DISKUZE K ČLÁNKU Rozpočtový strop? Podle Ferrari by měl být pro jednotlivé týmy různý

Šéf Ferrari Mattia Binotto si myslí, že rozpočtový strop by měl být různý. Týmy, které vyrábí motory nebo převodovky mají mít podle Binotta možnost utrácet více.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozpočtový strop? Podle Ferrari by měl být pro jednotlivé týmy různý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 17.04.2020 12:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 14.04.2020 20:25
to je kravina, přemýšlíš jako typickej čecháček,… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 14.04.2020 21:15
Jumpman... Píšeš, že bys neomezoval rozpočty, ale… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 15.04.2020 09:22
jenže F1 je o vývoji a v současné době ty tebou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Jen chci co se týče rozpočtového stropu aby kupující neměl výhodu nad tím kdo si to vyrobí sám. Nemyslím si že je to vůbec mimo, ten kdo si to koupí by neměl mít větší rozpočet na zbytek než ten kdo si to vyrobí.

        Jinak vývoj do rozpočtového stropu právě musíš počítat vždy, to bych řekl je spíše hlavní pointa stropů.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Já ti rozumím... Ale přijde mi mimo to vyjadřovat částkou... Věřím tomu, že se dá převodovka vyrobit za pár korun i pár miliard... Takže místo toho, abych se to snažil podchytit částkou, tak bych to ze stropu vyřadil...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Když těch věcí co se kupuje už je dnes pěkně dlouhá řada.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              No právě a to nabourává celý smysl stropů, když každý má náklady jiné...

              Já chápu, že ve stropu nemůžou být zohledněny náklady na vývoj... Protože ty zákazníci nemají... Ale nákup komponent by tam být zahrnut měl... A je fuk, že převodovka např RB je dražší než převodovka Ferrari...

              Jenže to pak povede k tomu s tím manipulovat... Tzn. nastavit nižší cenu za převodovku, abych měl větší rozpočet na vývoj během sezóny...

              Budou muset nějak hlídat výdaje jako takové...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                proto je strop naprostá ptákovina. To může fungovat někde v hokeji, kde jde jen o platy hráčů, ale tady je to pouze snaha o znevýhodnění těch, co jsou nahoře a přitom těm úplně dole to nepřinese vůbec nic.

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  Dělá se to pro lepší udržitelnost a větší rovnost kde se zvýší důraz na kvalitu. Kvantita peněz bude od jisté míry znevýhodněna a nebude to tak snadné, za mě je to správný krok. Ideálně by to nebylo potřeba a měli by jsme v F1 automobilky co by se předháněly v tom kolik utratí, ale to není reálné.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    83.240.60.XXX
                    Jenže otázkou je, čeho chceme docílit... Řekněme, že částečně můžeme usilovat o srovnání sil... Co by se mohlo stát...

                    Příklad. strop 90 mega...

                    30 výdaje na PJ, 30 aero, 30 ostatní fixní náklady...

                    - Já tovární tým zvýším náklady PJ o 5 mil...

                    35 výdaje na PJ, 25 aero, 30 ostatní fixní náklady...

                    - Reálně mám s PJ výdaje stále 30 mega, ale moji inženýři na aero vykazují fiktivně 1/6 práce na PJ... Takže reálně mají k dispozici na aero stále 30 mega...

                    - Ale zákaznické týmy to tak nemají, ty tu službu za 35 musí nakoupit a pak jim na aero zbyde jen 25...

                    A takhle se s tím dá šachovat s různými úmysly... Ostatně ono se to děje i v té NHL a platovými stropy... Kdy se řeší průměrný plat vzhledem k délce kontraktu... Když podepíšu s 33ti letým hráčem kontrakt na 10 let ve výši 50 mil dolarů... S tím, že prvních 5 let bude brát 7 mil a zbylých 5 let 3 mil... Tak průměrně bude brát 5 mil ročně, ale reálně to bude 7, protože do 5ti let se ho klub stejně zbaví...

                    Takže umím si představit, že tovární týmy budou nabízet srovnatelné platové podmínky, ale k tomu štědré benefity a vidinu krásného důchodu... Tak kde asi budou pracovat ti nejšikovnější ?

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      Motory v tom pokud vím nejsou, ale já chápu že se v tom bude čachrovat, ale nebude to tak snadné a budou tam omezené možnosti. Nemyslím si že Ferrari, Mercedes či RedBull najednou opravdu neutratí nic navíc než bude stop, ale dolu to podle mě půjde a časem se to projeví, pole si bude bližší.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        83.240.60.XXX
                        Motory reprezentují dodávané komponenty, kdo je vyrábí, tak bude ve výhodě... Úspory budou, když týmy budou chtít, jinak to bude těžké...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    reálně se to dělá proto, aby se mohl mcl dotáhnout na špici, když není schopen dlouhodobě srovnat rozpočet s nejlepšími.
                    Strop nepřinese vůbec nic dobrého. Malým týmům stejně nepomůže a velké se to budou snažit obcházet a reálně mají i větší možnosti než ty malé. Navíc se tam nepočítá vše. Je to zkrátka paskvil který v reálu může znamenat odchod automobilek a mcl si tam potom může závodit sám...

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      Menším týmům to pomůže, jinak by to ty větší neřešily 03 No a o tom jak to bude složité obcházet pro ty větší je věc druhá, musí se to udělat co možná nejlépe a postupně to nadále zlepšovat. Někde se začít musí. Já už reformu F1 s rozpočtovým stropem beru jako nutnost a jsem pro, takže se prostě neshodneme.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        jak může týmu, který na ten strop nedosáhne pomoct? Navíc pokud se ty velké týmy budou cítit stropem poškozené, tak těm malým nic neprodají a ty na tom budou hůř než teď
                        pokud chtějí pomoci malým týmům, tak to musí být buď umožněním nákupu drahých komponent (monokok je jednou z nich) nebo musí přehodnotit politiku rozděleování financí, ale pokud malý tým na ten strop nedosáhne, tak mu nijak nepomůže a ten velký stejně utratí všechny peníze co sežene, ale kumunistické manýry, kdy chtějí trestat za úspěch, to je fakt dost mimo

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Situs

                          Situs

                          88.102.38.XXX
                          Pomůže jim v tom že omezí toho co utrácí více, to je snad jasné. Už jsem to psal, kvantita útraty bude trpět ve prospěch kvality útraty.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            to je kravina, přemýšlíš jako typickej čecháček, když soused má krávu a já ne, tak ať mu chcípne...
                            Pokud ten malej tým nedá rozpočet dohromady, tak mu žádnej strop nepomůže. Jedinej, kdo si na to brousí zuby je mcl, protože má vše, kromě peněz a doufá, že by mu to mohlo pomoct nahoru. Pokud se ale opět jeden tým dokáže trefir do ideálu, tak bude dominovat X sezon, protože ostatní nebudou moct použít prostředky k tomu, aby jej dohonili a sesadili. Nechci úplně poukazovat na mercedes, ale pokud je jejich auto tak dobré jak vypadalo na testech, tak budou moct celý rozpočet věnovat vývoji nového vozu, což si jejich soupeři nebudou moct dovolit a budou mít opět fixovanou výhodu na x let. Strop celou F1 pouze pohřbí, protože ostatní to nebude bavit, koukat jak mercedes za podpory FIA vyhrává jeden šampionát za druhým.
                            Pokud chtějí omezovat, mají omezit počet zaměstnanců, počty hodin na simulátoru, mají zakázat/omezit podporu pro týmy během výkendu z továren. To dá rovnější podmínky a ten tým, který bude mít šikovnější pracovníky, tak bude konkurenceschopnější i za menším rozpočtem, ale nějakej strop nebude nikdy spravedlivý ke všem a upřímně, sehnat finance je jednou z disciplín, kterou je v F1 nutno ovládat...

                            + 3 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              88.102.38.XXX
                              To víš že jo, všichni co to neshodí ze stolu jsou pitomí čecháčci. Soutěž v tom nacpat do toho co nejvíc je pro mě dneska cesta do záhuby a není o to dostatečný zájem. Není to ideální, ale smysl dát důraz ve sportu na kvalitu místo hordy peněz se mi neprotiví. Většině týmů taky ne a Liberty zdá se taky, s pozdravem.

                              + 1 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jumpman

                                jumpman

                                178.255.168.XXX
                                ne, jenže pokud chceš závodit v královně motorsportu, tak to těžko můžeš dělat za suchý z nosu. Nechci se dívat na něco co bude vypadat jak F3 v jinejch barvičkách

                                + 1 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Měla by být stanovena částka....a kdo tu částku stanoví? Tady vidím malej problém 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Malej problém to je, ale někde se začít musí. Čásku by stanovila předpokládám FIA na základě dat a konzultací s týmy. Dle připomínek by se pak částka nadále ročně mohla upravovat. Jelikož toto především bude postihovat týmy který si budou věci kupovat a zároveň budou cílit na maximální možný rozpočet, tak tam zatím vůle je. RP by mohl být hlavním kandidátem kterého se to bude týkat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          já bych strop vůbec nezaváděl povinně, ale ten kdo ho překrekročí, tak bude muset prodat/sdílet své know-how s těmi, co ten strop dodrží... třeba rok staré, aby to pro ně mělo smysl vyvíjet, ale těm co budou držet strop by to zlevnilo vývoj vlastního vozu a drželo konkurenceschopnost

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Ty myslíš že by Ferrari, Mercedes nebo RedBull zveřejnil kompletní detaily svých aut a PU minulé sezony za to že utratí více? Za mě to nemusí být špatná myšlenka, ale nemyslím si vůbec že by na to přistoupily.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama