DISKUZE K ČLÁNKU Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán

Jak rychle dokáží jet monoposty Formule 1? Abychom na jednoduchou otázku dokázali odpovědět, je zapotřebí z vozů sundat téměř všechny aerodynamické prvky, které jim dodávají přítlak pro závody Grand Prix, a samozřejmě je zapotřebí též najít dostatečně dlouhou a rovnou trať.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 13.04.2021 08:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovali 5 lidé) 03.04.2021 10:29
Monoposty mají krom přítlačných křídel ještě… »
» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 03.04.2021 12:16
ona to byla nejenom legendární šestikolka Tyrell… »
» jj284b (Hlasovali 2 lidé) 03.04.2021 13:51
v Indy pocas kvalifikacie davaju maximalku cca… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

drystone

drystone

46.23.60.XXX
Ano, Marco Andretti loni při těchto kvalivikačních kolech jel na rovinkách až 240 mph (386,4 km/h).
Indycar rychlostní rekord v závodě drží Eddie Cheever, který v Indy 500 v 1996 dosáhl průměru na kolo 236.103 mph (380,13 km/h), s tím, že na rovinkách musel jet ještě rychleji.
Vůbec nejvyšší průměr na kolo dosáhl na stejné trati v roce 1996 v practice kole Arie Luyendyk s 239.260 mph (385,21 km/h).

Nejvyšší rychlost v závodě F1 na rovince dosáhl v roce 2016 v Baku
Valtteri Bottas, když využil slipstream Maxa Verstappena a dosáhl rychlosti 378 km/h.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
Tyrrell 006, Lotus 72, ...tak odlišné vozy a tak krásné.
Od té přední stěny spojlerů (Brabham, March, Hesketh...) se začalo upouštět hlavně z toho důvodů, že při "klínové" přídi se jezdci o hodně lépe orientovali při nájezdu do zatáček a šikan, přesně a pohodlněji viděli při manévru na kola , kdežto s přídi, která je zakrývala jezdili dost na slepo. Tehdy vteřina, spíše desetina nehrala takovou roli jako dnes, kdy rozhodují setiny. 12

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jj284b

jj284b

95.103.71.XXX
v Indy pocas kvalifikacie davaju maximalku cca 370kmh.. takze podla mna by prekonanie 400kmh rychlosti na rovine nemal byt az taky problem...

edit: v 2020 pocas kvalifikacie vitaz Marco Andretti mal 231.068mph priemer na 4 kola.. co je cca 373kmh

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.190.XXX
To se mi moc líbilo, design půlky 70. let a to polozakrytí předních pneu integrované ve spoileru. Ani nevím proč to časem vymizelo, jestli v tom hrála roli pravidla nebo konstruktéři zjistili že je to spíš ke škodê. Ale třeba dodnes mi není jasné že Mercedesu prošlo v roce 1954 úplné zakrytí kol blatníky, používali to na začátku sezóny a auto vypadalo jak jednosedadlový sportovní vůz. Na rychlostních tratích jako byl Remeš to muselo mít obrovský benefit právě v maximální rychlosti. Vždycky jsem měl za to že v pravidlech formule 1 je uvedeno že monopost F1 musí mít kola nezakrytá.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

185.99.177.XXX
ona to byla nejenom legendární šestikolka Tyrell P34, i když ta to v tomhle ohledu dotáhla k dokonalosti. ale i další vozy, na kterých konstruktéři zkoušeli vysokou přední část, která prakticky zakrývala přední kola. třeba Brabham BT44, nebo Marsch 751, nebo i Huntův Hesketh 308....
obecně mám právě tuhle dobu ve formuli asi nejraději. ne, že by byly závody extrémně napínavé, to jsou možná dnes i více, ale vozy se od sebe ohromně lišily a konstruktéři vymýšleli skvělé věci. nebyli svázáni takovým množstvím omezení, jako je tomu dnes. a taky, co si budeme nalhávat, tehdy to mělo opravdovou příchuť dobrodružství. sednout do těch aut a řítit se s nimi po trati znamenalo skutečnou výzvu...

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.190.XXX
Monoposty mají krom přítlačných křídel ještě velký problém v odkrytých kolech. Velké a tlusté pneumatiky jsou noční můra každého aerodynamika a na rovince ohromně ubírají rychlost. Tyrrell se na to ostatně pokusil vyzrát svou legendární šestikolkou v 70. letech.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
Je to tak! Pamatuji, že kdysi Létající Holanďan Arie Luiendyk skoro lítal. Od té doby jsem měl zafixované, že na rovince tu "čtyřstovku" dal. Ani bych se nedivil, kdyby v té době o tom psali v Motoristické současnosti, nebo ve Světě motorů 12 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
V INDY mají vozy jednodužší aero bez zbytečných cimprlátek, proto dokážou vyvinout větší rychlost, než vozy F1. Samozřejmě se jedná pouze o vozy stavěné na ovály. Na klasické tratě jsou vozy se zcela jiným aerem a ty už tak moc rychlé nejsou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
V INDY sérii se v historii dosahovalo šílené rychlosti, ale jestli monoposty na rovince někdy dosáhly "magickou" 400 Km/h těžko říci, nikde o tom nebyla informace Hmm 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama