DISKUZE K ČLÁNKU Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér
Monako vždy bude mít v kalendáři Formule 1 postavení asi jako slavná fotbalová derby, počínaje El Clásicem po duel Sparta-Slavia. A když se v oné nepředvídatelné ruletě stane ještě něco, o čem se dá hojně diskutovat, je to dar z nebes.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001890
(Hlasovali 4 lidé)
01.06.2017 07:13
Pánové a dámy :), s malým odstupem prozatím mám… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Easy
09:40 01.06.2017 46.135.28.XXXTakže celou dobu tu řešíme tvůj osobní problém s Ferrari. Máš napsat rovnou, jak to myslíš. Protože jestliže v letošní sezóně předváděl Mercedes TR takového kalibru, kdy Valtteri sloužil jen jako retardér pro jezdce od konkurence (a zde opět Vettel ukázal, že si nebude brát servítky), tak situace v Monaku má absolutně jiný odstín. Zde by totiž samotný Kimiho pitstop nestačil k tomu, aby se Seb dostal do čela. Tam rozhodla Sebova RYCHLOST...
Jako prasárna by mi přišla dohoda, aby dokončili závod striktně dle výsledků (těsné) kvalifikace stůj co stůj. A ještě v Monaku, kde je postavení na roštu naprosto klíčové.-
odin
14:10 01.06.2017 46.135.57.XXXPodívej, je to sport a mně jako prasárna příjde jakákoliv dohoda. Jestliže ve fotbale hrají oba týmy na remízu, protože jim to v něčem pomůže je stejná prasárna.
Múj osobní problém není s Ferrari. Já mám osobní problémy s týmy obecně. Vychází to z toho, že vždy fandím jezdci a nikoliv týmu. A pokud tým jezdce poškodí v rámci TR a nepřizná to, mám s ním problém.
Sebovu rychlost si "nalháváš" (dal jsem do úvozovek, abys nemyslel, že tě obviňuji z lhaní). Ferrari Sebovi vyčistilo vzduch, poslalo Kimiho do provozu a dalo Vettelovi dostatek času najet potřebnou ztrátu.
Už jsem ti to tu (jinde) psal. Kdyby zajel ve stejný čas místo Kimiho Seb, tak nevyhraje a možná bude ještě níže. Rychlost, nerychlost. -
-
-
-
-
-
Mike17
09:12 01.06.2017 185.149.128.XXX"Spousta diskutujících argumentuje Vettelovou rychlostí, ale ta se projevila až po pitstopech obou, když už Raikkonen neměl žádnou možnost vzít si prvenství zpět..."
Co to plácáš? Ty sis nevšiml, že jakmile Kimi uhnul Vettelovi z cesty, Vettel začal jezdit jedno nejrychlejší kolo za druhým a dostal se na časy o 1s lepší, než do té doby jezdil Kimi???
To jsi asi jediný. Tedy oprava, asi jste 3.
"A jak jsem psal jinde, je mi s podivem, že Ferrari na RedBullech jasně vidělo, co se stane s lépe postaveným pilotem, když jej zavolají prvního k pitstopu, navíc tak brzy. Přesto tuto chybu opakovalo."
Prosím co měli vidět? Že Maxovi podseknutí nevyšlo jen díky nezvykle pomalému pitstopu? Ten měl o 1,1s pomalejší než Ricci a Bottas mu vyjel z boxů těsně před křídlem. A pak měli za toho 1,5 kola vidět co? Že Max jzajel rychlejší kolo, než předtím Bottas? A pak jezdí pořád za pomalejším Bottasem? Neměli jediný čas celého kola, jen mohli vidět, že podseknutí při perfektním pitstopu a perfektním kole, jde provést.
Vždyť ti nesedí ani tento argument. On ti vlastně sedí jen jeden. Že Vettel vyhrál.-
odin
13:34 01.06.2017 46.135.57.XXXCo to tu zase meleš za výmysly? Všechno jde provést při ideálních okolnostech. Jenže ty většinou ideální nebývají.
Takže se tě ptám, proč tedy RedBullům podseknutí nevyšlo? Proč Max skončil za Bottasem, když byl tak ohromně rychlý, stejně jako Vettel?
Nemusíš mi odpovídat. Vím to sám. Protože Maxe poslali do provozu a za pomalejší soupeře. Stejná situace jako s Kimim. Vettel těch pět kol, kdy byl Kimi v boxech a za pomalými soupeři + zahříval gumy, jezdil v ideálních podmínkách maxima, kterých byl schopen. Čímž Kimiho podsekl. Jde mi o to, že se v tu dobu Kimouš prostě bránit nemohl. Stejně, jako se nemohl bránit Max. Tyhle věci určují stratégové, tedy tým. A to je kámen úrazu v našich diskuzích. Ty si představuješ, že si piloti jezdí k pitstopům jak se jim zamane a stejně tak, že jezdí hranu celý závod. Těžko někoho přesvědčit, že moderní f1 je o šetření nejenom gum, ale celého auta včetně paliva. Tudíž jízda každého z pilotů musí nutně podřizovat strategii, která zohledňuje "pomalejší fáze" (období šetření) a "rychlé fáze", kdy se závodí. Proto se tu do nekonečna dohaduji a vidím v jednání Ferrari TR, i když nikdo nekřičel do rádia příkazy ke zpomalení.-
Mike17
13:50 01.06.2017 185.149.128.XXXVždyť jsem ti odpověděl!!! Protože Max měl o 1,1s delší pitstop než měl a tím se dostal za Sainze. Za kterým musel to kolo jet.
Kimi měl pitstop delší jen o 0,5s a do provozu se nedostal. Jen musel předjet Buttona. Nezdržel se skoro vůbec (+- nějaká desetina).
Tady máš časy, co našel Easy:
Kimi
1:17.105 (30)
1:17.074 (31)
1:17.663 (32)
1:17.034 (33)
1:34.039 (34)
1:19.518 (35)
1:16.114 (36)
1:16.133 (37)
1:15.606 (38)
1:15.527 (39) nejlepší
1:17.709 (40)
1:17.673 (41)
dalších x kol 1:17.xxx
Sebastian
1:16.636 (30)
1:17.166 (31)
1:17.052 (32)
1:17.188 (33)
1:16.592 (34)
1:16.446 (35)
1:16.264 (36)
1:15.587 (37)
1:15.238 (38) nejlepší
1:32.673 (39)
1:18.650 (40)
1:16.190 (41)
Na tom není co řešit. Už vím jestli to byla nebo nebyla TR. NEBYLA!!! Časy mluví zcela jasně. Kimi byl na nových RYCHLEJŠÍ než na starých. Stejně jako Max. Rozdíl byl ve 3 kolech Vettela, ve kterých dokázal najet dalších 2,38s. Prostě zajel o 1-1,8s rychlejší časy na těch starých, než jezdil Kimi. A o 0,5-1s rychleji, než Kimi na nových. TAdy už nemáš co okecávat, máš to černý na bílým.
Ale nějak předpokládám, že ti ty čísla nevoní a stejně je neuznáš, stejně jako v Číně.-
Easy
14:24 01.06.2017 46.135.28.XXXMiku, začínám mít pocit, že si z nás Odin dělá asi legraci... Nedokážu si to jinak vysvětlit. Když jedou dva jezdci v čele rychlostí v1 a ten první zajede do boxů a druhý zvýší rychlost na v2>v1, nutně byl schopen ten původně druhý pilot jet rychleji. Nebo jsem snad někde v paralelním vesmíru?
-
-
Easy
14:08 01.06.2017 46.135.28.XXX"Proč Max skončil za Bottasem, když byl tak ohromně rychlý, stejně jako Vettel?"
Jseš Odine úplně mimo mísu. Nejlepší čas Verstappena v ten den byl 1:16.329, což je o více než sekundu pomalejší než Vettelův nejlepší výkon (1:15.238). Opět neúspěšná argumentace.
"Vettel těch pět kol, kdy byl Kimi v boxech a za pomalými soupeři + zahříval gumy, jezdil v ideálních podmínkách maxima, kterých byl schopen."
A já se tě tedy už po několikáté ptám, proč těch časů na US nebyl schopen Kimi dosahovat... No protože byl pomalejší !-
-
Mike17
11:01 02.06.2017 185.149.128.XXXBožeeee, třeba proto, že ty sám předhazuješ Maxe jako příklad, kterým se mělo řídit Ferrari? Pořád a pořád ignoruješ fakt, že Max byl rychlejší jak Bottas a Maxovi by se podseknutí povedlo, kdyby jeho pitstop netrval o 1,1s dýl.
Jasná čísla, které pochopí i malé dítě. To chce fakt hodně zarputilosti, abys to dokola ignoroval.-
odin
22:38 02.06.2017 77.240.103.XXXAha, tak že Bottase vynecháme, i když vlastně je ten s kým Maxe srovnáváme. A do spekulací zahrneme Vettela.
Vše završíme bagatelizací Kimiho horšího pitstopu, protože šlo pouze o 0,5 sec. oproti Sebovi. Zato Maxovo 1,1 sec oproti Bottasovi už je výrazné zpomalení a důvod proč skončil až za ním.
Ostatní nehodící se aspekty taktně, nebo pokrytecky pomineme a výjde nám to, co chceme donekonečna plácat.
Protože když dva dělají totéž, a i jejich výsledky vypadají stejně, není to ve vašem chápání stejné. A ještě pokrytecky tvrdíte, jak jste Kimimu přáli, ale nebyl dostatečně rychlý. Zatímco Max byl dostatečně rychlý a přesto skončil podobně jako Kimi, což zapřičinily zcela jiné okolnosti.
a ještě blbý kecy o zarputiosti? Zamysli se nad sebou, než něco takového napíšeš.-
myron
23:39 02.06.2017 95.173.192.XXXA nebylo by lepší fandit svému favoritovi a nepodsouvat cokoliv ostatním ať už týmům, nebo pilotům? Vždyť údaje, podle kterých tu někdo zatvrzele a někdo vlažně hájí své názory jsou naprosto nedostatečné. Nikdo z nás nemá možnost korigovat svůj názor, protože nezná dění v týmu a úmysly všech zůčastněných. To, co se nám jako fanouškům líbí nebo nelíbí přece nemá - a ni nemůže - mít vliv na rozhodování týmových stratégů.
Nevím jak ty, ale já z dostupných dat a materiálů nedokážu posoudit, co mělo, má neboe bude mít vliv na průběh závodu jednotlivých jezdců, a troufnu si tvrdit, že to bez infa zevnitř pitlane mezi námi nedokáže nikdo. A tak to má být, protože o čem by jsme se tady taky potom přeli a dohadovali .
Berme to jako danost a užívejme si závody (dokud to ještě jde, může být podstatně hůř, než teď).
Zdá se mi, že tvoje potíž zřejmě spočívá v téměř nekritickém obdivu Kimiho a zatracování všeho ostatního. Pokus se situace posuzovat co nejobjektivněji, myslím že úrovni diskuzí to jenom prospěje.-
odin
08:26 03.06.2017 77.240.103.XXXJaký nekritický obdiv Kimiho? Kimimu fandím, ale dokážu přiznat, že i on titul získal jen díky TR a obrovské podpoře svého kolegy Massy.
Nekritické obdivovatele hledej jinde.
Za ta léta, co se o F1 zajímám vím, že to tam čisté není v žádném týmu, ani mezi komisaři, či vedením. Intrikuje se o to více, o co se svádí vyrovnanější boj o titul. Někdo na to hledí s růžovými brýlemi na očích a jásá, jak férové prostředí tam je, omlouvá polopravdy a lži zúčastněných tím, že my ostatní do toho nevidíme.
Já nejsem každodení přímý účastník tohoto divadla, ale věci mi musí LOGICKY zapadat. Pak uvěřím, že zúčastnění mluví pravdu. Pokud něco jiného říkají a něco jiného dělají, hledám v tom vedlejší úmysly.
Ferrari Kimiho podtrhlo už poněkolikáté a čím více podrazů, tím jsem zarputilejší.
S Mikem17 a Easym se budu dohadovat (pokud mi to čas dovolí) klidně donekonečna. Protože oni vychází ze statistických údajů. Omáčka okolo je nezajímá. Troufnul bych si klidně sám udělat stratégii, která Kimimu zajistí v Monaku vítězství. Není to tak těžké. A stejně tak, bych dokázal vymyslet ještě další možnosti, jak oba piloty vyměnit.
Všichni piloti ve všech týmech bohužel potřebují pomoc stratégů, inženýrů a vedení stájí, aby mohli slavit vítězství. Pokud tato pomoc směřuje jejich kolegům a jim ještě uškodí, jsou výsledky zkreslovány. A pak v rozhodujících fázích boje o titul najednou příjde jasná, neoddiskutovatelná TR. Pro Mika17 a Easyho pak tato TR je jen logickým důsledkem celého průběhu sezóny a povinností týmu. Ale už neberou v potaz drobné podrazy a to, že tým pomáhá během sezóny jen jednomu a tím tým zajistil naakumulování bodového rozdílu. Vloni postihovaly přirozené výpadky oba (KR i SV) zhruba stejnou měrou. Také jejich vzájemný bodový rozdíl byl minimální (protože se Ferrari soustředilo na toho, který zrovna nevypadl a zajistilo mu max. podporu.) Avšak závěr sezóny byl zajímavý. Seb byl dole i bodově a najednou si Kimi jezdil pro nejpomalejší pneumatiky a návdavkem dostával ještě pitstop navíc, oproti Vettelovi. Pro ty dva naprosto normální věc, neb pomohla Sebovi v cestě před Kimiho. Pro mne podraz. . Dokonce v době, kdy Ferari už o nic nešlo, krom o to, aby Seb získal ztracené sebevědomí. Kdo dělal někdy nějaký sport, tak ví, že když se nedaří, tak čím víc člověk chce, tím je to horší a dělá chyby. Přesně tohle Vettel prožíval na konci loňské sezóny. Tak se mu pomohlo a letos se mu pomáhá od začátku.-
uzivatel001890
08:47 03.06.2017 213.226.251.XXXdobře jsi to vysvětlil.
Mimochodem, já už si také začínal myslet, že Kimi neumí jezdit, ačkoli já to osobně přisuzoval tomu, že Ferrari dělá soustavně (kašle prostě na Kimiho přání - či je dělá až na posledním místě) špatné auto pro Kimiho - které však ať už z jakýchkoli důvodů sedí Alonsovi,... S Vettlem se zdá, že jim to sedí podobněji.
Ti co Odinovi (a mě) nevěří - viděli jste co dovede auto jasně na Hamovi v Monacu?
Ale někdo by z livetimingu možná jasně viděl, že Ham je pomalej a Botas rychlej ... ale ouha bylo to v autě a okolnostech=pozici na trati. (to snad uznají i zarputilí milovníci livetimingu) ... A tyhle rozdíly se někdy dějí nechtěně, ale někdy i chtěně - proto ty sváry mezi Hamem a Rosbergem - nemluvě o tahanicích kolem strategií...
Já doufám, že se Kimi ještě dostane do boje o Titul, jak letos tak ještě v dalších letech a překoná rekord ve dvou titulech získaných s odstupem.
PS: Ferrari si ho nenechali, jak tu myslím taky někdo psal, nebo někde jen tak pro nic. Seb je asi o něco lepší a proto ho mají jako třebas jen "podvědomou" ale jasnou jedničku, ale ještě uvidíme... I Seb se dá porazit (Lauda je bije na poplach předem a ví to :)
-
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek