DISKUZE K ČLÁNKU Ještě k trestům v Soči. Někdo se vzteká, jiný zatne zuby a bojuje

Tresty v rámci ruské Grand Prix vyvolaly hodně rozdílných názorů a debat. A také reakce, které mohou do jisté míry naznačit i něco o těch, kteří onu nepopulární penalizaci slízli. Ostatně podívejme se do tábora Mercedesu a Renaultu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ještě k trestům v Soči. Někdo se vzteká, jiný zatne zuby a bojuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 29.09.2020 21:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 11 lidí) 28.09.2020 08:49
Děkuji za Vaše hodnocení, jen si dovolím… »
» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 28.09.2020 10:04
Dovoluji si připomenout Suzuku 1989 a kolik se o… »
» juras (Hlasovalo 6 lidí) 28.09.2020 14:23
Je vždycky prima číst články jako je tento...něco… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Dotaz ...každej kdo přejel čaru jako Riči a nejel následně Sainzovou myší dírou dostal 5 vteřin?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    Alfred

    81.92.249.XXX
    "nelze si nevšimnout diametrálního rozdílu v přístupu obou pilotů"
    také si nelze nevšimnout kde a o co jezdil Hamilton a Ricciardo. Ono najet si 5 vteřin na Leclerca zase nebyl cíl nijak nereálný.
    A co se týče Ricciarda, tak v Monaku když Hamilton cutnul šikanu za tunelem, tak se v rádiu taky dovedl vytočit....

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    185.99.177.XXX
    vidíte pánové. my se tu dohadujeme o penaltě pro Riciho za získání výhody vyjetím mimo trať. někdo jej obhajuje, někdo jeho vinu přiznává, někdo penaltu rozporuje, někdo obhajuje. ale kdo, nebo co za to skutečně může? podle mého za to mohou nesmyslné asfaltové široširé únikové zóny. tento "výdobytek" poslední doby způsobuje tyto nestandardní průjezdy. kdyby za obrubníkem byl kačírek, nemohl by pilot průjezdem takovým terénem nikdy získat výhodu a my bychom takové situace vůbec nemuseli řešit. ano, klidně ať vnějšek zatáčky protáhnou o pět metrů, ať mají všichni dost místa. ale pak obrubník a kačer.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      Nové trati obecně stojí z pravidla za... Nevím jak ostatní, ale já třeba mám velký problém se je naučit, když se s nimi setkám ve hře... Celé mi to splývá...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        185.99.177.XXX
        jo, ta sterilnost a stejnost je podle mě do značné míry dána i těmi nekonečnými asfalty.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Srandovní je, že komisaři přiznali máslo na hlavě a Hamíkovi trestné body odebrali. Ale aby nebyli před světem za totální hamíky, tak aspoň Merglu dali peněžitou pokutu, což v tomto případě zase vyznívá jako přijetí úplatku před očima veřejnosti.
    Prostě co rozhodnutí, to pouze potvrzení, že zrovna tihle komisaři se FIA poněkud nevyvedli.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      185.99.177.XXX
      ... a kteří se vyvedli? nějak se nemohu upamatovat 18.
      ne, ale vážně. pravidla jsou ( mají být ) pro všechny stejná a všichni je musí ( mají ) dodržovat. v případě porušení přijde ( měl by přijít ) trest. to je za mě naprosto správný postup. jen to musí být dlouhodobě jednotné. a právě ta konzistence v dlouhodobějším horizontu je největším kamenem úrazu při těchto rozhodnutích.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.61.XXX
        Což je prakticky neudržitelné, protože situace nikdy nejsou naprosto totožné a tlaky jsou různé... Mě by ostatně zajímalo, kolik by tu bylo souhlasnejch komentů, kdyby tu penalizaci dostal Max... Hodně lidí se k němu upínalo, že by mohl Mercedesy porazit... Tak kdyby udělal podobnou chybu a dostal za uši a 10 sec. k tomu... To bych čekal spíš komenty o tom, jak se Mercedesu umetá cestička...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          185.99.177.XXX
          je pravda, že pregnantně popsat v pravidlech všechny situace, které mohou nastat tak, aby měli komisaři jasný "návod" je velmi složité a možná i nemožné. tím spíše bych pro kontinuitu podporoval stálý tým komisařů a ne každý závod jinou sestavu. to jen napomáhá rozdílům v posuzování.
          o tom, jaké by byly případné reakce na případnou penaltu komukoliv jinému, je čistá spekulace. osobně by mě to taky docela zajímalo, ale dozvíme se to pouze tehdy, pokud ( třeba Max ) udělá tu samou chybu. pak pochopitelně očekávám totožný trest. ale myslím si, že i díky včerejšku si dají všichni na tohle docela pozor. takže asi máme smůlu...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Mi by se líbilo, kdyby komisaři byli nominováni týmy. Deset týmů, deset komisařů. Z každého týmu jeden komisař.
            Z mého pohledu by to bylo ideální řešení, jenže pak by celá FIA byla téměř zbytečná a takové ohrožení svých vyhřátých místeček si nemůže dovolit.
            Dotaz kde jdou peníze z udělených penalizací raději ani oživovat nebudu. 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jirka_1

              Jirka_1

              217.30.64.XXX
              Peníze jdou do rozpočtu FIA a jsou kontrolovatelné.
              Postavil bych otázku jinak - kdo je zodpovědný za přečtení manuálu pro daný závod a seznámení s odlišnostmi zbytku týmu a piloty? Někdo může namítnout, že to FIA nemusí zajímat, ovšem v praxi je skutečně problém. Někdo ta data dostane, neposílají je každému zaměstnanci sólo. Pak by tedy měl být někdo poveřen v týmech nové předpisy pročíst a pokud tam najde něco důležitého, měl by to předat dál těm, kterých se to týká. Bez ohledu na kecy v článku se Lewisovi nedivím, vyjel si PP a měl závod dobře rozjetý i přes červené gumy. Lewis se zeptal jestli může, řekli mu, že může. Tedy pokuta za dezinformaci je vlastně správně, otázka těch penalizací - byly uděleny správně? Podle pravidel ano, neznalost zákona neomlouvá - ale Lewisovi se nedivím, že byl nakakaný... Jak říkám, otázka stojí, kdo může za to, že se relevantní informace k Lewisovi nedostala.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.61.XXX
            A teď si představ, že bude poslední závod sezóny LH bude první o 5b před Maxem, který bude startovat z PP a stane se podobnej prohřešek... A teď by měla o titulu rozhodovat taková kravina... V minulosti už podobné situace nastaly a komisaři to nechali být, raději nepotrestali zcela zjevné nefér předjetí, než by ovlivnili boj o titul MS...

            Jenže tj tak... Někdo spustí, jak by to měl brát Ham v pohodě, že vlastně je jasnej MS a o nic nejde, tak proč řešit nějakej trest... Ok, takže s tímhle přístupem, není problém potrestat někoho, kdo udělal hloupost, ale neublíží mu to tak proč ne... Jenže už jim nedochází, že příště to může udělat někdo, kdo nebude ani zdaleka v tak komfortní situaci, ale precedens je jasnej...

            Mmj. hodně se vymezuji proti potrestání Ricciarda, myslím si, že jsem viděl min. jedno projetí tou částí okruhu podobným způsobem, které potrestáno nebylo... A přesně k tomuhle ty stupidní tresty vedou... Aby pak každý ukazoval prstem a připomínal křivdy...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Ricciho případ.
              Získal místo díky zkrácení tratě. Jenže Ocon hodně zpomalil a Ricciho pouštěl, tudíš se Ricci ničeho nedopustil.
              Ale stále tady máme zkrácení tratě. Pokud v aktuálním kole ve kterém došlo ke zkrácení tratě zajel rychlejší čas než v kole minulém, tak regulérní pentle. Jestli zpomalil, tak se ničeho nedopustil a za neoprávněně udělenout pentli by měli jít na kobereček komisaři FIA a zaplatit pokutu třeba 25 tisíc euro.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Zkrácení tratě? Když vyjedeš na vnějšku zatáčky tak si trať prodloužíš a navíc kvůli těm rantlům musíš zpomalit. Byl to záchranný manévr, Ocon byl příliš vpředu a Riccimu to buď nikdo neřekl nebo s tím nepočítal.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Jenže pentli dostal skutečně za zkrácení tratě. Nejspíše máš na mysli jinou situaci.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jirka_1

                    Jirka_1

                    217.30.64.XXX
                    Asi by mu nemohli dát penalizaci za to, že si trať prodloužil - i když by to byla fakticky pravda... 03
                    Když vidím, jak se mydlí v F3, kdy auta létají vzduchem a jezdí všude možně, připadá mi konání komisařů v F1 prdlé, prostě jak to ukázala Kimi, jedna slečinka vedle druhé a navíc v růžových fusaklích... :-)

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Neprodloužil. Levotočivá zatáčka, vpravo Ocon, Ricci předjíždí zleva. Probrzdí a jede rovně. Zatáčku si střihl vnitřkem, tudíš si ji zkrátil.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
        • Miroslav D.

          Miroslav D.

          194.228.59.XXX
          Já sem Maxovo fanda, a pokud by ho někdo trestal, za to že nedodržuje limity tratě, doporučení pořadatele, nebo by vyloženě někoho vykopal z tratě, tak bych s tim problém rozhodně neměl. Naopak, ještě bych ho zjebal. Už se párkrát stalo,když byl důvod. Hele co říkáš na to jak Leclerc vykopl Strolla v prvnim kole? Schválně.... 🤣

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            A jak chceš abych se na Leclerca díval? Jestli chceš Ferrari litovat, tak můžu prosazovat, že nad Kájou lítali všichni svatí, že se jeho gumám nic nestalo.
            Ale jestli je Ti líto Strollů, tak můžu naznačit, že FIA měla Káju potrestat.

            Ovšem pokud budu moci mluvit sám za sebe, tak v tomto případě došlo k situaci která je z diváckého pohledu velice žádaná. Všichni jeli na krev a to je správně. Vždyť se jedná o závod.
            Pouhý zcela běžný závodní incident.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.61.XXX
            Jenže to nejsou srovnatelný situace že... Když s někým bojuješ a vyšoupneš ho z trati, tak je tam jasná výhoda, jasný poškozený a 5 sec dává naprostý smysl... Navíc se to těžko odehraje před startem závodu, ale v samotném závodě... Takže chápu co chceš, říct, ale je to argumentační faul...

            A co se souboje týče, tak si myslím, že je to závodní incident a není důvod to trestat... Nicméně LH dostal za podobnou situaci v Rakousku penalizaci... Ale nemá smysl řešit co bylo... Netrestal bych ani jedno...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na legendárním okruhu

Valtteri Bottas v 1. tréninku v Portimau

Kvalifikaci ovládl po těsném souboji s Hamiltonem Bottas

Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Jediný trénink na italské Imole pro Hamiltona

Sergio Pérez a Max Verstappen po kontaktu v závodě na Monze

"Red Bull nebo nic," přiznává Pérez

Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi setrvají u italského týmu

Kimi zůstává v F1, Alfa Romeo svou jezdeckou sestavu v roce 2021 nezmění

Charles Leclerc v Portimau

Ferrari musí prokázat, že jeho pokrok nesouvisí jen s vlastnostmi posledních okruhů

Lewis Hamilton po úspěšném závodu na Nürburgringu

Hamilton může zdolat hranici, která se zdá být nepřekonatelná, myslí si bývalý pilot F1

Pierre Gasly se svou trofejí za první místo v závodě na Monze

Gasly má jasno, Albona u Red Bullu nenahradí

Charles Leclerc a Sebastian Vettel počas závodu na Nürburgringu

Necítím úroveň přítlaku, kterou vnímá Charles, zoufá si Vettel. Auta jsou totožná, reaguje Binotto

Alexander Albon při pátečním tréninku v Soči

Albonův konec v Red Bullu je na spadnutí. Na jeho místo se hlásí tři kandidáti

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama