DISKUZE K ČLÁNKU Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo
Daniel Ricciardo měl závod v Monaku roku 2016 rozjetý výborně, jenže chyba mechaniků jej o takřka jistý triumf připravila.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
18:57 25.05.2020 185.149.130.XXXOdine, dost kecáš. Rozdílností VOZŮ mezi kvalifikací a závodem jsem argumentoval vždy. Třeba zrovna u RB za Vettela byl dost výrazná a to díky foukání. Stejně, jako byla výrazná loni u Ferrari. Najdi si to.
To, že jsem ti předhazoval i kvalifikační debakly KImiho to nijak nepopírá. On ty debakly dostával i v závodech, jenže tam jsi argumentoval závodními strategiemi (v tvém podání týmovými režiemi). Tak nezbylo, než ti pomalost Kimiho doplnit i kvaldami, kde tu režii nemáš jak okecat.
Jinak věř, že si to užívám taky. Na jakýkoliv argument mi stačí vytáhnout oficiální statistiky a nemůžou nic, než je dokolečka omílat své dojmy o tom, kdo měl jaké auto.-
odin
20:45 25.05.2020 77.240.103.XXXMěl jsem spíše na mysli debaty o Schumim a Rosbergovi, když Míša dostával naloženo. A v 2016 zase na tom Kimi nebyl tak zle v Q. Dokonce bych řekl, že si byli velice blízko a vyrovnaní. Přesto jsi týmovou režii ve prospěch Vettela ospravedlňoval lepšími výsledky Vettela v Q. Kimi tehdá bohužel neudělal to, co udělal Leclerk loni. Možná se chtěl zachovat týmově a vymstilo se mu to.
A co se týče tvých argumentů ze statistik. Je to jenom jedna z indicií. Ony ty závody nejsou jen samá čísla. Každý závod je "příběh", který ty (svým pohledem do statistik) ignoruješ. A tak ti mnohdy vychází na základě statistik mylný dojem. Dám příklad. Loni byl dle statistik nejslabším pilotem v poli F1 Russell. I ten zoufalec Kubica získal alespoň bod. A vidíš, já (a možná i dost lidí z odborné veřejnosti a fanoušků) Russella za tragéda nepovažuji ani náhodou. A díky "příběhům" ze závodů vím, že Russell Kubicu zajížděl, kdy se mu zalíbilo. Bohužel jedinkrát, když měl šanci na bod(y), (díky okolnostem) svůj souboj prohrál. Za osm let může Russell vyhrávat jeden závod za druhým a Mike ho může mít v nelibosti. Dovedu si představit tvůj argument, že Russell prohrál i s Kubicou, když ti půjde o to ho nějak "pošpinit". Odmítáš totiž vnímat okolnosti a příběhy během závodění.
A další příklad. RedBull s Renckem získal v době turba pár vítězství, přesto jsi byl zastáncem jejich soustavného kritizování a házení špíny na výrobce motorů. Alonso s McLarenem (ve stejné době) kvůli motoru nedojížděl většinu závodů, o bodech si mohli nechat zdát a občas Alonso nedojel s tím křápem ani na start. Přesto tyto skutečnosti nejsou (dle tebe) dostatečným důvodem pro kritiku výrobce motorů. A vysvětloval jsi to tím, že McLaren za motory nemusel platit, zatím co, RBR platili nejvíce. (Tady pro změnu statistiky odmítáš brát v potaz) Zkrátka si to ohýbáš jak zrovna potřebuješ. Což nepovažuji za férovou diskuzi. Věř, že kdyby McLarenu dala Honda motor, který by jim umožnil vítězit, rádi by si za něj zaplatili a ještě by Hondu chválili a to včetně Alonsa.
Jooo, mnohdy jsou dojmy nad statistiky.
A ještě jeden můj postřeh ze zdejších diskuzí. Nějak mi připadá, že fanoušci jednotlivých pilotů se až příliš podobají svým idolům. Tak to nepřeháněj.-
Mike17
10:31 26.05.2020 185.149.130.XXX-Ono je to v podstatě to, co jsem psal. Vettel Kimiho porážel v závodech. Ty jsi za tím viděl TR a to skoro v každém závodě. Takže to, že Vettel Kimiho porážel a získával víc bodů jsi sváděl právě na TR. Tak jsem ti dal výsledky z kvalifikací, kde žádná strategie a výměny gum nekazí rychlost. V první řadě jsem ti ale argumentoval závody.
-statistiky. Chápu. Je tu jeden detail, který jsi vynechal. Ty statistiky nejsou jen o bodech. Tedy pokud se nedokazuje porážka Vettela od Leclerca, pak už jde pouze o body. Jsou i další statistiky. Třeba kvalifikace, průměrné kola, pořadí v závodech... Srovnání pilotů v nich se zveřejňuje po každém závodě, nebo minimálně po sezoně. A podle všech ostatních statistik Russell Kubicu zajel. Jestli narážíš teď na neustálé diskuse o Alonsovi, pak mi ukaž ty, kde je lepší. Jasně, můžeš oprávněně namítat, že se těžko dají srovnat vozy, v kterých jezdili. Souhlas. Nikdo nebude zpochybňovat, že Ferrari Vettela bylo lepší, než Mclaren Alonsa. A pokud jde o roky 2010 a 2012, je pochybnost na místě. Já osobně nevím, které auto z nich bylo lepší. Každé mělo výhodu v něčem jiném a podle mne nikdo na světě nemůže objektivně říct, které bylo lepší. Na některém okruhu dostával Alonso 0,5s na kolo (Austin), na jiném 1s dostával Vettel (Barcelona). Takže když mi tu pánové s jistotou tvrdí, jak byl RB o 0,5s rychlejší, můžu se tomu pouze vysmívat. Prostě si vzali jeden závod jako referenční a aplikovali to na celou sezonu. Dost hloupé, ne? Kdybych já vzal jako referenční Barcelonu, tak mne tu rozcupuješ. Oprávněně. Jako berličku si tu vytáhli tu anketu o pilota roku, což je opět subjektivní hodnocení někoho, kdo má s těmi piloty nějaké vazby a sympatie. A bohužel pro ně ani v té anktetě se šéfové týmu o Vettelovi vyjadřují lépe, než o Alonsovi. Tak buď tu anktetu beru celou, nebo ji neberu vůbec. Vybrat si z toho 2 roky, které se mi hodí je stejné, jako si vybrat jeden referenční závod, který mi vyhovuje. Přesná definice tohoto se jmenuje demagogie. Kterou mi vyčítají.
-RxH: Opakuji to pořád. Oba motoráři odvedli mizernou práci a jejich kritika (obou) je oprávněná. Honda odvedla tehdy práci horší, o tom žádná. Ale je celkem rozdíl kritizovat šmejd, za který jsem zaplatil jako za špičkový produkt a kritizovat šmejd,který mi někdo věnoval. Ale na kritiku měli právo obě stáje a obě tak také dělaly. To mi přijde fér. Že mám radost z toho, jak se Honda zvedla s tím nemá nic společného. On se zvedl i Renault.
-A ano, fanoušci se asi podobají svým idolům. Jen mi musíš připomenout, kdo je teď ten můj idol. Momentálně fandím RB. Zastávám se tu Vettela, protože se na něj neustále útočí. A všimni si, že se navážím do Alonsa téměř výhradně jako srovnání na hejty proti Vettelovi. A jestli jsem fanoušek Vettela, pak ho jako fanboy posílám už 2 roky do důchodu a většinu jeho úletů v poslední době jsem také krtizoval. Alonsa jsem tu mnohokrát ocenil jako jednoho z nejlepších pilotů. Viděl jsi vůbec někdy od kluků kritiku Alonsa? Jakoukoliv. Viděl jsi někdy od nich, že by třeba Vettel udělal cokoliv dobře? Že by někdo z nich o něm řekl cokoliv pozitivního? Spousta osobností v poslední době ano (Todt, Wolff, Button, Horner...). Svědčí to tedy něco o nich, nebo o Alonsovi?
-Nakonec chci opět ocenit tvůj způsob diskuse. To není jiná liga. To je první liga po tom, co jsem si nechal okopávat kotníky v okresním přeboru.-
odin
18:00 26.05.2020 77.240.103.XXXAsi si sezónu 2016 nepamatuješ, jinak bys nepsal nesmysly. Právě, že to tehdá bylo mezi Vettelem a Raikkonenem jako na houpačce. Chvíli byl Seb celkově lepší a další závod ho zase předstihl Kimi. Oba občas nedojeli a oba byli vyrovnaní i ve vzájemném kvalifikačním boji. A Kimiho nakonec poslalo za Vettela Ferrari jejich manipulací ve strategiích. Vím, že minimálně dvakrát startoval Kimi v závěru sezóny před Sebem a dostával naordinovanou zasávku navíc, či ho nechali jezdit na pneumatikách dávno po smrti, jen aby se Vettel dostal před něho. Přitom už nešlo ani o titul v PK ani o PJ. Tam viděl férový souboj pouze fanboy Vettela Mike.
Fanboy Vettela jsi. A to neoddiskutovatelně. Píšeš, že většinu jeho úletů jsi kritizoval. No, běžnému diskutérouvi zde to jaksi většinou uniklo. A víš proč? Protože pokud jsi už uznal (a já vím, že jsi uznal) nějaké Vettelovy chyby, pak jsi se tu s každým do krve pohádal o podobné věci, kterou udělal někdo jiný, čímž jsi ospravedlňoval Sebovo jednání. Z nedávné minulosti si vzpomeň na Brazílii a havárku Vettel x Leclerc. Vettel byl jasně tím, kdo najížděl do Leclerca, čili viník. Ale ty jsi z toho vydedukoval, že vinu nese i ChL, protože mohl uhnout. Pokd by se v takovémto duchu posuzovala také kolize v Belgii 2012, tak je viníkem Hamilton, který neuhnul Grosjeanovi a tudíž byl Grosjean neoprávněně potrestán, nebo měl dostat stejný trest i Hamilton.
Ještě jsem tu od tebe nečetl jednoznačné odsouzení Vettela za nějaký jeho blikanec. Vždycky to okecáváš nesmyslnými pseudoargumenty a pak se cítíš ukřivděně, když ti to někdo dává sežrat. (Jen namátkou: Baku, nadávky Charliemu).Na to, že Sebovi vpodstatě nefandíš, tu předvádíš dost nestandardní exhibice na jeho obhajobu.
Alonsisti vs. Vettelista; jo chlapci, jste všichni stejní. Všichni máte svého Boha na kterého nedáte dopustit. Oba vaši Bohové šli vyválčit titul pro Ferrari, oba měli nadstandardní podmínky a neomezenou podporu týmu. A oba dokázali kulový. Tak se hádejte který váš idol získal větší kulový. S dominantním autem je lehké získávat tituly. Ale Ferrari nemělo dominantní auto už 16 let. Přesto se našel jeden pilot, který dokázal titul získat i s nedominantním Ferrari. Protože byl připravený využít chyb dominantního týmu.-
Mike17
11:14 27.05.2020 185.149.130.XXXUpřímně. Detailně si ten rok 2016 už nevybavuju. Co bylo který závod a podobně. Kouknu do tabulky a jestli se něco na konci sezony odehrálo, co Kimimu sebralo dost bodů, byly to 2 dnf. V USA mu špatně upevnili kolo (jestli si dobře vzpomínám tak úmyslně), v Brazílii to rozbil zcela dobrovolně sám. Nebudu se tu zase hádat o strategie v jednotlivých závodech. O tom jsem už napsali dost. I kdyby ve všech těch závodech na konci sezony dojel Kimi před Vettelem, stejně by celkově skončil za ním. Tak to bylo od Ferrari trochu zbytečné, ne? Nějakou záhadou nechali dojet Kimiho před Vettelem v Singapuru. Asi mu zapomněli dát pitstop navíc ne? Smiř se s tím. Vettel prostě jezdil líp a nepotřebuju k tomu ani kvaldy.
No krásně jsi ukázal, proč mne vnímáš jako Vettelova fanboye. Brazílie je typická ukázka. Když to srovnáváš se Spa 2012 je to názorná ukázka demagogie. Tam Grosjean smetl všechno před sebou. V Brazílii nebyl Vettel ten vzadu, ale naopak ten vepředu. Nulová podobnost. Nic odlišnějšího sis vybrat nemohl. Vettel si jel svou stopu, byť zbytečně agresivně. Nesundal nikoho před sebou. Komisaři prohlásili, že je vina na obou (opět nesedí srovnání se Spa), Binotto prohlásil že mají vinu oba, Leclerc přiznal sám svůj podíl viny, ale já jsem zaslepený fanboy, když říkám to samé. Prostě pokud neuvidím 100% viny za každý incident na Vettelovi, budu zaslepený fanboy. A o tom to je. Jestli bych tento incident měl k něčemu přirovnat, pak ke Spa o pár let později, mezi RosxHam. Tam přejel úplně stejně Hamilton špičku Rosbergova křídla, úplně stejně, jako Vettel Leclercova. A kupodivu jsi byl jeden z těch, kteří obvinili Rosberga a obhajovali to, že Lewis měl právo jet vlastní stopu a nenechat místo. No jo, ale Rosbergovi jsi nefandil že? Stejně je to s ostatními incidenty. Můžu přiznat vinu na straně Vettela, ale pokud ukážu na podobný případ, budu zaslepený fanboy. Protože to se nedělá, poukazovat na to, že tohle nedělá jen Vettel. A nedej bože si myslet, že za nadávky do radia by neměl dostat pilot diskvalifikaci. To už jsem se pomátl. Stěžovat si můžou jiní, Vettel ne.
Jo, s tím koncem jsi to trefil. Kimi je poslední, kdo s Ferrari získal titul a neměl ani dominantní auto. Jen mu to trochu zkazilo to, že jak Alonso tak Vettel ho ve stejném týmu totálně zajeli. Možná za jiných podmínek by to nebylo tak zřejmé, ale 4 roky s Vettel ukázaly, že to nebyla jednosezonní náhoda.-
-
-
HellHogr
12:52 27.05.2020 31.30.170.XXXA je to tady, prostě nulová arguemntace, zase snaha jen o hádání se a rýpání, jojo, strašně Ham Alonsovi naložil, konkrétně 0 bodů v rozdílu, to je nálož asi jako Leclerc vs Vettel loni, ajo počkat, není a to ani ALonso nemusel najíždět do týmového kolegy jako smyslu zbavený-
Mike17
13:20 27.05.2020 185.149.130.XXXNulová argumentace? Základ znalostí o F1 je to, vědět v kterém roce kdo s kým bojoval o titul. Až to budeš znát, můžeš se vysmívat lidem, co zamění okruhy u kterékoliv nehody, nebo si nepamatují kdo v kterém kole zajel do boxů u každého závodu. I přesto, že se na rozdíl od tebe opraví sami a na rozdíl od tebe uznají svůj omyl.
Slovo nálož sis někde našel, nebo ti uvízlo v paměti a nedokážeš se ho zbavit? Psal jsem porazil. Hamilton byl druhý Alonso třetí. Co na tom nechápeš??? Rozdíl byl minimální. Kdyby Hamilton nezávodil v boxové uličce v Číně, byl by rozdíl podobný jako loni u Ferrari. A to byl Hamík nováček jedoucí F1 v Číně poprvé.
Pokud jde o najíždění do kolegy, bohužel pro tebe opět můžu kontrovat. I on naboural svého kolegu, konkrétně v Silverstone 2010.
Ještě potřebuješ něčím utřít?-
-
HellHogr
13:37 27.05.2020 31.30.170.XXXA aby si zase nebrečel, že ti něčím neargumentuji: Já si všiml, že několik diskuzí zpět se Graham přepsal a napsal, že Hamík přišel o první titul 08 a ty si mu to odkýval s tím, že kdyby nezavodil v Austinu v boxové uličce, tak měl titul. Já na to upozornil a ty si furt nepostřehl o co jde a sám se teď snažíš dělat, že já měl za to, že to byl rok 08 a ne 07, tohle je fakt ubohost sama o sobě, co víc neznalost toho, kde se kdy jelo ukazuje jak na tom jsi. A při slově: rozdíl byl minimálně .. hele nevím jestli cháepš ty slova, ale minimální rozdíl je třeba 2-3-5 bodů ne 0, nula je prostě nulový rozdíl, nevím co na tom nechápeš ty. Arguemtnace, že kdyby Ham nezávodi lv boxech tak titul byl větší, no tak to můžu arguemntovat tím, že kdyby se McLaren nezaměřil na podporu Hama a Ham neměl data o Alonsovi, tak ten rozdíl mohl být daleko markantěnjší ve prospěch Alonsa, ale arguemtnazce založená na kdyby je jaksi zbytečná. Jediný co dokážeš vyzvednout je Silverstone 2010, kde šlo o závodění mezi týmovýmy koelgy a potkali se oba kolo na kolo, vííš to se v F1 stává, ale ne, že někdo úmyslně najede do týmového kolegy, je to jak psal Odin, znovu se snažíš bagatelizovat to co udělal Vettel a snažíš se vrhnout špatný stín na někoho jinýho, jak psal Odin, jen se snažíš hádat, rýpat a urážet, ale znalosti a arguemtnace jsou nulové-
Mike17
14:05 27.05.2020 185.149.130.XXXJá nikde nepsal o roce 2008. Tak se příště podívej, v kterém roce se o titul mezi nimi bojovalo. těch blbostí, co jsi poslední dobou vyplodil a které jsou prokazatelné lži bylo fakt dost. Vyjměnovávat ti je všechny nebudu,jen zmíním STR a RB a to bude stačit. Máš potřebu se točit na věci, ve které jsem se sám opravil a omluvil za chybu? Tak teď nefňukej za vlastní medicínu.
Při hodnocení pořadí jsou body hlavním, ale ne jediným kritériem. To bys taky mohl vědět. Je to fakt základ. Důležitější, než kdo v kterém závodě zajel do boxů. Takže rozdíl v bodech byl 0, ale Hamilton byl před Alonsem. Rozdíl byl minimální, ale byl. Zkus si vygooglit slovo minimální, pokud ti není jasné.
A jo, zase kydy kdo koho podporoval... Nic víc nemáš? Zase něčí dohady? Prostý fakt je, že byl poražen nováčkem. To se Vettelovi nestalo.
A ano, v roce 2010 to bylo závodění kolo na kolo, to v Brazílii nikdo s nikým nezávodil. Kdo do koho najel řekli komisaři i sám Leclerc. Chápu, to jsi slyšet nechtěl, ale to máš blbý.
Tak se tu nepleť do diskuse dospělých a najdi si co se v kterých letech dělo. Stačí vědět, kdo kdy s kým bojoval o titul a jak se počítá pořadí v F1. Když k tomu budeš vědět, kolik bodů v kterých letech získalo STR, nebo kolikrát loni vyhrál RB, budeš znát polovinu toho, co já.
Koukám, lež jsi nejmenoval ani jednu. Čím to?-
-
-
HellHogr
14:24 27.05.2020 31.30.170.XXXJedinej kdo fňuká jsi ty, zase je to dokola, zase si bagatelizoval najetí Vettela do Leclerca a opřeš se o to, že FIA neudělila ani jednomu trest (proč asi, když oba nedojeli) a pak, že Leclerc vydal PR co má předepsané .. to je zvláštní že? A zase je ten rok 07 a 08, co si aboslutně do teď nepochopil jak to bylo myšleno, když si z tebe někdo dělá srandu, že odkývše nesmysl, tak to neznamená, že ten co si dělá srandu si to myslí, ale možná je to na tebe moc složitý. Ještě mi řekni, jak Turecko 2010 byl závodní incident kolo na kolo a máme vyamlováno, nejlíp je opírat se o body STR či vítězství RB, kdy já jsem vždy uvedl přesná čísla, ale ty si používal jaké si přepočty (no ale to byl jiný bodovací stysém), Miku bingo, to je o čem jsem ti psal, ty statistiky ti neřeknou všechno, že ti furt tohle nedochází-
Mike17
14:40 27.05.2020 185.149.130.XXXJá si nestěžuju. Ty tu brečíš, že se do tebe navážím a nějak si nepostřehl, že ses sám navezl do cizí diskuse a začal jsi urážet.
Za "najetí" Vettela nebyl trest, protože komisaři usoudili, že vinu mají OBA! Leclerc není idiot, jak se nám snažíš namluvit, i on vzal část vina ne sebe. Ten incident je podobný tomu, co udělal Alonso v Suzuce 2012, kde to dáváš za vinu Kimimu. Měl bys ho označit za bezmozka, ne? Rozdíl je v tom, že Vettel nikoho nevytlačil mimo trať.
Opakuji, já nic o roce 2008 nepsal. Co si z toho vytvoříš ty mne nezajímá. Udělej si v tom pořádek.
A já jsem psal, že STR získalo nejlepší výseldek od roku 2009. Ty jsi jemnoval rok 2016. Kromě toho že byl proti loňsku bídný, mělo STR lepší i rok 2015. Tak se douč tabulky, ať nevydáváš bludy za "přesná" čísla. Když nevíš, že se měnil bodový systém a STR bylo v roce 2009 ještě úspěšnější. Přepočítat to umí i malé děti a přepočet je součástí statistik. To by ses taky mohl doučit, je to důležitější, než zaměnit okruh.
Tak bys měl přijít s nějakou statistikou, kterou ti vzápětí neomlátím o hlavu. ;)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
22:38 27.05.2020 77.240.103.XXXTak to je přesně ono. O čem jsem psal na příkladu Russella a Kubici. (Koukneš do tabulky vyzobneš to, co se ti hodí a na ostatní kašleš. Pak uděláš svůj tendenční závěr a vydáváš to za fakt). Tady je jasný důkaz toho, že z tabulek nelze vyčíst všechno. A když se jeden snaží vyčíst jen něco,aby mohl dělat zvrhlé závěry, pak se smysluplná diskuze vytratí a zbyde jen vzájemné osočování. To za prvé. A za druhé. Je mi velice divné, že by sis nepamatoval sezónu ve které získal titul Rosberg (kterému jsi údajně fandil). Za třetí. Nepsal jsem nic o úmyslném upevnění kola Kimimu v USA, ani o jeho neúmyslné kolizi. Tehdá jsem psal o nesmyslném pitstopu Kimiho navíc oproti ostatním a také o tom, že mu navíc návdavkem nasadili nejtvrdší o sec. pomalejší pneumatiky aby měli jistotu, že Vettela nepředjede zpět, když už ho díky vícero pitstopům šoupli za (v té době labilního) Seba. A ty jsi mi na to odpovídal, že Ferrari chtělo, aby Kimi vyhrál. A zároveň jsi zpochybňoval zda Kimi měl ještě měkké pneu. Pamatuješ??? A tvůj pokus s odečtem dvou závodů, kdy Kimi nedojel je trapný. HellHogra tu poučuješ z orientace v tabulkách a sám máš veliké mezery. Jistě ne úmyslné, že? Tak pro změnu poučím já tebe. Kimi v této sezóně, ještě šest závodů před koncem, dokonce i pět závodů před koncem, na tom byl lépe, než Vettel. Jenže pak přišla chyba mechaniků v boxech v USA, v Mexiku anabáze s pitstopem navíc, v Brazílii to po restartu v dešti rozbil a v Abu Dhabí ho nechali jet druhý stint na žlutých 18 kol a třetí také na žlutých 30 kol, zatím co Vettelovi rozdělili stinty rovnoměrnějc, tak že se před Kimiho dostal vpodstatě přes boxy. Jediná Kimiho chyba byla v Brazílii. Ostatní chyby měl na triku tým. A podotýkám, že víckrát startoval před Sebem, ale končil za ním. Díky TR.
Přečti si opět pozorně co a jak jsem napsal ohledně srovnání Brazílie (kolize ChL x SV) a Belgie (kolize RG x LH). Napsal jsem POKUD BY SE V PODOBNÉM DUCHU... nikoliv, že to tak měl někdo posuzovat, nebo že já chci, aby se to tak posuzovalo. Pro jistotu jsem na konec přilepil ještě smajlíky, aby bylo jasné i těm nejzabedněnějším, jak jsem to myslel. S tebou je to ale marné, marné, marné.
...Nemusíš vidět 100% viny na Vettelovi. Stačí uznat jeho větší podíl a jít od toho. Pak budeš vnímán, jako běžný rozumný fanoušek. Jenže já tě chápu, ono je to těžké, protože Vettel má těch blikanců za svoji kariéru tolik, že to nevyváží ani prohřešky pěti kariér běžných pilotů.
Jo a připomeň mi, kdy si některý pilot v minulosti (i hodně dávné) dovolil vyfakovat ředitele závodu. Pak uznám, že by Vettel neměl dostat citelný trest, jelikož se to běžně v F1 dělá. Tak hledej, když tu pořád vymaháš na ostatních argumenty, jistě to nebude pro tebe problém.
Kimiho totálně zajezdil ve stejném týmu pouze Alonso, a to jen proto, že měl auto postavené pro sebe, které Kimimu absolutně nevyhovovalo a tým s tím nemínil nic dělat, plus jelo se na Alonsa. V případě Vettela rozdíl dělala pouze TR a drobné technické výhody ve prospěch Seba.-
Mike17
10:51 28.05.2020 185.149.130.XXX1. Tak mi uveď statistiku, ve které byl Kimi lepší. Sem s tím. Nevyzobnul jsem si jednu. Argumentoval jsem tou hlavní. Body. O ty se jezdí.. Źe v "každém" závodě měl Vettel TR, protože jel přezout jindy než Kimi (jako v každém týmu) není smysluplný závěr.
2. Neříkám, že si nepamatuji celou sezonu. Ale fakt si už nepamatuju každý pitstop každého závodu. Možná proto, že jsem řešil Mercedes a ne boj o 4-té místo.
3. Jestli si dobře vzpomínám i tehdy jsi spekuloval, proč právě Kimimu upevinili špatně kolo. Nechce se mi to hledat, ale pokud na tom budeš trvat, najít se to dá. Na tu diskusi o zmíněném pitstopu (s tvdou směsí) si matně pamatuju. A pamatuju si, že jsi vlastně nevěděl, jakou sadu kimi měl k dispozici a matně si vzpomínám, že důvod výměny byl ten, že Kimi byl za někým zaseknutý a nebyl schopný ho předjet. Takže posunout dopředu se nemohl. Ale je možné, že se mi to plete s jiným závodem. Těch diskusí na téma pitstop byly spousty, na "každém" bylo něco špatně.
4. Kdybys dobře četl, tak bys mne nemusel poučovat. Vím, že Kimi byl před Vettelem. Ale napsal jsem, že výsledný náskok Vettela nebyl díky těm 3 sporným pitstopům, ale hlavně díky Kimiho vypadnutím. Na těch Kimi ztratil víc bodů, než přesunutím ze 4-tého na 5-té místo.
4. Abu Dhabi je pěkná ukázka. Můžeš mi prosím vysvětlit, proč Ferrari řešilo nějakou TR ve chvíli, kdy už Vettel vedl nad Kimim o 19 bodů? Co jako těch 7 bodů rozdílu mělo řešit? Když už se bavíme o takové stupiditě, jako že někdo řeší který pilot skončí 4-tý a který 5-tý. TR se dělá, pokud jde o titul, nebo pokud někdo může aspoň vyhrát závod. Přesouvat piloty uprostřed pole, když se ani nezmění pořadí MS, dává smysl asi jen tobě.
5. OK. Omluva, nečetl jsem pořádně. Já nevím, kdo z nich měl větší podíli viny. Vinu měli oba. V Suzuce 2012 udělal stejný manévr Alonso a místní tu nadávají Kimimu, že se nechal vytlačit do trávy. Vettel nikoho nevytlačil a Leclerc sám dobrovolně neuhnul. Viděl před sebe dost dobře, věděl jak to dopadne. Manévr začal Vettel. Za mne si můžou podat ruce. Stejné manévry jsme viděli další 3 ve stejném závodě. Riccimu, Hamíkovi ani Leclercovi za stejný manévr nikdo nenadával do bezmozků. Ty 3 dopadly jinak jen proto, že protivník, na rozdíl od Leclerca uhnul. Jinak by dopadly stejně. Prostě nulová konzistence v posuzování. Důvod, že tam to nebyli týmoví kolegové je hloupý.
6. Ano, Charliemu přímo asi nikdo nenadával, komisařům běžně. To je jako bys nemohl nadat vedení fotbalové ligy, ale rozhodčímu ano. Nevidím v tom rozdíl. Nikdo potrestaný nebyl.
7. Vettel porazil Kimiho 4x v řadě. Někdy výrazně, jindy míň. Ale pokaždé a snad ve všech statistikách. Ty za tím budeš vidět TR, ale když jsem tě kterýsi rok vyzval, abys klidně ty TR odečetl, stejně po přehození pozic by Vettel vyhrál. V roce 2016 by sis těch TR musel taky vymyslet spoustu. A že je to s tebou těžký jsi dokázal, když ve dvou závodech po sobě měli oba přesně opačné startegie a stejně byly obě proti Kimimu. Nikdy nemohlo udělat Ferrari žádnou zastávku tak, aby ti TR nevyšla. Monako je taky krásný příklad. Proč zrovna Vettela někdo protlačuje jsi zatím nedokázal nijak vysvětlit.
Asi tak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek