DISKUZE K ČLÁNKU Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno
V historii Formule 1 najdeme řadu spojení týmů se sponzory a auta s barevnými kombinacemi či zbarvením, které zaujalo a které si fanoušci pamatují dodnes. Zde se můžete podívat na pár z nich.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
10:14 04.03.2014 77.240.96.XXXTyhle články mám rád Nádherný článek. Už když jsem si přečetl nadpis, tipoval jsem RoBertina. Ale ani Janou Šrámkovou jsem nebyl překvapen.
V diskuzi jste doplnili úmyslně, či neúmyslně opomenuté alternativy zbarvení týmů dokonale. Bylo by ale docela zajimavé připomenout i "netradiční" zbarvení. Možná si o těchto alternativách přečteme v chystaném článku od RoBertina. Mám na mysli např. Benetton a vlajky, RedBull a fotky, Ferrari a černý nos, Ligier a modifikovaný nápis Gitanes přes celé auto... Nebo případy, kdy majitelé neměli hlavního sponzora a nastoupili do sezóny s vlastním zbarvením (BRM-Stanley, Hesketh, Brawn...).
Možná, že by ještě stálo za to připomenout žlutočerné Renaulty a zelené Jaguáry. Ale těch týmů a zbarvení bylo za ta léta spousta. Tak že takovýto "krátký" článek nemá šanci všechny kombinace pojmout. Ale téma je to výborné a vzpomínání nádherné. -
Kapor
09:59 04.03.2014 194.160.178.XXXÁno, farby a ich kombinácia,... ...je veľmi dôležitá, aby auto vyzeralo pekne, hneď na seba upozornilo divákov a fanúšikov a boli s tým spokojní aj sponzori. Preto je fajn, že Williams bude bohatší o farby Martini, ktoré rozohrajú tú fádnu modrú a tak celý voz o niečo oživia a zviditeľnia, najme pri nočnom závode. -
Petr P.
22:37 03.03.2014 88.100.30.XXXJe hezké,že se vůbec někdo zajímá i o historii tohoto krásného sportu.Co se barev týče,nezapomínejme na modrý Tyrrell-Elf,nebo zlaté Arrows-Warsteiner,žluté ATS,černé Shadow-UOP..atd.Jinak článek docela pěkný ale mohl jít více do podrobností.A trochu ty údaje o Williamsu skřípou..Ale i tak díky. -
-
uzivatel000635
20:32 03.03.2014 178.209.152.XXXwilliams Byl svého času zeleno bílý když dostával peníze od arabů -
juras
19:37 03.03.2014 88.102.21.XXXPěkný článek...
Mě se vždycky líbilo když tým prezentoval svého hlavního sponzora a auto bylo vyvedeno v jeho barvách.
Pravda, nejčastěji se tak stalo v případě cigaretových výrobců.
Dnes při ofiko zákazu propagace tabákových společností máme vlatně jen limonádové Redbully, Ferrari si jakž takž drží tu tradiční červenou a Mercedes se oblékl do své "tradiční" stříbrné...
Až letos uvidíme jak se s takovým "tradičním" lakováním popere Williams, v barvách Martini může vypadat skvěle.
Z historie bych vypíchl možná Williams který dlouho jezdil v podle mě velmi pěkné a pro něj možná "tradiční" kombinaci bílo-modro-žluté s dominantními nápisy Canon...a rozhodně za vzpomenutí stojí jeho zelenobílá variace s arabskými sponzory.
Jinak bychom našli mnohem víc barevně vydařených počinů (samozdřejmě v barvách hlavního sponzora), což takhle legendární Tyrrel v modrých barvách s nápisy ELF? A nebo Arrows v bílo-oranžové kombinaci Ragno - Beta? Nebo černý Shadow s nápisy UOP? A co takový ATS v žlutých barvách německého výrobce litých disků?
Lotus s JPS byl vzpomenut, možná by ještě patřilo vzpomenout na Golf Leaf Team Lotus...
Inu krásné je to vzpomínání...-
RoBertino
21:18 03.03.2014 83.208.82.XXXOno by toho bylo víc - třeba velice zajímavé vozy BRM také v barvách Marlboro, žluté lotusy coby Camel nebo Tyrrelly a la pračka Candy. A vzpomenete si na rok 1976? First National City Bank hned u dvou týmů - pravidelně Penske a občas March, tedy především Petersonův. Pak je třeba taky připomínat fakt, že někteří piloti díky svým osobním sponzorům podporovali své stáje, Brambilla a Beta Utensili nebo Bella Lella Lombardi a Lavazza jsou zářným příkladem. Mimochodem Shadow a UOP jsem zmínil níže.-
-
RoBertino
22:16 03.03.2014 83.208.82.XXXMcLaren a BRM Ty dva týmy si to hezky předávaly. BRM uzavřel smlouvu s Yardleyem po GP JAR, ale už pro rok 1972 měl uzavřenou smlouvu s Marlborem. Byli přeci jenom štědřejší. Jenže za dva roky udělali jen jediný kloudný výsledek (Monaco 1972 - bylo to mimochodem vůbec poslední vítězství BRM) a tehdejší manažer Marlbora Patrick Duffeler se ohlížel po někom lepším. Byla z toho pěkná bitka mezi Mayerem a Ecclestonem. Yardley byl de facto vyšachován (McLaren mu ale musel připravit druhý tým, jezdil tam Hailwood) a BRM zachraňovali Francouzi, jmenovitě Motul. Já už na tohle téma něco chystám...-
Ligier
09:11 04.03.2014 176.74.136.XXXSuper, rád si počtu, Yardley Mc Laren někdy nasazoval i dva vozy ne? Jezdil ho i Revson a Jody? Už mám ale slabší paměť,t o možná byl rok 1973 ato Marlboro bylo u BRM, jasně, 74 jezdil Jody Elf :-)
A tuším, že v nějaké GP 1978 jezdil Lotus sice černozlatý ale s nápisy Olympus...
Měl jsme model plastikový černé rakve a strašně mne štvalo, že dekály byly na Olympus :-D
-
RoBertino
11:15 04.03.2014 83.208.82.XXXMcLaren 1973 Stabilní jezdecká sestava u Team Yardley McLaren v roce 1973 byli Denny Hulme a Peter Revson. Jody dostal třetí vůz (a byl to první případ, kdy měl pilot na svém autě startovní číslo 0 - v posledních dvou zámořských závodech) na pět závodů, blýskl se především ve Francii, kde dlouho vedl a Emmo ho při snaze předjet vyrazil z trati. Navíc se u McLarenu objevil i Ickx, když bylo jeho Ferrari výkonnostně pod psa - byl třetí v Německu.
Olympus z počátku roku 1978 podporoval Britku Divinu Galicu u Heskethu, posléze i Dereka Dalyho, který ji vystřídal, ale pak zjistil, že tým je na dně a zrušil smlouvu, dále pokračoval u Lotusu, smlouva byla uzavřená ke GP Španělska. A po roce 1978 přešli Japonci (Olympus je firma na fotopřístroje, to ale asi většina ví) k Wolfu.-
Petr
11:22 04.03.2014 109.81.245.XXXMimochodem, přesně před 42 lety - 4. března 1972 - Denny Hulme s McLarenem M19A vyhrál Velkou cenu Jižní Afriky - foto:
[odkaz na stránku]
-
-
-
-
-
juras
22:39 03.03.2014 88.102.21.XXXTak zajímavých lakování vozů F1 v barvách sponzorů je mnohem víc, já jsme psal z hlavy jen na co jsem si vzpomněl...
Třeba First national city tuším měl Tyrrel na tý šetikolce...
A March měl pěkný modrozelený lakování se sponzorem Leyton House který postavil Newey. Ten model z roku 1988 měl osmiválec Judd (kterej trpěl řadou problémů, především co se chlazení týče), ale Ivan Capelli s Mauricio Gugelminem s ním jezdili po čertech rychle.
-
-
-
hixaxon
19:24 03.03.2014 89.177.88.XXXhezký článek JŠ, nechceš se spojit s RoBertinem a udělat "full" verzi (složitější, s více materiály, méně čtenou, avšak fanoušky více oceněnou)? Aktuální se velmi dobře čte, a díky za to, ale něco komplexnějšího o "firemních barvách" bych si taktéž rád přečetl. "Just a thought..."
Musím se přiznat, určitě i díky (spíše "hlavně díky") McLarenu 1999, byla moje první krabka West Light. Jedna z největších blbostí mého života. -
anonym
18:07 03.03.2014 83.208.107.XXXHezký článek, jen si myslím, že místo věty
"Ferrari se svými šestnáci tituly v poháru konstruktérů patří k nejúspěšnějším týmům historie F1..."
by byla výstižnější (lepší) formulace
"Ferrari, se svými šestnácti tituly v poháru konstruktérů, je nejúspěšnějším týmem historie F1..." A klidně i bez těch čárek-
-
anonym
12:35 04.03.2014 83.208.107.XXXTo ano, amigo, ale to nejsou směrodatné ukazatele. To by pak byl, řekněme již od roku 2012 (počítat to nebudu), nejúspěšnějším týmem Red Bull, což by byl z historického hlediska nesmysl (byl by Hamilton v případě titulu v roce 2007 nejúspěšnějším pilotem historie?). Každopádně i tak má Ferrari i v Tebou zmíněných ukazatelích (počet vítězství nebo titulů v poměru k počtu startů) navrch před tradičními úspěšnými týmy jako McLaren, Williams nebo Lotus, pokud Ti šlo o srovnání s těmito týmy
Nicméně nežijme v historii, snad letos zvládnou ty statistiky ještě vylepšit Forza Ferrari
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek