DISKUZE K ČLÁNKU Co nám přinese nová F1? Zamysleme se v pěti bodech

Ochrana kokpitu, kvalifikace, diváci, závody, technika... zaklínadla současné F1, kterou se spousta lidí snaží zachránit, ovšem podle některých hlasů, které stále narůstají, jí spíš pomáhají do hrobu. Pojďme se zase jednou zamyslet nad tím, co nám hodlá F1 v budoucnu poskytnout.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co nám přinese nová F1? Zamysleme se v pěti bodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 11.03.2016 16:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» dingo5A (Hlasovalo 11 lidí) 11.03.2016 12:37
za tyto názory v článku dávám jednoznačně palec… »
» dannak (Hlasovalo 9 lidí) 11.03.2016 11:56
Díky za článek 01, většinu bodů vnímam velmi… »
» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 11.03.2016 11:51
Rocku, bod 3 je opravdu individuální otázkou.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Alfred

          Alfred

          78.41.168.XXX
          S připomínkou o přitvrzení pravidel bych i souhlasil ale nová kvalifikace je nepřitvrzuje, spíše dehonestuje. Co se týče prvku náhody, tak ač tvůj názor respektuju, tak to byl jeden z hlavních důvodů pro který se nový formát zavedl - a nikdo se tím ani nijak netajil, tak jaké pak ne...Takhle to bude spíš ruleta, než kvalifikace - protože s omezeným množstvím s ještě omezenější výkonností a hlavně životností pneumatik ani o nic jiného nejde. Jde jen o stupidní projekci formátu z PC her do reálu...a jestli někdo cítí potřebu měnit pravidla, tak já cítím daleko větší potřebu změnit vlastníka a promotéra který dokáže soustavně osí*rat vlastní produkt, cpe jej na pay tv, pak se stěžuje na pokles sledovanosti a přesto svůj zisk takřka každoročně navyšuje.

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.138.XXX
            Já to tak dramaticky prostě nevidím; co se změní pro Ferrari nebo Mercedes? V příslušným článku je to teď lehce upřesněný, takže po sedmi minutách Q1 by měli mít už zajetý nějaký rozumný čas (což obvykle měli i dneska a stačí na to 3-4 minuty. Zbytek je rezerva na to, aby si našli okno v provozu) a někdy ve druhé půlce Q1 ho vylepší, když bude potřeba (což taky dělali i dneska). V Q2 to zopakují. Finito. V principu stejně jako dneska stačí na zisk PP jedno slušný kolo v Q1, jedno rychlý v Q2 a jedno v Q3.
            Samozřejmě klidně se může stát, že během těch prvních sedmi minut něco naruší kvaldu (a zajímalo by mne, podle čeho začnou vylučovat piloty z kvaldy, když jich nebude mít žádný čas víc), ale jak často se to stane (tím mám na mysli jak často se stane, že piloti nestihnou během těch prvních 7 minut Q1 a 6 minut Q2 zajet alespoň nějaký čas)? Odhaduji tak dvakrát, třikrát do sezóny z dvaceti GP? To by bylo zanedbatelný...

            Uvidíme, možná to bude monumentální průšvih a těch prvních 7 minut bude na trati docela živo - ale mně to jako nějaká ruleta nebo dehonestace nepřijde...

            Věci jako nucené použití dvou směsí pneu v jednom závodě považuji za mnohem větší peklo.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Alfred

              Alfred

              78.41.168.XXX
              Pro Ferrari nebo Mercedes se toho možná až tolik nezmění, ale lze to tvrdit o týmech středu pole, které se boří s finanční podvyživeností a jež jsou ve velké míře finančně závislé od bodů dosažených v závodě?

              Ad dvě směsi v závodě - vždyť se to zavedlo v principu se stejným záměrem jako nová kvalda, jen s tím rozdílem, že u volby kdy a jak přezout nejsou týmy pod umělým tlakem úplně nesmyslné časové tísně. Taky v povinnosti dvou směsí moc positiv nevidím, ale jak píšeš výše - podmínky mají všichni stejné a v celkovém součtu myslím že to reálné rozložení sil dosažených v továrně těžkou prací za těžké prachy v závodě moc nezkresluje.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                37.188.224.XXX
                Podle mne, ze statistického (celosezónního) pohledu, lze. I pokud ten průběh kvalifikací bude turbulentnější a náhodnější, v celkové sumě se to nakonec utřese podobně jak třeba v tom lehce šíleném roce 2012. Tehdy to taky vypadalo, že se vítězství přidělují na základě losu a přece nakonec celkové pořadí víceméně odpovídalo reálnému rozložení sil.

                A protože F1 je především válka peněz a v dlouhodobým výhledu bohatší obvykle přetlačí chudšího, tak s troškou cynismu a ironie se dá říct, že v celkovém pořadí to nebude hrát zásadní roli, ale ti nejslabší na tom mohou vydělat a zaznamenat nějaký izolovaný výsledek.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Velmi pěkně shrnuto. Díky.
    K tomu poklesu sledovanosti bych doplnil, že na to má zřejmě vliv i přesun na placené kanály, ke kterému dochází v posledních letech. Předpokládám, že i u nás byl pokles ve sledovanosti Nova vs. Sport 1/2 velmi razantní... ale čísla neznám..

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      u například u mě byl ten pokles 100% co se televize týká. teď koukám přes internet a jsem vcelku spokojený. 03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • huhukoktejl

        huhukoktejl

        193.228.234.XXX
        Já měl i dřív Sport1/2, takže pro mne ta změna neměla žádný vliv ...na netu by mne to tak asi nebavilo, především bych asi neměl tak kvalitní data pro zajištění rozlišení "jako v TV"

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama