DISKUZE K ČLÁNKU Bitva gigantů, napětí ve startovním poli, nečekaný výsledek. Bude Baku obratem v sezóně?

Závod jak má být - plný dramat, zvratů, napětí, emocí, rozhořčených výpadů i příjemných premiér. Téměř všichni mluví o tom, že právě tohle F1 potřebuje, i když v jistých oblastech je to mírně diskutabilní. Ale tak to bylo vždy, všude a se vším.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bitva gigantů, napětí ve startovním poli, nečekaný výsledek. Bude Baku obratem v sezóně?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 04.07.2017 16:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 27.06.2017 08:01
ono celkově mi přijde, že se na ten incident… »
» Němý Bobeš (Hlasovali 3 lidé) 26.06.2017 23:44
pořád tady postrádám reakce na to, že s tím… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 26.06.2017 14:50
"Bylo by určitě užitečné si onen paragraf… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • badys

        badys

        46.13.68.XXX
        Já to jako nedostatek vůbec nevidím , spíše jako plus. Od toho jsou komisaři , kteří pak situaci posoudí a vyhodnotí. Možných scénařů kritických střetů a kolizí může být tisíce. Přece toto nemůžou řešit pravidla . Právě ty mají být obecné a komisaři pak posoudí konkretní událost v souvislostech a z pomocí telemetrie jistě nejlépe rozhodnou. Takto bychto viděl já.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kevvin

          Kevvin

          185.73.103.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          78.45.146.XXX
          No a já bych větu, která se dá vyložit jakkoliv (hlavně tu část "jiných manévrů, které by mohly ohrozit ostatní řidiče") do pravidel nedal vůbec a nechal bych odpovědnost na tom vzadu. Protože nechat rozhodovací odpovědnost na komisařích je cesta do pekel. Tohle není (nemá být) krasobruslení, aby se hodnotilo ad hoc podle dojmu. Pravidla mají být banálně jednoduchá, ale bez možnosti dvojího výkladu a striktně hlídaná.
          Příklad: nedodržení traťových limitů je prohřešek a je vždy trestáno průjezdem boxy. Tečka. Důsledek: piloti by se začali snažit, aby zůstali na dráze.

          Příklad 2: Za kolizi může ten vzadu (když byl víc vzadu než svými předními koly na úrovni zadních kol soupeře) nebo oba (když nebyl). Trest by přišel vždycky, bez ohledu na následky.

          Takovými jednoduchými pravidly bys shrnul všechny možné i nemožné kolizní situace do pár bodů. Možná by to v ojedinělých případech bylo k někomu nespravedlivé, ale bylo by to naprosto transparentní a piloti by se podle toho zařídili.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • vojtano

          vojtano

          37.188.186.XXX
          Vnímám to podobně. Sice mohu mít výhrady k nějakému konkrétnímu rozhodnutí komisaře, ale všechny situace se nedají sešněrovat jasnými pravidly.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Němý Bobeš

      Němý Bobeš

      5.102.48.XXX
      pořád tady postrádám reakce na to, že s tím Hamiltonovým zpomalením měl problém i Pérez a musel se Vettelovi vyhýbat doleva, protože to prostě nečekal.. ale nestudoval jsem to podrobně, závod si stahuju teprve teď a uvidím...

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        ono celkově mi přijde, že se na ten incident hledí brýlema koupenýma u mercedesu. Pokud pilot v F1 ubere plyn, tak decelerace vozu je srovnatelná jako když v běžném sériovém autě jde řidič co nejtvrději na brzdy. Komisaři konstatovali, že sice hamilton nebrzdil, ale zpomalil a že tak učinil už i předtím, proto že to není neočekávaná reakce, ale pokud do něj jeden pilot narazil a druhý téměř narazil do vettela, tak ta reakce asi úplně v pořádku nebyla a hamilton měl dostat také svůj díl

        + 7 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          90.177.218.XXX
          Problem je ze naprosto stejne jako Hamilton se chovaji prakticky vsichni vedouci zavodnici za SC v okamziku kdy je ohlasen restart zavodu. Snazi se pripravit si idealni pozici pro restart a nedat sanci souperi za sebou na predjeti.
          V Baku hralo roli jeste to ze je tam dlouha rovinka a je treba vytvorit si potrebny odstup od SC.

          Takze pokud telemetrie potvrdila ze Hamilton nebrzdil a jeste v podstate udelal to same co pri prvnim restartu...jaktoze poprve se nic nestalo a podruhe Vettel narazi do Hamiltona pred sebou?

          Podle me tentokrat Hamilton nic spatneho neudelal...to jen Vettelovo chovani a obvinovani vyvolalo dojem ze on nebyl jedinym chybujicim.

          O Vettelove zkratu pote neni snad potreba diskutovat...kdo by chtel rozporovat jeho nesportovni chovani nema to v hlave v poradku.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            jako sorry, ale začít zpomalovat v místě, kde ten za ním očekává akceleraci je slaboduché. Hamilton chtěl jednoznačně vettela "vycukat" ale přepočítal se. Pokud chtěl tyto hrátky dělat, měl počkat ještě pár metrů, aby na to měl vettel jednoznačně šanci reagovat. To, že to hamilton udělal už před tím a nic se nestalo, neznamená, že to bylo správně a v podstatě mu to dávají znát i bývalí mistři světa. Komisaři FIA přítomní v baku neměli všech pět pohromadě, jak to vyjádřil trochu slušněji jackie stewart. To co následovalo po hamiltonově kiksu nemá cenu komentovat, tam zkrátka vettel brutálně přestřelil, ale počátek byla hamiltova bota

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • virtual

              virtual

              193.165.236.XXX
              Já si to myslím taky, pokusit se vycukat někoho (stejně jako zahřívat brzdy) v přehledném úseku je naprosto legitimní, ale v té zatáčce je to podle mě trochu nešťastné. Pokud by k prvnímu kontaktu došlo o 100 metrů dál, bral bych to jako jasnou chybu VET, takhle to vidím tak 50:50, HAM si mohl uvědomit, že tam hrozí riziko rány a vyhnout se ze zatočenými koly je těžké... Je také potřeba brát v úvahu brzdnou sílu rekuperačních systémů, benzínový turbomotor sám moc nebrzdí, ale na onboardu svítí u HAM před kolizí brzda a žádný plyn, což může znamenat že nebrzdil ale intenzivně dobíjel apod.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              90.177.218.XXX
              jako sorry...

              A můžeš mi napsat ty bývalé šampiony kteří se vyjádřili tak že Hamilton udělal chybu?

              A tvrzení že poprvé to byla náhoda (že se nic nestalo) a podruhé důsledek "hrátek" Hamiltona zavání těmi brýlemi s rudými obroučkami a růžovými skly.

              I ta Vettelova následná reakce jasně ukazuje kdo byl vycukanej...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        A nebyly problémy Pereze spíš toho rázu že před ním došlo ke kontaktu mezi Hamiltonem a Vettelem...a oba po kontaktu zpomalili v okamžiku kde by normálně zrychlovali?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama