DISKUZE K ČLÁNKU Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

Stanete se pilotem Formule 1. S jakým číslem budete vlastně jezdit? Ve fotbale nebo v hokeji mají hráči po většinu své kariéry jedno a to samé číslo, které pochopitelně proslaví. V hokeji si určitě vzpomeneme na 99, s níž hrál Wayne Gretzky nebo Jágrovu 68, ve fotbale nás určitě napadne Diego Armando Maradona (10) nebo Antonín Panenka se svou osmičkou - třebaže s ní také nehrál vždycky...

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 19.01.2021 08:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovali 2 lidé) 18.01.2021 11:20
Tehdy byla čísla pevně dána a měnila se jen když… »
» achmed-cz (Hlasovali 2 lidé) 18.01.2021 18:10
Devět. - Tak to ne. Vy budete dvojka. - Dvojka,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    Devět. - Tak to ne. Vy budete dvojka. - Dvojka, prosím, dvojka jsem já! - A vy dvojko budete devítka, místo pana Pazdery. A ten pán, co tak pěkně vyprávěl, ten byl...? - Tady, sedmička. - Tak vy budete jednička. - Přejděte si prosím. A stará jednička, to jste vy? Tak vy stará jedničko budete šestka. A šestku přesuneme na sedmičku. Ostatní se posunou o číslo zpět. Tak prosím, prosím. No nešlo by to rychleji? (...) Hlaváčku, napište si: Zásada č. 2: Vnést mezi podezřelé zmatek

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    85.160.68.XXX
    Ad italové a No.17 - vůbec jsem nevěděl o jejich nešťastném čísle. Ale přinejmenším desítka odvážlivců se našla. Taruffiho a Bandiniho sedmnáctka dovezla dokonce na stupně vítězů (shodně pro stříbrný věnec), Zorziho a Lariniho alespoň pro bod za šesté místo. Galli, de Adamich, Tarquini, Naspetti, Montermini ani Morbidelli si s No.17 body nevyjeli, ale obvykle za to nemohla ani tak smůla, jako spíš ten "zázrak", který řídili.
    No, nikdo další už nepřibude, nakonec se sedmnáctka ukázala býti smolnou pro Francii.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.61.XXX
    V článku mi chybí vysvětlení čísla 27... Např. v roce 91 ho vozil Alain Prost a v roce 1990 Ayrton Senna...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Je to velmi prosté - od roku 1980, kdy si prohodily čísla týmy Williams a Ferrari - od té doby měla italská stáj přidělená čísla 27 a 28 - maranellští přes zisk Poháru konstruktérů (1982 a 1983) nedokázali "udělat" mistra světa mezi piloty, takže až do roku 1989 setrvali u těchto čísel. Když Prost získal titul právě v sezóně 1989, odešel k Ferrari a jako šampion si "odnesl" i startovní číslo 1. McLaren podle tehdejšího zvyku dostal startovní numera po Ferrari, tedy 27 a 28. Po roce už to zase bylo naopak: Senna triumfoval a v roce 1991 jezdil s jedničkou, Prost měl jeho sedmadvacítku.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.61.XXX
        Moc prosté mi to tedy nepřijde... 12 Prostě F1, v těch geniálních hlavách se vždycky musí vymyslet nějaká blbost a just se na ní musí trvat... Současný stav je nejlepší i když mi 1ka ve startovním poli moc chybí...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mansell_fan

          Mansell_fan

          37.188.190.XXX
          Tehdy byla čísla pevně dána a měnila se jen když v týmu jezdil úřadující mistr světa, pak měl tým jedničku a dvojku. Dodnes si pamatuju čísla jednotlivých klasických týmů. Tyrrell 3 a 4, Williams 5 a 6, Brabham 7 a 8, Lotus 11 a 12, Benetton 19 a 20, Minardi 23 a 24, Ligier 25 a 26, Ferrari 27 a 28. Divokou sedmadvacítku mám dodnes spojenou s Gillesem Villeneuvem a Jeanem Alesim. A Nigel Mansell měl svoji pětku vždycky červenou 04

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.61.XXX
            Díky za vysvětlení 01. Já to začal sledovat v 90tých letech, kdy se to změnilo dle pořadí v PK + MS měl číslo 1. Tak jsem zpětně nerozuměl, proč měl Prost a Senna tak vysoké číslo... Teď už to chápu...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Jak jsem psal - prazáklad byl v onom roce 1980, kdy Jones na Williamsu vyhrál titul a "přehodil" 27 a 28 na Ferrari. Ostatně Williams tak vysoké číslo nemíval, v období 1973 - 1976 vozil na svých autech 20 a 21, jenže pak došlo k rozdělení aktivit, dvacítku převzal Walter Wolf a Williams - tehdy ještě s prodejním Marchem - jako de facto nový subjekt - získal číslo 27 (mimochodem, předtím ho používala americká stáj Parnelli). O tom všem píšeme v historických ohlédnutích stáje Williams na tomto webu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Lotusy jezdily v letech 1975 - 1978 s pětkou a šestkou - zdědily tato čísla po McLarenu. Až v roce 1980 došlo na 11 a 12 a poté čtyřletý tandem de Angelis-Mansell.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Miroslav Š.

      Miroslav Š.

      88.212.37.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    Těch nesmyslů je tam víc, třeba v roce 1996 jezdilo s čísly 1 a 2 Ferrari (třetí tým z PK 1995) díky tomu že tam přestoupil Mistr světa Michael Schumacher, a čísla 3 a 4 získal Benetton - vítěz PK sezóny 1995, a čísla 5 a 6 Williams který byl předchozí sezónu druhý v PK (nikoli třetí).

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Martin K.

    Martin K.

    109.71.215.XXX
    zdravim, pisete nesmysly. od r.1974 to bylo tak, ze s cislem 1 jezdil mistr sveta a ne vitez poharu konstrukteru

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      85.160.68.XXX
      A ono se v článku píše něco jiného?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Kdes na to přišel? V roce 1973 byl mistr světa Stewart a v roce 1974 už nestartoval. Tak jakýpak mistr světa? Článek je vpořádku. Je třeba si zamést před vlastním prahem, co se týče psaní nesmyslů. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama