DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore
Ferrari se s Räikkönenem podle bývalého týmového šéfa Flavia Briatoreho nikam neposunulo a zbytečně ztratilo jeden rok - místo toho mělo už dříve vzít nezkušeného, ale talentovaného Charlese Leclerca.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jirka_1
23:29 26.03.2020 217.30.64.XXXNějak se zde zapomnělo na to, že Schumi šel do Ferrari v době, kdy byli rádi, že se v GP udrželi v desítce. Prakticky pět let čekal na to, než dokázali vypiplat auto na takovou úroveň, že si s ním mohl dělat co chtěl. A bez ohledu na názor o kouzelném šroubováku velkou měrou přispěl k tomu, že se z Ferrari stal vítězný tým. Lewis sedl do Mercedesu aniž by nějak přispěl k vývoji a začal dělat tituly, protože nikdo jiný neměl konkurenceschopné auta a byl o kousek lepší, než jeho stájoví kolegové. Neříkám, že LH neumí jezdit, stále ho považuji za jednoho z nejlepších pilotů současnosti, ale míchat hrušky s jablky sem jaksi nepatří..-
Pikaso
01:34 27.03.2020 37.188.174.XXXNechci ti borti domeček z karet, ale reagovat musím. To jestli vůbec MS uměl pracovat s autem a postavit společně s inženýry kvalitní auto je z velké části zpochybněno podvody a fauly, kterých se MS a jeho týmy dopouštěli. Kdo to nevidí je prostě slepý nebo to nechce vidět, protože je zaslepený.
No a pokud budeme hodnotit kvality řidičské o těch asi něco vypovídají výsledky měřitelné stejným autem a stejným protivníkem v jednom týmu. A ty zcela jasně hovoří ve prospěch LH. Tak nevím kdo na co zapomíná. Zatímco MS prohrál s NR ve všech sezonách, LH ho ve všech kromě jedné porazil. A můj názor na tuto prohru je dost známý a dokonce i na těchto stránkách jsem o tomto vítězství NR psal a předpovídal jsem ho a dokonce jsem předpovídal i konec NR. Prostě tuto porážku LH - daroval NR tým M za odvedené služby a jako dárek na rozloučenou.-
-
Mike17
10:36 27.03.2020 185.149.130.XXX
Protože jsou to jediné porážky Schumiho od týmového kolegy od začátku kariéry. Zmínit se, že Hamilton byl poražen týmovými kolegy 2x, přičemž jeho působení proti Buttonovi během 3 sezon vyznělo ve prospěch Buttona, by bylo příliš zaslepené.
Zmínit fakt, že za všechny ty Schumiho fauly, které nějak omylem nikdo nezpochybňuje, byl vždy náležitě potrestán a stály ho mnohem víc bodů, než v díky nim mohl získat, by bylo asi také moc zaslepené.-
-
Mike17
11:17 27.03.2020 185.149.130.XXXTak chápu, že všechny ty černé vlajky, diskvalifikace ze 3 závodů, diskvalifikace z kvalifikace, diskvalifikace z celé sezony apod. hodně lidí nebude brát jako trest, ale jako jeho ocenění a zvýhodnění.
Když bych některé prohřešky měl srovnat s "tresty" jiných pilotů, byl bych za sprostého hatera, takže to raději vynechám.
-
-
-
-
Jirka_1
08:16 27.03.2020 217.30.64.XXXKlídek, nic mi nebortíš. Ano, u Benettonu to bylo o podvodech, ale v době Schumiho ve Ferrari podváděli i jiní, akorát se o ně nikdo nezajímal. Navíc poslední roky nebylo Ferrari nejrychlejší, což ukazovaly výsledky Schumiho dvojek. Sám Schumi to přiznal, řekl, že na začátku závodu tomu naložil a získal tak 15 - 16 s náskok, který mu vydržel do cíle, tedy auto jelo stejně rychle, jako McLaren. Ferrari bylo rychlé jen proto, že Schumi testovala testoval a testoval až do totálního zblbnutí. A jen díky tomu se vůz postupně vylepšoval, protože základní konstukce nebyla kvalitativně tak dobrá, jako Neweyho McLaren.
On je problém jinde - Schumiho tady na diskuzi moc lid rádo nemělo a je jedno z jakých důvodů, proto si každý najde nějaké zdůvodnění, že Schumi nebyl nic moc. To je úděl všech, kdo dlouhodobě vítězí. A zapomíná se na to, že každý má svůj jezdecký styl, který jen tak nejde změnit. Takže když se Schumi vrátil do Mercedesu, což byla jen a pouze marketingová záležitost, dostal auto po Buttonovi, které bylo naladěné přesně naopak, než potřeboval. To přece řekl sám Button - s tím autem nikdy nevyhraje, protože je nedotáčivé a on potřebuje přetáčivou charakteristiku. Kromě toho se změnily pneumatiky a na tyto se nedalo spolehnout, protože předek nedržel tak, jak potřeboval. fangio ho učil, že se musí dostat do zatáčky rychle tak, aby se co nejvíce přiblížil soupeři a po výjezdu měl dost rychlosti na předjetí. Proto bylo jeho stylem se opírat o přední gumy - a když nedržely, tak bylo zle... A nějak se zapomíná na čtyřhodinový závod v Kanadě, kde na vodě jasně vedl do momentu, než trať oschla. A na vodě se ukáže kdo na co má a nemá. Stejný problém s autem měl Vettel, když přišel do týmu Ricciardo, změnily se technické předpisy, na které se málo zkušený Ricci adaptoval rychleji, než Seb. Říkal jsem to od začátku, všichni se mi smáli - až to nakonec řekli i odborní komentátoři a sám Seb přiznal, že tomu autu nerozumí. Je to opět o jezdeckém stylu.
Fangio, jehož schopnosti nikdo nikdy nesnížil, odešel z F1 nejen kvůli vysokému věku, ale proto, že se motor odstěhoval za jeho záda, na což se také adaptovat nedokázal a sám to přiznal.
K tomu stylu - velké kilometry jsem najel se škodulemi s motorem vzadu, které se velmi dobře ovládaly, pokud se je člověk naučil. A dělal jsem s nimi doslova psí kusy. A vždycky jsem se těšil na sobotní odpoledne, kdy byly prázdné silnice a mohl vyvádět jako malý kluk. Pak jsem dostal ve firmě Feldu a i když to auto mělo velmi dobrý podvozek a prakticky bylo rychlejší, byl jsem hodně opatrný, a to, co jsem dělal v minulosti, se s předohrabem nedalo. Obrácená charakteristika, kdy při přidání plynu auto nezatáčelo, ale chtělo jet rovně a naopak - dost dlouho trvalo, než jsem "zapomněl" zadokolku. Takže tak asi k tomu jezdeckému stylu a neberu, že dobrý jezdec umí zajet i na dveřích od stodoly. Takový byl jen Tazio Nuvolari - protože ten žádný jezdecký styl neměl. Auta v jeho době nebyla technicky tak vymazlená a ať sedl do čeho chtěl, tak dokázal jet rychle.
Tedy posuzovat jen to, kdo koho v týmu a kolikrát porazil je kapánek mimo mísu. Nicovi jsem tehdy, když vyhrát titul, docela fandil, ale pomohl mu jeden totální výpadek Lewise a ztráta 25 bodů. Jinak by ten titul neměl. Ovšem to je motoristický sport a i takhle to chodí.
Lewis mě zklamal při zisku svého prvního titulu, kdy v posledním závodě nedokázal navázat na svoje pedchozí výsledky a motal se okolo šestého místa a titul získal jen proto, že kdosi před ním nevyměnil gumy, do cíle se doslova doplazil a byl předjet Lewisem snad v poslední zatáčce. Na kdyby se nehraje...-
Pikaso
16:20 29.03.2020 37.188.168.XXXNo nebudu psát, že je to věc názoru, protože si to nemyslím. Určité věci jsou prostě jasné a já si myslím, že to je jinak než píšeš. Ne všechno, ale opravdu to nechci rozepisovat na sto stran. Ty podvody nebyly jenom u Benettonu, ale i u F.
S čím bych souhlasil a rovněž jsem to vždy říkal je to, že MS je, nebo spíše byl jedním z mála pilotů, kteří tu skutečnou zpětnou vazbu poskytovali, ale jak jsem psal trochu je to zahaleno tajemstvím právě ohledně těch podvodů.
No a co se týče LH, ano taky mu bylo drobně nadržováno, ale to si myslím nebylo tak výrazné a neovlivňovalo to konečné výsledky Mistrovství svět kromě onoho nešťastného prvního titulu, poskytnutého TG. To ovšem nebylo nadržování proti pravidlům garanty soutěže, ale prosté rozhodnutí TG nebo hloupost jeho a T. -
Pikaso
16:36 29.03.2020 37.188.168.XXXZapomněl jsem na ten konec. Mistr světa je pro mě ten, kdo dokáže jezdit i s "tříkolkou". Taky mám něco odježděno a taky si pamatuji různé přechody. Dokonce i ten nejdrastičtější z žigulíka na předokolku. ALe prostě každý "MS" to musí zvládnout a pokud to nezvládá tak to prostě podle mého názoru vypovídá o tom, že "MS" byl jenom díky shodě mnoha okolností a zpravidla těch né zcela čestných a "MS" se nestal díky své kvalitě.-
Jirka_1
16:54 29.03.2020 217.30.64.XXXOno tak docela nemáš pravdu. Zkus v F1 několik let nesedět a pak přijď do jiného sportu, s jiným autem a pneumatikami. To nedáš také. Rychlý jsi proto, že máš svůj styl, který evolučně přizpůsobuješ novinkám. Z toho žigula jsi sedl do lepšího auta, ale Schumi do lepšího nesedl, sedl do něčeho naprosto jiného. A všechno má svůj čas. V té době Mercedes nebyl špičkový a trvá to tak 3 - 4 roky, než se vypiplá vyhrávací kára. A tu dostal až Lewis...
Ve čtyřiceti letech při dnešní úrovni F1 se nedá očekávat, že budeš dávat tituly jeden za druhým. Všichni dnešní mistři světa, jak Alonso, Hamilton, Kimi atd. ve čtyřiceti tu výkonnost mít nebudou. Byla doba, kdy se ve sportu končilo ve třiceti, dnes je to tak o pět šest let později, ale tělo tu zátěž už prostě nedá. A ona je to i za volantem docela makačka na bednu...
Neberu ti tvůj názor, ale názor a realita jsou dva rozlišné pojmy.
-
-
-
kmet
20:01 27.03.2020 85.71.74.XXXjediné co se ve firmě Ferrari od smrti starého pána podařilo, bylo to, že angažovali Schumachera, Brawna a Todta. Nebudeme si nic namlouvat, tihle tři lidé postavili Ferrari na nohy. A díky jim je mistrem světa i Kimi Räikkönen, protože v té době ještě ve Ferrari využili práce z minulé sezóny. Od doby, kdy převzali Ferrari opět splašení taliáni, šel výkon firmy dolů. A LH měl kliku, že naskočil do rozjetého Mercedesu. Tím nechci vůbec tvrdit, že neumí, naopak. Ale měl to podstatně lehčí, než kdyby přešel do jiné firmy. A troufám si tvrdit, že by nikdy neměl tolik titulů, kdyby místo do Mercedesu šel do Ferrari. Ale to už patří k věci, že šampion si umí vybrat správnou firmu ve správný čas.-
Pikaso
16:06 29.03.2020 37.188.168.XXXTvé hodnocení F je podle mě dosti výstižné a mluvil jsem o tom už několikrát. Když za FA do F přišel JA, tak se F a FA rozhádali a záhy odchází i JA a to v té době konečně zase začalo F stoupat a postavili konečně vítězné auto, které mimochodem nedokázal SV využít. Vydrželo to ještě chvilku a pak to zase všechno zničili a loni už to byl zase šrot.. Italové nikdy nic samy nedokážou a stejně tak nic nedokázali v dobách MS. To všechno byla práce a hlavně vedení tebou jmenovaných. Ale v té době pro mě bohužel i jasné podvody, tiše tolerované FIA a spol.
-
-
-
odin
09:44 29.03.2020 77.240.103.XXXTypické žvanění a lhaní Schumi boys. Už první věta je nesmysl. Piloti Ferrari byli v poslední sezóně před příchodem "božského" 11 x na stupních vítězů ze sedmnácti závodů. To mi nepřipadá, že byli rádi za udržení se v desítce.
Co Schumi piplal??? Já o ničem takovém nevím. A pokud věříš na kouzelný šroubovák, pak nechápu, proč tento kouzelný šroubovák nepoužil i ve své druhé kariéře???
Když budu chtít klesnout na tvoji úroveň a zesměšňovat se, pak mohu klidně napsat, že právě Lewis rozhodující měrou přispěl k postavení dominantního vozu a z Mercedesu udělal dominantní tým na několik let dopředu.
Zapomínáš totiž, že Schumi opouštěl Mergl, když skončili na pátém místě. A s Hamíkem byli druzí a po změně pravidel v turbo éře už jen vítězili. Když to srovnám s tvojí snahou dehonestovat Ferrari před Schumim (třetí místo) a vychvalovat práci Schumiho u Ferrari (většinou druzí až v 1999 první, ale tam půlku sezóny MS nejel), tak takový obrovský progres nevidím.
A tak se s tebou dá souhlasit pouze v případě tvé poslední věty. Míchat hrušky s jablky sem opravdu nepatří. Tak to prosím tě laskavě nedělej .-
Jirka_1
17:19 29.03.2020 217.30.64.XXXFerrari získalo poslední titul se Scheckterem v roce 1979. Pak jen koukalo. Až přišel Schumi a spol. tak začalo vyhrávat. Jistě, Schumi měl svoje mouchy a s tím Villeneuvem to bylo fakt na přeshubu. Nikde jsem nemluvil o tom, že Schumi sám upravoval nebo konstruoval auto, ale dokázal říct, co je zapotřebí udělat - díky rozsáhlému testování. Osobně si myslím, že kdyby měl McLaren možnost stejně rozsáhlého testování, tak by bylo Ferrari stále druhé, protože nemělo tak dobrý základ. Už to vypadalo, že Ferrari konečně porazí Williams a bude mistrem, ale přišel Newey a McLaren si udělal ze zbytku pole stafáž. Jediný, kdo dokázal jezdit ve stejném kole a dojíždět za nimi, byl Schumi. Ve své době se tradovalo, že stačí mít auto o sekundu pomalejší, protože tu sekundu dodá Schumi. Co mohl nebo nemohl ve své druhé kariéře dělat je otázkou, protože přišel spíše jako marketingový element a ne jako adept na titul. Prostě dostal auto po Buttonovi, které mu nemohlo sedět. A než by se přepracovalo na konkurence schopné, tak trvá pro lidi v novém týmu několik let. A co hlavně - bylo zakázáno testování, takže toho moc pro tým udělat nemohl. Nikdo z nás nevidí do toho jak tým fungoval a jaké měl priority. Měli hodně výpadků a osobně si myslím, že se jezdilo jen tak, aby se neřeklo a všechna péče byla věnovaná novým pravidlům a technika se vyvíjela až pro rok 2014. Podívej se na výsledky Mercedesu s Hamiltonem v r. 2013, tři vítězství, ale jinak nic moc, ale i tak udělali druhé místo - protože ostatní na tom byli ještě hůř, včetně Ferrari.
Schumi nebyl ten, kdo podváděl na autě, i když o tom určitě věděl. A také se mi nelíbí, že Ferrari dostává peníze navíc, které si nezaslouží jen proto, že se tak jmenuje. Také se mi nelíbí, že možná loni podváděli s motorem a FIA to nechala být.-
odin
20:01 29.03.2020 77.240.103.XXXZase nemůžu zceala souhlasit. Ferrari v letech 1982, 1983 titul v PK získalo. A především v roce 82 mohlo získat i titul v jednotlivcích. Bohužel v Belgii se zabil Gilles Villeneuve a v Německu jim dojezdil Pironi, který do té doby jasně vedl. A ještě nesmíme zapomenout na rok 1990, kdy Senna sejmul v Japonsku Prosta a znemožnil mu bojovat o titul do posledního závodu. Neřekl bych, že Ferrari jen koukalo. Některé sezóny měli auto na titul a jen shodou náhod o něj přišli. Nemíním zpochybňovat zásluhy Schumiho and co. na pozdější dominanci Ferrari, jenom to vidím mnohem střízlivěji, než ty.
Ve své době se tradovala spousta nesmyslů o Schumacherovi. Bohužel jim obrovské množství jeho fans věří dodnes.
V jeho druhé kariéře přišel získat osmý titul. Sám to prohlašoval a nejspíše tomu i věřil. Ale fakt je, že už přišel do jiné F1. Není pravdou, že se nemohlo testovat. Testovat se mohlo, ale ne tajně a ne více, než ostatní. A vidíš, právě tady bych očekával, že to Schumi všem natře, když je tak výjmečným pilotem, který dokáže s autem zázraky. Žel nestalo se. Rovné podmínky mu evidentně neseděly. A věk s tím nemá co dělat, protože říci inženýrům a mechanikům, co potřebuje mohl i v padesáti letech, stejně jako ve dvaceti. Tak že bych prosil trošku rozumu a objektivity do komentářů o Schumim.
Mimochodem, já jsem přesvědčen, že kdyby Schumi seděl např. v Mercedesu 2015 a měl stejný status jedničky jako na přelomu tisíciletí, tak ten titul získá i ve 46 letech. Věk není ten nejdůležitější aspekt.
-
-
-
-
Pikaso
19:47 26.03.2020 37.188.174.XXXTen pán je zřejmě na hodně silném matroši. Jak někdo kdo svojí super hvězdu o které to dle dřívějších vyjádřeních věděl jí v roce 2001 pošle do nejhoršího týmu ve startovním poli pak v roce 2002 na střídačku v Rencku a šanci mu dá až v roce 2003, kritizovat sice opravdové hlupáky z F, kteří svou super hvězdu nechali pouze 1 rok aklimatizovat v kolotoči F1????
Ten pán dost často mluví dost hloupostí a to už se raději nebudu obsáhle vyjadřovat ke srovnání MS a LH. Napíšu to krátce, protože i to bude neobjektivním fanatikům z řad fandů stačit. MS měl umetenou cestičku nejenom nejlepším a často i "podvodnickým" autem, ale i hloupou a kdo ví proč i záměrně nespravedlivou FIA stejně jako AP, SV a další. Zatím co LH měl pouze buď nejlepší nebo minimálně jedno z nejlepších aut.-
-
Fanda.LH
22:35 26.03.2020 83.240.60.XXXMoc nechápu co chceš říct... LH míval převážně dobrá auta, ačkoli Mclaren v některých závodech byl schopný neskutečně vyhořet... Což ho taky stálo tituly. Nebyly tak konzistentní jako RB nebo třeba Ferrari...
Co se týče Alonsa... Nesmíš zapomínat, že LH šel do F1 v 22 letech a Alonso ve 20ti... Tzn. Alonso měl více času na otrkání se přímo v královské třídě... Lewis zase musel dokázat top výsledky v juniorských formulích...-
Pikaso
01:11 27.03.2020 37.188.174.XXXNo jednoduše se LH zastávám, i když k němu mám výhrady, ale zde pan FB prostě šlápl vedle, když porovnával MS a LH. LH nadržovali pouze v první sezoně 2007 a to ještě pouze proti FA a většinou jenom uvnitř týmu a tím vlastně darovali titul KR.
Ale upozorňuji předem, že nemám zájem o sáhodlouhé debaty(to už mě přestalo bavit). Vše co jsem napsal je jednoduše dohledatelné a ověřitelné a kdo chce si to najde a pokud není zaslepený hlupák, objektivně vše posoudí sám.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek