DISKUZE K ČLÁNKU Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán
Jak rychle dokáží jet monoposty Formule 1? Abychom na jednoduchou otázku dokázali odpovědět, je zapotřebí z vozů sundat téměř všechny aerodynamické prvky, které jim dodávají přítlak pro závody Grand Prix, a samozřejmě je zapotřebí též najít dostatečně dlouhou a rovnou trať.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
drystone
08:55 13.04.2021 46.23.60.XXX
Ano, Marco Andretti loni při těchto kvalivikačních kolech jel na rovinkách až 240 mph (386,4 km/h).
Indycar rychlostní rekord v závodě drží Eddie Cheever, který v Indy 500 v 1996 dosáhl průměru na kolo 236.103 mph (380,13 km/h), s tím, že na rovinkách musel jet ještě rychleji.
Vůbec nejvyšší průměr na kolo dosáhl na stejné trati v roce 1996 v practice kole Arie Luyendyk s 239.260 mph (385,21 km/h).
Nejvyšší rychlost v závodě F1 na rovince dosáhl v roce 2016 v Baku
Valtteri Bottas, když využil slipstream Maxa Verstappena a dosáhl rychlosti 378 km/h.
Indycar rychlostní rekord v závodě drží Eddie Cheever, který v Indy 500 v 1996 dosáhl průměru na kolo 236.103 mph (380,13 km/h), s tím, že na rovinkách musel jet ještě rychleji.
Vůbec nejvyšší průměr na kolo dosáhl na stejné trati v roce 1996 v practice kole Arie Luyendyk s 239.260 mph (385,21 km/h).
Nejvyšší rychlost v závodě F1 na rovince dosáhl v roce 2016 v Baku
Valtteri Bottas, když využil slipstream Maxa Verstappena a dosáhl rychlosti 378 km/h.
SergioPÉREZ
14:39 03.04.2021 78.108.157.XXX
Tyrrell 006, Lotus 72, ...tak odlišné vozy a tak krásné.
Od té přední stěny spojlerů (Brabham, March, Hesketh...) se začalo upouštět hlavně z toho důvodů, že při "klínové" přídi se jezdci o hodně lépe orientovali při nájezdu do zatáček a šikan, přesně a pohodlněji viděli při manévru na kola , kdežto s přídi, která je zakrývala jezdili dost na slepo. Tehdy vteřina, spíše desetina nehrala takovou roli jako dnes, kdy rozhodují setiny.
Od té přední stěny spojlerů (Brabham, March, Hesketh...) se začalo upouštět hlavně z toho důvodů, že při "klínové" přídi se jezdci o hodně lépe orientovali při nájezdu do zatáček a šikan, přesně a pohodlněji viděli při manévru na kola , kdežto s přídi, která je zakrývala jezdili dost na slepo. Tehdy vteřina, spíše desetina nehrala takovou roli jako dnes, kdy rozhodují setiny.
jj284b
13:51 03.04.2021 95.103.71.XXX
v Indy pocas kvalifikacie davaju maximalku cca 370kmh.. takze podla mna by prekonanie 400kmh rychlosti na rovine nemal byt az taky problem...
edit: v 2020 pocas kvalifikacie vitaz Marco Andretti mal 231.068mph priemer na 4 kola.. co je cca 373kmh
edit: v 2020 pocas kvalifikacie vitaz Marco Andretti mal 231.068mph priemer na 4 kola.. co je cca 373kmh
Mansell_fan
12:52 03.04.2021 37.188.190.XXX
To se mi moc líbilo, design půlky 70. let a to polozakrytí předních pneu integrované ve spoileru. Ani nevím proč to časem vymizelo, jestli v tom hrála roli pravidla nebo konstruktéři zjistili že je to spíš ke škodê. Ale třeba dodnes mi není jasné že Mercedesu prošlo v roce 1954 úplné zakrytí kol blatníky, používali to na začátku sezóny a auto vypadalo jak jednosedadlový sportovní vůz. Na rychlostních tratích jako byl Remeš to muselo mít obrovský benefit právě v maximální rychlosti. Vždycky jsem měl za to že v pravidlech formule 1 je uvedeno že monopost F1 musí mít kola nezakrytá.
tom11
12:16 03.04.2021 185.99.177.XXX
ona to byla nejenom legendární šestikolka Tyrell P34, i když ta to v tomhle ohledu dotáhla k dokonalosti. ale i další vozy, na kterých konstruktéři zkoušeli vysokou přední část, která prakticky zakrývala přední kola. třeba Brabham BT44, nebo Marsch 751, nebo i Huntův Hesketh 308....
obecně mám právě tuhle dobu ve formuli asi nejraději. ne, že by byly závody extrémně napínavé, to jsou možná dnes i více, ale vozy se od sebe ohromně lišily a konstruktéři vymýšleli skvělé věci. nebyli svázáni takovým množstvím omezení, jako je tomu dnes. a taky, co si budeme nalhávat, tehdy to mělo opravdovou příchuť dobrodružství. sednout do těch aut a řítit se s nimi po trati znamenalo skutečnou výzvu...
obecně mám právě tuhle dobu ve formuli asi nejraději. ne, že by byly závody extrémně napínavé, to jsou možná dnes i více, ale vozy se od sebe ohromně lišily a konstruktéři vymýšleli skvělé věci. nebyli svázáni takovým množstvím omezení, jako je tomu dnes. a taky, co si budeme nalhávat, tehdy to mělo opravdovou příchuť dobrodružství. sednout do těch aut a řítit se s nimi po trati znamenalo skutečnou výzvu...
Mansell_fan
10:29 03.04.2021 37.188.190.XXX
Monoposty mají krom přítlačných křídel ještě velký problém v odkrytých kolech. Velké a tlusté pneumatiky jsou noční můra každého aerodynamika a na rovince ohromně ubírají rychlost. Tyrrell se na to ostatně pokusil vyzrát svou legendární šestikolkou v 70. letech.
SergioPÉREZ
21:50 02.04.2021 78.108.157.XXX
Je to tak! Pamatuji, že kdysi Létající Holanďan Arie Luiendyk skoro lítal. Od té doby jsem měl zafixované, že na rovince tu "čtyřstovku" dal. Ani bych se nedivil, kdyby v té době o tom psali v Motoristické současnosti, nebo ve Světě motorů
Ferda
21:34 02.04.2021 46.47.176.XXX
V INDY mají vozy jednodužší aero bez zbytečných cimprlátek, proto dokážou vyvinout větší rychlost, než vozy F1. Samozřejmě se jedná pouze o vozy stavěné na ovály. Na klasické tratě jsou vozy se zcela jiným aerem a ty už tak moc rychlé nejsou.
SergioPÉREZ
21:12 02.04.2021 78.108.157.XXX
V INDY sérii se v historii dosahovalo šílené rychlosti, ale jestli monoposty na rovince někdy dosáhly "magickou" 400 Km/h těžko říci, nikde o tom nebyla informace Hmm
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek