DISKUZE K ČLÁNKU Rozpočtový strop? Podle Ferrari by měl být pro jednotlivé týmy různý
Šéf Ferrari Mattia Binotto si myslí, že rozpočtový strop by měl být různý. Týmy, které vyrábí motory nebo převodovky mají mít podle Binotta možnost utrácet více.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rozpočtový strop? Podle Ferrari by měl být pro jednotlivé týmy různý
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Situs
09:40 14.04.2020 88.102.38.XXXJen chci co se týče rozpočtového stropu aby kupující neměl výhodu nad tím kdo si to vyrobí sám. Nemyslím si že je to vůbec mimo, ten kdo si to koupí by neměl mít větší rozpočet na zbytek než ten kdo si to vyrobí.
Jinak vývoj do rozpočtového stropu právě musíš počítat vždy, to bych řekl je spíše hlavní pointa stropů.-
-
-
Fanda.LH
11:07 14.04.2020 83.240.60.XXXNo právě a to nabourává celý smysl stropů, když každý má náklady jiné...
Já chápu, že ve stropu nemůžou být zohledněny náklady na vývoj... Protože ty zákazníci nemají... Ale nákup komponent by tam být zahrnut měl... A je fuk, že převodovka např RB je dražší než převodovka Ferrari...
Jenže to pak povede k tomu s tím manipulovat... Tzn. nastavit nižší cenu za převodovku, abych měl větší rozpočet na vývoj během sezóny...
Budou muset nějak hlídat výdaje jako takové...-
-
Situs
15:13 14.04.2020 88.102.38.XXXDělá se to pro lepší udržitelnost a větší rovnost kde se zvýší důraz na kvalitu. Kvantita peněz bude od jisté míry znevýhodněna a nebude to tak snadné, za mě je to správný krok. Ideálně by to nebylo potřeba a měli by jsme v F1 automobilky co by se předháněly v tom kolik utratí, ale to není reálné.-
Fanda.LH
17:29 14.04.2020 83.240.60.XXXJenže otázkou je, čeho chceme docílit... Řekněme, že částečně můžeme usilovat o srovnání sil... Co by se mohlo stát...
Příklad. strop 90 mega...
30 výdaje na PJ, 30 aero, 30 ostatní fixní náklady...
- Já tovární tým zvýším náklady PJ o 5 mil...
35 výdaje na PJ, 25 aero, 30 ostatní fixní náklady...
- Reálně mám s PJ výdaje stále 30 mega, ale moji inženýři na aero vykazují fiktivně 1/6 práce na PJ... Takže reálně mají k dispozici na aero stále 30 mega...
- Ale zákaznické týmy to tak nemají, ty tu službu za 35 musí nakoupit a pak jim na aero zbyde jen 25...
A takhle se s tím dá šachovat s různými úmysly... Ostatně ono se to děje i v té NHL a platovými stropy... Kdy se řeší průměrný plat vzhledem k délce kontraktu... Když podepíšu s 33ti letým hráčem kontrakt na 10 let ve výši 50 mil dolarů... S tím, že prvních 5 let bude brát 7 mil a zbylých 5 let 3 mil... Tak průměrně bude brát 5 mil ročně, ale reálně to bude 7, protože do 5ti let se ho klub stejně zbaví...
Takže umím si představit, že tovární týmy budou nabízet srovnatelné platové podmínky, ale k tomu štědré benefity a vidinu krásného důchodu... Tak kde asi budou pracovat ti nejšikovnější ?-
Situs
18:58 14.04.2020 88.102.38.XXXMotory v tom pokud vím nejsou, ale já chápu že se v tom bude čachrovat, ale nebude to tak snadné a budou tam omezené možnosti. Nemyslím si že Ferrari, Mercedes či RedBull najednou opravdu neutratí nic navíc než bude stop, ale dolu to podle mě půjde a časem se to projeví, pole si bude bližší.
-
-
jumpman
18:13 14.04.2020 178.255.168.XXXreálně se to dělá proto, aby se mohl mcl dotáhnout na špici, když není schopen dlouhodobě srovnat rozpočet s nejlepšími.
Strop nepřinese vůbec nic dobrého. Malým týmům stejně nepomůže a velké se to budou snažit obcházet a reálně mají i větší možnosti než ty malé. Navíc se tam nepočítá vše. Je to zkrátka paskvil který v reálu může znamenat odchod automobilek a mcl si tam potom může závodit sám...-
Situs
18:50 14.04.2020 88.102.38.XXXMenším týmům to pomůže, jinak by to ty větší neřešily No a o tom jak to bude složité obcházet pro ty větší je věc druhá, musí se to udělat co možná nejlépe a postupně to nadále zlepšovat. Někde se začít musí. Já už reformu F1 s rozpočtovým stropem beru jako nutnost a jsem pro, takže se prostě neshodneme.-
jumpman
19:25 14.04.2020 178.255.168.XXXjak může týmu, který na ten strop nedosáhne pomoct? Navíc pokud se ty velké týmy budou cítit stropem poškozené, tak těm malým nic neprodají a ty na tom budou hůř než teď
pokud chtějí pomoci malým týmům, tak to musí být buď umožněním nákupu drahých komponent (monokok je jednou z nich) nebo musí přehodnotit politiku rozděleování financí, ale pokud malý tým na ten strop nedosáhne, tak mu nijak nepomůže a ten velký stejně utratí všechny peníze co sežene, ale kumunistické manýry, kdy chtějí trestat za úspěch, to je fakt dost mimo-
-
jumpman
20:25 14.04.2020 178.255.168.XXXto je kravina, přemýšlíš jako typickej čecháček, když soused má krávu a já ne, tak ať mu chcípne...
Pokud ten malej tým nedá rozpočet dohromady, tak mu žádnej strop nepomůže. Jedinej, kdo si na to brousí zuby je mcl, protože má vše, kromě peněz a doufá, že by mu to mohlo pomoct nahoru. Pokud se ale opět jeden tým dokáže trefir do ideálu, tak bude dominovat X sezon, protože ostatní nebudou moct použít prostředky k tomu, aby jej dohonili a sesadili. Nechci úplně poukazovat na mercedes, ale pokud je jejich auto tak dobré jak vypadalo na testech, tak budou moct celý rozpočet věnovat vývoji nového vozu, což si jejich soupeři nebudou moct dovolit a budou mít opět fixovanou výhodu na x let. Strop celou F1 pouze pohřbí, protože ostatní to nebude bavit, koukat jak mercedes za podpory FIA vyhrává jeden šampionát za druhým.
Pokud chtějí omezovat, mají omezit počet zaměstnanců, počty hodin na simulátoru, mají zakázat/omezit podporu pro týmy během výkendu z továren. To dá rovnější podmínky a ten tým, který bude mít šikovnější pracovníky, tak bude konkurenceschopnější i za menším rozpočtem, ale nějakej strop nebude nikdy spravedlivý ke všem a upřímně, sehnat finance je jednou z disciplín, kterou je v F1 nutno ovládat...-
Situs
22:43 14.04.2020 88.102.38.XXXTo víš že jo, všichni co to neshodí ze stolu jsou pitomí čecháčci. Soutěž v tom nacpat do toho co nejvíc je pro mě dneska cesta do záhuby a není o to dostatečný zájem. Není to ideální, ale smysl dát důraz ve sportu na kvalitu místo hordy peněz se mi neprotiví. Většině týmů taky ne a Liberty zdá se taky, s pozdravem.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
10:27 14.04.2020 88.102.38.XXXMalej problém to je, ale někde se začít musí. Čásku by stanovila předpokládám FIA na základě dat a konzultací s týmy. Dle připomínek by se pak částka nadále ročně mohla upravovat. Jelikož toto především bude postihovat týmy který si budou věci kupovat a zároveň budou cílit na maximální možný rozpočet, tak tam zatím vůle je. RP by mohl být hlavním kandidátem kterého se to bude týkat.-
jumpman
14:46 14.04.2020 178.255.168.XXXjá bych strop vůbec nezaváděl povinně, ale ten kdo ho překrekročí, tak bude muset prodat/sdílet své know-how s těmi, co ten strop dodrží... třeba rok staré, aby to pro ně mělo smysl vyvíjet, ale těm co budou držet strop by to zlevnilo vývoj vlastního vozu a drželo konkurenceschopnost
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek