DISKUZE K ČLÁNKU Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

Stanete se pilotem Formule 1. S jakým číslem budete vlastně jezdit? Ve fotbale nebo v hokeji mají hráči po většinu své kariéry jedno a to samé číslo, které pochopitelně proslaví. V hokeji si určitě vzpomeneme na 99, s níž hrál Wayne Gretzky nebo Jágrovu 68, ve fotbale nás určitě napadne Diego Armando Maradona (10) nebo Antonín Panenka se svou osmičkou - třebaže s ní také nehrál vždycky...

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 19.01.2021 08:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovali 2 lidé) 18.01.2021 11:20
Tehdy byla čísla pevně dána a měnila se jen když… »
» achmed-cz (Hlasovali 2 lidé) 18.01.2021 18:10
Devět. - Tak to ne. Vy budete dvojka. - Dvojka,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

tom11

tom11

77.48.94.XXX
11 18 18 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav Š.

Miroslav Š.

88.212.37.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

212.24.138.XXX
Devět. - Tak to ne. Vy budete dvojka. - Dvojka, prosím, dvojka jsem já! - A vy dvojko budete devítka, místo pana Pazdery. A ten pán, co tak pěkně vyprávěl, ten byl...? - Tady, sedmička. - Tak vy budete jednička. - Přejděte si prosím. A stará jednička, to jste vy? Tak vy stará jedničko budete šestka. A šestku přesuneme na sedmičku. Ostatní se posunou o číslo zpět. Tak prosím, prosím. No nešlo by to rychleji? (...) Hlaváčku, napište si: Zásada č. 2: Vnést mezi podezřelé zmatek

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Kdes na to přišel? V roce 1973 byl mistr světa Stewart a v roce 1974 už nestartoval. Tak jakýpak mistr světa? Článek je vpořádku. Je třeba si zamést před vlastním prahem, co se týče psaní nesmyslů. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

85.160.68.XXX
A ono se v článku píše něco jiného?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

85.160.68.XXX
Ad italové a No.17 - vůbec jsem nevěděl o jejich nešťastném čísle. Ale přinejmenším desítka odvážlivců se našla. Taruffiho a Bandiniho sedmnáctka dovezla dokonce na stupně vítězů (shodně pro stříbrný věnec), Zorziho a Lariniho alespoň pro bod za šesté místo. Galli, de Adamich, Tarquini, Naspetti, Montermini ani Morbidelli si s No.17 body nevyjeli, ale obvykle za to nemohla ani tak smůla, jako spíš ten "zázrak", který řídili.
No, nikdo další už nepřibude, nakonec se sedmnáctka ukázala býti smolnou pro Francii.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Lotusy jezdily v letech 1975 - 1978 s pětkou a šestkou - zdědily tato čísla po McLarenu. Až v roce 1980 došlo na 11 a 12 a poté čtyřletý tandem de Angelis-Mansell.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Jak jsem psal - prazáklad byl v onom roce 1980, kdy Jones na Williamsu vyhrál titul a "přehodil" 27 a 28 na Ferrari. Ostatně Williams tak vysoké číslo nemíval, v období 1973 - 1976 vozil na svých autech 20 a 21, jenže pak došlo k rozdělení aktivit, dvacítku převzal Walter Wolf a Williams - tehdy ještě s prodejním Marchem - jako de facto nový subjekt - získal číslo 27 (mimochodem, předtím ho používala americká stáj Parnelli). O tom všem píšeme v historických ohlédnutích stáje Williams na tomto webu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Díky za vysvětlení 01. Já to začal sledovat v 90tých letech, kdy se to změnilo dle pořadí v PK + MS měl číslo 1. Tak jsem zpětně nerozuměl, proč měl Prost a Senna tak vysoké číslo... Teď už to chápu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.190.XXX
Tehdy byla čísla pevně dána a měnila se jen když v týmu jezdil úřadující mistr světa, pak měl tým jedničku a dvojku. Dodnes si pamatuju čísla jednotlivých klasických týmů. Tyrrell 3 a 4, Williams 5 a 6, Brabham 7 a 8, Lotus 11 a 12, Benetton 19 a 20, Minardi 23 a 24, Ligier 25 a 26, Ferrari 27 a 28. Divokou sedmadvacítku mám dodnes spojenou s Gillesem Villeneuvem a Jeanem Alesim. A Nigel Mansell měl svoji pětku vždycky červenou 04

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Moc prosté mi to tedy nepřijde... 12 Prostě F1, v těch geniálních hlavách se vždycky musí vymyslet nějaká blbost a just se na ní musí trvat... Současný stav je nejlepší i když mi 1ka ve startovním poli moc chybí...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Je to velmi prosté - od roku 1980, kdy si prohodily čísla týmy Williams a Ferrari - od té doby měla italská stáj přidělená čísla 27 a 28 - maranellští přes zisk Poháru konstruktérů (1982 a 1983) nedokázali "udělat" mistra světa mezi piloty, takže až do roku 1989 setrvali u těchto čísel. Když Prost získal titul právě v sezóně 1989, odešel k Ferrari a jako šampion si "odnesl" i startovní číslo 1. McLaren podle tehdejšího zvyku dostal startovní numera po Ferrari, tedy 27 a 28. Po roce už to zase bylo naopak: Senna triumfoval a v roce 1991 jezdil s jedničkou, Prost měl jeho sedmadvacítku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
V článku mi chybí vysvětlení čísla 27... Např. v roce 91 ho vozil Alain Prost a v roce 1990 Ayrton Senna...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Těch nesmyslů je tam víc, třeba v roce 1996 jezdilo s čísly 1 a 2 Ferrari (třetí tým z PK 1995) díky tomu že tam přestoupil Mistr světa Michael Schumacher, a čísla 3 a 4 získal Benetton - vítěz PK sezóny 1995, a čísla 5 a 6 Williams který byl předchozí sezónu druhý v PK (nikoli třetí).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Martin K.

Martin K.

109.71.215.XXX
zdravim, pisete nesmysly. od r.1974 to bylo tak, ze s cislem 1 jezdil mistr sveta a ne vitez poharu konstrukteru

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama