DISKUZE K ČLÁNKU Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno

V historii Formule 1 najdeme řadu spojení týmů se sponzory a auta s barevnými kombinacemi či zbarvením, které zaujalo a které si fanoušci pamatují dodnes. Zde se můžete podívat na pár z nich.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 04.03.2014 14:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 8 lidí) 03.03.2014 19:24
hezký článek JŠ, nechceš se spojit s RoBertinem… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 8 lidí) 03.03.2014 20:32
williams Byl svého času zeleno bílý když… »
» Pavel A. (Hlasovalo 7 lidí) 03.03.2014 17:45
Ferrari 1964 a homologace Jen malá nepřesnost -… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Tyhle články mám rád Nádherný článek. Už když jsem si přečetl nadpis, tipoval jsem RoBertina. Ale ani Janou Šrámkovou jsem nebyl překvapen.01
    V diskuzi jste doplnili úmyslně, či neúmyslně opomenuté alternativy zbarvení týmů dokonale. Bylo by ale docela zajimavé připomenout i "netradiční" zbarvení. Možná si o těchto alternativách přečteme v chystaném článku od RoBertina. Mám na mysli např. Benetton a vlajky, RedBull a fotky, Ferrari a černý nos, Ligier a modifikovaný nápis Gitanes přes celé auto... Nebo případy, kdy majitelé neměli hlavního sponzora a nastoupili do sezóny s vlastním zbarvením (BRM-Stanley, Hesketh, Brawn...).
    Možná, že by ještě stálo za to připomenout žlutočerné Renaulty a zelené Jaguáry. Ale těch týmů a zbarvení bylo za ta léta spousta. Tak že takovýto "krátký" článek nemá šanci všechny kombinace pojmout. Ale téma je to výborné a vzpomínání nádherné.11

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, farby a ich kombinácia,... ...je veľmi dôležitá, aby auto vyzeralo pekne, hneď na seba upozornilo divákov a fanúšikov a boli s tým spokojní aj sponzori. Preto je fajn, že Williams bude bohatší o farby Martini, ktoré rozohrajú tú fádnu modrú a tak celý voz o niečo oživia a zviditeľnia, najme pri nočnom závode. 01

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pidro

    88.100.206.XXX
    Červená barva Ferrari se během doby změnila z původní roso corsa přes roso Marlboro do dnešní roso scuderia.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr P.

    Petr P.

    88.100.30.XXX
    Je hezké,že se vůbec někdo zajímá i o historii tohoto krásného sportu.Co se barev týče,nezapomínejme na modrý Tyrrell-Elf,nebo zlaté Arrows-Warsteiner,žluté ATS,černé Shadow-UOP..atd.Jinak článek docela pěkný ale mohl jít více do podrobností.A trochu ty údaje o Williamsu skřípou..Ale i tak díky.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    178.209.152.XXX
    williams Byl svého času zeleno bílý když dostával peníze od arabů

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.102.21.XXX
    Pěkný článek... 01
    Mě se vždycky líbilo když tým prezentoval svého hlavního sponzora a auto bylo vyvedeno v jeho barvách.

    Pravda, nejčastěji se tak stalo v případě cigaretových výrobců.

    Dnes při ofiko zákazu propagace tabákových společností máme vlatně jen limonádové Redbully, Ferrari si jakž takž drží tu tradiční červenou a Mercedes se oblékl do své "tradiční" stříbrné...

    Až letos uvidíme jak se s takovým "tradičním" lakováním popere Williams, v barvách Martini může vypadat skvěle.

    Z historie bych vypíchl možná Williams který dlouho jezdil v podle mě velmi pěkné a pro něj možná "tradiční" kombinaci bílo-modro-žluté s dominantními nápisy Canon...a rozhodně za vzpomenutí stojí jeho zelenobílá variace s arabskými sponzory.

    Jinak bychom našli mnohem víc barevně vydařených počinů (samozdřejmě v barvách hlavního sponzora), což takhle legendární Tyrrel v modrých barvách s nápisy ELF? A nebo Arrows v bílo-oranžové kombinaci Ragno - Beta? Nebo černý Shadow s nápisy UOP? A co takový ATS v žlutých barvách německého výrobce litých disků?

    Lotus s JPS byl vzpomenut, možná by ještě patřilo vzpomenout na Golf Leaf Team Lotus...

    Inu krásné je to vzpomínání...04

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      Ono by toho bylo víc - třeba velice zajímavé vozy BRM také v barvách Marlboro, žluté lotusy coby Camel nebo Tyrrelly a la pračka Candy. A vzpomenete si na rok 1976? First National City Bank hned u dvou týmů - pravidelně Penske a občas March, tedy především Petersonův. Pak je třeba taky připomínat fakt, že někteří piloti díky svým osobním sponzorům podporovali své stáje, Brambilla a Beta Utensili nebo Bella Lella Lombardi a Lavazza jsou zářným příkladem. Mimochodem Shadow a UOP jsem zmínil níže.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        176.74.136.XXX
        Hele ale Mc Laren nešel rovnou do Bora, nejdřív byl Yardley (což taky přebral BRM)

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          83.208.82.XXX
          McLaren a BRM Ty dva týmy si to hezky předávaly. BRM uzavřel smlouvu s Yardleyem po GP JAR, ale už pro rok 1972 měl uzavřenou smlouvu s Marlborem. Byli přeci jenom štědřejší. Jenže za dva roky udělali jen jediný kloudný výsledek (Monaco 1972 - bylo to mimochodem vůbec poslední vítězství BRM) a tehdejší manažer Marlbora Patrick Duffeler se ohlížel po někom lepším. Byla z toho pěkná bitka mezi Mayerem a Ecclestonem. Yardley byl de facto vyšachován (McLaren mu ale musel připravit druhý tým, jezdil tam Hailwood) a BRM zachraňovali Francouzi, jmenovitě Motul. Já už na tohle téma něco chystám...

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ligier

            Ligier

            176.74.136.XXX
            Super, rád si počtu, Yardley Mc Laren někdy nasazoval i dva vozy ne? Jezdil ho i Revson a Jody? Už mám ale slabší paměť,t o možná byl rok 1973 ato Marlboro bylo u BRM, jasně, 74 jezdil Jody Elf :-)
            A tuším, že v nějaké GP 1978 jezdil Lotus sice černozlatý ale s nápisy Olympus...
            Měl jsme model plastikový černé rakve a strašně mne štvalo, že dekály byly na Olympus :-D

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              83.208.82.XXX
              McLaren 1973 Stabilní jezdecká sestava u Team Yardley McLaren v roce 1973 byli Denny Hulme a Peter Revson. Jody dostal třetí vůz (a byl to první případ, kdy měl pilot na svém autě startovní číslo 0 - v posledních dvou zámořských závodech) na pět závodů, blýskl se především ve Francii, kde dlouho vedl a Emmo ho při snaze předjet vyrazil z trati. Navíc se u McLarenu objevil i Ickx, když bylo jeho Ferrari výkonnostně pod psa - byl třetí v Německu.
              Olympus z počátku roku 1978 podporoval Britku Divinu Galicu u Heskethu, posléze i Dereka Dalyho, který ji vystřídal, ale pak zjistil, že tým je na dně a zrušil smlouvu, dále pokračoval u Lotusu, smlouva byla uzavřená ke GP Španělska. A po roce 1978 přešli Japonci (Olympus je firma na fotopřístroje, to ale asi většina ví) k Wolfu.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                Mimochodem, přesně před 42 lety - 4. března 1972 - Denny Hulme s McLarenem M19A vyhrál Velkou cenu Jižní Afriky - foto:
                [odkaz na stránku]

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.102.21.XXX
        Tak zajímavých lakování vozů F1 v barvách sponzorů je mnohem víc, já jsme psal z hlavy jen na co jsem si vzpomněl...

        Třeba First national city tuším měl Tyrrel na tý šetikolce...

        A March měl pěkný modrozelený lakování se sponzorem Leyton House který postavil Newey. Ten model z roku 1988 měl osmiválec Judd (kterej trpěl řadou problémů, především co se chlazení týče), ale Ivan Capelli s Mauricio Gugelminem s ním jezdili po čertech rychle.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    hezký článek JŠ, nechceš se spojit s RoBertinem a udělat "full" verzi (složitější, s více materiály, méně čtenou, avšak fanoušky více oceněnou)? Aktuální se velmi dobře čte, a díky za to, ale něco komplexnějšího o "firemních barvách" bych si taktéž rád přečetl. "Just a thought..."

    Musím se přiznat, určitě i díky (spíše "hlavně díky") McLarenu 1999, byla moje první krabka West Light. Jedna z největších blbostí mého života. 17

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    83.208.107.XXX
    Hezký článek, jen si myslím, že místo věty
    "Ferrari se svými šestnáci tituly v poháru konstruktérů patří k nejúspěšnějším týmům historie F1..."
    by byla výstižnější (lepší) formulace
    "Ferrari, se svými šestnácti tituly v poháru konstruktérů, je nejúspěšnějším týmem historie F1..." 03 A klidně i bez těch čárek 04

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.177.148.XXX
      No příteli, ono se na to dívat různě. V absolutním počtu máš samozřejmě pravdu, ale když to srovnáme například s počtem startů a počtem vítězství jsou tu úspěšnější týmy.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        83.208.107.XXX
        To ano, amigo, ale to nejsou směrodatné ukazatele. To by pak byl, řekněme již od roku 2012 (počítat to nebudu), nejúspěšnějším týmem Red Bull, což by byl z historického hlediska nesmysl (byl by Hamilton v případě titulu v roce 2007 nejúspěšnějším pilotem historie?). Každopádně i tak má Ferrari i v Tebou zmíněných ukazatelích (počet vítězství nebo titulů v poměru k počtu startů) navrch před tradičními úspěšnými týmy jako McLaren, Williams nebo Lotus, pokud Ti šlo o srovnání s těmito týmy 04
        Nicméně nežijme v historii, snad letos zvládnou ty statistiky ještě vylepšit 04 Forza Ferrari 21

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          90.177.148.XXX
          Jenom pro informaci:

          Fer 1883 startů 221 vítězství 11.7%
          McL 1458 startů 175 vítězství 12,0%
          RB 332 startů 47 vítězství 14,2%

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama