DISKUZE K ČLÁNKU Co nám přinese nová F1? Zamysleme se v pěti bodech
Ochrana kokpitu, kvalifikace, diváci, závody, technika... zaklínadla současné F1, kterou se spousta lidí snaží zachránit, ovšem podle některých hlasů, které stále narůstají, jí spíš pomáhají do hrobu. Pojďme se zase jednou zamyslet nad tím, co nám hodlá F1 v budoucnu poskytnout.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Co nám přinese nová F1? Zamysleme se v pěti bodech
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Alfred
13:28 11.03.2016 78.41.168.XXXS připomínkou o přitvrzení pravidel bych i souhlasil ale nová kvalifikace je nepřitvrzuje, spíše dehonestuje. Co se týče prvku náhody, tak ač tvůj názor respektuju, tak to byl jeden z hlavních důvodů pro který se nový formát zavedl - a nikdo se tím ani nijak netajil, tak jaké pak ne...Takhle to bude spíš ruleta, než kvalifikace - protože s omezeným množstvím s ještě omezenější výkonností a hlavně životností pneumatik ani o nic jiného nejde. Jde jen o stupidní projekci formátu z PC her do reálu...a jestli někdo cítí potřebu měnit pravidla, tak já cítím daleko větší potřebu změnit vlastníka a promotéra který dokáže soustavně osí*rat vlastní produkt, cpe jej na pay tv, pak se stěžuje na pokles sledovanosti a přesto svůj zisk takřka každoročně navyšuje.-
rock
14:42 11.03.2016 37.188.138.XXXJá to tak dramaticky prostě nevidím; co se změní pro Ferrari nebo Mercedes? V příslušným článku je to teď lehce upřesněný, takže po sedmi minutách Q1 by měli mít už zajetý nějaký rozumný čas (což obvykle měli i dneska a stačí na to 3-4 minuty. Zbytek je rezerva na to, aby si našli okno v provozu) a někdy ve druhé půlce Q1 ho vylepší, když bude potřeba (což taky dělali i dneska). V Q2 to zopakují. Finito. V principu stejně jako dneska stačí na zisk PP jedno slušný kolo v Q1, jedno rychlý v Q2 a jedno v Q3.
Samozřejmě klidně se může stát, že během těch prvních sedmi minut něco naruší kvaldu (a zajímalo by mne, podle čeho začnou vylučovat piloty z kvaldy, když jich nebude mít žádný čas víc), ale jak často se to stane (tím mám na mysli jak často se stane, že piloti nestihnou během těch prvních 7 minut Q1 a 6 minut Q2 zajet alespoň nějaký čas)? Odhaduji tak dvakrát, třikrát do sezóny z dvaceti GP? To by bylo zanedbatelný...
Uvidíme, možná to bude monumentální průšvih a těch prvních 7 minut bude na trati docela živo - ale mně to jako nějaká ruleta nebo dehonestace nepřijde...
Věci jako nucené použití dvou směsí pneu v jednom závodě považuji za mnohem větší peklo.-
Alfred
14:59 11.03.2016 78.41.168.XXXPro Ferrari nebo Mercedes se toho možná až tolik nezmění, ale lze to tvrdit o týmech středu pole, které se boří s finanční podvyživeností a jež jsou ve velké míře finančně závislé od bodů dosažených v závodě?
Ad dvě směsi v závodě - vždyť se to zavedlo v principu se stejným záměrem jako nová kvalda, jen s tím rozdílem, že u volby kdy a jak přezout nejsou týmy pod umělým tlakem úplně nesmyslné časové tísně. Taky v povinnosti dvou směsí moc positiv nevidím, ale jak píšeš výše - podmínky mají všichni stejné a v celkovém součtu myslím že to reálné rozložení sil dosažených v továrně těžkou prací za těžké prachy v závodě moc nezkresluje.-
rock
16:11 11.03.2016 37.188.224.XXXPodle mne, ze statistického (celosezónního) pohledu, lze. I pokud ten průběh kvalifikací bude turbulentnější a náhodnější, v celkové sumě se to nakonec utřese podobně jak třeba v tom lehce šíleném roce 2012. Tehdy to taky vypadalo, že se vítězství přidělují na základě losu a přece nakonec celkové pořadí víceméně odpovídalo reálnému rozložení sil.
A protože F1 je především válka peněz a v dlouhodobým výhledu bohatší obvykle přetlačí chudšího, tak s troškou cynismu a ironie se dá říct, že v celkovém pořadí to nebude hrát zásadní roli, ale ti nejslabší na tom mohou vydělat a zaznamenat nějaký izolovaný výsledek.
-
-
-
-
-
-
-
huhukoktejl
10:24 11.03.2016 193.228.234.XXXVelmi pěkně shrnuto. Díky.
K tomu poklesu sledovanosti bych doplnil, že na to má zřejmě vliv i přesun na placené kanály, ke kterému dochází v posledních letech. Předpokládám, že i u nás byl pokles ve sledovanosti Nova vs. Sport 1/2 velmi razantní... ale čísla neznám..-
-
huhukoktejl
15:14 11.03.2016 193.228.234.XXXJá měl i dřív Sport1/2, takže pro mne ta změna neměla žádný vliv ...na netu by mne to tak asi nebavilo, především bych asi neměl tak kvalitní data pro zajištění rozlišení "jako v TV"
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek