DISKUZE K ČLÁNKU Kolik stojí vůz Formule 1?

Královna motorsportu je drahý byznys. Ale jak moc? Britský server Yahoo zjišťoval, kolik stojí vůz Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kolik stojí vůz Formule 1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 22.07.2013 11:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 11 lidí) 20.07.2013 14:26
40 000 Kč Za sadu Gum??? Už se nedivím, že jsou… »
» Ferda (Hlasovalo 9 lidí) 20.07.2013 15:21
Myslím, že to není oficiální cena gumy, ale… »
» uzivatel000397 (Hlasovalo 7 lidí) 21.07.2013 10:41
Náklady F1 Docela by mne zajímala křivka nákladu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Duncan66

89.103.167.XXX
Hm, ted se divam, ze jsem pocital cely chod tymu, nikoli naklady ciste na vuz. V roce 1950 podle me naklady na chod tymu, cestovani apod. spolykaly daleko vetsi cast rozpoctu, nez dnes, tak bych poupravil svoji hypotezu a sice, ze cena je dnes spise 1000x vyssi nez 100x. A to je ranec.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.103.167.XXX
Dyzl: 1950 - soucasnost Podle me by se dal brat jako startovni bod cca dnesni rozpocet levnejsich tymu Indycar apod. mozna ponizene o par desitek procent ale zhruba ve stejnych radech. Maximalne tedy nekolik milionu dolaru. Kdyz vememe rozpocet dnesnich top tymu 200 milionu liber tj. 300 milionu dolaru. tak i se zapoctenim inflace apod. by se dalo cca rict, ze je to dnes 100x nakladnejsi. Videt skutecny dobre zpracovany graf jak se to vyvijelo by bylo opravdu zajimave pokoukani. Jestli to bylo vice mene kontinualni narustani, nebo jestli tam jsou vyrazne skoky nejakymi technologickymi novinkami, ci zasadnimi zmenami pravidel apod.?
Jak pises, jsem taky zvedav, kam to jeste muze jit dal. Dnesni situace je dost silena, Kdyz si predstavim "kolbenku", kde maka 500 lidi a maji rocni rozpocet 6 miliard korun rocne coz je chod opravdu velke fabriky a to vse jenom proto, aby dve auta 20x za rok na 90 minut dosahovala co nejlepsiho vykonu za ucelem pobaveni divaku.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.103.167.XXX
Celkem? Kdyz teda zapocitame Motor - 1 milion liber? prevodovku a ostatni casti vozu, tak jsme na cene kolem 4 miliony liber? Nebo vice?

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
CaesarF1

CaesarF1

109.202.87.XXX
šasi: 1 milion liber (30 200 000 Kč) Civilní Bugatti Veyron tedy stojí co šasi formule. Akorát na bugatce se nešetří, 4 turba 1001 koní a maximálka 407km/h. 03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Komu se podaří postavit dobrý turbáč, tak to bude reklama za všechny peníze. Alespoň do času, než FIA srovná výkony motorů do jedné roviny.
Pokud se jedná o množství vyrobených motorů, tak na tom budou všichni výrobci dost podobně. Né hned, ale od roku 16 až Honda vstoupí do F1 v plné síle.
Poslední Honda charitou byla. Poslední motor byl špatně načasovaný a to je zlomilo. Škoda, že odstoupili, s nula devítkou se mohli hezky zahojit.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000397

uzivatel000397

90.178.29.XXX
Může být, navíc pokud jejich motory vyhrávají, je to samozřejmě úspěch i fabriky. A je to to tedy i reklama kterou jsi zmínil. U Hondy to bude asi podobné. Na vlastním týmu prodělali majlant, z vrcholového sportu nechtějí ale vypadnout, tak mají spočítané, že pro image značky bude výhodnější vyrábět jen motory.
Je zde ovšem i další faktor, že vývoj těchto motorů má i zpětnou vazbu do technologického rozvoje výrobce. To jsou hodnoty které se nedají nějak vyčíslit a tyto firmy to dělá nesmírně silné a inovativní. Stavět a ladit a provozovat celé auto je pro jejich potřebu méně užitečné, k čemu by jim měly být pro zpětnou vazbu k jejich produkci užitečné poznatky jak funguje nějaká škvíra v předním křídle či drs které hraji málem větší roli než motory.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Někde jsem četl nějaký rozhovor s Renaultem a motory dotují dost výrazně.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000397

uzivatel000397

90.178.29.XXX
Toť jiná otázka. Je zde ovšem i faktor, čím více vyrobí motorů, tím více se i rozloží náklady vývoje na více zákazníků. Předpokládám, že vývojové náklady mohou klidně přesahovat ceny použitého materiálu i s montáži, tak se jim prodejem motorů vrátí i část nákladu na vývoj a tím si vlastně snižují výrobní cenu. Řekl bych to asi tak, pokud je již motor vyvinutý a odladěný a vyrobí se například deset motoru a zákazníci si objednají dalších deset, pro výrobce již budou jejich výrobní náklady třeba poloviční díky seriovosti. Reklama v tom může také hrát určitou roli, nemyslím ale že zásadní a je otázkou který tým s motory jezdí, zda Redbull nebo někdo na konci pole.
Jsem si jist, že výrobci nejsou charita, aby sponzorovali nějaké týmy. Vždy to je jen byznys na kterém by neměli prodělávat.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Co se týče výrobní ceny motorů, tak by jsme se nejspíše hodně divili, jak moc se liší od ceny tržní. Alespoň já si myslím, že výrobci tyhle motory spíše sponzorují, než na nich vydělávají. Prostě výrobu dotují v rámci reklamy svého výrobku.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Podle vlákna je zřetelné, že tys reagoval na mne a vytvořil sis nějakou vlastní představu, která s mým tématem neměla vůbec nic společného.
Je zbytečné pokračovat dál, když jeden bude psát o koze a druhý o voze.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000397

uzivatel000397

90.178.29.XXX
Osobně si myslím, že týmy moc strojů nemají a naprostou většinu komponentu nakupují od specializovaných firem. A pokud jde o fabriku a vyrobí si sami motor, také znají jeho výrobní cenu.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000792

uzivatel000792

88.212.36.XXX
Nie.

Ty si zacal nepochopene a mylne reagovat na moj prispevok o prenosovej technike. Ty si ten komu sa ma rozsvietit, nie mne. Ty si bol ten kto nevedel o com je rec a kto bol uplne mimo.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000397

uzivatel000397

90.178.29.XXX
Tak tak, přenosová technika která nám závody zprostředkovává až do obýváku patří televizním společnostem a ještě musí za možnost přenosu majitelům formulového cirkusu tvrdě platit. Bernie je pěkně zkasíruje. Je to ostatně s reklamami důležitá část financování. I na týmy se dle jistého klíče dostává a je to i část jejich financování společně s vlastními reklamními smlouvami. Je to obrovský byznys.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Ta se taky může hodně lišit. Koleno je drahé a sériová výroba s novými stroji taky nemusí být žádná láce než se stroje zaplatí.
Tak by jsme se mohli přít do nekonečna, ale to myslím není účelem žádného z nás. Mě samotného by rozuzlení taky hodně zajímalo
Třeba si redakce téhle diskuze všimlo a možná nějaký zajímavý článek na tohle téma sepíše.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000397

uzivatel000397

90.178.29.XXX
Bavíme se snad celou dobu o výrobní ceně a ne o hodnotě toho kterého výrobku. Jsou to snad rozdílné pojmy.


+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Přečti si znovu můj příspěvek, na který jsi reagoval a pokud budeš číst pozorně, třeba se Ti rosvítí.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Vynechme Kolbenky, Daňkovky, manufaktůry nebo nadnárodní společnosti.
Jak sis sám mohl vyzkoušet, tak jsi musel zjistit, že cena se neurčuje pouze hodnotou produktu, ale je v tom zahrnutý vývoj, reklama, provozní režie, daně, mzdy, případně jiné aktivity či rezervy.
Jenže byť poměrně stejný výrobek nemusí mít vždy totožnou hodnotu. Jak chceš určit hodnotu třeba Alfy Romeo, která tehdy vyhrávala třeba s Talbotem, který na tom byl podstatně hůř. Přitom mikde není určené, že Alfu ten vůz stál více.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000792

uzivatel000792

88.212.36.XXX
Rec je o prenosovej technika, ktora nam tie zazraky prenasa na modernu televiziu... To nie je ziadna casomiera, ani ziadna telemetria, ale televizne kamery. Ano, to je prenosova technika o ktorej bola rec.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000397

uzivatel000397

90.178.29.XXX
Ferdo, to je zbytečná diskuse, asi o kolbenkách moc nevíš, režie firmy se vždy do výrobku nějakým koeficientem rozpočítává. Když má více činnosti, tak jsou firmy rozdělené i na střediska nebo divize. Některá firma třeba dělá i jinou činnost a třeba pro zákazníky s jiným výrobkem tak si i střediska vnitropodnikově práci mezi sebou proúčtovávají. Já jsem měl malou firmu a věděl jsem za kolik co vyrobím a prodám. I moji pidifirmu jsem měl rozdělenou na střediska, samozřejmě ne tedy fyzicky ale v počítači a účetní mi účtovala náklady na jednotlivá střediska. A já jsem občas vlezl do počítače a věděl jsem jak mi která činnost funguje a když jsem zjistil mínusy, tak jsem z činnosti zavčas vycouval, třeba z vlastní dopravy. A když mi kradli a podváděli na prodejně, přišel jsem na to dost brzy.
A ještě dávněji jsem dělalal v kolbence ve vývoji motocyklů a taam to fungovalo také přesně tak. na nový projekt byla zakázka a na tu se účtovaly náklady, takže když se prototyp vyrobil, vědělo se, kolik jeho výroba stála. Tak to fungovalo odjakživa a Němci to za 2 světové ještě zdokonalili protože jsou výborní organizátoři.
Osobně si myslím, pokud bych někoho tipoval ve F1 že neznal dobře toky svých peněz ve F1, tipoval bych tak lorda Hesketha. 03

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Časomíra v televizi byla už před čtyřiceti léty, žádná to novinka. Internet je poněkud mladšího data, ale dnes už taky žádná novinka.
Ale vraťme se k tématu o kterém jsem psal. K čemu nám je, že týmy v průběhu závodu dokážou z motoru snímat data, které pak posílají někde do továrny, která určí jaký mód má pilot nastavit, aby ten motor jel optimálně?
Dle mne se tento sport dostává do reálné kybernetiky, kde jsou vjemy pilotů potlačeny. Tohle se mi vůbec nelíbí.
Kde jsou ty časy, kdy pilot sám musel vycítit v jakém stavu je motor, převodovka, případně zahřáté pneumatiky.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama