DISKUZE K ČLÁNKU Kopírování se nezdařilo, nos Mercedesu na Red Bullu nefunguje
Red Bull má problémy s aerodynamikou. Oblast, která byla dříve jeho doménou, mu nyní dává pořádně zabrat. Částečně kvůli špatně zkopírovanému nosu stáje Mercedes.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kopírování se nezdařilo, nos Mercedesu na Red Bullu nefunguje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
juras
12:26 28.07.2020 88.103.92.XXXJá nic proti kopírování nemám...pokud to bude zakotvené v řádech.
Spíš je tady jistá diskuze o dalším směřování F1...v podstatě jde o to že je to nejvyšší formulová kategorie a hovoří se o soutěži konstruktérů.
Motory byly prakticky vždycky to co většina startovního pole nakupovala, dneska máme jednotné gumy, jednotnou řídící jednotku. Kdysi se kupovaly třeba převodovky Hewland...
Pak se uvolnily další díly které je možné koupit...ale otázka je jestli pak tedy nekupovat celý monoposty? Jenže pak už to nebude soutěž konstruktérů..a podle mě FIA i promotér LIberty nestojí o další seriál kde bude jezdit 6 Ferrari, 6 Mercedesů, 6 Redbullů a 2 Mclareny...výjimečnost F1 spočívá v exkluzivitě.
Proto vnímám letošní případ RP jako cestu špatným směrem.
Čistě teoreticky...může tým který si koupí celý monopost vyhrát šampionát? Podle mě ne...protože ten kdo mu ho prodá nepochybně bude tak činit jen proto aby například odebíral body soupeřům továrního týmu...nebo jen z obchodního hlediska...ale bude se snažit zajistit aby prodané monoposty neohrozili z dlouhodobého pohledu tovární tým. Takže jakou skutečnou hodnotu to má? Ano letos může RP klidně skončit senzačně na třetím místě v šampionátu...ale dál? Dál nic...když Haas přišel do F1...překvapil svými výkony (taky díky částečnému kopírování Ferrari)...a kde je dnes?
Podle mě svým způsobem by bylo ideální aby Mercedes, Honda a Renault neměli tovární týmy a poskytly rovnou podporu každý 3 týmům, Ferrari je výjimečné...je v F1 od začátku, oni prostě mají exkluzivitu, kdyby dodávali s plnou podporou dalším dvěma týmům mohla by mít F1 12 plnohodnotných týmů.
A konstrukce monopostu by byla na každém z týmů...přičemž některé části monopostů můžou být unifikované aniž by to závodění ublížilo (kola, části brzd - ostatně to jsou už dneska a další které významně nejsou zásadně rozdílně a týmy je zbytečně vyrábějí nebo kupují draze).
Osobně si myslím že Renault to udělal promyšleně a chytře...ty brzdové kanálky...a asi další díly...které jsou zařazeny na listinu dílů které si tým musí konstruovat a vyrábět sám nakonec zrazí RP vaz...leda by FIA udělala podobné řešení jako v případě Ferrari a jejich motoru...a pak bude muset RP nahradil kopírované díly vlastními...a to je s největší pravděpodobností výkonostně srazí dolů.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek