XXX
                  Tak a je to tu Lojzko... Presne takto si reagoval na slovenskej stránke F1...keď sa niekto pokúšal vecne a relevantne reagovať na tie tvoje technické bláboly a omáčky, ktorými si nás pravidelne pod každým článkom zásobolal...a ktorým ani Ty sám nerozumieš...

                  Namiesto obhajoby si nás posielal do ústavov pre mentálne zaostalých, alebo si nás len jednoducho vulgárne a primitívne vynadal...čo samozrejme na tejto českej stránke nie je možné...

                  Keď Ti došli argumenty, tak si to jednoducho zakončil Tvojim typickým "Báj, báj"

                  Takže, ako historicky jediný si dostal u nás ban...

                  Ak sa nemá história opakovať...mal by si sa nad sebou zamyslieť...

                  + 15 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Klobása

                    89.103.36.XXX
                    Díky

                    + 6 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    Napíš, kde som sa pomýlil,.. ...lebo ja tomu rozumiem úplne aj keď si nemaľujem meno na niekoho, kým nie som. Si len ... 11 18
                    Příspěvek byl redakčně upraven.

                    + 2 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Kapor

                      194.160.178.XXX
                      Kde som sa... ...pomýlil. Odpovedaj :
                      Je jasné, že závodný motor zrýchľuje na maximálne otáčky po zošľapnutí , plynu, na ktoré bol zkonštruovaný ? Áno, Nie
                      V jednom grafe sa schválne, kvôli prehľadnosti a inou farbou znázorňuje krútiaci moment a výkon motora (teraz celej pohonnej jednotky ak sú oba systémy spriahnuté) v rozdielnej výške v závislosti od ot./nim. , čo je nezávisle premenná ?
                      Áno, Nie
                      Odpovedal si niekedy na predoperačnom, alebo inom vyšetrení u odborného lekára ?
                      Áno, Nie
                      Nemáš aj z Emrsonom nejakú duševnú poruchu, ktorá ti bráni veci podané inými chápať ? ´
                      Áno, Nie
                      Myslíš si, že veci, ktoré tu treba aplikovať a pohnúť rozumom, vyčítaš so skrípt, ak si asmi výrobcovia, ako Renault, nevedeli v úvode s mapami pohonnej jednotky poradiť ?
                      Áno, Nie
                      Kto Vám dal aj s Emrsonom právo ma osočovať a myslíte, že je to správne, ak vy neponúkate žiadne riešenie, lebo odvolávať sa na skriptá je hlúposť ? Áno, Nie
                      Myslíte si, že sa ja chcem nejako zviditeľniť, ak sa snažím vysvetliť jadro problému ? Áno, Nie
                      Prečo len kritizujete a urážate iných ? Povznáša Vás to ? Áno, Nie
                      Máte na úrade pre vynálezy a objavy, nejaký zaevidovaný ? Áno, Nie

                      11 18

                      + 3 / − 9

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • pablb

                        195.91.8.XXX
                        kto dal TEBE pravo pri min naznaku oponentury nadavat ostatnym, posielat niekoho do ustavu, lebo nadavat im do vymetencov ?!?!?! preber sa ! ty si tu ten co by ho mali vyspovedat biele plaste !

                        + 6 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Klobása

                          89.103.36.XXX
                          Opět děkuji. (Za to, že nemusím reagovat já.)
                          Z příspěvků Superodborníka je docela jasně patrné, že jsme mu šlápli na kuří oko. Zase musel být jeho příspěvek redakčně upraven. Přesně jak to popsal EMERSON (asi na tom tedy něco je).

                          PS: Obvykle diskuze pouze sleduji. Občas si ale nemohu pomoci - proto jsem se všem předem omluvil za tak dlouhý příspěvek (s jednou výjimkou).

                          Pro Kapora: Pokud nebudeš psát takové bludy, nikdo ti Tvé příspěvky nebude "opravovat". Pokud ano, počítej se mnou. (Toto není příspěvek do diskuze s Tebou. Nereaguji na Tvůj příspěvek. Pouze Ti posílám dobře míněnou radu.)

                          + 6 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Kapor

                          194.160.178.XXX
                          Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                          + 2 / − 7

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • priblbly lojzko

                            195.91.7.XXX
                            ano a preto je kazdy tvoj prispevok redakcne upraveny ... davam 100 do placu ze sam na tie otazky nevies odpovedat a chces si to potom len odtial opisat !

                            + 3 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel000968

                        uzivatel000968

                        95.105.152.XXX
                        Lojzko, každý motor, po zošliapnutí plynu, alebo spisovne "akcelerátora" zrýchľuje na maximálne otáčky...

                        Mám pravdu...?

                        Odpovedaj Áno/Nie

                        18 03 18

                        + 5 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Kapor

                          194.160.178.XXX
                          Tak mu to povec,.. ...keď to nevedel a písa, že taký motor nepozná. Zober kvám do garáže, ak nejakú máš !18 11

                          + 2 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
        • Mobil1

          90.177.148.XXX
          Nic pořádného jsem rychle nenašel a svoje skripta se mi nechtějí scanovat, ale tady máš základní věci, je to velmi zjednušené, ale ulazuje to, že kroutící moment může klidně klesat a výkon presto růst: [odkaz na stránku]

          + 5 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000046

            uzivatel000046

            194.228.216.XXX
            Veď o tom hovorím.
            Mimochodom, je to bezpredmetné, v článku je to už opravené.
            Cowell v originály hovorí o plochej krivke krútiaceho momentu, nie o o plochej krivke výkonu "ist die Drehmomentkurve flach".

            + 10 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.23.219.XXX
              Nakonec je to stejně jedno,
              jelikož při 10500ot/min dosáhnou maximálního průtoku paliva.
              Tím pádem otáčky dále neporostou.

              + 4 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama