DISKUZE K ČLÁNKU Gilles Villeneuve: Třicet let od úmrtí kanadského závodníka

Přesně před třiceti lety, 8. května 1982, vyhasl po havárii na trati Zolder v Belgii život talentovaného jezdce Gillese Villeneuva. Ačkoli se nikdy nezapsal do dějin jako mistr světa, v pamětech mnoha fanoušků je nesmrtelný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Gilles Villeneuve: Třicet let od úmrtí kanadského závodníka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 11.05.2012 11:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 9 lidí) 08.05.2012 10:55
Bohužel na tobě je vidět, že jsi Gillese nikdy… »
» odin (Hlasovalo 6 lidí) 08.05.2012 13:35
Ten souboj znám (Čst to dávala večer ze záznamu… »
» Pavel A. (Hlasovalo 6 lidí) 08.05.2012 15:45
1979 Ono neplatí "kdyby" a nikdo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pavel

    77.237.150.XXX
    Oprava Chyby už jsou, doufám že ke spokojenosti všech, opraveny. Teď už by to mělo být v pořádku. A děkuji všem za pozitivní reakce 04

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • martin.koran

      46.29.228.XXX
      Ne, v Italii 1978 sice dojel na druhem miste za Andrettim, ale diky minutove penalizaci obou byl Andretti klasifikovan 6. a Villeneuve 7...
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    85.161.233.XXX
    to redakce: to redakce:
    Chvályhodný článek, ale už byste si konečně mohli opravit ty chyby a nepřesnosti: Dijon 1979 nebyl souboj o vítězství, Jody se jmenuje Scheckter, slušelo by se zdůraznit, že Trois-Rivi?res 1976 byl závod formule Atlantic , takže piloti F1 se museli jednorázově přeorientovat na chrastítka s moterem 1.6l, zatímco Gilles v něm trávil už třetí sezónu ... a slova jako "Nemyslytelné" možná překousnu v online reportáži, ale v předem připraveném článku by se prostě objevovat neměla ...

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ligier

      109.80.171.XXX
      A na fotce není rok 1980 ale asi 1978, protože je to Ferrari 312T3 a ne T5... V roce 1980 jezdil s číslem 2, T3 jezdilo roku 1978 a možná i 1979 chvíli...?

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        85.161.233.XXX
        Jj, píšeš to správně, je to z r. 1978. V 1979 už měl Villeneuve v Monaku T4 No.12, v 1980 jezdil s T5 No.2 a v r.1981 126 CK No.27 ...

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    88.103.60.XXX
    1979 Ono neplatí "kdyby" a nikdo nemohl vědět, jak dopadnou poslední dva závody sezony 1979. Ale kdyby G.Villeneuve vyhrál na Monze a zbývající závody dopadly tak jak dopadly, byl by mistrem světa. A Schecktera nepředjel jen proto, že mu to stiskem ruky slíbil...

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Tohle je pravda. Gilles na Jodyho v Monze měl a nebýt dohody, klidně vyhrát mohl. A tak díky tomu, že ctil hierarchii v týmu, přišel o titul. A když konečně došla řada na něj, Pironi jej "podrazil" a on možná kvůli tomu přišel o život. Ale možná by to dopadlo v Zolderu stejně i kdyby San Maríno vyhrál, protože GV jezdil vždy "na krev".

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ferrarist

    82.145.209.XXX
    Vyletěl do vzduchu na chvíli, která nikdy nekončí...

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    46.115.26.XXX
    Jak ten čas letí!!!Gilles tu není mezi námi už 30 let,a přesto si každý pamětník vybaví jeho neskutečně nádherné kousky které předváděl na trati!Pro mě to byl tip jezdce(společně s Ronniem)kterého byste nemohli nemilovat.Spojka,plyn a ždímat co to dá!!!(za článek01 )

    + 10 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000922

    uzivatel000922

    195.28.75.XXX
    milujem takéto články ráno pri kávičke 01

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Newman

    80.188.235.XXX
    První kvalifikace V první kvalifikaci nepokořil oba jezdce McLarenu ale jen Jochena Masse. Hunt skončil dokonce první.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    80.243.105.XXX
    pozn redakci: roku 1979 v dijonu nebojovali o vítěství ale "jen" o druhé místo 03

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Coehoorn

    83.240.1.XXX
    Dnes by si Vill pri tých tvrdých brzdeniach odpalil pneu a strácal 2s na kolo a prepadal sa polom dozadu-suboj by nebol.
    Keď by bol tak by dostali penalizácie za blokovanie na rovinke+vytlácanie z trate+vzájomnú kolíziu.....

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      90.179.165.XXX
      Dnes by se:
      - auta neudržela v zatáčkách tak těsně za sebou, natož aby se dojížděla (aero),
      - auta neudržela v zatáčkách na suchu mimo ideální stopu (pogumování/žmolky),
      - jezdci v rámci jedné změny směru na rovinkách blokovali přes celou šířku trati,
      takže by k podobnému souboji nedošlo, ať už by brzdili jakkoliv, takže jsi tak trochu mimo. 07

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Bohužel na tobě je vidět, že jsi Gillese nikdy nezažil. Tento pilot NIKDY nikoho neblokoval. Sice měl hodně kolizí, ale většina vznikla shodou nepříznivých okolností, stejně jako ta jeho poslední kolize. Piloti této éry totiž neměli ve zvyku soupeře vytláčet z trati, nebo blokovat, či před nimi kličkovat. Také nikoho úmyslně nesejmuli. Tehdá každá kolize mohla skončit smrtí a rozdávali si to i oba piloti téže stáje, což je dnes naprosto nemyslitelné. To až dnešní sterilní éra F1 vygenerovala mistry světa blokování, úmyslných kolizí, parkování v zatáčkách a týmových režií. A tak se musí vymýšlet nekvalitní pneu, aby se bylo vůbec na co koukat.Jinak by přeci stačilo nahlásit jedničku týmu, zajet kvalifikaci a mohl by se hned vyhlásit mistr světa pro ten, který rok.

      + 9 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        85.161.233.XXX
        1. Být znechucený z dnešní týmové režie zrovna pod článkem, v němž -nebo v diskuzi pod ním- jsou zmíněny hned dva zásadní případy, kdy právě Gilles týmovou režii praktikoval (neútočení na Schecktera 1979, "nespravedlivé" předjetí Pironim v Imole 1982) je velmi, velmi komické
        2. Kdyby sis přečetl ten post, na který odpovídáš, tak bys tu reakci snad ani nemohl vyplodit. Zmiňuje se tam, že "Dnes ... by dostali penalizace" (což je mimochodem dost reálné), ne že je měli dostat podle tehdejších pravidel

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • hmmm

          90.179.165.XXX
          Za co by dnes dostali penalizace? 20

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            85.161.233.XXX
            Zmiňují to už nademnou - třeba Villeneuvův manévr ve 2:11 toho videa by dneska pravděpodobně skončil Arnouxem buď v hodinách nebo se zlomeným zavěšením a je za hranou toho, co se dneska obvykle toleruje.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • hmmm

              92.62.224.XXX
              By, kdyby... Ale nezkončil a při stejném průběhu není co penalizovat. Dnes by šli po závodě na kobereček, Gilles by řekl, že počítal s tím, že René do toho nepůjde tak tvrdě a v momentě, kdy mu ze zorného pole zmizel jeho předek, že se stahuje, aby se za ním následně mohl vyvézt, což je mimochodem řádově pravděpodobnější než úmyslný pokus o vytlačení z trati.

              Z celého souboje je to navíc jediný moment, který vypadá být tvrdý za hranicí slušnosti. Ten zbytek co Coehoorn-anonym píše, jsou nesmysly. Vzájemný respekt byl tehdy mnohem vyšší, protože hrozba těžkého úrazu/smrti byla naprosto reálná. To ostatně bylo o něco později předmětem Ayrtonovy kritiky od starých pardálů.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • 1958MrLotus1994

        46.115.26.XXX
        Dříve totiž umírali jezdci,spolujezdci či opravdičtí přátelé!

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama