DISKUZE K ČLÁNKU Gilles Villeneuve: Třicet let od úmrtí kanadského závodníka
Přesně před třiceti lety, 8. května 1982, vyhasl po havárii na trati Zolder v Belgii život talentovaného jezdce Gillese Villeneuva. Ačkoli se nikdy nezapsal do dějin jako mistr světa, v pamětech mnoha fanoušků je nesmrtelný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Gilles Villeneuve: Třicet let od úmrtí kanadského závodníka
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
rock
09:51 09.05.2012 85.161.233.XXXto redakce: to redakce:
Chvályhodný článek, ale už byste si konečně mohli opravit ty chyby a nepřesnosti: Dijon 1979 nebyl souboj o vítězství, Jody se jmenuje Scheckter, slušelo by se zdůraznit, že Trois-Rivi?res 1976 byl závod formule Atlantic , takže piloti F1 se museli jednorázově přeorientovat na chrastítka s moterem 1.6l, zatímco Gilles v něm trávil už třetí sezónu ... a slova jako "Nemyslytelné" možná překousnu v online reportáži, ale v předem připraveném článku by se prostě objevovat neměla ... -
-
Pavel A.
15:45 08.05.2012 88.103.60.XXX1979 Ono neplatí "kdyby" a nikdo nemohl vědět, jak dopadnou poslední dva závody sezony 1979. Ale kdyby G.Villeneuve vyhrál na Monze a zbývající závody dopadly tak jak dopadly, byl by mistrem světa. A Schecktera nepředjel jen proto, že mu to stiskem ruky slíbil...-
odin
21:17 08.05.2012 77.240.96.XXXTohle je pravda. Gilles na Jodyho v Monze měl a nebýt dohody, klidně vyhrát mohl. A tak díky tomu, že ctil hierarchii v týmu, přišel o titul. A když konečně došla řada na něj, Pironi jej "podrazil" a on možná kvůli tomu přišel o život. Ale možná by to dopadlo v Zolderu stejně i kdyby San Maríno vyhrál, protože GV jezdil vždy "na krev".
-
-
1958MrLotus1994
09:55 08.05.2012 46.115.26.XXXJak ten čas letí!!!Gilles tu není mezi námi už 30 let,a přesto si každý pamětník vybaví jeho neskutečně nádherné kousky které předváděl na trati!Pro mě to byl tip jezdce(společně s Ronniem)kterého byste nemohli nemilovat.Spojka,plyn a ždímat co to dá!!!(za článek ) -
-
-
hmmm
09:29 09.05.2012 90.179.165.XXXDnes by se:
- auta neudržela v zatáčkách tak těsně za sebou, natož aby se dojížděla (aero),
- auta neudržela v zatáčkách na suchu mimo ideální stopu (pogumování/žmolky),
- jezdci v rámci jedné změny směru na rovinkách blokovali přes celou šířku trati,
takže by k podobnému souboji nedošlo, ať už by brzdili jakkoliv, takže jsi tak trochu mimo. -
odin
10:55 08.05.2012 77.240.96.XXXBohužel na tobě je vidět, že jsi Gillese nikdy nezažil. Tento pilot NIKDY nikoho neblokoval. Sice měl hodně kolizí, ale většina vznikla shodou nepříznivých okolností, stejně jako ta jeho poslední kolize. Piloti této éry totiž neměli ve zvyku soupeře vytláčet z trati, nebo blokovat, či před nimi kličkovat. Také nikoho úmyslně nesejmuli. Tehdá každá kolize mohla skončit smrtí a rozdávali si to i oba piloti téže stáje, což je dnes naprosto nemyslitelné. To až dnešní sterilní éra F1 vygenerovala mistry světa blokování, úmyslných kolizí, parkování v zatáčkách a týmových režií. A tak se musí vymýšlet nekvalitní pneu, aby se bylo vůbec na co koukat.Jinak by přeci stačilo nahlásit jedničku týmu, zajet kvalifikaci a mohl by se hned vyhlásit mistr světa pro ten, který rok.-
rock
09:15 09.05.2012 85.161.233.XXX1. Být znechucený z dnešní týmové režie zrovna pod článkem, v němž -nebo v diskuzi pod ním- jsou zmíněny hned dva zásadní případy, kdy právě Gilles týmovou režii praktikoval (neútočení na Schecktera 1979, "nespravedlivé" předjetí Pironim v Imole 1982) je velmi, velmi komické
2. Kdyby sis přečetl ten post, na který odpovídáš, tak bys tu reakci snad ani nemohl vyplodit. Zmiňuje se tam, že "Dnes ... by dostali penalizace" (což je mimochodem dost reálné), ne že je měli dostat podle tehdejších pravidel-
-
-
hmmm
12:26 09.05.2012 92.62.224.XXXBy, kdyby... Ale nezkončil a při stejném průběhu není co penalizovat. Dnes by šli po závodě na kobereček, Gilles by řekl, že počítal s tím, že René do toho nepůjde tak tvrdě a v momentě, kdy mu ze zorného pole zmizel jeho předek, že se stahuje, aby se za ním následně mohl vyvézt, což je mimochodem řádově pravděpodobnější než úmyslný pokus o vytlačení z trati.
Z celého souboje je to navíc jediný moment, který vypadá být tvrdý za hranicí slušnosti. Ten zbytek co Coehoorn-anonym píše, jsou nesmysly. Vzájemný respekt byl tehdy mnohem vyšší, protože hrozba těžkého úrazu/smrti byla naprosto reálná. To ostatně bylo o něco později předmětem Ayrtonovy kritiky od starých pardálů.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek