DISKUZE K ČLÁNKU "Selhali jsme." Renault chce uspíšit změnu motorů v F1, z odchodu Hondy nemá žádnou radost

Šéf Renaultu nemá radost z odchodu Hondy z Formule 1. Podle něj jde o vážnou událost, kvůli níž je zapotřebí urychlit plánované změny v pravidlech pro pohonné jednotky, k nimž mělo dojít po sezóně 2025.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Selhali jsme." Renault chce uspíšit změnu motorů v F1, z odchodu Hondy nemá žádnou radost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 09.10.2020 07:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 2 lidé) 08.10.2020 11:40
Hybridy lákají automobilky, ale ten typ co je v… »
» HellHogr (Hlasovali 2 lidé) 08.10.2020 11:56
Honda si to dovolit nemohla, přiznala, že tuhle… »
» Senor (Hlasovali 2 lidé) 08.10.2020 12:14
Radsi napis u toho Mercedesu, kolik to bude stat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr Hloušek

    Petr Hloušek

    185.14.233.XXX
    má pravdu předsedo, a vyhlídky na zlepšení situace mizerné, F1 se dostala tam kam se dostat neměla 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Senor

      Senor

      89.111.66.XXX
      Urychlí to zmeny. Je treba to prizivit a tak to dela dobre. Nakonec je otazka jak to dopadne. Honda ma ocividne dobré vztahy s RB a tak jim "nabizi" motor dale k vývoji. Takze aby to nakonec nebylo RB-Mugen Honda, mozna RB- Cosworth. Oznamenym odchod zatlacili hodne na zmeny, tak se uvidi. Uvidime co auta 22, jestli to taky nezazdi

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    V současné době i při radikálním zjednodušení pohonných jednotek do F1 žádná automobilka stejně nevstoupí, a ty co tam jsou spíše odejdou. Myslím že nás čeká posledních pár sezon F1 se spalovacím motorem.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Já věřím, že by i přišly... Problém je v tom, že do těch současných bylo nainvestováno příliš peněz, takže se jich současné automobilky nechtějí hned tak zbavit... A pro nové zájemce reprezentují tyto motory technologie, které se neujaly v praxi...

      Tady by opravdu pomohlo přejít na elektřinu / vodík...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr Hloušek

        Petr Hloušek

        185.14.233.XXX
        tyhle technologie se ale zatím taky neujaly ...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          To nesouhlasím, elektromobily skutečně jezdí a jsou na vzestupu... Hybridní motory po vzoru F1 nejezdí nikde... V tom je ten rozdíl... Technologie současné F1 je automobilkám k ničemu...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Senor

        Senor

        89.111.66.XXX
        Tady je problem, ze nikdo nevi kam prumysl pujde, tzn. kam smerovat F1. Ted se to nepovedlo s hybridy. Co baterky budou ta spravna cesta? Pochybuji, protoze dopad do elektra infrastruktury jsou zatim brutalni. Vodik? Mozna. Ale vyvoj stoji prachy, tak proc je ted cpat do F1 a Covid tomu nepomohl take.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Vývoj stojí prachy a proto je dobré ho spojit s nějakou soutěží, kde se část nákladu vrací a přináší to plusové body v marketingu...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.150.XXX
        Že by přišli nevěřím, velký útěk automobilek a výrobců motorů z F1 pamatuji z let 2006-2008, a tehdy pro něj byly výrazně méně racionální důvody než nyní.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      86.49.245.XXX
      Ne trend hybridů zůstane, do elektra čistého nikdo nepůjde, automobilky v Evropě to dělají jen pro splnění požadavků EU na výrobu elektra nic víc, samotné automobilky upřednostňují hybridy

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Senor

        Senor

        89.111.66.XXX
        Jakmile se ukaze vodikovy palivovy clanek, jako ideál nahrady spalovaku je po hybridu a osobne pocitam ze se to ukaze. Tankovat pujde celkem v pohode, rychle a provoz je rovnez ekologicky. Hybridy dnes ano, ale F1 by mela byt o 10 let v predu, aby se to vyrobcum vyplatilo vyvijet. Honda casto v prezentacich u prodejcu prezentuje motory, ktere prijdou za 4, 5 let, maji je hotovy jen cekaji az prijde ta spravna doba je nabizet. Proto dnes F1 ztraci ten vyvojovy potencial, kde by si vyrobci mohli vyvijet, testovat nove technologie, ktere budou moci pristich letech nasadit. Tady i tento stavajici hybrid v teto koncepci bez MGU-H je pozadu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.150.XXX
        Já osobně také upřednostňuji hybridní technologii, přesněji plug-in-hybrid, to mě příjde jako racionální cesta, na každodenní jezdění do práce stačí akumulátor a na cesty dovolenou spalovací motor, který mě neomezuje.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Podívej se kolik je automobilek ve Formuli E a F1... Vždyť je to do očí bijící o co mají automobilky zájem...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Co dodat, je to nezvládnuté pomalu ze všech stran. Jedním slovem propadák, při tom samotná technologie možná je kus skvostu, takhle je to ale k ničemu. Přehodnotit co nejdříve, mít zmražený kus skvostu který stejně nikoho dalšího nenaláká protože finančně je to mimo je pro F1 tikajícím hrobem.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Senor

      Senor

      89.111.66.XXX
      Co nelaka, ale ani fans nebyli nadseni, dokonce spise nadávali. Zvuk na dve veci a jeste to vede k upadku F1. F1 mela byt 10 let pred běžným automobilovým prumyslem a ne byt uplne mimo spravny smer. Uvidime co z F1 bude za 10 let.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    CA kuje železo, dokud je žhavé.....Honda mu umožnila proslov, který už se stejně vede, jen se málo dělá(lo). Ono je to těžké, motory vývoj (soutěž) potřebují, zmražení je o ničem. Ale musí tam být nějaká maximální cenovka na rok....jinak je to cenové peklo.
    Honda odešla i proto, že věděla že už Mercedes nedožene a ona chtěla mít ten nejlepší motor. V zásadě dodnes se jim nepodařilo mít slušnou spolehlivost. To jim taky vadí.....mít reklamu, jakou si defacto udělali, je celé špatně. A nejen oni....to samé Ferrari, Renault. Mercedes se potajnu směje, až se za břicho popadá.
    Na AMUS o tom pár článků je.....a je zajimavé že se tam dost často uvádí Renault, jako druhý nejlepší motor. Holt nejenom spalovací motor rozhoduje....
    Ono je vlastně tak, že motor Renaultu verze A měl chybu na klice....ale už verze B byla spolehlivá a verze C také. Letos defacto žadné problémy....stabilizovaný, konkurenece schopný motor.
    Honda motor na rok 2021 vylepší, tak snad se to zase smrskne, ta výhoda Mercedesu. Zdá se mi ale že meziročně si pořad ten Mercedes těch 30 koní výhoidy udržuje.....a letos je prý s ERS "jinde". Tak uvidíme....

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Senor

      Senor

      89.111.66.XXX
      CA z toho radost ma a ne ze ne. Hodi se mu to, ubyl mu velky konkurent a letos se jen diky spolehlivisti muze mluvit o Renaultu jako o druhem motoru. Jak rikas, Renault stale ztraci a nestahuje investice rostou. Pritom bude zmrazeni, coz Renaultu nemuze vyhovovat a proto diky Honde muzou tlacit na drivejsi zmenu motoru. Odchod Hondy je pro to pro ne velmi vyhodny.
      To ze Honda nedozene Mercedes je jen tva spekulace, dotahujou, ale je to otazka casu a penez. Vykonove dle tveho clanku jsou 5-10 nebo 20-30 koni pozadu. Ale je obecne zname, ze v zavode jsou Merglu nejblize z ostatnich motoraru a to za ty roky neco rika, takze ze je nedozenou je zatim prani vsech neprejicich.
      Pro pristi rok vylepsi motor kazdy. Je povolena i jedna aktualizace v roce, takze Honda uz rika, ze pristi rok pojedou s motorem 2022, pocitam v druhe puli roku jako aktualiaci.
      Honda loni netrpela na spolehlivost oproti Renaultu, takze tvrdit, ze nemeli dosud slusnou spolehlivost adi uplne nesefi. Hona letos jeden problem na zacatku roku a ted Max drobny elektro. Jsou naprosto v pohode, akorat je to u Maxe videt. Renault letos prvni rok, kdy je bez zasadnich konstrukcnich problemu. Jinak kazdorocne s velkymi problemy. Neni konec roku, pockejme a uvidime jaka bude situace na konci roku

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        Jenže zapoměl jsi napsat že ještě ale Hondě chybí v určitým stádiu třeba i 150 kW.....ERS.
        Honda nebyla nejblíže, Renault by kvcada módu silnější a loňský rok byl vždycky silnější,( Krom tlumení specifikace A)

        Myslím že Mercedes nedožene nikdo......Renault je loni dohnal, jenže oni rok připravovali novej motor a nakopli to neskutečně. Na 5-10 koní by zcela určitě zapoměl.....a věz že Mercedes ještě pořad nejede naplno.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama