DISKUZE K ČLÁNKU Kolik stojí vůz Formule 1?
Královna motorsportu je drahý byznys. Ale jak moc? Britský server Yahoo zjišťoval, kolik stojí vůz Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kolik stojí vůz Formule 1?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 7 lidí)
21.07.2013 10:41
Náklady F1 Docela by mne zajímala křivka nákladu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Duncan66
11:31 22.07.2013 89.103.167.XXX
Hm, ted se divam, ze jsem pocital cely chod tymu, nikoli naklady ciste na vuz. V roce 1950 podle me naklady na chod tymu, cestovani apod. spolykaly daleko vetsi cast rozpoctu, nez dnes, tak bych poupravil svoji hypotezu a sice, ze cena je dnes spise 1000x vyssi nez 100x. A to je ranec.
Duncan66
11:23 22.07.2013 89.103.167.XXX
Dyzl: 1950 - soucasnost Podle me by se dal brat jako startovni bod cca dnesni rozpocet levnejsich tymu Indycar apod. mozna ponizene o par desitek procent ale zhruba ve stejnych radech. Maximalne tedy nekolik milionu dolaru. Kdyz vememe rozpocet dnesnich top tymu 200 milionu liber tj. 300 milionu dolaru. tak i se zapoctenim inflace apod. by se dalo cca rict, ze je to dnes 100x nakladnejsi. Videt skutecny dobre zpracovany graf jak se to vyvijelo by bylo opravdu zajimave pokoukani. Jestli to bylo vice mene kontinualni narustani, nebo jestli tam jsou vyrazne skoky nejakymi technologickymi novinkami, ci zasadnimi zmenami pravidel apod.?
Jak pises, jsem taky zvedav, kam to jeste muze jit dal. Dnesni situace je dost silena, Kdyz si predstavim "kolbenku", kde maka 500 lidi a maji rocni rozpocet 6 miliard korun rocne coz je chod opravdu velke fabriky a to vse jenom proto, aby dve auta 20x za rok na 90 minut dosahovala co nejlepsiho vykonu za ucelem pobaveni divaku.
Jak pises, jsem taky zvedav, kam to jeste muze jit dal. Dnesni situace je dost silena, Kdyz si predstavim "kolbenku", kde maka 500 lidi a maji rocni rozpocet 6 miliard korun rocne coz je chod opravdu velke fabriky a to vse jenom proto, aby dve auta 20x za rok na 90 minut dosahovala co nejlepsiho vykonu za ucelem pobaveni divaku.
Ferda
21:49 21.07.2013 46.47.176.XXX
Komu se podaří postavit dobrý turbáč, tak to bude reklama za všechny peníze. Alespoň do času, než FIA srovná výkony motorů do jedné roviny.
Pokud se jedná o množství vyrobených motorů, tak na tom budou všichni výrobci dost podobně. Né hned, ale od roku 16 až Honda vstoupí do F1 v plné síle.
Poslední Honda charitou byla. Poslední motor byl špatně načasovaný a to je zlomilo. Škoda, že odstoupili, s nula devítkou se mohli hezky zahojit.
Pokud se jedná o množství vyrobených motorů, tak na tom budou všichni výrobci dost podobně. Né hned, ale od roku 16 až Honda vstoupí do F1 v plné síle.
Poslední Honda charitou byla. Poslední motor byl špatně načasovaný a to je zlomilo. Škoda, že odstoupili, s nula devítkou se mohli hezky zahojit.
uzivatel000397
21:37 21.07.2013 90.178.29.XXX
Může být, navíc pokud jejich motory vyhrávají, je to samozřejmě úspěch i fabriky. A je to to tedy i reklama kterou jsi zmínil. U Hondy to bude asi podobné. Na vlastním týmu prodělali majlant, z vrcholového sportu nechtějí ale vypadnout, tak mají spočítané, že pro image značky bude výhodnější vyrábět jen motory.
Je zde ovšem i další faktor, že vývoj těchto motorů má i zpětnou vazbu do technologického rozvoje výrobce. To jsou hodnoty které se nedají nějak vyčíslit a tyto firmy to dělá nesmírně silné a inovativní. Stavět a ladit a provozovat celé auto je pro jejich potřebu méně užitečné, k čemu by jim měly být pro zpětnou vazbu k jejich produkci užitečné poznatky jak funguje nějaká škvíra v předním křídle či drs které hraji málem větší roli než motory.
Je zde ovšem i další faktor, že vývoj těchto motorů má i zpětnou vazbu do technologického rozvoje výrobce. To jsou hodnoty které se nedají nějak vyčíslit a tyto firmy to dělá nesmírně silné a inovativní. Stavět a ladit a provozovat celé auto je pro jejich potřebu méně užitečné, k čemu by jim měly být pro zpětnou vazbu k jejich produkci užitečné poznatky jak funguje nějaká škvíra v předním křídle či drs které hraji málem větší roli než motory.
uzivatel000397
21:07 21.07.2013 90.178.29.XXX
Toť jiná otázka. Je zde ovšem i faktor, čím více vyrobí motorů, tím více se i rozloží náklady vývoje na více zákazníků. Předpokládám, že vývojové náklady mohou klidně přesahovat ceny použitého materiálu i s montáži, tak se jim prodejem motorů vrátí i část nákladu na vývoj a tím si vlastně snižují výrobní cenu. Řekl bych to asi tak, pokud je již motor vyvinutý a odladěný a vyrobí se například deset motoru a zákazníci si objednají dalších deset, pro výrobce již budou jejich výrobní náklady třeba poloviční díky seriovosti. Reklama v tom může také hrát určitou roli, nemyslím ale že zásadní a je otázkou který tým s motory jezdí, zda Redbull nebo někdo na konci pole.
Jsem si jist, že výrobci nejsou charita, aby sponzorovali nějaké týmy. Vždy to je jen byznys na kterém by neměli prodělávat.
Jsem si jist, že výrobci nejsou charita, aby sponzorovali nějaké týmy. Vždy to je jen byznys na kterém by neměli prodělávat.
Ferda
20:39 21.07.2013 46.47.176.XXX
Co se týče výrobní ceny motorů, tak by jsme se nejspíše hodně divili, jak moc se liší od ceny tržní. Alespoň já si myslím, že výrobci tyhle motory spíše sponzorují, než na nich vydělávají. Prostě výrobu dotují v rámci reklamy svého výrobku.
uzivatel000397
20:27 21.07.2013 90.178.29.XXX
Osobně si myslím, že týmy moc strojů nemají a naprostou většinu komponentu nakupují od specializovaných firem. A pokud jde o fabriku a vyrobí si sami motor, také znají jeho výrobní cenu.
uzivatel000792
20:18 21.07.2013 88.212.36.XXX
Nie.
Ty si zacal nepochopene a mylne reagovat na moj prispevok o prenosovej technike. Ty si ten komu sa ma rozsvietit, nie mne. Ty si bol ten kto nevedel o com je rec a kto bol uplne mimo.
Ty si zacal nepochopene a mylne reagovat na moj prispevok o prenosovej technike. Ty si ten komu sa ma rozsvietit, nie mne. Ty si bol ten kto nevedel o com je rec a kto bol uplne mimo.
uzivatel000397
20:14 21.07.2013 90.178.29.XXX
Tak tak, přenosová technika která nám závody zprostředkovává až do obýváku patří televizním společnostem a ještě musí za možnost přenosu majitelům formulového cirkusu tvrdě platit. Bernie je pěkně zkasíruje. Je to ostatně s reklamami důležitá část financování. I na týmy se dle jistého klíče dostává a je to i část jejich financování společně s vlastními reklamními smlouvami. Je to obrovský byznys.
Ferda
19:53 21.07.2013 46.47.176.XXX
Ta se taky může hodně lišit. Koleno je drahé a sériová výroba s novými stroji taky nemusí být žádná láce než se stroje zaplatí.
Tak by jsme se mohli přít do nekonečna, ale to myslím není účelem žádného z nás. Mě samotného by rozuzlení taky hodně zajímalo
Třeba si redakce téhle diskuze všimlo a možná nějaký zajímavý článek na tohle téma sepíše.
Tak by jsme se mohli přít do nekonečna, ale to myslím není účelem žádného z nás. Mě samotného by rozuzlení taky hodně zajímalo
Třeba si redakce téhle diskuze všimlo a možná nějaký zajímavý článek na tohle téma sepíše.
uzivatel000397
19:40 21.07.2013 90.178.29.XXX
Bavíme se snad celou dobu o výrobní ceně a ne o hodnotě toho kterého výrobku. Jsou to snad rozdílné pojmy.
Ferda
18:03 21.07.2013 46.47.176.XXX
Vynechme Kolbenky, Daňkovky, manufaktůry nebo nadnárodní společnosti.
Jak sis sám mohl vyzkoušet, tak jsi musel zjistit, že cena se neurčuje pouze hodnotou produktu, ale je v tom zahrnutý vývoj, reklama, provozní režie, daně, mzdy, případně jiné aktivity či rezervy.
Jenže byť poměrně stejný výrobek nemusí mít vždy totožnou hodnotu. Jak chceš určit hodnotu třeba Alfy Romeo, která tehdy vyhrávala třeba s Talbotem, který na tom byl podstatně hůř. Přitom mikde není určené, že Alfu ten vůz stál více.
Jak sis sám mohl vyzkoušet, tak jsi musel zjistit, že cena se neurčuje pouze hodnotou produktu, ale je v tom zahrnutý vývoj, reklama, provozní režie, daně, mzdy, případně jiné aktivity či rezervy.
Jenže byť poměrně stejný výrobek nemusí mít vždy totožnou hodnotu. Jak chceš určit hodnotu třeba Alfy Romeo, která tehdy vyhrávala třeba s Talbotem, který na tom byl podstatně hůř. Přitom mikde není určené, že Alfu ten vůz stál více.
uzivatel000792
17:54 21.07.2013 88.212.36.XXX
Rec je o prenosovej technika, ktora nam tie zazraky prenasa na modernu televiziu... To nie je ziadna casomiera, ani ziadna telemetria, ale televizne kamery. Ano, to je prenosova technika o ktorej bola rec.
uzivatel000397
17:42 21.07.2013 90.178.29.XXX
Ferdo, to je zbytečná diskuse, asi o kolbenkách moc nevíš, režie firmy se vždy do výrobku nějakým koeficientem rozpočítává. Když má více činnosti, tak jsou firmy rozdělené i na střediska nebo divize. Některá firma třeba dělá i jinou činnost a třeba pro zákazníky s jiným výrobkem tak si i střediska vnitropodnikově práci mezi sebou proúčtovávají. Já jsem měl malou firmu a věděl jsem za kolik co vyrobím a prodám. I moji pidifirmu jsem měl rozdělenou na střediska, samozřejmě ne tedy fyzicky ale v počítači a účetní mi účtovala náklady na jednotlivá střediska. A já jsem občas vlezl do počítače a věděl jsem jak mi která činnost funguje a když jsem zjistil mínusy, tak jsem z činnosti zavčas vycouval, třeba z vlastní dopravy. A když mi kradli a podváděli na prodejně, přišel jsem na to dost brzy.
A ještě dávněji jsem dělalal v kolbence ve vývoji motocyklů a taam to fungovalo také přesně tak. na nový projekt byla zakázka a na tu se účtovaly náklady, takže když se prototyp vyrobil, vědělo se, kolik jeho výroba stála. Tak to fungovalo odjakživa a Němci to za 2 světové ještě zdokonalili protože jsou výborní organizátoři.
Osobně si myslím, pokud bych někoho tipoval ve F1 že neznal dobře toky svých peněz ve F1, tipoval bych tak lorda Hesketha.
A ještě dávněji jsem dělalal v kolbence ve vývoji motocyklů a taam to fungovalo také přesně tak. na nový projekt byla zakázka a na tu se účtovaly náklady, takže když se prototyp vyrobil, vědělo se, kolik jeho výroba stála. Tak to fungovalo odjakživa a Němci to za 2 světové ještě zdokonalili protože jsou výborní organizátoři.
Osobně si myslím, pokud bych někoho tipoval ve F1 že neznal dobře toky svých peněz ve F1, tipoval bych tak lorda Hesketha.
Ferda
17:34 21.07.2013 46.47.176.XXX
Časomíra v televizi byla už před čtyřiceti léty, žádná to novinka. Internet je poněkud mladšího data, ale dnes už taky žádná novinka.
Ale vraťme se k tématu o kterém jsem psal. K čemu nám je, že týmy v průběhu závodu dokážou z motoru snímat data, které pak posílají někde do továrny, která určí jaký mód má pilot nastavit, aby ten motor jel optimálně?
Dle mne se tento sport dostává do reálné kybernetiky, kde jsou vjemy pilotů potlačeny. Tohle se mi vůbec nelíbí.
Kde jsou ty časy, kdy pilot sám musel vycítit v jakém stavu je motor, převodovka, případně zahřáté pneumatiky.
Ale vraťme se k tématu o kterém jsem psal. K čemu nám je, že týmy v průběhu závodu dokážou z motoru snímat data, které pak posílají někde do továrny, která určí jaký mód má pilot nastavit, aby ten motor jel optimálně?
Dle mne se tento sport dostává do reálné kybernetiky, kde jsou vjemy pilotů potlačeny. Tohle se mi vůbec nelíbí.
Kde jsou ty časy, kdy pilot sám musel vycítit v jakém stavu je motor, převodovka, případně zahřáté pneumatiky.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek