DISKUZE K ČLÁNKU Zákaznické vozy? "Záminka, jak manipulovat výkonností menších týmů," zlobí se šéf Haasu
Opětovné zavedení zákaznických vozů ve Formuli 1 podle šéfa Haasu Günthera Steinera není vůbec dobrým nápadem. Velké týmy by tím dostaly jen větší moc, jak ovlivňovat výkonnost svých soupeřů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zákaznické vozy? "Záminka, jak manipulovat výkonností menších týmů," zlobí se šéf Haasu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
12:46 21.04.2020 178.255.168.XXXnevím proč pořád nechcete pochopit, že týmům, které mají s rozpočtem problém už teď, rozhodně nepomůže to, že se rádoby omezí výdaje těm velkým. Vždyť je to do očí bijící hloupost. Pokud těm malým neumožníš postavit/závodit za méně, nebo jim nenavýšíš příjem, tak stejně krachnou. Strop je pouze zbožné přání týmů středu pole (čti mcl) kteří doufají, že komunistickým omezením se dostanou opět do hry...-
Ferda
13:47 21.04.2020 46.47.176.XXXTo proto, že si nedokážeš uvědomit, že velké týmy mají větší režie než ty malé. Více lidí, více techniky a větší prostory nejsou zadarmo a spolknou si své i když na ně nikdo nešáhne.
A to jsem vůbec nezmínil vývoj dílů, který zadarmo nikdy nebude.-
Mike17
14:38 21.04.2020 185.149.130.XXXMyslím, že to Jumpman chápe. To asi každý. Jenže ty velké týmy to zase očůrají. Nikdo jim nedokáže, kolik je stál vývoj dílů, nějaké náklady si přesunou do jiných položek, nebo je za ně bude dělat někdo jiný. Nebo si třeba RB koupí od Hondy motor za 1$ za kus s tím, že to jinde nějak vykompenzují. A hned máš ušetřených pár desítek mega.
A my se tu pak budeme hádat, kdo podváděl a kdo ne, podle toho komu fandíme. Nic moc se nezmění.-
Ferda
15:02 21.04.2020 46.47.176.XXXZase tak moc jednoduché to není. Nějaké drobné se sice přesunout dají, ale třeba na motory je uvalený strop za kolik ho může výrobce týmům prodávat.
Samozřejmě že se ceny dílů včetně nákladů budou u různých výrobců lišit, ale žádné extrémní rozdíly tam nebudou. Taky je dost rozdíl mít nějaký strop a platit 1 000 zaměstnanců nebo pouhých 300 kusů. Nebo dopravovat na závod 50 kamiónů místo deseti.
Ale je fakt, že třeba Ferrari nikdo po pazurách mlátit nebude, když se dá beztrestně udělit interní potrestání aniž by se veřejnost dozvěděla jaký trest FIA udělila.-
Mike17
15:28 21.04.2020 185.149.130.XXXTak po pazurách nebude FIA mlátit nikoho, ze špičkových týmů. Bez nich by byl konec. Evidentně ani Mercedes nebo RB nikdo nemlátí.
Strop na motory je. Horní. Ten nikdo úmyslně překračovat nebude, když potřebuje náklady oficiálně snížit. Nikdo nemůže Hondě nařídit, že ho nemůže prodat RB levně. A když koupí RB motory za babku, má hned o pár desítek mega menší náklady. A jsou v klídku.
Podobně to může jít i jinde a fakticky se nezmění nic.-
Ferda
15:52 21.04.2020 46.47.176.XXXJe pravda, že skulinka se vždycky najde.
Příklad;Teď Honda dodává RB motory zadarmo v rámci vlastní reklamy a ještě dává RB +-50 000 Dolsů jako sponzor.
U nových pravidel může RB Hondě za motory platit předem zmíněných 12 000 a brát 62 000 za sponsorství, ale tím by si RB pouze ublížil. Ty prachy by mu chyběly jinde.
Pak tady máme další dodavatele jako Magneti Marelli, Brembo, Pirelli, výrobce olejů typu Palma Hlohovec a další.
Myslím, že právě tímto směrem se začne F1 ubírat. Výrobci budou týmům své produkty dodávat v rámci reklamy, nebo sponzorství a tím se týmům poníží náklady. Jenže tohle bude platit (snad) pro všechny týmy stejně. Takže o sponzory typu JPS, Gitanes, Marlboro, Olla Gum a další sponzory zájem poklesne, ale správně vznikne poptávka po sponzorech z motoristického oboru.-
Mike17
16:37 21.04.2020 185.149.130.XXXNo a vzniknou obviňování typu: jaktože RB vykazuje náklady na motor jen 1000$, když my dáváme za motory 12.000.000$.
Nebo půlka zaměstnanců Ferrari nebudou najednou zaměstananci Ferrari, ale Fiatu. Jen čistě náhodou se budou poflakovat v Maranellu. Nějaký důvod, proč jsou zrovna tam si Fiat najde.
Nebo náklady na reklamu Renaultu nebudou pro Renault, ale pro Nissan.
Každý si najde nějaký způsob, jak to očůrat a všechno zůstane vídeméně při starém.-
Ferda
16:50 21.04.2020 46.47.176.XXXAno. Když jsme našli skulinky i my, tak týmoví právnici jich najdou tisíce.
A teď se ptám. Je to špatně? Já myslím že né. Po absťáku se každá kulišárna bude náramně hodit a já nebudu muset do svých příspěvků propašovávat zaniklého výrobce kondomů, kterého si už stejně nikdo nepamatuje a jeho značku berou jako sprosté slovo.-
jumpman
17:37 21.04.2020 178.255.168.XXXno, aby neměl ferda starosti co chápu, nebo nechápu. Velice dobře si uvědumuji to co ty kážeš, ale plácáš něco co vůbec nesouvisí se stropem. Velký tým má hodně lidí, protože si to může dovolit. Vyvíjí spoustu dílů, které potom prodá menším týmům a ty to nemusí vyvíjet a ušetří. ZAvedeš strop a co se stajne. Velký tým bude muset lidi rádoby propustit. Automobilka je přesune do jiného "chlívečku" a ty lidi budou dál pro tým pracovat, neoficiálně samozřejmě. A co bude dál. Velký tým samozdřejmě nechce aby se jim ty malá přiblížili, takže co udělají? Neprodají jim nic, protože to velkým týmům už nic nepřinese a co se stane s malým týmem, který bude najednou muset vyvíjet věci, které kupoval? Zkrachuje. A to je celý výsledek co přinese strop.
Apropo, když máš starosti kdo co chápe nebo nechápe, možná by sis mohl zjistit že náklady na motor se do stropu nebudou počítat, jako spoustu dalších věcí
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek