DISKUZE K ČLÁNKU Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?
Stanete se pilotem Formule 1. S jakým číslem budete vlastně jezdit? Ve fotbale nebo v hokeji mají hráči po většinu své kariéry jedno a to samé číslo, které pochopitelně proslaví. V hokeji si určitě vzpomeneme na 99, s níž hrál Wayne Gretzky nebo Jágrovu 68, ve fotbale nás určitě napadne Diego Armando Maradona (10) nebo Antonín Panenka se svou osmičkou - třebaže s ní také nehrál vždycky...
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Mansell_fan
(Hlasovali 2 lidé)
18.01.2021 11:20
Tehdy byla čísla pevně dána a měnila se jen když… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Miroslav Š.
20:28 18.01.2021 88.212.37.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
achmed-cz
18:10 18.01.2021 212.24.138.XXX
Devět. - Tak to ne. Vy budete dvojka. - Dvojka, prosím, dvojka jsem já! - A vy dvojko budete devítka, místo pana Pazdery. A ten pán, co tak pěkně vyprávěl, ten byl...? - Tady, sedmička. - Tak vy budete jednička. - Přejděte si prosím. A stará jednička, to jste vy? Tak vy stará jedničko budete šestka. A šestku přesuneme na sedmičku. Ostatní se posunou o číslo zpět. Tak prosím, prosím. No nešlo by to rychleji? (...) Hlaváčku, napište si: Zásada č. 2: Vnést mezi podezřelé zmatek
rock
14:59 18.01.2021 85.160.68.XXX
Ad italové a No.17 - vůbec jsem nevěděl o jejich nešťastném čísle. Ale přinejmenším desítka odvážlivců se našla. Taruffiho a Bandiniho sedmnáctka dovezla dokonce na stupně vítězů (shodně pro stříbrný věnec), Zorziho a Lariniho alespoň pro bod za šesté místo. Galli, de Adamich, Tarquini, Naspetti, Montermini ani Morbidelli si s No.17 body nevyjeli, ale obvykle za to nemohla ani tak smůla, jako spíš ten "zázrak", který řídili.
No, nikdo další už nepřibude, nakonec se sedmnáctka ukázala býti smolnou pro Francii.
No, nikdo další už nepřibude, nakonec se sedmnáctka ukázala býti smolnou pro Francii.
RoBertino
12:08 18.01.2021 185.63.97.XXX
Jak jsem psal - prazáklad byl v onom roce 1980, kdy Jones na Williamsu vyhrál titul a "přehodil" 27 a 28 na Ferrari. Ostatně Williams tak vysoké číslo nemíval, v období 1973 - 1976 vozil na svých autech 20 a 21, jenže pak došlo k rozdělení aktivit, dvacítku převzal Walter Wolf a Williams - tehdy ještě s prodejním Marchem - jako de facto nový subjekt - získal číslo 27 (mimochodem, předtím ho používala americká stáj Parnelli). O tom všem píšeme v historických ohlédnutích stáje Williams na tomto webu.
Mansell_fan
11:20 18.01.2021 37.188.190.XXX
Tehdy byla čísla pevně dána a měnila se jen když v týmu jezdil úřadující mistr světa, pak měl tým jedničku a dvojku. Dodnes si pamatuju čísla jednotlivých klasických týmů. Tyrrell 3 a 4, Williams 5 a 6, Brabham 7 a 8, Lotus 11 a 12, Benetton 19 a 20, Minardi 23 a 24, Ligier 25 a 26, Ferrari 27 a 28. Divokou sedmadvacítku mám dodnes spojenou s Gillesem Villeneuvem a Jeanem Alesim. A Nigel Mansell měl svoji pětku vždycky červenou
RoBertino
10:25 18.01.2021 185.63.97.XXX
Je to velmi prosté - od roku 1980, kdy si prohodily čísla týmy Williams a Ferrari - od té doby měla italská stáj přidělená čísla 27 a 28 - maranellští přes zisk Poháru konstruktérů (1982 a 1983) nedokázali "udělat" mistra světa mezi piloty, takže až do roku 1989 setrvali u těchto čísel. Když Prost získal titul právě v sezóně 1989, odešel k Ferrari a jako šampion si "odnesl" i startovní číslo 1. McLaren podle tehdejšího zvyku dostal startovní numera po Ferrari, tedy 27 a 28. Po roce už to zase bylo naopak: Senna triumfoval a v roce 1991 jezdil s jedničkou, Prost měl jeho sedmadvacítku.
airwar1939
22:26 17.01.2021 176.74.150.XXX
Těch nesmyslů je tam víc, třeba v roce 1996 jezdilo s čísly 1 a 2 Ferrari (třetí tým z PK 1995) díky tomu že tam přestoupil Mistr světa Michael Schumacher, a čísla 3 a 4 získal Benetton - vítěz PK sezóny 1995, a čísla 5 a 6 Williams který byl předchozí sezónu druhý v PK (nikoli třetí).
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
Max VERSTAPPEN - Kvalifikace (9:00 - 10:00)
- Závod (5:00 - 6:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek