Jak s týmem postupujete?
Ken Anderson: Dobře, jsme v nové továrně, zběsile navrhujeme, pracujeme na autě v CFD. Máme v CFD šest různých verzí auta a snažíme se skloubit šasi, motor a převodovku. Čekáme na finální verzi pravidel.
Kolik máte momentálně zaměstnanců?
KA: Právě teď je jich 20. Ale každý z nich přivede další tři nebo čtyři, takže to poroste rychle. Teď jsme ve fázi návrhu. S výrobou začneme koncem června a na závěr budeme přijímat nové zaměstnance, to bude později v tomto roce.
FIA od příštího roku zavedla rozpočtové stropy, přestože ostatní týmy nesouhlasí. Bylo to pro vás důležité?
KA: Ani ne, plánovali jsme to už roky a v každém případě jsme chtěli vstoupit. Víme, kolik to stojí a máme důvody, proč to dělat ze Spojených států, je to cenově efektivnější. Myslím, že to, co chce zavést FOTA a to, co zavedla FIA je celkově pro sport dobré.
Největší diskuze vždy byla o tom, jak budeme soutěžit s týmem X, který má 400 milionů dolarů. Bylo to těžké, ale teď každý ví, že ať bude konečné číslo jakékoliv, bude podstatně nižší, než je nyní a bude to něco udržitelného.
Už jste se rozhodli, jestli budete mít omezený rozpočet nebo ne?
KA: Ještě sbíráme všechny informace. Je to náročné rozhodnutí.
Peter Windsor řekl, že jste v pokročilé fázi jednání s Cosworthem o dodávkách motorů v příštím roce. Už to bylo uzavřeno?
KA: Snažíme se pokrýt všechny varianty. Myslím, že to bude zajímavých šest týdnů, než se věci vyřeší.
Takže to chcete uzavřít docela rychle?
KA: Jsou tu dvě věci, které chceme. Oficiálně se přihlásit, podali jsme přihlášku v prosinci, tím jsme dali jednu nohu přes práh, ale oficiálně se přihlášky přijímají od 22. května. Výběr proběhne do 12. června. Takže FIA a FOTA se musí dohodnout, jaká budou příští rok pravidla. My se určitě chceme zúčastnit.
Jaká je situace okolo názvu týmu, v poslední době se objevily zprávy, že se změnilo?
KA: No jméno se nezměnilo, protože USF1 byl název projektu a tak jsme ho prezentovali. Jenže nemáme povolení výraz F1 používat, dokud nejsme v soutěži, je to zvláštní situace. Můžeme o tom mluvit, ale dokud tam nejsme, nemůžeme to používat. Takže jsme to stáhli z webových stránek a zaregistrovali jinou doménu – USGPE.
Takže se tým bude jmenovat USF1, pokud vás přijmou?
KA: Ano. Když se podíváte na ostatní, zjistíte, že pokud v názvu použijete F1, musíte přidat i Team. Takže budeme Team USF1.
Hledáte při přijímání nových zaměstnanců lidi ze světa F1, nebo i z jiných oblastí?
KA: Ve Státech je spousta kvalitních lidí, takových, kteří mohou do F1. Vy jste slyšeli o Stevu Hallamovi a Nicku Hayesovi, ale v Charlotte je docela dost lidí, od těch přes elektroniku po konstruktéry, kteří původně přišli odjinud a teď jsou tady. Navíc je náročné sem přivést nové lidi a nemáme na to čas. Ale také budeme mít základnu v Evropě a bylo by stejně tak hloupé tam tahat lidi ze Států.
V jakém časovém horizontu budeme hledat jezdce?
KA: V současnosti jednáme s několika jezdci. Ve skutečnosti je tu více dobrých jezdců, než si lidé myslí, jako třeba Josef Newgarden, který vyhrál jeden nebo dva závody ve Formuli Palmer Audi, i když v tom autě nikdy předtím neseděl. Dále Alexander Rossi, který vyhrál světové finále Formule BMW a Jonathan Summerton, který vyhrál závod A1GP. A spousta dalších včetně těch starších jako Ryan Hunter-Reay z IndyCar. Jednáme s nimi, ale zatím nejsme v pozici, kdy můžeme podepsat smlouvy.
Budete chtít jezdce zajistit brzy, aby pomohli s marketingovou kampaní?
KA: Jestli to má fungovat, tak potřebujeme dva Američany. Mít tým USF1 v Oxfordshiru a v autech dva Brazilce by nebylo nejlepší. Američané jsou k dispozici, je tu 370 milionů lidí, a když se ohlédnete, tak ve všem, do čeho jsme se pustili, jsme si vedli docela dobře.
Každý se smál, když sem přišel Kenny Roberts s motorkou, ale pak se do toho pořádně opřel. První rok nebo dva to nebude nijak nádherné, ale jestli to zvládneme a postavíme se na start, tak už tím pár lidí překvapíme. Někdo říká, že bychom měli mít zkušeného jezdce, ale když Michael Schumacher neplánuje návrat, tak proč nevsadit na nějaký mladý talent?