DISKUZE K ČLÁNKU KOMENTÁŘ: Ovlivní Bianchiho smrt formuli 1?
Prakticky každá nehoda ve formuli 1, ale samozřejmě i v jiných sportovních odvětví, spustí většinou debaty nejen o smysluplnosti té či oné oblasti, ale především co by se ještě mělo zlepšit. Je však otázkou, zda to vůbec je možné a jestli to má smysl.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: KOMENTÁŘ: Ovlivní Bianchiho smrt formuli 1?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Rostislav M.
(Hlasovalo 12 lidí)
21.07.2015 07:33
Nejlépe vše vystihuje citace Claye Regazzoniho.… »
» uzivatel000635
(Hlasovalo 9 lidí)
21.07.2015 09:24
Výrok Artura Merzaria je absolutně přesný, to je… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
16:14 21.07.2015 77.48.94.XXXperfektní článek. sice má smutné téma ( nebo spíš smutné okolnosti, které k jeho vzniku vedly ), ale není tam jediné slovo, se kterým by se dalo nesouhlasit.
F1 prostě vždy byla nebezpečná a její existence je lemována mnoha křížky. to, že mezi posledníma dvěma ( spíše řekněme třemi ) těmito událostmi uběhlo více, než dlouhých 20 let je skvělá vizitka současné bezpečnosti vozů. zní to asi hrozně, ale takováhle prodleva mezi tragédiemi v F1 nemá obdoby. a nedá se říct, že nebezpečně vyhlížející nehody v tomto období nebyly. vzpomeňme namátkově Kubicu, Alonsa, Webera, několikrát Maldonada... jejichž nehody přijít o několik let dříve......... raději ani nedomýšlet. -
kik
16:11 21.07.2015 165.72.200.XXXNa ten začátek článku si dobře vzpomínám... Je pravdou, že po každé smrtelné či vážné nehodě došlo ke zvýšení bezpečnosti (např.Markovo poranění oka a zavedeni integrálních přileb apod.)
Jules měl smůlu v tom že bohužel byl v nesprávnou chvíli na nesprávném místě a že bohužel jel asi o něco rychleji než bylo v tu chvíli zdrávo...
F1 (a jakýkoliv druh motosportu) nebude nikdy stoprocentně bezpečný, to prostě není možné. Na tom se shodneme asi všichni. -
uzivatel000635
11:19 21.07.2015 88.101.0.XXXKačírek tu byl, ale právě pro to, že po sebemenší chybě pro jezdce závod prakticky končil, tak se přešlo k asfaltovým zónám, které poskytují druhou šanci. Ono s tím kačírkem to není tak jednoduché, protože povrch mnohdy není rovný, jako u asfaltu a to auto leckdy po kačírku skákalo, jako když hodíš žabku po vodě. To byly dva hlavní důvody, proč se kačírky začaly nahrazovat asfaltovými plochami. -
Rostislav M.
09:43 21.07.2015 31.192.64.XXXJeště mne i napadlo, že kdyby tak byl kolem tratě "kačírek" do kterého se auto zaboří a tím se i dost zbrzdí před případným nárazem, tak by to také bylo lepší než současný trend, kdy je všude asfalt a když se auto vymkne kontrole, tak nejvíce rychlosti pojme právě bariéra. Zároveň by piloti více dávali pozor na výlety mimo trať, protože vyjet zpět na trať z kačírku bývá často nemožné.
Na druhou stranu, není to tak dávno, co Fernando málem zaparkoval Kimimu na helmě. Oba odešli v pohodě, akorát třeba naštvaní, stát se to ale jinak, tak z toho mohlo být min. "jen" ošklivé zranění. -
uzivatel000635
09:24 21.07.2015 88.101.0.XXXVýrok Artura Merzaria je absolutně přesný, to je nejčirejší pravda, jaká existuje. Žádného z pilotů přece nikdo nenutí, sedají do těch aut z vlastní svobodné vůle, je to jejich volba. Aby to nikdo nepochopil špatně - Julese a všech zahynuvších před ním je mi líto, ale musíme si uvědomit, že F1 není a nemůže být absolutně bezpečná. Pokud by byla, tak se každou druhou neděli budeme dívat na mistrovství v šachu! -
Beast1186
09:03 21.07.2015 37.188.226.XXXRoberte díky, skvělé připomenutí historie. I když smutné.
A je pravda, že eliminovat to nelze, nehody budou, a vlastně za posledních 20 let opravdu je i zázrak, že to mnohokrát nedopadlo nejhůř. Stačí málo.
Jo a film, Febre della velocitta je vynikajicí, budu se na něj muset opět podívat. -
rock
08:43 21.07.2015 37.188.226.XXXSouhlasím s částí článku - totiž že F1 v principu není stoprocentně bezpečná a že valná část diváků (včetně mne) ji ani stoprocentně bezpečnou mít nechce.
Polemizoval bych jenom s některými drobnostmi; když tak čtu ten výčet mrtvých nebo zraněných v posledním odstavci, tak musím dát za pravdu tomu Bernieho přání; spousta těch situací už by se dneska opravdu neopakovala. Máme bezpečnostní nádrže, nehořlavé kombinézy, integrální přílby a HANS, piloti už nesedí s chodidly před osou předních kol (!) a skořepiny jejich aut prochází crashtesty. Pořadatelé se namáhají svodidla přišroubovat, záchranáři (většinou) rozumí své práci, na stanovištích maršálů jsou hasící přístroje. A abych zmínil i přínos nejezdců: nevím, jestli si to pamatuji přesně, ale nebyla smrt Grahama Beveridge jedním z impulsů pro důkladnější jištění kol (snad dvojitá lana, ale to už vařím z vody).
Abych to shrnul: každá z těch nehod spustila vlnu někdy až hysterických debat - a většina z nich taky vyprovokovala nějaké změny v F1, ovlivnila ji. Bianchiho smrt už teď zapříčinila virtual safety car, mluví se o lepším zabezpečení techniky v okolí tratě (bohužel se teda moc nemluví o tom, že mají mít piloti svůj rozum a že by ho měli používat, což by v tomhle konkrétním případě stačilo).
Společenské klima je holt takové. Možná že změny smysl mít nebudou, ale dojde k nim. -
Rostislav M.
07:33 21.07.2015 31.192.64.XXXNejlépe vše vystihuje citace Claye Regazzoniho. Ta říká vše. Pěkný článek.
Můj názor - Jules prostě udělal chybu tak nešťastnou, že ho stála život. I to je ale F1...a jistě vždy bude.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek