DISKUZE K ČLÁNKU Zákaznické vozy? "Záminka, jak manipulovat výkonností menších týmů," zlobí se šéf Haasu
Opětovné zavedení zákaznických vozů ve Formuli 1 podle šéfa Haasu Günthera Steinera není vůbec dobrým nápadem. Velké týmy by tím dostaly jen větší moc, jak ovlivňovat výkonnost svých soupeřů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zákaznické vozy? "Záminka, jak manipulovat výkonností menších týmů," zlobí se šéf Haasu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
GRAHAM
10:57 21.04.2020 109.81.213.XXXNo tohle bude ještě "peklo".
Jean Todt tvrdí, že jeho sankce proti týmu Ferrari Formule 1 není jen příslovečná facka na zápěstí, ale zahrnuje „podstatný přínos pro alternativní paliva“ - ale je to opravdu nové, nebo dokonce trest?
V tiskové zprávě vydané jen několik minut před koncem zimních testů Formule 1 v roce 2020 FIA upřesnila, že ukončila své vyšetřování energetické jednotky Ferrari 2019,
V něm Todt potvrdil, že FIA dosáhla dohody s italským týmem, ale vztahovala se na něj ustanovení o důvěrnosti.
Závěrečná část dokumentu hovořila o nespecifikovaném závazku Maranellových mužů k výzkumu emisí uhlíku a udržitelných paliv FIA.
Federální prezident Jean Todt se nedávno vrátil k tomuto tématu v rozhovoru s německým Auto Motor und Sport, ve kterém byl požádán, aby odpověděl na velmi konkrétní otázku od Michaela Schmidta:
„Část sankce hovořila o příspěvku k výzkumu alternativních paliv. Mnozí to považují za symbolickou sankci, za obří jako Ferrari jen malou arašídovou kapku v oceánu. Jsou to opravdu arašídy? “. Todt důrazně odmítl návrh: „Ne, je to významný příspěvek“.
Ale tady leží otázka, je to vlastně trest, nebo opravdu dárek?
Kromě současné pandemické krize Covid-19 měla být Formule 1 stanovena na dráze dramatického vývoje a změn, která by se zaměřila na motory a konkrétně na pohonné hmoty ve snaze přinést „zelené“ údaje.
V současné době je palivo, které používá Formule 1, „konvenční“, jako je tomu u většiny tradičních zdrojů, jmenovitě ropy.
FIA je významně investována do přechodu na alternativní paliva, ať už jsou vyráběna výhradně v laboratoři nebo z biomasy, aby se pokusila být zcela neutrální z hlediska CO2. Je jen skutečnou nadějí udržet si veřejný obraz pod kontrolou a možná udržet výrobce se zájmem o sport.
V současné době je jedinou společností zabývající se palivem, která zkoumá toto plně syntetické palivo, Shell, dlouhodobý partner Ferrari. Tento výzkum má významný peněžní příspěvek od společnosti Ferrari, který se má zvýšit kvůli sankcím za výkonovou jednotku 2019.
Když byl minulý měsíc rozhovor s odborníkem na motory Mario Illien společností Auto Motor und Sport, varoval švýcarský muž potenciální závod se zbraněmi v této oblasti. Pokud by bylo syntetické palivo plně přijato, hlavní oblastí zvýšení výkonu by byla spalovací část současných nebo budoucích energetických jednotek.
„Syntetický benzín by vyžadoval přizpůsobení procesu spalování. Dobré na tom je, že v laboratoři můžete ohnout palivo tak, jak potřebujete pro optimální spalování. “ říká Illien,
„Teoreticky by tato paliva mohla být vyrobena více proti klepání, což by umožnilo účinnější spalování. Mohli bychom dokonce odstranit některé komponenty, které jsou v běžném benzínu a které poškozují více než dobré, konkrétně síru. “
Pak Illien varuje: „Specifikace by musela být stejná pro všechny. Pokud bude mít každý možnost přizpůsobit si palivo, bude závod se zbraněmi, který bude opravdu stát peníze a vymkne se z rukou. “
Stejně jako když Mercedes zahájil vývoj hybridních motorů před všemi ostatními v roce 2009, mohl by být tento okamžik obdobím povodí? Ironií „trestu“ FIA jsou třešničkou na dortu.
-
-
-
Situs
12:49 21.04.2020 88.102.38.XXXNejsilnější palivo má zbylých 6 týmů, na nich bude záležet. Ale máš pravdu, spousta fanoušků či známých lidí vyjádřilo znepokojení kde se vytvořilo spíše více otázek než odpovědí a teď se čeká, moc se víc dělat nedá. Sám si říkám že svým znepokojením nad tou kauzou akorát asi kazím ten sport i ostatním.-
daaviid23
13:02 21.04.2020 91.245.26.XXXK hlavnímu topicu nemám nic ale zaujala mě poslední věta.
Nad tímhle efektem už osobně přemýšlím dávno. Už spoustu let dozadu jsem si všímal, že na diskuzích bují hlavně negativita, která mě nezanedbatelně ovlivňuje.
Ony na to existují i výzkumy, které tvrdí, že negativní zprávy, negativní emoce se šíří násobně lépe a rychleji než pozitivní věci. Lidi říkají, že chtějí číst pozitivní zprávy s pozitivní emocí ale doopravdy čtou hlavně negativní zprávy. A čím horší zpravy, tím lepší
Kolektivně pěstovaná negativní atmosféra podle mě existuje
Proto já tvrdím, že se nemá brát nic zase tak smrtelně vážně -
-
-
-
-
-
Mike17
10:36 21.04.2020 185.149.130.XXX"Jde o rok staré vozy. dosáhli by tím toho, že by zůstali před námi. Snaží se teď jen přijít s nějakým opatřením, které by nám zabránilo se jim přiblížit," domnívá se Steiner.
Zdroj: [odkaz na stránku]
To zní, jako by vedle něj někdo stál a měl namířený revolver na jeho spánek. Jestli je letošní Haas opravdu lepší, než loňské Ferrari, nikdo ho nenutí to loňské Ferrari koupit.
Spíš to vypadá tak, že má velký strach o to, aby se nějaký tým s loňským Ferrari nedostal před ně. Tomu bych věřil víc.
Za mne jednoznačně krik k lepšímu. Mohly by přijít nové týmy a nemuseli by jezdit 5s za ostatními, jako to bylo dřív.-
-
Mike17
10:57 21.04.2020 185.149.130.XXXNechápu. Proč by to mělo STR vyhovovat? Ti už to přece údajně dělají. Když budou dělat to samé i ostatní, tak na tom vydělají jak?
Jestli má Haas lepší auto, než by od Ferrari dostali, tak si ho přece můžou nechat. Nikdo jim nenařizuje přechod na loňské Ferrari. Takže budou tam, kde by byli normálně. A ti, co si ho koupí, tak si ho koupí jedině v případě, že by jim přnineslo výhodu. V tom výhodu pro STR fakt nevidím.-
-
Mike17
11:20 21.04.2020 185.149.130.XXXOk, tvůj názor beru. Jen se ti snažím vysvětlit, že v Hornerově zájmu to moc není.
Za mne je lepší, když bude jezdit více vyrovnané pole. Když si slabé týmy budou vše vyvíjet sami, budou mít ztrátu logicky větší. A protože to bude taky dražší, nikdo nebude mít zájem se do F1 přidat. Máme tu 5 týmů, co si vyvíjí sami. To by mělo stačit. -
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek