Proč podle vás začíná šampionát až tento víkend?
Flavio Briatore: Mluvím za Renault. Máme nový difuzor, můžeme využít KERS. Je to bitva o posun vpřed, ale Alonso může dokázat velké věci. Ve druhé části loňské sezóny získal více bodů, než kdokoliv jiný.
Je to kvůli Brawnu GP?
FB: V podstatě ano. Teď ale musíme myslet na to, jak se dostaneme opět na vrchol.
Mosley mezitím rozeslal týmům dopis s návrhem třicetimilionového rozpočtového stropu.
FB: Uvědomte si, že jsme už utratili 15 milionů eur za KERS a dalších 10 milionů za vývoj difuzoru. Ze zbylých 5 milionů bych měl zaplatit mzdy, vývoj, jezdce a marketing? Hloupost.
Je pravda, že týmy se dohodly na zákazu KERSu od příští sezóny?
FB: Ano, FOTA je ochotna ho od roku 2010 zakázat. Pochopili jsme, že by se proměnil jen v zařízení na požírání financí a FIA by to měla vědět. Bylo to potřeba vyhodnotit už před touto sezónou, stejně jako
difuzory. To, že jsme to neudělali, nás donutilo zbytečně utratit ohromné peníze.
A je teoreticky možné rozpočtové stropy zavést?
FB: Když se vše dobře připraví, mohli bychom mít od roku 2012 F1 s rozpočty mezi 50 a 60 miliony eur, bez platů jezdců a výdajů za marketing. Dnes jsou rozpočty týmů mezi 130 a 450 miliony eur.
Proč jsou z toho vyloučeni jezdci?
FB: Kromě toho, že už jim platíme méně, než v minulých letech, mohou do týmu přivést některé sponzory.
Správně, a co když od Renaultu odejde Alonso?
FB: Počkejte! Měl odejít už na konci roku 2008 a stále je s námi. A bude bojovat o titul.
Nechtěl jste z Formule 1 odejít vy sám?
FB: Udělám to až tehdy, kdy budu moci říct, že Formule 1 je místo, kde se peníze vydělávají a ne utrácejí.
Přemýšlel jste někdy nad snížením vlastního platu?
FB: Už jsem to udělal. Vydělávám teď o 20 % méně. Symonds, Bell a ostatní ve vysokém postavení mají o 10 % méně, inženýři o 5 %. Snížili jsme počet zaměstnanců z 820 na 570 a myslím, že v roce 2012 to bude jen asi 200. Ostatní týmy chtějí dosáhnout stejného čísla. Ale jestli toho nedosáhnou, já nebudu ten, kdo může zakročit.
Ale F1 mezitím ztrácí svou reputaci.
FB: Za to mohou nejasná pravidla, musí být zase průhledná. Černá nebo bílá. Ani dnes nevím, co si FIA představuje pod dírou v difuzoru, dokážu si představit rozpačitost těch, kteří nás sledují. Také se musíme všichni dostat na stejnou úroveň, dnes má někdo KERS, jiný ne, někdo má dvoupatrový difuzor a další ho nemá. To už by se nemělo stávat.