DISKUZE K ČLÁNKU Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán

Jak rychle dokáží jet monoposty Formule 1? Abychom na jednoduchou otázku dokázali odpovědět, je zapotřebí z vozů sundat téměř všechny aerodynamické prvky, které jim dodávají přítlak pro závody Grand Prix, a samozřejmě je zapotřebí též najít dostatečně dlouhou a rovnou trať.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 13.04.2021 08:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovali 5 lidé) 03.04.2021 10:29
Monoposty mají krom přítlačných křídel ještě… »
» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 03.04.2021 12:16
ona to byla nejenom legendární šestikolka Tyrell… »
» jj284b (Hlasovali 2 lidé) 03.04.2021 13:51
v Indy pocas kvalifikacie davaju maximalku cca… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.190.XXX
    Monoposty mají krom přítlačných křídel ještě velký problém v odkrytých kolech. Velké a tlusté pneumatiky jsou noční můra každého aerodynamika a na rovince ohromně ubírají rychlost. Tyrrell se na to ostatně pokusil vyzrát svou legendární šestikolkou v 70. letech.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      185.99.177.XXX
      ona to byla nejenom legendární šestikolka Tyrell P34, i když ta to v tomhle ohledu dotáhla k dokonalosti. ale i další vozy, na kterých konstruktéři zkoušeli vysokou přední část, která prakticky zakrývala přední kola. třeba Brabham BT44, nebo Marsch 751, nebo i Huntův Hesketh 308....
      obecně mám právě tuhle dobu ve formuli asi nejraději. ne, že by byly závody extrémně napínavé, to jsou možná dnes i více, ale vozy se od sebe ohromně lišily a konstruktéři vymýšleli skvělé věci. nebyli svázáni takovým množstvím omezení, jako je tomu dnes. a taky, co si budeme nalhávat, tehdy to mělo opravdovou příchuť dobrodružství. sednout do těch aut a řítit se s nimi po trati znamenalo skutečnou výzvu...

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.190.XXX
        To se mi moc líbilo, design půlky 70. let a to polozakrytí předních pneu integrované ve spoileru. Ani nevím proč to časem vymizelo, jestli v tom hrála roli pravidla nebo konstruktéři zjistili že je to spíš ke škodê. Ale třeba dodnes mi není jasné že Mercedesu prošlo v roce 1954 úplné zakrytí kol blatníky, používali to na začátku sezóny a auto vypadalo jak jednosedadlový sportovní vůz. Na rychlostních tratích jako byl Remeš to muselo mít obrovský benefit právě v maximální rychlosti. Vždycky jsem měl za to že v pravidlech formule 1 je uvedeno že monopost F1 musí mít kola nezakrytá.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.157.XXX
        Tyrrell 006, Lotus 72, ...tak odlišné vozy a tak krásné.
        Od té přední stěny spojlerů (Brabham, March, Hesketh...) se začalo upouštět hlavně z toho důvodů, že při "klínové" přídi se jezdci o hodně lépe orientovali při nájezdu do zatáček a šikan, přesně a pohodlněji viděli při manévru na kola , kdežto s přídi, která je zakrývala jezdili dost na slepo. Tehdy vteřina, spíše desetina nehrala takovou roli jako dnes, kdy rozhodují setiny. 12

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    V INDY sérii se v historii dosahovalo šílené rychlosti, ale jestli monoposty na rovince někdy dosáhly "magickou" 400 Km/h těžko říci, nikde o tom nebyla informace Hmm 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      V INDY mají vozy jednodužší aero bez zbytečných cimprlátek, proto dokážou vyvinout větší rychlost, než vozy F1. Samozřejmě se jedná pouze o vozy stavěné na ovály. Na klasické tratě jsou vozy se zcela jiným aerem a ty už tak moc rychlé nejsou.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.157.XXX
        Je to tak! Pamatuji, že kdysi Létající Holanďan Arie Luiendyk skoro lítal. Od té doby jsem měl zafixované, že na rovince tu "čtyřstovku" dal. Ani bych se nedivil, kdyby v té době o tom psali v Motoristické současnosti, nebo ve Světě motorů 12 12 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jj284b

      jj284b

      95.103.71.XXX
      v Indy pocas kvalifikacie davaju maximalku cca 370kmh.. takze podla mna by prekonanie 400kmh rychlosti na rovine nemal byt az taky problem...

      edit: v 2020 pocas kvalifikacie vitaz Marco Andretti mal 231.068mph priemer na 4 kola.. co je cca 373kmh

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • drystone

        drystone

        46.23.60.XXX
        Ano, Marco Andretti loni při těchto kvalivikačních kolech jel na rovinkách až 240 mph (386,4 km/h).
        Indycar rychlostní rekord v závodě drží Eddie Cheever, který v Indy 500 v 1996 dosáhl průměru na kolo 236.103 mph (380,13 km/h), s tím, že na rovinkách musel jet ještě rychleji.
        Vůbec nejvyšší průměr na kolo dosáhl na stejné trati v roce 1996 v practice kole Arie Luyendyk s 239.260 mph (385,21 km/h).

        Nejvyšší rychlost v závodě F1 na rovince dosáhl v roce 2016 v Baku
        Valtteri Bottas, když využil slipstream Maxa Verstappena a dosáhl rychlosti 378 km/h.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton slaví vítězství po závodě v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ: Vděčný Hamilton a chybující Pérez, kterému unikla pole position

Lewis Hamilton slaví vítězství po závodě v Bahrajnu

V kvalifikaci nejrychlejší Hamilton. Pérez před Verstappenem, Bottas propadl

Max Verstappen přezut za 1,9 sec. - závod v Bahrajnu

Ve 3. tréninku nejrychlejší Verstappen, Mercedes skrývá tempo

Valtteri Bottas - páteční trénink v Bahrajnu

Bottas ovládl 2. trénink. Verstappena zradila technika, Leclerc boural

Valtteri Bottas s Mercedesem

Mercedesy v 1. tréninku těsně před Red Bullem, Pérez kolidoval s Oconem

Andreas Seidl, nový ředitel F1 týmu McLarenu

Máme nejlepšího šéfa, říká Brown. Jak mají se Seidlem rozděleny role?

George Russell během tréninku v Bahrajnu

"Williams se konečně může soustředit na výkonnost místo na přežití," pochvaluje si Russell

Mick Schumacher s Haasem VF-21 během testů v Bahrajnu

Největší novinky v F1 pro Schumachera? "Pneumatiky a ztráta přítlaku po startu"

Mattiacci, Marco

Naděje pro Vettela? Bývalý šéf Ferrari se má podle italských médií připojit k Aston Martinu

Lando Norris - páteční trénink v Bahrajnu

Formule 1 generuje zisk, navzdory sponzorské krizi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama