DISKUZE K ČLÁNKU Kdyby vyhrál Russell aneb jak máte rádi konspirace?
Sezóna se chýlí ke konci, o všem je rozhodnuto, a tak se na tratích občas dějí věci, které přímo lákají k vytváření konspiračních teoriích. Možná je to dáno dnešními technologickými vymoženostmi, možná je to dávná touha najít něco zvláštního, čím by se dalo vysvětlit dění ne zrovna obvyklé.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kdyby vyhrál Russell aneb jak máte rádi konspirace?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Jirka_1
21:59 07.12.2020 37.48.12.XXXNetahej sem dávnou historii, která s devadesátými a pozdějšími lety toho moc společného neměla (počet závodů ročně atd.). Williams měl v době, kdy Schumi přešel do Ferrari, nejrychlejší auto - podařilo se jim totiž jaksi skloubit vlastnosti motoru se zbytkem vozu a pak jen evolučně vyvíjeli. Vyhrát s ním dokázali všichni - kromě Hilla, který na to potřeboval odchod Benettonu ze scény a Schumiho v relativně pomalém Ferrari. Skutečně si tady moc lidí tu dobu nepamatuje. Nebo nechce pamatovat. Williams byl rychlejší než Benetton, akorát měl psychicky nevyrovnaného jezdce za volantem. Frank ho pak vyhodil...-
RoBertino
22:26 07.12.2020 185.63.97.XXXNechci se hádat - tu dobu si pamatuju velice dobře a tahat sem dávnou historii budu, protože ne nadarmo se říká, že všechno souvisí se vším. I to, že někdy byly tituly výsledkem neuvěřitelných náhod (Hunt), špatných rozhodnutí soupeřů (Hawthorn 1958, Stewart 1973) nebo prostě eliminace startovního pole z důsledku zranění nebo diskvalifikací (Rosberg 1982, Häkkinen 1999). Mimochodem - Benetton odešel ze scény přerodem v Renault až v roce 2001 (to je taky historie). Zajímavé je, že s oním nejlepším Williamsem nedrtil závodní pole Coulthard, který v roce 1995 v konečném důsledku nasbíral o dvacet bodů méně než Hill - a to rozhodně nešlo o to, že by vždycky musel dojet za ním. Můj osobní názor, pokud by byl Hill natolik psychicky labilní, tak ho Frank vyrazil už v roce 1995 a angažoval místo něj Schumachera. -
juras
23:12 07.12.2020 88.103.92.XXXMyslím že se mýlíš...ovšem nepředpokládám že to dokážeš přiznat, zaslepenci jsou v tomhle neoblomní.
Damon Hill jel v roce 1993 u Williamsu svoji první sezńu v F1...a ještě v dost pozdním věku (bylo mu už přes 30 let), kromě toho podobně jako Gerhard Berger se svojí postavou nebyl zrovna ideálním pilotem. A jediný v čem Ti dám za pravdu je fakt že to nebyl žádnej střelec typu Ayrtona Senny, Michaela či Hamiltona...spíš typově se blížil Alainu Prostovi či Niki Laudovi.
Řekl bych že měl ten rok kromě štěstí že seděl v nejlepším monopostu ve startovním poli taky dost smůlu...kvůli závadám přišel o vítězství na Silverstonu (alespoń tedy vedl závod, byť Prost byl hned za ním), určitě na Hockenheimu...a pak ještě v Portugalsku. Nakonec zakončil sezónu s třemi triumfy a na třetím místě za svým velezkušeným (a veledobrým) kolegou Alainem Prostem a Ayrtonem Sennou.
O rok později se k Williamsu přidal Ayrton...a jeho účinkování nemělo dlouhoho trvání...nutno dodat že Ayrton nezískal v prvních dvou závodech ani bod...a v Brasilii pravděpodobně skončil jen vlastní chybou. Williams začal sezónu s monopostem který opravdu hodně zaostával za vozy z minulých let. Důvodem byl zákaz elektronických vymožeností kterých byl Williams propagátorem, A Damon Hill dokázal tým který byl po Sennově smrti na dně postupně oživit a nakonec s přispěním FIA dokonce bojoval s Michaelem v posledních závodech o titul. FIA šampionát opravdu uměle zdramatizovala...nicméně je třeba konstatovat že Benetton měl problémy s dodržováním technických regulí...měl však velké štěstí...smrt Senny odklonila hlavní pozornost jinam...a ve chvíli kdy se FIA konečně začala zabývat podezřeními z podvodů Benettonu ohledně zakázané elektroniky už byla sezóna v půlce...a tak asi přišlo řešení kterému nahrál Michael a Benetton...zbytečné předjetí HIlla v zahřívacím kole na Silverstonu...neuposlechnutí vedení závodu, trest...odvolání a zpřísněný trest (zákaz startu ve dvou závodech). Zajímavý na závěru šampionátu je vítězství Hilla na Suzuce...na mokru vlastně neměl mít proti Michaelovi šanci...ale opak byl pravdou. No a Adelaide je klasika...Michael se stal mistrem světa jen díky úmyslnému najetí do největšího konkurenta. Když se to celý sečte...podle mě z toho vychází že Hill nebyl na stejné úrovni jako Michael...ale nebyl moc pozadu.
Nemyslím že Damon Hill byl psychicky nevyrovnaný...spíš těžko snášel skutečnost že Michael byl na dráze schopný všeho (typicky Adelaide)...a dost možná v roce 1995 jeho výkony hodně ovlivňovalo právě Adelaide...ač nikdy sám Michaela neobvinil...myslím že ho to dost pronásledovalo.
Kromě toho v roce 1995 měl Benetton k dispozici motor Renault (jestli si to vůbec pamatuješ), takže Benetton byl na velmi podobné technické výši jako Williams.
Pravdu máš že v roce 1996 kdy Damon titul vyhrál to měl hodně usnadněné tím že Michael přestoupil do Ferrari a to na Williams ten rok výrazně technicky ztrácelo. Ovšem Hill se musel vypořádat s nějakým Jaquesem Villeneuvem...a ve Williamsu to měli "domnělí" lídři vždycky těžký...Frank kdysi prohlásil (řekl to Nelsonovi Piquetovi) že přece nemůže nařídit druhému pilotovi aby jel úmylsně pomaleji...že oba piloty platí aby s jeho auty jezdili co nejlépe...přitom mu připomněl že jinak má privilegia pilota číslo jedna (např. přednost v případě použití náhradního auta atd.).
Franka Damona Hilla nevyhodil kvůli jeho psychické nevyrovnanosti...ale protože mu nechtěl přidat gáži jako mistrovi světa (Frank vždycky tvrdil že auto má na vítězství mnohem větší podíl než pilot...myslím že oprávněně). V roce 1996 si odzkoušel Villeneuva...a za Frentzena dal mnohem méně peněz...a ten byl přitom považován za stejně dobrého pilota jako byl Michael.
Damon Hill pak absolvoval sezónu v Arrowsu...a málem vyhrál na Hungaroringu...o rok později šel k Eddie Jordanovi...a vyhrál pro něj první závod...aby v poslední sezońě své kariéry v Jordanu těžce dostal naloženo od Frentzena...od toho Frentzena kterej ve Williamsu vyhrál jedinou velkou cenu. Ovšem řekl bych že to až zas tak velký paradox nebyl...Damon Hill byl v roce 1999 už ne příliš motivovaný.
PS: Níže RoBertino správně píše...kdyby byl Damon Hill takovej loser...proč s Williamsem nezářil v roce 1995 David Couthard? Kterej dokázal držet krok s dvojnásobným šampionem Mikou Hakkinenem?-
odin
23:55 07.12.2020 77.240.103.XXXRozebral jsi ho na prvočinitele. Tady je totiž více lidí, kteří si to pamatují. A dokonce si pamatují i vzdálenější historii, jak o ní psal RoBertino, protože to s tím také souvisí. Jen té zaslepenosti nemáme tolik, kolik mají fans Schumiho. Pro ně totiž existuje F1 jenom v době, kdy tam jezdil Michael a to ještě pouze do roku 2006. Další jeho učinkování je bagatelizováno, zpochybňováno a omlouváno, přičemž ti nejzarytější by byli nejraději, kdyby k tomu vůbec nedošlo (ač původně jásali a vyhrožovali, jak to Schumi těm nýmandům natře). -
RoBertino
00:32 08.12.2020 185.63.97.XXXOpravdu velmi dobrý rozbor - jen doplním, že v onom roce 1994 ještě přišel Schumi o vítězství v Belgii kvůli nelegální dřevěné desce pod autem - diskvalifikace. On to Benetton hodně pytlíkoval, stačí si vzpomenout na ohnivé show J. Verstappena v Německu, za které celému týmu hrozilo vyloučení ze šampionátu. Spasilo ho pouze "podivné" rozhodnutí FIA, že tým pravidla nerespektoval, ale také výrazně neporušil...-
odin
00:48 08.12.2020 77.240.103.XXXJo Tehdá v Německu doplatili na to, že jezdili bez bezpečnostních klapek, aby urychlili tankování. Tam se jim to vymstilo. To auto podle mne neodpovídalo pravidlům v mnoha aspektech. Jenom, jak psal juras, nebyla chuť po smrti Senny řešit Benetton. Vyšetřovala se nehoda Senny. To byla ten rok priorita. A ani po Adelaide a Schumiho prasárně, nebyla atmosféra na nějaké protesty ze strany Williamsu. Ta sezóna byla hodně divná, ale to už jsem tu kdysi rozebíral...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Damon Graham Devereux Hill
20:15 07.12.2020 88.103.224.XXXZajímavý článek i diskuze At je pravda jakákoliv poslední Velká cena pěkně rozvířila stojaté vody světa F1 -
Kaša
19:25 07.12.2020 194.228.79.XXXKdyž už konspirace, tak obětovat vítězství pro Pacing Pointy/Aston Martin, všichni přece vidí jak mají dobrý vztah starý Stroll a Wolf ... a Wolf má podíl v AM a Mercedes Aston začíná dost podporovat, ne?
Ale stejně si nemyslím že je to úmysl. Přece si pamatujete jak Mercedes reagoval na Hamovo taktizování v posledním závodě sezony 2016, ikdyž slíbili že to boje o titul nebudou zasahovat. Prostě to podělali a to je tak vše, ale štvě mě že to tak nahrálo RP, ikdyž Checovi to přeju. Nejlépe kdyby byl RP tým potrestán jak tehdy McLaren,tedy vyloučení z poháru konstruktérů, ale piloti si nechají své body v poháru jezdců ..... -
Mansell_fan
19:07 07.12.2020 37.188.156.XXXNo jo, ale kdyby Mercedes nechtěl ztrapnit Bottase a možná (trošku) oslabit Lewisovu aureolu pana Nepostradatelného, stačilo mu udêlat jednoduchou věc. Posadit do toho auta Vandoorna a byl by klid. Protože Stoffel při vší úctě by po dvou letech bez F1 prostě neměl šanci předvést boj o stupně vítězů.
Takže já nabízím ještě jednu konspiraci. Russell a jeho parádní výkon se stal pro Mercedes pákou kterou mohou zatlačit na Hamiltona při vyjednávání o nové smlouvě, když si náhodou bude hodně finančně vyskakovat-
-
Kaša
19:44 07.12.2020 194.228.79.XXXNo a podle mě tam dali George hlavně kvůli tomu že si ho chtěli vyzkoušet ve vítězném autě, a to jestli s ním opravdu počítat až Ham skončí .... ale snad půjde k medvědům George už na sezonu 2022 ..... je nepravděpodobné už r.2021, protože má Bottas smlouvu. -
Mansell_fan
19:53 07.12.2020 37.188.156.XXXOno je fakt docela zajímavé, jak už psal Qasen, že LH od oznámení že má covid mlčí a k ničemu se nevyjadřuje. Na jeho twitteru nic a to tam jinak neustále komentuje všechno. Čekal bych třeba že popřeje před víkendem Russellovi hodně štěstí, ale ani ťuk.-
odin
20:32 07.12.2020 77.240.103.XXXJá si myslím, že s ním asi těžko Mergl konzultuje své kroky. (Podobné nesmysly se kdysi psaly o Schumacherovi, že to všechno u Ferrari vpodstatě vede). Oba tituly mají v kapse a tak nastala doba vyjednávání. Sedm titulů je silný argument a dominantní auto Mercedesu zase protiargument. Do všeho ale hodil vidle Covid 19 a správní rada Mercedesu nejspíše chce utahovat kohouty. Důkaz, jak dobré auto Mergl sedminásobnému šampiónovi poskytuje, v podobě výkonu mladého Russella, může vyjednávací pozici Merglům usnadnit.
Možná, že Hamiltonovi vlezly až příliš do hlavy principy z knihy Jak chutná moc. A tak Mercedes ukázal, že nikdo není nenahraditelný...
Ale to je jen takové moje zamyšlení a možná jenom plácání...-
Mansell_fan
21:07 07.12.2020 37.188.156.XXXVidím to stejně, Lewisova pozice pro vyjednávání je oslabena a Mercedes toho určitě využije aby ušetřil pár milionů éček, legenda nelegenda. -
-
-
-
-
-
GRAHAM
18:25 07.12.2020 109.81.213.XXXJá bych to zjednodušil ...( bohužel) . Na Mercedes je Russel moc rychlej. Kdo zná Wolffa ví co mám na mysli. Bottas je skvělá dvojka. Fakt skvělá, to nejde měnit......dokud tam bude LH. Jestli to je zkouška tlaku i na něj....těžko. Ten rekord Mercedes ním chce....
Jasně že s tím co jsem napsal nesouhlasím.....ale myslím že tak nějak to "bohužel" +* je a bude.
článek-
odin
19:38 07.12.2020 77.240.103.XXXHezky napsané. I když mám trošku problém správně pochopit všechny myšlenky.
Čili, pokud jsi měl na mysli, že u Mercedesu mají fungující sestavu, kdy jeden vítězí a druhý mu nemá problém krýt záda v autě, které je v každé sezóně více, či méně dominantní. A tudíž si nebudou komplikovat práci změnou dvojky. Pak to považuji za relistický, střídmý pohled na věc.
Dodám jen, že Bottas v posledních dvou sezónách prokázal výkonnost, která by mu na titul stačila, pokud by byl on tím "vyvoleným" a profitoval z výhod jedničky na úkor dvojky.
Pro kritiky Hamiltona dodám, že v sezónách 2017 a 2018 neměl zdaleka tak dominantní auto a titul si musel zajistit prakticky sám proti pilotům Ferrari řízenými týmovou režií. Ať se to líbí, nebo nelíbí, kvalita na straně Lewise je neoddiskutovatelná.
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek