DISKUZE K ČLÁNKU Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán
Jak rychle dokáží jet monoposty Formule 1? Abychom na jednoduchou otázku dokázali odpovědět, je zapotřebí z vozů sundat téměř všechny aerodynamické prvky, které jim dodávají přítlak pro závody Grand Prix, a samozřejmě je zapotřebí též najít dostatečně dlouhou a rovnou trať.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mansell_fan
10:29 03.04.2021 37.188.190.XXXMonoposty mají krom přítlačných křídel ještě velký problém v odkrytých kolech. Velké a tlusté pneumatiky jsou noční můra každého aerodynamika a na rovince ohromně ubírají rychlost. Tyrrell se na to ostatně pokusil vyzrát svou legendární šestikolkou v 70. letech.-
tom11
12:16 03.04.2021 185.99.177.XXXona to byla nejenom legendární šestikolka Tyrell P34, i když ta to v tomhle ohledu dotáhla k dokonalosti. ale i další vozy, na kterých konstruktéři zkoušeli vysokou přední část, která prakticky zakrývala přední kola. třeba Brabham BT44, nebo Marsch 751, nebo i Huntův Hesketh 308....
obecně mám právě tuhle dobu ve formuli asi nejraději. ne, že by byly závody extrémně napínavé, to jsou možná dnes i více, ale vozy se od sebe ohromně lišily a konstruktéři vymýšleli skvělé věci. nebyli svázáni takovým množstvím omezení, jako je tomu dnes. a taky, co si budeme nalhávat, tehdy to mělo opravdovou příchuť dobrodružství. sednout do těch aut a řítit se s nimi po trati znamenalo skutečnou výzvu...-
Mansell_fan
12:52 03.04.2021 37.188.190.XXXTo se mi moc líbilo, design půlky 70. let a to polozakrytí předních pneu integrované ve spoileru. Ani nevím proč to časem vymizelo, jestli v tom hrála roli pravidla nebo konstruktéři zjistili že je to spíš ke škodê. Ale třeba dodnes mi není jasné že Mercedesu prošlo v roce 1954 úplné zakrytí kol blatníky, používali to na začátku sezóny a auto vypadalo jak jednosedadlový sportovní vůz. Na rychlostních tratích jako byl Remeš to muselo mít obrovský benefit právě v maximální rychlosti. Vždycky jsem měl za to že v pravidlech formule 1 je uvedeno že monopost F1 musí mít kola nezakrytá. -
SergioPÉREZ
14:39 03.04.2021 78.108.157.XXXTyrrell 006, Lotus 72, ...tak odlišné vozy a tak krásné.
Od té přední stěny spojlerů (Brabham, March, Hesketh...) se začalo upouštět hlavně z toho důvodů, že při "klínové" přídi se jezdci o hodně lépe orientovali při nájezdu do zatáček a šikan, přesně a pohodlněji viděli při manévru na kola , kdežto s přídi, která je zakrývala jezdili dost na slepo. Tehdy vteřina, spíše desetina nehrala takovou roli jako dnes, kdy rozhodují setiny.
-
-
-
SergioPÉREZ
21:12 02.04.2021 78.108.157.XXXV INDY sérii se v historii dosahovalo šílené rychlosti, ale jestli monoposty na rovince někdy dosáhly "magickou" 400 Km/h těžko říci, nikde o tom nebyla informace Hmm-
-
SergioPÉREZ
21:50 02.04.2021 78.108.157.XXXJe to tak! Pamatuji, že kdysi Létající Holanďan Arie Luiendyk skoro lítal. Od té doby jsem měl zafixované, že na rovince tu "čtyřstovku" dal. Ani bych se nedivil, kdyby v té době o tom psali v Motoristické současnosti, nebo ve Světě motorů
-
-
jj284b
13:51 03.04.2021 95.103.71.XXXv Indy pocas kvalifikacie davaju maximalku cca 370kmh.. takze podla mna by prekonanie 400kmh rychlosti na rovine nemal byt az taky problem...
edit: v 2020 pocas kvalifikacie vitaz Marco Andretti mal 231.068mph priemer na 4 kola.. co je cca 373kmh-
drystone
08:55 13.04.2021 46.23.60.XXXAno, Marco Andretti loni při těchto kvalivikačních kolech jel na rovinkách až 240 mph (386,4 km/h).
Indycar rychlostní rekord v závodě drží Eddie Cheever, který v Indy 500 v 1996 dosáhl průměru na kolo 236.103 mph (380,13 km/h), s tím, že na rovinkách musel jet ještě rychleji.
Vůbec nejvyšší průměr na kolo dosáhl na stejné trati v roce 1996 v practice kole Arie Luyendyk s 239.260 mph (385,21 km/h).
Nejvyšší rychlost v závodě F1 na rovince dosáhl v roce 2016 v Baku
Valtteri Bottas, když využil slipstream Maxa Verstappena a dosáhl rychlosti 378 km/h.
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek