Minardi Cosworth
Start ve Formuli 1 nemohl dopadnout lépe…
Mark Webber je v novodobé historii F1 jediným jezdcem, který měl to štěstí, že debutoval před domácími fanoušky. A že to byl úvod jak se patří. S podceňovaným Minardi PS02 dokázal při GP Austrálie 2002 malý zázrak. V průběhu závodu sice odstoupila celá řada favoritů, ale Mark dokázal bravurně odrazit několikeré útoky zkušeného Sala s výkonnější Toyotou a v dramatickém podniku získal dva mistrovské body za páté místo. Oslavy byly divoké a Australan je i s odstupem času považuje za nejsilnější zážitek v jeho kariéře. Obdivuhodný výkon přidal ještě v Monaku, ale bodů se již tým do konce roku nedočkal. Proti kolegovi Alexi Yoongovi však hrál Mark zcela jinou partii.
Jaguar Cosworth
Sebevědomí a rychlost, hlavní poznávací znaky…
Úspěšná první sezona upoutala pozornost šéfů továrního týmu Ford, především trojnásobného šampiona Nikiho Laudy. Mark nastoupil do sezony 2003 v zelené kombinéze stáje Jaguar a od počátku spolupráce se netajil se svými vysokými cíly. Start z první řady do GP Brazílie a několik dalších pozoruhodných výsledků dalo vedení Jaguaru za pravdu s jejich volbou a brzy po úvodu sezony podepisoval Mark prodloužení kontraktu. Jeho týmový kolega Antonio Pizzonia se vedle něj neprosadil a v týmu byl ve druhé polovině sezony nahrazen Justinem Wilsonem, jemuž se však vedle rychlého Australana nedařilo o mnoho lépe. Webber ukořistil 17 z 18 bodů stáje, což hovořilo za vše.
Za nepříliš vydařenou sezonou přestup do Williamsu…
Rok 2004 se u Jaguaru zahajoval se střídmými odhady a nepříliš vysokými prostředky. Sice se hovořilo o přejmenování stáje na Ford a obrovské finanční injekci do továrního projektu, ale opak byl pravdou a v závěru sezony přišlo oznámení o prodeji do rukou zakladatele Red Bull, jednoho ze sponzorů. Mark přesto odváděl kvalitní výkony, jež mu vynesly vysoké akcie na jezdeckém trhu a následně i dlouho předem avizovaný kontrakt s předním továrním týmem BMW Williams. Proti 17 bodům z roku 2003 bylo 7 mistrovských bodů výrazně méně, ale výsledky odrážely situaci stáje a konkurenceschopnost Jaguaru R5. Ke dvěma 8. a jednomu 7. místu přidal ještě 6. místo v GP Německa. Rozhodující ale bylo, jakým způsobem se vypořádal se svým týmovým kolegou. Rakušan Klien následoval své předchůdce vedle Marka Webbera a ani on si uznání odborníků nezajistil.
Statistické údaje:
Národnost: australská
Datum narození: 27. srpna 1976
Místo narození: Austrálie (Queanbeyam)
Bydliště: Velká Británie (Buckinhamshire)
Výška: 184 cm
Váha: 74 kg
Osobní www stránky: www.markwebber.com
Počet startů: 50
Počet bodů: 26
Počet vítězství: 0
Pole Position: 0
Nejrychlejší kola: 0
Stupně vítězů: 0
Debut v F1: GP Austrálie 2002
První vítězství: -
Počet titulů mistra světa: 0
Kariéra chronologicky:
1991-1993 motokáry
1994 australská Formule Ford
1995 australská Formule Ford / 4. místo celkově
1996 britská Formule Ford
1997 britská Formule 3 / 4. místo celkově
1998 FIA GT
1999 FIA GT / 2. místo celkově
2000 FIA F3000 / 3. místo celkově
2001 FIA F3000 / 7. místo celkově
2002 F1 Minardi Asiatech / 2 body a 15. místo celkově
2003 F1 Jaguar Racing / 17 bodů a 10. místo celkově
2004 F1 Jaguar Racing / 7 bodů a 13. místo celkově
* Aktualizace 26. února 2005