DISKUZE K ČLÁNKU Zákaznické vozy? "Záminka, jak manipulovat výkonností menších týmů," zlobí se šéf Haasu

Opětovné zavedení zákaznických vozů ve Formuli 1 podle šéfa Haasu Günthera Steinera není vůbec dobrým nápadem. Velké týmy by tím dostaly jen větší moc, jak ovlivňovat výkonnost svých soupeřů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zákaznické vozy? "Záminka, jak manipulovat výkonností menších týmů," zlobí se šéf Haasu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 94, poslední 23.04.2020 19:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 21.04.2020 16:21
Vettel prý odmítl první nabídku Ferrari o… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 21.04.2020 09:49
Davide, jaké to je, když ti co tu tvrdím den… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 21.04.2020 10:31
To víš, že jo, stejně jako PR jak je ve Ferrari… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • daaviid23

            daaviid23

            90.182.169.XXX
            No je fakt, že je pak tendence nouzová opatření nesmyslně prodlužovat jak vidíme třeba v ČR teď ale to sem nebudu plést 12

            Prostě si do závazných pravidel napíšou platnost, kterou může změnit zase až shoda většiny 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Zajímavý, že to Horner vůbec navrhuje, to nedává smysl. Já měl zato, že loňské STR bylo kopií RB. To je přece hlavní důvod jejich výsledků. Tedy aspoň tak jsem to tu četl. 12

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Rozumnej strop tohle vyřeší. 11 Sice to nevyřeší všechno, to je jasný a bude to mít i nějaké zápory, ostatně jako všechno, ne každej to stejně zaplní finančně do max výšky, ale bude to cesta a je to potřeba postupně "nastavit".

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      strop nevyřeší vůbec nic

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        Ale vyřeší....

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          nevím proč pořád nechcete pochopit, že týmům, které mají s rozpočtem problém už teď, rozhodně nepomůže to, že se rádoby omezí výdaje těm velkým. Vždyť je to do očí bijící hloupost. Pokud těm malým neumožníš postavit/závodit za méně, nebo jim nenavýšíš příjem, tak stejně krachnou. Strop je pouze zbožné přání týmů středu pole (čti mcl) kteří doufají, že komunistickým omezením se dostanou opět do hry...

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            To proto, že si nedokážeš uvědomit, že velké týmy mají větší režie než ty malé. Více lidí, více techniky a větší prostory nejsou zadarmo a spolknou si své i když na ně nikdo nešáhne.
            A to jsem vůbec nezmínil vývoj dílů, který zadarmo nikdy nebude.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Myslím, že to Jumpman chápe. To asi každý. Jenže ty velké týmy to zase očůrají. Nikdo jim nedokáže, kolik je stál vývoj dílů, nějaké náklady si přesunou do jiných položek, nebo je za ně bude dělat někdo jiný. Nebo si třeba RB koupí od Hondy motor za 1$ za kus s tím, že to jinde nějak vykompenzují. A hned máš ušetřených pár desítek mega.
              A my se tu pak budeme hádat, kdo podváděl a kdo ne, podle toho komu fandíme. Nic moc se nezmění. 03

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Zase tak moc jednoduché to není. Nějaké drobné se sice přesunout dají, ale třeba na motory je uvalený strop za kolik ho může výrobce týmům prodávat.
                Samozřejmě že se ceny dílů včetně nákladů budou u různých výrobců lišit, ale žádné extrémní rozdíly tam nebudou. Taky je dost rozdíl mít nějaký strop a platit 1 000 zaměstnanců nebo pouhých 300 kusů. Nebo dopravovat na závod 50 kamiónů místo deseti.
                Ale je fakt, že třeba Ferrari nikdo po pazurách mlátit nebude, když se dá beztrestně udělit interní potrestání aniž by se veřejnost dozvěděla jaký trest FIA udělila.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Tak po pazurách nebude FIA mlátit nikoho, ze špičkových týmů. Bez nich by byl konec. Evidentně ani Mercedes nebo RB nikdo nemlátí.
                  Strop na motory je. Horní. Ten nikdo úmyslně překračovat nebude, když potřebuje náklady oficiálně snížit. Nikdo nemůže Hondě nařídit, že ho nemůže prodat RB levně. A když koupí RB motory za babku, má hned o pár desítek mega menší náklady. A jsou v klídku. 03
                  Podobně to může jít i jinde a fakticky se nezmění nic. 03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Je pravda, že skulinka se vždycky najde.
                    Příklad;Teď Honda dodává RB motory zadarmo v rámci vlastní reklamy a ještě dává RB +-50 000 Dolsů jako sponzor.
                    U nových pravidel může RB Hondě za motory platit předem zmíněných 12 000 a brát 62 000 za sponsorství, ale tím by si RB pouze ublížil. Ty prachy by mu chyběly jinde.
                    Pak tady máme další dodavatele jako Magneti Marelli, Brembo, Pirelli, výrobce olejů typu Palma Hlohovec 12 a další.
                    Myslím, že právě tímto směrem se začne F1 ubírat. Výrobci budou týmům své produkty dodávat v rámci reklamy, nebo sponzorství a tím se týmům poníží náklady. Jenže tohle bude platit (snad) pro všechny týmy stejně. Takže o sponzory typu JPS, Gitanes, Marlboro, Olla Gum a další sponzory zájem poklesne, ale správně vznikne poptávka po sponzorech z motoristického oboru.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      No a vzniknou obviňování typu: jaktože RB vykazuje náklady na motor jen 1000$, když my dáváme za motory 12.000.000$.
                      Nebo půlka zaměstnanců Ferrari nebudou najednou zaměstananci Ferrari, ale Fiatu. Jen čistě náhodou se budou poflakovat v Maranellu. Nějaký důvod, proč jsou zrovna tam si Fiat najde.
                      Nebo náklady na reklamu Renaultu nebudou pro Renault, ale pro Nissan.

                      Každý si najde nějaký způsob, jak to očůrat a všechno zůstane vídeméně při starém. 03

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Ano. Když jsme našli skulinky i my, tak týmoví právnici jich najdou tisíce.
                        A teď se ptám. Je to špatně? Já myslím že né. Po absťáku se každá kulišárna bude náramně hodit a já nebudu muset do svých příspěvků propašovávat zaniklého výrobce kondomů, kterého si už stejně nikdo nepamatuje a jeho značku berou jako sprosté slovo.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          no, aby neměl ferda starosti co chápu, nebo nechápu. Velice dobře si uvědumuji to co ty kážeš, ale plácáš něco co vůbec nesouvisí se stropem. Velký tým má hodně lidí, protože si to může dovolit. Vyvíjí spoustu dílů, které potom prodá menším týmům a ty to nemusí vyvíjet a ušetří. ZAvedeš strop a co se stajne. Velký tým bude muset lidi rádoby propustit. Automobilka je přesune do jiného "chlívečku" a ty lidi budou dál pro tým pracovat, neoficiálně samozřejmě. A co bude dál. Velký tým samozdřejmě nechce aby se jim ty malá přiblížili, takže co udělají? Neprodají jim nic, protože to velkým týmům už nic nepřinese a co se stane s malým týmem, který bude najednou muset vyvíjet věci, které kupoval? Zkrachuje. A to je celý výsledek co přinese strop.
                          Apropo, když máš starosti kdo co chápe nebo nechápe, možná by sis mohl zjistit že náklady na motor se do stropu nebudou počítat, jako spoustu dalších věcí 03

                          + 1 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama