DISKUZE K ČLÁNKU KOMENTÁŘ: Ovlivní Bianchiho smrt formuli 1?

Prakticky každá nehoda ve formuli 1, ale samozřejmě i v jiných sportovních odvětví, spustí většinou debaty nejen o smysluplnosti té či oné oblasti, ale především co by se ještě mělo zlepšit. Je však otázkou, zda to vůbec je možné a jestli to má smysl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: KOMENTÁŘ: Ovlivní Bianchiho smrt formuli 1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 21.07.2015 16:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Rostislav M. (Hlasovalo 12 lidí) 21.07.2015 07:33
Nejlépe vše vystihuje citace Claye Regazzoniho.… »
» rock (Hlasovalo 10 lidí) 21.07.2015 08:43
Souhlasím s částí článku - totiž že F1 v principu… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 9 lidí) 21.07.2015 09:24
Výrok Artura Merzaria je absolutně přesný, to je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    perfektní článek. sice má smutné téma ( nebo spíš smutné okolnosti, které k jeho vzniku vedly ), ale není tam jediné slovo, se kterým by se dalo nesouhlasit.
    F1 prostě vždy byla nebezpečná a její existence je lemována mnoha křížky. to, že mezi posledníma dvěma ( spíše řekněme třemi ) těmito událostmi uběhlo více, než dlouhých 20 let je skvělá vizitka současné bezpečnosti vozů. zní to asi hrozně, ale takováhle prodleva mezi tragédiemi v F1 nemá obdoby. a nedá se říct, že nebezpečně vyhlížející nehody v tomto období nebyly. vzpomeňme namátkově Kubicu, Alonsa, Webera, několikrát Maldonada... jejichž nehody přijít o několik let dříve......... raději ani nedomýšlet.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kik

    kik

    165.72.200.XXX
    Na ten začátek článku si dobře vzpomínám... Je pravdou, že po každé smrtelné či vážné nehodě došlo ke zvýšení bezpečnosti (např.Markovo poranění oka a zavedeni integrálních přileb apod.)
    Jules měl smůlu v tom že bohužel byl v nesprávnou chvíli na nesprávném místě a že bohužel jel asi o něco rychleji než bylo v tu chvíli zdrávo...
    F1 (a jakýkoliv druh motosportu) nebude nikdy stoprocentně bezpečný, to prostě není možné. Na tom se shodneme asi všichni.

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Kačírek tu byl, ale právě pro to, že po sebemenší chybě pro jezdce závod prakticky končil, tak se přešlo k asfaltovým zónám, které poskytují druhou šanci. Ono s tím kačírkem to není tak jednoduché, protože povrch mnohdy není rovný, jako u asfaltu a to auto leckdy po kačírku skákalo, jako když hodíš žabku po vodě. To byly dva hlavní důvody, proč se kačírky začaly nahrazovat asfaltovými plochami.

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    31.192.64.XXX
    Ještě mne i napadlo, že kdyby tak byl kolem tratě "kačírek" do kterého se auto zaboří a tím se i dost zbrzdí před případným nárazem, tak by to také bylo lepší než současný trend, kdy je všude asfalt a když se auto vymkne kontrole, tak nejvíce rychlosti pojme právě bariéra. Zároveň by piloti více dávali pozor na výlety mimo trať, protože vyjet zpět na trať z kačírku bývá často nemožné.
    Na druhou stranu, není to tak dávno, co Fernando málem zaparkoval Kimimu na helmě. Oba odešli v pohodě, akorát třeba naštvaní, stát se to ale jinak, tak z toho mohlo být min. "jen" ošklivé zranění.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Výrok Artura Merzaria je absolutně přesný, to je nejčirejší pravda, jaká existuje. Žádného z pilotů přece nikdo nenutí, sedají do těch aut z vlastní svobodné vůle, je to jejich volba. Aby to nikdo nepochopil špatně - Julese a všech zahynuvších před ním je mi líto, ale musíme si uvědomit, že F1 není a nemůže být absolutně bezpečná. Pokud by byla, tak se každou druhou neděli budeme dívat na mistrovství v šachu!

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Beast1186

    Beast1186

    37.188.226.XXX
    Roberte díky, skvělé připomenutí historie. I když smutné.
    A je pravda, že eliminovat to nelze, nehody budou, a vlastně za posledních 20 let opravdu je i zázrak, že to mnohokrát nedopadlo nejhůř. Stačí málo.
    Jo a film, Febre della velocitta je vynikajicí, budu se na něj muset opět podívat.

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.226.XXX
    Souhlasím s částí článku - totiž že F1 v principu není stoprocentně bezpečná a že valná část diváků (včetně mne) ji ani stoprocentně bezpečnou mít nechce.

    Polemizoval bych jenom s některými drobnostmi; když tak čtu ten výčet mrtvých nebo zraněných v posledním odstavci, tak musím dát za pravdu tomu Bernieho přání; spousta těch situací už by se dneska opravdu neopakovala. Máme bezpečnostní nádrže, nehořlavé kombinézy, integrální přílby a HANS, piloti už nesedí s chodidly před osou předních kol (!) a skořepiny jejich aut prochází crashtesty. Pořadatelé se namáhají svodidla přišroubovat, záchranáři (většinou) rozumí své práci, na stanovištích maršálů jsou hasící přístroje. A abych zmínil i přínos nejezdců: nevím, jestli si to pamatuji přesně, ale nebyla smrt Grahama Beveridge jedním z impulsů pro důkladnější jištění kol (snad dvojitá lana, ale to už vařím z vody).

    Abych to shrnul: každá z těch nehod spustila vlnu někdy až hysterických debat - a většina z nich taky vyprovokovala nějaké změny v F1, ovlivnila ji. Bianchiho smrt už teď zapříčinila virtual safety car, mluví se o lepším zabezpečení techniky v okolí tratě (bohužel se teda moc nemluví o tom, že mají mít piloti svůj rozum a že by ho měli používat, což by v tomhle konkrétním případě stačilo).
    Společenské klima je holt takové. Možná že změny smysl mít nebudou, ale dojde k nim.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    31.192.64.XXX
    Nejlépe vše vystihuje citace Claye Regazzoniho. Ta říká vše. Pěkný článek.
    Můj názor - Jules prostě udělal chybu tak nešťastnou, že ho stála život. I to je ale F1...a jistě vždy bude.

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama