DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Ferrari se s Räikkönenem podle bývalého týmového šéfa Flavia Briatoreho nikam neposunulo a zbytečně ztratilo jeden rok - místo toho mělo už dříve vzít nezkušeného, ale talentovaného Charlese Leclerca.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 71, poslední 29.03.2020 20:01 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • pidro

    pidro

    80.250.30.XXX
    Pravda jr taková,že jediný ze současných jezdců, který na rudém křápu vyhrál titul je Kimi.

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      07 a 08 mělo Ferrari nejlepší auto...

      + 3 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Ty auta byla hodně vyrovnaná. Dle pozorování se zdál lepší Mclaren 2007 a Ferrari 2008, ale to bylo asi primárně tím, že 2007 měl lepší dvojici Mclaren a v roce 2008 zase Ferrari.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Ferrari bylo lepší za standardních podmínek v těch nestandardních to Mcl doháněl jezdecky...

          + 3 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Pro mínusáře... Není těžký si udělat porovnání Alonso vs Hamilton a Alonso vs Massa, Alonso vs Raikkonen, Massa vs Bottas a Hamilton vs Bottas... A dojít k závěru, že Mcl měl v roce 2007 výrazně lepší jezdeckou dvojici...

            + 2 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.102.38.XXX
              A ještě to podtrhuje i porovnání jezdecké dvojice Massa vs Kimi.

              + 2 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                Taky se dá... Není náhoda, že je LH tak cenněný navzdory tomu, že v minulosti nejednou selhal...

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • daaviid23

                daaviid23

                90.182.169.XXX
                A já ti do toho hodím klín.13
                Srovnávat starou a novou éru je dost ošemetné. Kimi měl pauzu, Massa se vracel po těžkém zranění. A to už ani nemluvím o týmovém postavení, že 04

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  Vím že porovnání dvojic není vše, já jen přidal ještě jedno aby to bylo ještě lepčejší 03 Sám jsi to napsal, 2007 měl lepší dvojici Mclaren 14

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • daaviid23

                    daaviid23

                    90.182.169.XXX
                    Měl lepší dvojici ale né zase nějak zásadně. Trvám si pořád na tom, že tehdá to bylo vyrovnané tak jak od té doby už jen výjimečně.
                    Za éry Mercedesu byl vyrovnaný třeba jen jeden rok

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.162.8.XXX
                  Jsou to fanouškovské diskuze... Je jasné, že je tam x vlivů, že Kimi působil v Mclarenu silně, sám jsem vyzdvihl jeho angažmá v Lotusu... Na druhou stranu nic moc víc nemáme a ať chceš nebo ne, tak jak FA, tak LH v té kariéře dosáhli větších úspěchů... A to týmové postavení je trochu dvojsečné... Vidíme jak si vedl Alonso s Massou, Kimim a pak jak si vede Vettel s Charlesem... Nemůžeš být jednička, aniž bys prokázal, že si to zasloužíš... Nebo můžeš, ale pak to dopadne jak s Vettelem..

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    85.162.8.XXX
                    Jeden určitě, ale nevíš, co by se dělo, kdyby mělo Ferrari alespoň jednoho konkurenceschopného pilota... A i když byl Mercedes v předu, tak bojoval LH s Nicem, který byl dlouhou dobu nepochopitelně přehlížen... Ačkoli bylo už ve Williamsu jasné, že se jedná o mimořádný talent...

                    + 1 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • daaviid23

                    daaviid23

                    90.182.169.XXX
                    Však já to tak beru, nehádám se. U takovýhle věcí, kde absolutně nemůže existovat objektivní hodnocení, je nesmysl se hádat.
                    Sám jsem napsal, že kombinace Lewis + Alonso byl extra silná a lepší než dvojice Ferrari. Ale taky si stojím za tím, že pozdější srovnávání Massy a Kimiho maluje obraz jejich kariér až moc černě.

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      Ono to dřívější posuzování výkonnosti aut bylo taky trochu složitější v tom že kvaldy se jezdily s různým množství paliva. To často zkreslovalo jak kvaldu tak i ten závod.
                      Mercedes měl konkurenta jen 2018 a s přimhouřenými oči 2017, minimálně do Singapuru kde se objevil silný boční vítr nebo co to tehdy bylo 13

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • daaviid23

                        daaviid23

                        91.245.26.XXX
                        Asi vítr Máchale 13 Když se ale podíváš na konečné skóre, tak ten rozdíl je násobně větší než byla cena téhle chyby. Proto pořád budu pořád tvrdit, že 2017 měl Mercedes pod kontrolou.

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          85.162.8.XXX
                          To přeci není pravda... Ferrari tehdy podělalo 3 VC v řadě a to udělalo ten finální rozdíl... Kor ten Singapur, tam mělo Ferrari získat double, za nimi Max a Mercedes celkem tápal, takže LH 4+ pozice...

                          + 2 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • Jirka_1

                        Jirka_1

                        217.30.64.XXX
                        Nevím, jak moc byl Nico přehlížen a ještě k tomu nepochopitelně, ale když Lewis chtěl, tak si ho namazal na chleba, což se v obráceném gardu říct nedalo. Lewis dokázal jezdit se stejným autem o tři desetiny na kolo rychleji, nez Nico. A pokud se stalo, že se Lewis dostal z nějakého důvodu za Nica, tak ho bez problémů dojel. Pokud se to stalo naopak, tak ho Nico prakticky nikdy dojet nedokázal. Ale na to si už nikdo nevzpomíná, že? 03

                        + 3 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          No možná by stálo za to kouknout se na tehdejší kvalifikace. Byl bych zvědavý, kolikrát tam ty 3 desetiny najdeš.
                          Jejich kvalifikační výsledky tehdy byly dost vyrovnané.
                          Úmyslně jsem nevzal rok 2016, abys mi neomlátil o hlavu že je to jediný rok, kdy Rosberg vyhrál:

                          [odkaz na stránku]

                          + 0 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Jirka_1

                            Jirka_1

                            217.30.64.XXX
                            Jestli jsi pozorně četl, o kvaldě jsem tam nenapsal slovo, protože kvaldou žádný závod nevyhraješ. Ono soustředit se na jedno kolo je jiné kafe, než držet 60 kol rychlost. A tady býval Lewis v případě, kdy byl za Nicem, o ty tři desetiny rychlejší. Lewis přiložil pod kotel a Nica dojel, v obráceném případě to téměř neexistovalo, pokud neměl Lewis nějaký problém s autem nebo pneumatikami. Nico je sice mistrem světa, ale podobně jako jeho otec s jedinou vyhranou VC také udělal titul s odřenýma ušima, i když těch vítězství mel tehdy devět.

                            Víš, na OH v Sapporu vyhrál skoky na lyžích absolutně neznámý Polák, který měl patřit k outsiderům, ale perfektně mu foukl vítr a světové špičce, které se vítr otočil do zad, nadělil "kanára". Ale je olympijským vítězem... 12

                            + 3 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Četl jsem pozorně. Kvalifikaci jsem zvolil proto, že jsou tam jediné časové ztráty, které jde běžně zjistit. Jejich rozdíly byly většinou v řádu desetiny a ne vždy v Hamíkův prospěch.
                              Ale možná se dovím, kde se dají ty 3 desetiny najít v nějakých statistikách. 03 Osobně bych si tipl, že sis je vzal jen z kol, kterých sis zrovna všiml, když Hamík Nica dojížděl. Jistě mohl mít Hamík větší cit pro šetření gum, nicméně úvaha, že jsou piloti, kteří svou rychlost nedokáží zopakovat ve více kolech, protože se rozhodnou věnovat pozornost něčemu jinému, než závodu, je trochu úsměvná.
                              Kdybys četl pozorně ten odkaz ty, tak je tam i statistika průměrných kol v závodě. Bohužel tam není odstup (je pro konkrétní závod), ale výsledný poměr je jen o 1 jiný, než poměr kvalifikací. Když se podívám na ty poslední závody, pak v roce 2015 měl Lewis to průměrné kolo rychlejší o 0,142s, v roce 2013 o 0,073s. Do 3 desetin celkem daleko. Možná jsi do toho započítal něco jako Abu Dhabi 2014, kdy to bylo 2,287s protože měl Nico poruchu motoru. I v té pro Nica ne zrovna povedené sezoně 2015 měl 6x ze 17-ti závodů průměrnou rychlost vyšší. Pokud se ti to zdá moc velký rozdíl tak vyrovnanější byli v tomto jen u RB, kde Ricci porazil Kvjata, u Mclarenů, kde Button porazil Alonsa a remíza u Manoru.
                              No a ten konec je hodně úsměvný. Kdyby sis dal tu práci a sečetl body za celé ty 4 roky, pak Lewis získal o 11,6% víc bodů (1334:1195). Jestli ti to přijde hodně velký rozdíl, prosil bych o srovnání s nějakou jinou dvojicí, která spolu delší dobu jezdila. Jen pro srovnání stejně dlouho trvající sestava VettelxKimi dopadla tak, že Seb získal o 42,8% bodů víc. Bottase asi raději zmiňovat nebudeme, co?
                              Když to tak vezmu, tak jediný kdo byl Lewisovi vyrovnanějším kolegou byl Čudlík. S velkým přispěním Hamiltonova slavného bouracího roku 2011. Což ovšem nepopírá fakt, že celkově byl Hamilton rychlejší. 03

                              + 0 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Jirka_1

                                Jirka_1

                                217.30.64.XXX
                                Vidíš, zase si hraješ s čísly, které ale nic neříkají. Průměrná rychlost je také dána tím, jakého fóra mám a dalšími ukazateli, jak jsem na tom s gumami atd. Takže ten průměr 0,142 s je také o tom, že mohl chvíli jezdit kola o 0,5 s rychlejší a pak se dostat do provozu a průměr okamžitě klesá. Toto pro mě není žádný ukazatel, pro mě je ukazatel to, co vidím při závodě. Kolikrát měl lewis obrovského fóra a začal šetřit auto a PJ, aby mu vydržela, takže zpomalil a i přesto vyhrál s přehledem o sekundy, což stačí. Za vítězství o kolo víc bodů nedostaneš.
                                Jestli chceš statistiky, najdi si časy na jednotlivá kola a tam se jich dopátráš. nějaké průměry jsou naprosto o ničem. Pamatuji si čtyřzastávkovou strategii Schumiho, kdy s lehkým autem dokázal jezdit o 2 s na kolo rychleji, než druhý za ním. Najdeš to v nějakých zprůměrovaných statistikách? Tak vidíš... 13
                                Bych se vrátil k k jízdě v provozu - ano, jden dojede čtyři auta a musí se jimi prokličkovat, druhý je sice dojede také, ale dvě mu uhnou do boxů na gumy a další dvě vyletí po vzájemné kolizi z trati a najednou má volno. Jak to ošetříš nějakou statistikou? Chápeš, že jsou statistická čísla zkreslená?

                                + 2 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  Představ si, že chápu. A právě proto jsem použil kvalifikační časy. Časy, při kterých jede každý naplno, v drtivé většině bez provozu a jakýchkoliv ovlivnění podmínek na trati. Za mne to není ideální srovnání (jak jsi správně poznamenal závodní rychlost může být trochu odlišná), nicméně nejbližší možné srovnání.
                                  Bohužel alternativu nenabízíš. To, že sis odvodil 0,3s z nespecifikované části nějakého nespecifikovaného závodu nespecifikované sezony, je jako statistický údaj trochu o ničem. Nemyslíš?
                                  Tady ty průměry mají přesně ty vady, které jsi popsal. S tím souhlasím. Na druhou stranu ty vady se občas vyskytnou u každého. Každý někdy předjíždí, každý někdy šetří auto, když má náskok ve vedení. Průměry nejsou zdaleka přesné, ale zdá se mi to lepší než subjektivní výběr požadovaných kol.
                                  S tím udržováním vedení v závodě je to stejné, jako když Nico konec sezony udržoval druhá místa a vůbec se nesnažil vyhrát. A pak se dělají závěry z toho co by bylo, kdyby Lewis neměl tu jednu poruchu v sezoně, protože ztratil jen 5 bodů. No co by bylo? Bylo by vše úplně jinak a Nico by nejezdil údržbu, jestli by titul získal i tak, nebo ne nikdo neví.
                                  Trochu mi to připomíná starší diskusi s nejmenovaným diskutérem, který bral jeden závod za vzorový pro celou sezonu, ale jiný závod se za vzor brát nesměl, protože se to nehodilo.
                                  Takže pokud máš nějakou statistiku, která o tvých 0,3s na kolo vypovídá. Sem s ní. Opravdu rád se na ni podívám.
                                  Za mne celé ty 4 roky vypovídají dost o tom, jak vyrovnanou dvojicí byli. Opravdu najdeš v poslední době málo vorvnanějších, co bojovali o titul. 03

                                  + 0 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama