DISKUZE K ČLÁNKU Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno
V historii Formule 1 najdeme řadu spojení týmů se sponzory a auta s barevnými kombinacemi či zbarvením, které zaujalo a které si fanoušci pamatují dodnes. Zde se můžete podívat na pár z nich.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
FF
13:19 04.03.2014 37.221.245.XXXNebylo by lepší procento vyhraných závodů?
Ferrari 871 závodů 221 vítězství 25,4 %
McLaren 744 závodů 182 vítězství 24,5 %
Red Bull 166 závodů 47 vítězství 28,3 %
Ale je to dost ovlivněno poměrně krátkou historií stáje Red Bull, kdy nelze zohlednit výrazně nižší spolehlivost vozů v předchozích desetiletích. Pro zajímavost Brawn GP při výhře 8 závodů ze 17 dosahuje dokonce 47,1 %. -
anonym
13:34 04.03.2014 83.208.107.XXXVzhledem k tomu, že ať startuje 1 nebo 10 vozů stejného týmu, stále může vyhrát jen jeden z nich, tak je nesmysl definovat start takto. Já chápal start v GP stejně jako tady FF. Brawn GP ukazuje, jak je takové kritérium nevypovídající z hlediska historie F1. Ještě k těm titulům, tam by mělo smysl je přepočítávat na sezony (ne jak jsem původně psal na závody), a uznávám, že Williams byl efektivnější v konstruktérech a McLaren těsně v jezdcích. -
-
-
-
-
-
-
RoBertino
17:48 03.03.2014 83.208.82.XXXPár postřehů také přidám Nejdřív MćLaren, on zpočátku nemohl mít jinou než jednoduchou barvu, zvláště když si vzpomeneme, že reklama nemající vazbu přímo na motoristický sport byla oficiálně povolena až od roku 1968 (a druhou stránkou věci je fakt, že někteří borci si autíčka ozdobili reklamami už dříve). Sluší se také poznamenat, že McLareny nejezdily jen v červenobílé, ale také modrobílé (Tambay) nebo zlatobílé (Rosberg) kombinaci. Byly to výjimky, ale de facto ctily vzhled krabiček Marlboro.
Bylo by zajímavé vidět třeba červené Ferrari s nápisy Coca-Cola - ano, o tom se velice vážně uvažovalo v roce 1981, ale nakonec to vyšumělo do ztracena. Ona pauza ve spojení se Shellem byla zaplněna kooperací s další slavnou olejářskou firmou Agip, šestinohý pes se v 70. letech stal pro Ferrari emblémem.
U Brabhamu bych jako daleko podstatnější viděl spojení s Parmalatem, i díky tomu, že mlékárenská firma měla v kritickém roce 1982 dost velký podíl na tom, že Piquet vůbec zůstal ve stáji.
A když jsme u těch kultovních vozů, trošku mi tu chybí kouzelně vyvedený Surtees s reklamou na Durex, kvůli čemuž se v roce 1976 rušily přenosy z nemistrovských závodů, "Stín" Shadow s bílými emblémy Universal Oil Product či modrobílá "gitanka" Ligieru.
A docela na závěr, Jani - vinit, viseti, vinouti, viklati a hlavně viděti!!!! Konec prvního odstavce u McLarenu-
uzivatel001051
17:56 03.03.2014 93.99.158.XXXDíky za postřehy, ono by se toho o tom určitě dala sepsat další spousta a třeba podrobněji, ale to nebylo mým cílem...
PS. Aj, tak to jsem úplně přehlédla, taková chyba... Díky. -
juras
19:41 03.03.2014 88.102.21.XXXTen Brabham BT-49 v barvách Parmalat je podle mě jeden z nejhezčích a taky nejúspěšnějších vozů F1...
Škoda že Gordon Murray odešel z F1 poměrně brzo, byl jeden z mála který dokázal přijít s novými nápady...svým způsobem bych jej přirovnal k Neweymu.
-
-
Pavel A.
17:45 03.03.2014 85.70.8.XXXFerrari 1964 a homologace Jen malá nepřesnost - nejednalo se o homologaci jmenovaných vozů Formule 1, ale vozu Ferrari 250 LM pro vytrvalostní závody. Šlo o to, že podmínkou homologace bylo vyrobení 100 kusů vozů, což Ferrari nesplňoval, ale běžně se tato podmínka nedodržovala. V tomto případě se ale na jejím dodržení trvalo a homologaci vůz nedostal. Enzo Ferrari zuřil, vystoupil z italského autoklubu a odmítl startovat v tradiční červené barvě (on už nechtěl nechat vozy startovat vůbec). Nechal se ale obměkčit a vozy mohl do Amerických závodů F1 nasadit dovozce vozů Ferrari Luigiho Chinettiho v americké bílo-modré kombinaci týmu NART... A jen pro zajímavost, spor se nakonec vyřešil šalamounsky - FIA zavedla novou třídu "sportovních vozů", ve které mohl Ferrari 250LM startovat… -
-
Lotusolog
17:17 03.03.2014 180.180.11.XXXto je sice pravda, ale to by jsi pak musel označit další např. Shell, který dodával palivo do tanků a dodnes jsou ve válečných dokumentech vidět hořící cisterny na východní frontě apod. bych mohl jmenovat další firmy. Stejně tak třeba Mercedes byl podporován přímo od Hitlera a tak bychom mohli pokračovat až po Ferrari, kdy Enzo byl prokázaný fašista, čímž měli plno výhod a přežili krizi.....prostě historie zasáhla negativně do mnoha odvětví a je na úvaze, co vše a v jakých souvislostech by se dalo zmínit....-
mi88ki
17:28 03.03.2014 165.72.200.XXXTo máš pravdu, ale Hugo je už trochu přes čáru, protože tady nebylo spojením s válkou ale přímo s nacistickým režimem a zbohatla se přímo na holocaustu.
Ještě pro zajímavost přidám, Henryho Forda, který byl přímým sponzorem a obdivovatelem Dolfíka.
-
-
-
-
-
anonym
09:00 04.03.2014 165.72.200.XXXJe pravda že je to nechutnost ale to by se všechny tyto firmy musely zavřít po válce.
Takže to bys nemohl mít nikdy na sobě nic od Adidas (Adolf Dassler) Puma (jeho bratr) oba v NSDAP a Adolf jasný příznivce Nacismu. Ano, nedělal boty pro koncentrák ale což, hoďme je tam taky ;)
Další Porsche, Mercedes, Volkswagen atd. Takže ad absurdum bys nesměl jezdit ve Škodovce, protože jí vlastní VW. ...
Příspěvek byl redakčně upraven.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek