DISKUZE K ČLÁNKU Bitva gigantů, napětí ve startovním poli, nečekaný výsledek. Bude Baku obratem v sezóně?
Závod jak má být - plný dramat, zvratů, napětí, emocí, rozhořčených výpadů i příjemných premiér. Téměř všichni mluví o tom, že právě tohle F1 potřebuje, i když v jistých oblastech je to mírně diskutabilní. Ale tak to bylo vždy, všude a se vším.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Bitva gigantů, napětí ve startovním poli, nečekaný výsledek. Bude Baku obratem v sezóně?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
badys
17:08 26.06.2017 46.13.68.XXXJá to jako nedostatek vůbec nevidím , spíše jako plus. Od toho jsou komisaři , kteří pak situaci posoudí a vyhodnotí. Možných scénařů kritických střetů a kolizí může být tisíce. Přece toto nemůžou řešit pravidla . Právě ty mají být obecné a komisaři pak posoudí konkretní událost v souvislostech a z pomocí telemetrie jistě nejlépe rozhodnou. Takto bychto viděl já.-
Kevvin
20:02 26.06.2017 185.73.103.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
rock
21:40 26.06.2017 78.45.146.XXXNo a já bych větu, která se dá vyložit jakkoliv (hlavně tu část "jiných manévrů, které by mohly ohrozit ostatní řidiče") do pravidel nedal vůbec a nechal bych odpovědnost na tom vzadu. Protože nechat rozhodovací odpovědnost na komisařích je cesta do pekel. Tohle není (nemá být) krasobruslení, aby se hodnotilo ad hoc podle dojmu. Pravidla mají být banálně jednoduchá, ale bez možnosti dvojího výkladu a striktně hlídaná.
Příklad: nedodržení traťových limitů je prohřešek a je vždy trestáno průjezdem boxy. Tečka. Důsledek: piloti by se začali snažit, aby zůstali na dráze.
Příklad 2: Za kolizi může ten vzadu (když byl víc vzadu než svými předními koly na úrovni zadních kol soupeře) nebo oba (když nebyl). Trest by přišel vždycky, bez ohledu na následky.
Takovými jednoduchými pravidly bys shrnul všechny možné i nemožné kolizní situace do pár bodů. Možná by to v ojedinělých případech bylo k někomu nespravedlivé, ale bylo by to naprosto transparentní a piloti by se podle toho zařídili.
-
-
-
Němý Bobeš
23:44 26.06.2017 5.102.48.XXXpořád tady postrádám reakce na to, že s tím Hamiltonovým zpomalením měl problém i Pérez a musel se Vettelovi vyhýbat doleva, protože to prostě nečekal.. ale nestudoval jsem to podrobně, závod si stahuju teprve teď a uvidím...-
jumpman
08:01 27.06.2017 178.255.168.XXXono celkově mi přijde, že se na ten incident hledí brýlema koupenýma u mercedesu. Pokud pilot v F1 ubere plyn, tak decelerace vozu je srovnatelná jako když v běžném sériovém autě jde řidič co nejtvrději na brzdy. Komisaři konstatovali, že sice hamilton nebrzdil, ale zpomalil a že tak učinil už i předtím, proto že to není neočekávaná reakce, ale pokud do něj jeden pilot narazil a druhý téměř narazil do vettela, tak ta reakce asi úplně v pořádku nebyla a hamilton měl dostat také svůj díl-
juras
17:59 27.06.2017 90.177.218.XXXProblem je ze naprosto stejne jako Hamilton se chovaji prakticky vsichni vedouci zavodnici za SC v okamziku kdy je ohlasen restart zavodu. Snazi se pripravit si idealni pozici pro restart a nedat sanci souperi za sebou na predjeti.
V Baku hralo roli jeste to ze je tam dlouha rovinka a je treba vytvorit si potrebny odstup od SC.
Takze pokud telemetrie potvrdila ze Hamilton nebrzdil a jeste v podstate udelal to same co pri prvnim restartu...jaktoze poprve se nic nestalo a podruhe Vettel narazi do Hamiltona pred sebou?
Podle me tentokrat Hamilton nic spatneho neudelal...to jen Vettelovo chovani a obvinovani vyvolalo dojem ze on nebyl jedinym chybujicim.
O Vettelove zkratu pote neni snad potreba diskutovat...kdo by chtel rozporovat jeho nesportovni chovani nema to v hlave v poradku.-
jumpman
09:07 28.06.2017 178.255.168.XXXjako sorry, ale začít zpomalovat v místě, kde ten za ním očekává akceleraci je slaboduché. Hamilton chtěl jednoznačně vettela "vycukat" ale přepočítal se. Pokud chtěl tyto hrátky dělat, měl počkat ještě pár metrů, aby na to měl vettel jednoznačně šanci reagovat. To, že to hamilton udělal už před tím a nic se nestalo, neznamená, že to bylo správně a v podstatě mu to dávají znát i bývalí mistři světa. Komisaři FIA přítomní v baku neměli všech pět pohromadě, jak to vyjádřil trochu slušněji jackie stewart. To co následovalo po hamiltonově kiksu nemá cenu komentovat, tam zkrátka vettel brutálně přestřelil, ale počátek byla hamiltova bota-
virtual
13:03 28.06.2017 193.165.236.XXXJá si to myslím taky, pokusit se vycukat někoho (stejně jako zahřívat brzdy) v přehledném úseku je naprosto legitimní, ale v té zatáčce je to podle mě trochu nešťastné. Pokud by k prvnímu kontaktu došlo o 100 metrů dál, bral bych to jako jasnou chybu VET, takhle to vidím tak 50:50, HAM si mohl uvědomit, že tam hrozí riziko rány a vyhnout se ze zatočenými koly je těžké... Je také potřeba brát v úvahu brzdnou sílu rekuperačních systémů, benzínový turbomotor sám moc nebrzdí, ale na onboardu svítí u HAM před kolizí brzda a žádný plyn, což může znamenat že nebrzdil ale intenzivně dobíjel apod. -
juras
23:34 28.06.2017 90.177.218.XXXjako sorry...
A můžeš mi napsat ty bývalé šampiony kteří se vyjádřili tak že Hamilton udělal chybu?
A tvrzení že poprvé to byla náhoda (že se nic nestalo) a podruhé důsledek "hrátek" Hamiltona zavání těmi brýlemi s rudými obroučkami a růžovými skly.
I ta Vettelova následná reakce jasně ukazuje kdo byl vycukanej...
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek