DISKUZE K ČLÁNKU Návrat k zatrolené sezóně
Většina z nás určitě poznala chvíle, kdy se nic nedaří, technika stávkuje a bohužel občas dorazí i nějaký zdravotní problém. To poslední - ťuk ťuk na dřevěnou destičku - zatím slouží, zato PC mi uchystalo nemilé vánoční překvapení. Hned po monsieurovi Masim.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Návrat k zatrolené sezóně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 9 lidí)
01.02.2022 12:20
Je tu hezký názor, kdyby se Latifi vysekal o kolo… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
16:17 03.02.2022 185.149.130.XXX
Ale stihl a hodí. Jen se Odinovi nehodí do krámu, že na předjetí by stačilo tak 5 vteřin a následující zhruba půl minuty Hamiton občas skoro stál.
Poslední Vettel projel 1:07 za Maxem. Nejrychlejší kolo zajel Max 1:26. Byla tam skoro 20s rezerva. Nejspíš ještě větší, část ztratil Vettel až v době, kdy Max už byl v cíli.
Opět mat čistě čísly.
Tak co ty a tvé bludy, na kterých se točíš?
Poslední Vettel projel 1:07 za Maxem. Nejrychlejší kolo zajel Max 1:26. Byla tam skoro 20s rezerva. Nejspíš ještě větší, část ztratil Vettel až v době, kdy Max už byl v cíli.
Opět mat čistě čísly.
Tak co ty a tvé bludy, na kterých se točíš?
odin
16:03 03.02.2022 77.240.96.XXX
Ne Miku nestihl by to. Ono totiž nejde jen o to, aby vozy o kolo zpět předjely celé pole a vjely do stejného kola závodu. Jde také o to, že tyto pomalejší vozy musí být dostatečně daleko od čela závodu, aby nebyly hned dojety a nebrzdily a nepřekážely v boji o první příčky. Jenže to se Mikovi tradičně nehodí do krámu, tak to jednoduše ignoruje a točí se na svých bludech.
Mike17
15:02 03.02.2022 185.149.130.XXX
Zase jen lež a osobní útok? Na nic víc tradičně nemáš co? Smutný.
Jaká tíseň? Změř si kolik trvalo předjetí těm 5 pěti a pak si změř, kolik času zbývalo do restartu. Ale sorry, vlastně ty nikdy čísla nechceš. Ty vždycky chceš jen urážet bez argumentů. Smutnej život.
Jaká tíseň? Změř si kolik trvalo předjetí těm 5 pěti a pak si změř, kolik času zbývalo do restartu. Ale sorry, vlastně ty nikdy čísla nechceš. Ty vždycky chceš jen urážet bez argumentů. Smutnej život.
Mike17
14:08 03.02.2022 185.149.130.XXX
1. No vycucal. A kde jsem psal, že mi to vadí? Napsal jsem, že to bylo správně. Prostě si svévolně upravil nedokonalá pravidla tak, aby to dávalo smysl. Proč by měl aplikovat pravidla z kvalifikací, když se kvalifikace nejela a aplikoval závodní s lehkou úpravou?
2. Však on pozici vrátil. Většinou to fugnuje tak, že pokud vrátí pozici, netrestá se. Když ji nevrátí, trestá se. Proč ho chceš ještě trestat, když ji vrátil. Resp. proč má být opět jen jezdec Red Bullu podle tebe trestán za něco, za co nikdy nikdo potrestán nebyl?
3. Aha. Tak má vrátit pozici + dostat trest jako jediný v poli, ale tvůj vztah k RB s tím nemá co dělat. Je čistě náhodou, že úplně pokaždé chceš trest pro RB a nikdy pro jeho spoupeře.
4. No vidíš. A já viděl kolize mnohem větší, než byl Schumiho s Hillem či Villeneuvem a někdo chtěl pro něj diskvalifikace ze sezon, plus závodů v dalších sezonách, odečet poctivě získaných bodů atd. A najednou je průjezd boxy moc.
Agresor byl uznán vinným. Rozbil hubu soupeři a sám vyhrál. Chtěl bych vidět, co bys vyváděl, kdyby Schumi Villeneuva vyřadil a oni ho nechali vítězem závodu i MS.
6. Pětku jsi vynechal? Ano. Max jezdí i na mně příliš tvrdě. Ale bylo mu to umožněno tím, že se tyto věci v poslední době netrestaly, nebo trestaly směšně. Kritizoval jsem to už v Rakousku, dlouho před Silverstone a půl roku před Abu. Psal jsem, že se to piloti naučí zneužívat, protože 5s se jim vyplatí, když neztratí třeba i 30s za soupeřem a ještě ho vyřadí. A stalo se. Nedělá to jen Max. Kdyby to trestali tehdy i v Silverstone přísněji, Max by se musel stáhnout. Dostávat průjezdy boxy by ho stálo víc, než získání pozice. Ale když už jednou nastaví takový metr, těžko pak chtít aplikovat jiný jen na Maxe.
Jasně, 70-tých by nemohl nikoho vyvézt nikoho mimo trať, protože by tam oba zůstali. Tak by to nedělal. Senna by dnes dělal to samé.
2. Však on pozici vrátil. Většinou to fugnuje tak, že pokud vrátí pozici, netrestá se. Když ji nevrátí, trestá se. Proč ho chceš ještě trestat, když ji vrátil. Resp. proč má být opět jen jezdec Red Bullu podle tebe trestán za něco, za co nikdy nikdo potrestán nebyl?
3. Aha. Tak má vrátit pozici + dostat trest jako jediný v poli, ale tvůj vztah k RB s tím nemá co dělat. Je čistě náhodou, že úplně pokaždé chceš trest pro RB a nikdy pro jeho spoupeře.
4. No vidíš. A já viděl kolize mnohem větší, než byl Schumiho s Hillem či Villeneuvem a někdo chtěl pro něj diskvalifikace ze sezon, plus závodů v dalších sezonách, odečet poctivě získaných bodů atd. A najednou je průjezd boxy moc.
Agresor byl uznán vinným. Rozbil hubu soupeři a sám vyhrál. Chtěl bych vidět, co bys vyváděl, kdyby Schumi Villeneuva vyřadil a oni ho nechali vítězem závodu i MS.
6. Pětku jsi vynechal? Ano. Max jezdí i na mně příliš tvrdě. Ale bylo mu to umožněno tím, že se tyto věci v poslední době netrestaly, nebo trestaly směšně. Kritizoval jsem to už v Rakousku, dlouho před Silverstone a půl roku před Abu. Psal jsem, že se to piloti naučí zneužívat, protože 5s se jim vyplatí, když neztratí třeba i 30s za soupeřem a ještě ho vyřadí. A stalo se. Nedělá to jen Max. Kdyby to trestali tehdy i v Silverstone přísněji, Max by se musel stáhnout. Dostávat průjezdy boxy by ho stálo víc, než získání pozice. Ale když už jednou nastaví takový metr, těžko pak chtít aplikovat jiný jen na Maxe.
Jasně, 70-tých by nemohl nikoho vyvézt nikoho mimo trať, protože by tam oba zůstali. Tak by to nedělal. Senna by dnes dělal to samé.
odin
13:49 03.02.2022 77.240.96.XXX
Co to meleš???
1) Masi si vycucal z prstu pravidlo o zařazením Verstappena na třetí místo. Což ti nevadí. Ale aplikace pravidel z Q na restart závodu ti hrozně vadí, protože není v pravidlech?
2) Netrestal bych ho dvakrát. Přerušení závodu s tím nemá vůbec co dělat. To je jen nepříznivá okolnost a smůla (kterou se tu oháníte). Ale tentokrát opravdu smůla, nikoliv manipulace Masiho.
3) 10 sec. jsem zmínil jako jednu z možností. Osobně by mi stačil jakýkoliv trest, který by byl pro Maxe citelný (to znamená, že by ho nesmáznul ve druhé zatáčce, ale třeba až během 8-10 kol. A můj vztah k RedBullu s tím nemá co dělat
4)Proč by měl být trest v Silverstonu větší? Za ta léta jsem viděl spousty podobných kolizí, kde se netrestalo vůbec a následky byly také pro některé piloty fatální. Ono se totiž občas stává, že agresor narazí a rozbije si hubu sám. No a co?
6) Já chápu, že tě Hamilton neskutečně vytáčel svým tvrdým stylem jízdy. Chápu, že ho nemáš rád od počátku. A chápu, že tě potěšil Max, který mu to dával "sežrat" a byl ještě tvrdší. Ale ta "tvrdost" by měla mít někde hranice. Já na F1 pořád koukám pohledem 70-tých let. A můžu ti garantovat, že tehdá by na tehdejších tratích Max dojel tak desetinu závodů z celé dlouhé sezóny. Protože by při každém jeho předjížděcím manévru, (nebo obraném) byl mimo trať. A od tamtud se velmi těžko dostávalo, pokud vůbec.
1) Masi si vycucal z prstu pravidlo o zařazením Verstappena na třetí místo. Což ti nevadí. Ale aplikace pravidel z Q na restart závodu ti hrozně vadí, protože není v pravidlech?
2) Netrestal bych ho dvakrát. Přerušení závodu s tím nemá vůbec co dělat. To je jen nepříznivá okolnost a smůla (kterou se tu oháníte). Ale tentokrát opravdu smůla, nikoliv manipulace Masiho.
3) 10 sec. jsem zmínil jako jednu z možností. Osobně by mi stačil jakýkoliv trest, který by byl pro Maxe citelný (to znamená, že by ho nesmáznul ve druhé zatáčce, ale třeba až během 8-10 kol. A můj vztah k RedBullu s tím nemá co dělat
4)Proč by měl být trest v Silverstonu větší? Za ta léta jsem viděl spousty podobných kolizí, kde se netrestalo vůbec a následky byly také pro některé piloty fatální. Ono se totiž občas stává, že agresor narazí a rozbije si hubu sám. No a co?
6) Já chápu, že tě Hamilton neskutečně vytáčel svým tvrdým stylem jízdy. Chápu, že ho nemáš rád od počátku. A chápu, že tě potěšil Max, který mu to dával "sežrat" a byl ještě tvrdší. Ale ta "tvrdost" by měla mít někde hranice. Já na F1 pořád koukám pohledem 70-tých let. A můžu ti garantovat, že tehdá by na tehdejších tratích Max dojel tak desetinu závodů z celé dlouhé sezóny. Protože by při každém jeho předjížděcím manévru, (nebo obraném) byl mimo trať. A od tamtud se velmi těžko dostávalo, pokud vůbec.
Mike17
13:39 03.02.2022 185.149.130.XXX
Proč by je nestihl pustit? Těch 5 jezdců to stihlo během chvilky, ti zbylí 3 potřebovali jen pár vteřin. Ještě dlouho poté jel Lewis normálně za SC, než si nechal odstup a restart proběl víc jak půl minuty poté.
Kdyby chtěl ovlivnit šampionát, udělal by to v prvním kole, případně v závodech předtím, kdy mu dával jednu pentli za druhou a Hamiltonovi ne. Rozhodně by to nenechával na poslední kola s předtuchou, že se někdo 5 kol před koncem nabourá.
Tvé konspirační teorie, počítající s věcmi, které dopředu nikdo nemůže vědět, jsou.... Jak bych to řekl kulantně. Potřeštěné?
Kdyby chtěl ovlivnit šampionát, udělal by to v prvním kole, případně v závodech předtím, kdy mu dával jednu pentli za druhou a Hamiltonovi ne. Rozhodně by to nenechával na poslední kola s předtuchou, že se někdo 5 kol před koncem nabourá.
Tvé konspirační teorie, počítající s věcmi, které dopředu nikdo nemůže vědět, jsou.... Jak bych to řekl kulantně. Potřeštěné?
odin
13:29 03.02.2022 77.240.96.XXX
Podle mne by nestihl všechny pustit a celou restartovní procedůru. Tak že proto pustil jen vozy, které Maxovi překážely. Jinak by se totiž dojelo pod SC. Čili za mne Masi moc dobře věděl proč ty 3 nepustil. Potřeboval ovlivnit šampionát ve prospěch Maxe a také pro to udělal maximum.
Mike17
11:22 03.02.2022 185.149.130.XXX
Vždy ve prospěch Maxe? Jakože Hamilton nemusel vracet pozice, zatímco Max musel? Max nedostal žádné tresty?
Proč to neudělal se zeptej jeho. Za mne ty 3 pustit měl. Na závodě by se nezměnilo vůbec nic a on by kvůli tomu nemusel čelit kritice.
Proč to neudělal se zeptej jeho. Za mne ty 3 pustit měl. Na závodě by se nezměnilo vůbec nic a on by kvůli tomu nemusel čelit kritice.
Mike17
11:19 03.02.2022 185.149.130.XXX
Sorry, máš pravdu. Z "hloubi pole" nemusí nutně znamenat z konce. Omlouvám se.
Ne nemohl. Oni nejeli kvalifikaci. Oni jeli závod, který byl přerušen. Nemohl aplikovat trasty z kvalifikací na restart. To fakt nikde v pravidlech nenajdeš. To je opravdu potřeštěný závěr. 5s mu dát samozřejmě mohli. A taky dali, nevšiml sis? Ale v tomto případě vrátil pozici. Rychleji to už ani nešlo, jestli sis nevšiml, tak za tou zatáčkou, v které tu pozici získal, byla hromadná bouračka a během několika vteřin byl vyhlášen SC a přerušen závod. Takže bys ho trestal 2x? Vrácení pozice + 5s? To je přesně v kterém pravidlu. A nevím, proč by mu měli dávat 10s, když za to 10s loni nikdy nikdo nedostal? A jo vím proč? Protože je to RB a ten nesnášíš.
A který přestupek bagatelizuju? To získání výhody mimo trať? Nikde neříkám, že to vrácení pozice je špatně. Pozici musel vrátit, to je v pořádku. A vrátil. Na rozdíl od Hamiltona, který získal výhodu nesrovnatelně větší a nic vracet nemusel.
Ano, trest v Silverstone měl být větší. Má totiž odpovídat následkům a získané výhodě. Ale ty bys netrestal v Silverstone vůbec a za získání několika metrů, které byly vráceny bys Maxe posunul ještě do "hloubi pole". Mně zase přijde, že takto bagatelizovat Silverstone je vrchol.
Ne nemohl. Oni nejeli kvalifikaci. Oni jeli závod, který byl přerušen. Nemohl aplikovat trasty z kvalifikací na restart. To fakt nikde v pravidlech nenajdeš. To je opravdu potřeštěný závěr. 5s mu dát samozřejmě mohli. A taky dali, nevšiml sis? Ale v tomto případě vrátil pozici. Rychleji to už ani nešlo, jestli sis nevšiml, tak za tou zatáčkou, v které tu pozici získal, byla hromadná bouračka a během několika vteřin byl vyhlášen SC a přerušen závod. Takže bys ho trestal 2x? Vrácení pozice + 5s? To je přesně v kterém pravidlu. A nevím, proč by mu měli dávat 10s, když za to 10s loni nikdy nikdo nedostal? A jo vím proč? Protože je to RB a ten nesnášíš.
A který přestupek bagatelizuju? To získání výhody mimo trať? Nikde neříkám, že to vrácení pozice je špatně. Pozici musel vrátit, to je v pořádku. A vrátil. Na rozdíl od Hamiltona, který získal výhodu nesrovnatelně větší a nic vracet nemusel.
Ano, trest v Silverstone měl být větší. Má totiž odpovídat následkům a získané výhodě. Ale ty bys netrestal v Silverstone vůbec a za získání několika metrů, které byly vráceny bys Maxe posunul ještě do "hloubi pole". Mně zase přijde, že takto bagatelizovat Silverstone je vrchol.
Situs
22:26 02.02.2022 88.101.227.XXX
... teď jsem si přečetl něco k wreslingu:
Kdo zvítězí, vlastně není úplně důležité. Podstatný je příběh, průběh zápasu a to, jak se baví diváci. Obvykle se na celou sezonu, tedy na rok, stanoví dějová linie a určí se, kdo bude zlý a kdo hodný. Poté se postupně upravuje konkrétní příběh pro jednotlivé zápasy.
........F1 Masi 2021
Kdo zvítězí, vlastně není úplně důležité. Podstatný je příběh, průběh zápasu a to, jak se baví diváci. Obvykle se na celou sezonu, tedy na rok, stanoví dějová linie a určí se, kdo bude zlý a kdo hodný. Poté se postupně upravuje konkrétní příběh pro jednotlivé zápasy.
........F1 Masi 2021
odin
22:08 02.02.2022 90.182.210.XXX
Je to tak. Bohužel demagogové, kteří fandí proti Hamiltonovi spolu s fans Maxe si vymýšlejí nejrůznější nesmysly jen pro to, aby Maxův titul legalizovali a tím obhájili. Proto vytahují štěstí, smůlu, článek 15.3, oprávnění Masiho rozhodovat mimo literu pravidel a dokonce jakési "dobro pro F1", že titul získal Max.
Nějak jsem nepochopil, co je na té zmanipulované blamáži dobrého?
Nějak jsem nepochopil, co je na té zmanipulované blamáži dobrého?
Situs
21:38 02.02.2022 88.101.227.XXX
Každý soudný by měl přiznat že pokud bylo cílem zakončit závod pod zelenými vlajkami tak měl Masi určitě schůdnější, férovější a sportovnější prostředky a nemusel složitě vymýšlet takovou bramboračku která si udělala dobrý den jak z pravidel tak z Hamiltona. Nechci říkat že to bylo přímo na objednávku, ale kdo ví. Co můžu říci je že díky Masimu to tak ale dopadlo. Žádnou smůlu v tom nevidím, byla to nesportovní manipulace.
odin
20:48 02.02.2022 90.182.210.XXX
Kde čteš, že Max měl být odsunut na konec roštu? To jsem snad ani nenapsal. Masi mohl zvolit taxy jako při přestupcích v Q a posouvat startovním roštem o 5, nebo 10 míst. Mohl mu dát 5 sec. nebo 10 sec v závodě. Těch možností bylo dostatek. Bohužel všechny by Maxe poškodily více a ten by těžko dojížděl druhý za Hamiltonem. Čili by ztratil před závěrečným závodem výhodu být maximálně agresivní s rizikem kolize a odstoupení obou.
A bagatelizovat výhodu, kteroou Max získal svým přestupkem proti pravidlům je vrchol. Však Mercedes taky měl na jedné straně škvírku v zadním křídle o pidi milimetry větší, což vlastně ani výhoda není, ale dostali flastr. A nikdo se neptal na to o kolik jim to pomohlo. Ty nechceš uznávat pravidla, když je porušují tvoji oblíbenci, ale když jde o trest za sporný incident v Silverstonu, tak ti jeden z tvrdších trestů (10 sec.) je málo. S tímto přístupem bys mohl dělat z fleku Masiho.
A bagatelizovat výhodu, kteroou Max získal svým přestupkem proti pravidlům je vrchol. Však Mercedes taky měl na jedné straně škvírku v zadním křídle o pidi milimetry větší, což vlastně ani výhoda není, ale dostali flastr. A nikdo se neptal na to o kolik jim to pomohlo. Ty nechceš uznávat pravidla, když je porušují tvoji oblíbenci, ale když jde o trest za sporný incident v Silverstonu, tak ti jeden z tvrdších trestů (10 sec.) je málo. S tímto přístupem bys mohl dělat z fleku Masiho.
odin
20:09 02.02.2022 90.182.210.XXX
Já "kdyby" nemám moc rád. Ale nechápu tu obrovskou nekonzistentnost výkladu pravidel pana Masiho a jeho rozhodování proti Hamiltonovi. Když srovnám kolizi Schumachera v minulém závodě, kdy auto bylo mimo trať, prakticky se dalo uklidit bez výjezdu SC a Masi přerušil závod, aby si Max mohl dopřát výměnu gum zdarma a tím smáznul svoji nevýhodu na piloty Mercedesu před ním. V posledním závodě Latiffi auto rovnoměrně rozprostřel po trati a Masi nechává jezdit SC, protože Max má nové gumy. S klidem mohl závod také přerušit a nechat oba piloty srovnat své materiální vybavení. Dokonce bych si dovolil tvrdit, že zbývajících, tuším, osm kol by bylo o dost výživných a napínavých, než tato blamáž, kterou předvedl. Ale zájem byl titul pro Verstappena, čemuž by restart za podobných podmínek nenahrával.
Aktuálně
Nadcházející závod 23.6.2024
GP Špan?lska66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunya
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek