DISKUZE K ČLÁNKU Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno

V historii Formule 1 najdeme řadu spojení týmů se sponzory a auta s barevnými kombinacemi či zbarvením, které zaujalo a které si fanoušci pamatují dodnes. Zde se můžete podívat na pár z nich.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 04.03.2014 14:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 8 lidí) 03.03.2014 19:24
hezký článek JŠ, nechceš se spojit s RoBertinem… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 8 lidí) 03.03.2014 20:32
williams Byl svého času zeleno bílý když… »
» Pavel A. (Hlasovalo 7 lidí) 03.03.2014 17:45
Ferrari 1964 a homologace Jen malá nepřesnost -… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • FF

            37.221.245.XXX
            Nebylo by lepší procento vyhraných závodů?

            Ferrari 871 závodů 221 vítězství 25,4 %
            McLaren 744 závodů 182 vítězství 24,5 %
            Red Bull 166 závodů 47 vítězství 28,3 %

            Ale je to dost ovlivněno poměrně krátkou historií stáje Red Bull, kdy nelze zohlednit výrazně nižší spolehlivost vozů v předchozích desetiletích. Pro zajímavost Brawn GP při výhře 8 závodů ze 17 dosahuje dokonce 47,1 %.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • anonym

            83.208.107.XXX
            Vzhledem k tomu, že ať startuje 1 nebo 10 vozů stejného týmu, stále může vyhrát jen jeden z nich, tak je nesmysl definovat start takto. Já chápal start v GP stejně jako tady FF. Brawn GP ukazuje, jak je takové kritérium nevypovídající z hlediska historie F1. Ještě k těm titulům, tam by mělo smysl je přepočítávat na sezony (ne jak jsem původně psal na závody), a uznávám, že Williams byl efektivnější v konstruktérech a McLaren těsně v jezdcích.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              90.177.148.XXX
              Já se přeci nedohaduji. Jenom uvádím na obranu autora, že jsou různá kritéria jak posuzovat úspěšnost. Źe je Ferko legenda o tom není sporu, ale jak sám vidíš, ani ti ostatní nejsou žádní břídilové...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • anonym

      88.103.97.XXX
      Původní formulace má pravdu tak proč to řešíš?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        83.208.107.XXX
        Aby řeč nestála? 03 Zkus říct Rusákovi, že jeho zem patří mezi nejrozlehlejší státy světa, schválně jestli to přejde s mlčením 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • henkka

      90.181.29.XXX
      Forza Ferrari11 21

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • RoBertino

    83.208.82.XXX
    Pár postřehů také přidám Nejdřív MćLaren, on zpočátku nemohl mít jinou než jednoduchou barvu, zvláště když si vzpomeneme, že reklama nemající vazbu přímo na motoristický sport byla oficiálně povolena až od roku 1968 (a druhou stránkou věci je fakt, že někteří borci si autíčka ozdobili reklamami už dříve). Sluší se také poznamenat, že McLareny nejezdily jen v červenobílé, ale také modrobílé (Tambay) nebo zlatobílé (Rosberg) kombinaci. Byly to výjimky, ale de facto ctily vzhled krabiček Marlboro.
    Bylo by zajímavé vidět třeba červené Ferrari s nápisy Coca-Cola - ano, o tom se velice vážně uvažovalo v roce 1981, ale nakonec to vyšumělo do ztracena. Ona pauza ve spojení se Shellem byla zaplněna kooperací s další slavnou olejářskou firmou Agip, šestinohý pes se v 70. letech stal pro Ferrari emblémem.
    U Brabhamu bych jako daleko podstatnější viděl spojení s Parmalatem, i díky tomu, že mlékárenská firma měla v kritickém roce 1982 dost velký podíl na tom, že Piquet vůbec zůstal ve stáji.
    A když jsme u těch kultovních vozů, trošku mi tu chybí kouzelně vyvedený Surtees s reklamou na Durex, kvůli čemuž se v roce 1976 rušily přenosy z nemistrovských závodů, "Stín" Shadow s bílými emblémy Universal Oil Product či modrobílá "gitanka" Ligieru.
    A docela na závěr, Jani - vinit, viseti, vinouti, viklati a hlavně viděti!!!! Konec prvního odstavce u McLarenu 03

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001051

      uzivatel001051

      93.99.158.XXX
      Díky za postřehy, ono by se toho o tom určitě dala sepsat další spousta a třeba podrobněji, ale to nebylo mým cílem...
      PS. Aj, tak to jsem úplně přehlédla, taková chyba... Díky.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.102.21.XXX
      Ten Brabham BT-49 v barvách Parmalat je podle mě jeden z nejhezčích a taky nejúspěšnějších vozů F1...

      Škoda že Gordon Murray odešel z F1 poměrně brzo, byl jeden z mála který dokázal přijít s novými nápady...svým způsobem bych jej přirovnal k Neweymu.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    85.70.8.XXX
    Ferrari 1964 a homologace Jen malá nepřesnost - nejednalo se o homologaci jmenovaných vozů Formule 1, ale vozu Ferrari 250 LM pro vytrvalostní závody. Šlo o to, že podmínkou homologace bylo vyrobení 100 kusů vozů, což Ferrari nesplňoval, ale běžně se tato podmínka nedodržovala. V tomto případě se ale na jejím dodržení trvalo a homologaci vůz nedostal. Enzo Ferrari zuřil, vystoupil z italského autoklubu a odmítl startovat v tradiční červené barvě (on už nechtěl nechat vozy startovat vůbec). Nechal se ale obměkčit a vozy mohl do Amerických závodů F1 nasadit dovozce vozů Ferrari Luigiho Chinettiho v americké bílo-modré kombinaci týmu NART... A jen pro zajímavost, spor se nakonec vyřešil šalamounsky - FIA zavedla novou třídu "sportovních vozů", ve které mohl Ferrari 250LM startovat…

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Hugo Boss No dát si na vůz logo firmy, která zbohatla díky zakázce na šití koncentračních "hadrů" a nacistických uniforem, to chce silný žaludek. 17

    + 0 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lotusolog

      180.180.11.XXX
      to je sice pravda, ale to by jsi pak musel označit další např. Shell, který dodával palivo do tanků a dodnes jsou ve válečných dokumentech vidět hořící cisterny na východní frontě apod. bych mohl jmenovat další firmy. Stejně tak třeba Mercedes byl podporován přímo od Hitlera a tak bychom mohli pokračovat až po Ferrari, kdy Enzo byl prokázaný fašista, čímž měli plno výhod a přežili krizi.....prostě historie zasáhla negativně do mnoha odvětví a je na úvaze, co vše a v jakých souvislostech by se dalo zmínit....

      + 15 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        To máš pravdu, ale Hugo je už trochu přes čáru, protože tady nebylo spojením s válkou ale přímo s nacistickým režimem a zbohatla se přímo na holocaustu.
        Ještě pro zajímavost přidám, Henryho Forda, který byl přímým sponzorem a obdivovatelem Dolfíka.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Lusťa

      90.182.20.XXX
      Tvá 88 ve jméně je taky přes čáru 05

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ala6

        82.44.180.XXX
        Presne tak, podle nekterych stoudalu bych se napriklad ja mel asi prejmenovat nebo chodit kanalama, protoze moje inicialy jsou AH.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Za iniciály nikdo nemůže, ale napakovat se na lidech, kteří proletěli komínem je trošku rozdíl, nemyslíš ?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            165.72.200.XXX
            Je pravda že je to nechutnost ale to by se všechny tyto firmy musely zavřít po válce.
            Takže to bys nemohl mít nikdy na sobě nic od Adidas (Adolf Dassler) Puma (jeho bratr) oba v NSDAP a Adolf jasný příznivce Nacismu. Ano, nedělal boty pro koncentrák ale což, hoďme je tam taky ;)
            Další Porsche, Mercedes, Volkswagen atd. Takže ad absurdum bys nesměl jezdit ve Škodovce, protože jí vlastní VW. ...
            Příspěvek byl redakčně upraven.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.236.XXX
    Jordan Nooo, když už Jordan, tak bych zmínil kanárkově žlutou, v ideálním případě s hadí / vosí hlavou, ale to je věc názoru...

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama