Pat Symonds tento týden řekl, že doufá, že tým skončí sezónu jako třetí nejrychlejší. Věříte, že toho s tímto autem můžete dosáhnout?
Fernando Alonso: Ano, proč ne? Určitě to není jednoduché, ale minulý rok jsme to zvládli. Máme na to potenciál.
Vlastně myslím, že dva týmy - Brawn a Red Bull - mají náskok na ostatní. Potom jsou ti třetí nejrychlejší, což je Toyota, Williams a Ferrari. Není jasné, kdo je za Brawnem a Red Bullem, takže se budeme snažit do té skupiny dostat a na některých okruzích mít možnost dosáhnout na první pětku a tak. Takže uvidíme.
Myslím, že auto vylepšíme už tady, na této Velké ceně. Máme nějaké aerodynamické úpravy. Simulacím se vždy těžko důvěřuje, někdy je to více, někdy méně, ale doufáme ve dvě desetiny, možně ve dvě a půl desetiny. Snad nás to dostane na lepší pozice a získáme body, protože v posledních dvou závodech jsme žádné nezískali. Prvním cílem je být pravidelně na bodech a potom s dalšími novinkami na autě se přiblížit těm nejlepším.
Jak vidíte vaši budoucnost vzhledem k bitvě mezi FIA a FOTA?
FA: Ne v boji. Myslím, že jsme o tom mluvili příliš mnoho týdnů. V uplynulých dvou nebo třech měsících jsme těmi politickými souboji ztratili příliš mnoho času. Sportu to rozhodně nepomohlo a snad už to končí a budeme moct mluvit o sportu a o konečném výsledku. Počkejme a uvidíme, teď se soustředíme na tuto Velkou cenu a na závod. Mimo závody se toho snad stane co nejméně a bude to pro všechny lepší.
Co říkáte na poslední dohady o Ferrari?
FA: Nic, jsou to jen dohady. Probíhají poslední čtyři nebo pět let.
Popisujete to jako dohady, ale neodpověděl jste na otázky. Jednal jste s Ferrari? Máte smlouvu s Ferrari?
FA: Ne a ne.
Takže s Ferrari žádné jednání neproběhlo?
FA: Myslím, že je příliš brzy. Nejsme tu ani za polovinou sezóny. Je začátek července a normálně se jedná až po létě, když máte zájem o něco mimo váš tým. Jsem s Renaultem šťastný. Myslím, že druhá polovina sezóny bude lepší, než ta první, uvidíme, jaký bude vývoj vozu a co můžeme udělat pro příští rok. Rozhodně je vše otevřené, není kam spěchat.
Myslíte, že největší chybou, které se dopustili Renault, McLaren a Ferrari byla stavba vozu s KERS a potom snaha donutit jej fungovat bez něj?
FA: Ano, určitě je to jedna z těch věcí. Kdyby peníze za KERS a čas mu věnovaný tým vložil do aerodynamického tunelu, tak by to v časech na kolo bylo produktivnější. To je jedna věc.
Potom si myslím, že tento rok především čtyři top týmy poznamenala věc s difuzory na začátku sezóny. Kdyby v Austrálii byly dvojité difuzory prohlášeny za nelegální a týmy s ním nemohly nastoupit do závodu, byly bychom v dobré pozici, tak jako v zimě. Byly tu faktory, které ovlivnily průběh celé sezóny pro nejlepší týmy, ale taková je F1. Je to sport - jednou vyhráváte a jindy vyhrát nemůžete. A příští rok budou tyto týmy opět velmi silné. Zase uvidíme top týmy na vrcholu. Je těžké si představit, že malé týmy si udrží takovou výkonnost dva roky po sobě.
Jak důležitý je pro vaši kariéru návrat k vítěznému materiálu příští sezónu?
FA: Je to důležité, ale nejde o konec světa. Vítězství mi schází, to je bez pochyb. Chci vyhrát a mít dobré auto co nejdříve, ale rozumím tomu, že to je sport a stává se to všude, nejen v závodění. V tenisu, v NBA, ve fotbale. Jednou v kariéře stoupáte a potom zase klesáte. V motorsportu je ještě důležitější mít dobré auto a celý komplet.
Viděli jsme u Michaela Schumachera, možná nejlepšího jezdce všech dob, že získal dva tituly s Benettonem a potom ve Ferrari pět let čekal, protože to není jen o člověku, ale i o týmu a celém kompletu. Takže jsem se umístil do této části kariéry, čekám a intenzivně se připravuji fyzicky i psychicky.
Jsem lepší jezdec, než před dvěma lety a čekám na konkurenceschopné auto a budu lepší, než kdy dříve. V uplynulých dvou nebo třech letech jsem se poučil. V některých oblastech jsem lepší, než v letech 2005 a 2006, takže až se dostanu na pódium, snad budu lepší a připravený podat dobrý výkon. Záleží to na štěstí a spoustě věcí, ale cítím se připravenější, než předtím. Jsem v té fázi, že se nevzdávám, stále se učím a zlepšuji se, protože jednoho dne přijde můj čas.
Na chvíli si představte, že jste v týmu s Felipem Massou, myslíte, že by mohly přijít stejné problémy jako s Lewisem Hamiltonem?
FA: Ne, protože Flavio by tu situaci zvládnul.