DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Ferrari se s Räikkönenem podle bývalého týmového šéfa Flavia Briatoreho nikam neposunulo a zbytečně ztratilo jeden rok - místo toho mělo už dříve vzít nezkušeného, ale talentovaného Charlese Leclerca.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 71, poslední 29.03.2020 20:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 10 lidí) 26.03.2020 09:36
hlavně by vypadal úplně stejně jako teď vettel... »
» pidro (Hlasovalo 9 lidí) 26.03.2020 12:30
Pravda jr taková,že jediný ze současných jezdců,… »
» Kaša (Hlasovalo 6 lidí) 27.03.2020 11:01
Náležitě potrestáááán .... hahahahaha!!!! No ty… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Zase nemůžu zceala souhlasit. Ferrari v letech 1982, 1983 titul v PK získalo. A především v roce 82 mohlo získat i titul v jednotlivcích. Bohužel v Belgii se zabil Gilles Villeneuve a v Německu jim dojezdil Pironi, který do té doby jasně vedl. A ještě nesmíme zapomenout na rok 1990, kdy Senna sejmul v Japonsku Prosta a znemožnil mu bojovat o titul do posledního závodu. Neřekl bych, že Ferrari jen koukalo. Některé sezóny měli auto na titul a jen shodou náhod o něj přišli. Nemíním zpochybňovat zásluhy Schumiho and co. na pozdější dominanci Ferrari, jenom to vidím mnohem střízlivěji, než ty.
Ve své době se tradovala spousta nesmyslů o Schumacherovi. Bohužel jim obrovské množství jeho fans věří dodnes.
V jeho druhé kariéře přišel získat osmý titul. Sám to prohlašoval a nejspíše tomu i věřil. Ale fakt je, že už přišel do jiné F1. Není pravdou, že se nemohlo testovat. Testovat se mohlo, ale ne tajně a ne více, než ostatní. A vidíš, právě tady bych očekával, že to Schumi všem natře, když je tak výjmečným pilotem, který dokáže s autem zázraky. Žel nestalo se. Rovné podmínky mu evidentně neseděly. A věk s tím nemá co dělat, protože říci inženýrům a mechanikům, co potřebuje mohl i v padesáti letech, stejně jako ve dvaceti. Tak že bych prosil trošku rozumu a objektivity do komentářů o Schumim.

Mimochodem, já jsem přesvědčen, že kdyby Schumi seděl např. v Mercedesu 2015 a měl stejný status jedničky jako na přelomu tisíciletí, tak ten titul získá i ve 46 letech. Věk není ten nejdůležitější aspekt. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Ferrari získalo poslední titul se Scheckterem v roce 1979. Pak jen koukalo. Až přišel Schumi a spol. tak začalo vyhrávat. Jistě, Schumi měl svoje mouchy a s tím Villeneuvem to bylo fakt na přeshubu. Nikde jsem nemluvil o tom, že Schumi sám upravoval nebo konstruoval auto, ale dokázal říct, co je zapotřebí udělat - díky rozsáhlému testování. Osobně si myslím, že kdyby měl McLaren možnost stejně rozsáhlého testování, tak by bylo Ferrari stále druhé, protože nemělo tak dobrý základ. Už to vypadalo, že Ferrari konečně porazí Williams a bude mistrem, ale přišel Newey a McLaren si udělal ze zbytku pole stafáž. Jediný, kdo dokázal jezdit ve stejném kole a dojíždět za nimi, byl Schumi. Ve své době se tradovalo, že stačí mít auto o sekundu pomalejší, protože tu sekundu dodá Schumi. Co mohl nebo nemohl ve své druhé kariéře dělat je otázkou, protože přišel spíše jako marketingový element a ne jako adept na titul. Prostě dostal auto po Buttonovi, které mu nemohlo sedět. A než by se přepracovalo na konkurence schopné, tak trvá pro lidi v novém týmu několik let. A co hlavně - bylo zakázáno testování, takže toho moc pro tým udělat nemohl. Nikdo z nás nevidí do toho jak tým fungoval a jaké měl priority. Měli hodně výpadků a osobně si myslím, že se jezdilo jen tak, aby se neřeklo a všechna péče byla věnovaná novým pravidlům a technika se vyvíjela až pro rok 2014. Podívej se na výsledky Mercedesu s Hamiltonem v r. 2013, tři vítězství, ale jinak nic moc, ale i tak udělali druhé místo - protože ostatní na tom byli ještě hůř, včetně Ferrari.

Schumi nebyl ten, kdo podváděl na autě, i když o tom určitě věděl. A také se mi nelíbí, že Ferrari dostává peníze navíc, které si nezaslouží jen proto, že se tak jmenuje. Také se mi nelíbí, že možná loni podváděli s motorem a FIA to nechala být.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Ono tak docela nemáš pravdu. Zkus v F1 několik let nesedět a pak přijď do jiného sportu, s jiným autem a pneumatikami. To nedáš také. Rychlý jsi proto, že máš svůj styl, který evolučně přizpůsobuješ novinkám. Z toho žigula jsi sedl do lepšího auta, ale Schumi do lepšího nesedl, sedl do něčeho naprosto jiného. A všechno má svůj čas. V té době Mercedes nebyl špičkový a trvá to tak 3 - 4 roky, než se vypiplá vyhrávací kára. A tu dostal až Lewis...
Ve čtyřiceti letech při dnešní úrovni F1 se nedá očekávat, že budeš dávat tituly jeden za druhým. Všichni dnešní mistři světa, jak Alonso, Hamilton, Kimi atd. ve čtyřiceti tu výkonnost mít nebudou. Byla doba, kdy se ve sportu končilo ve třiceti, dnes je to tak o pět šest let později, ale tělo tu zátěž už prostě nedá. A ona je to i za volantem docela makačka na bednu...

Neberu ti tvůj názor, ale názor a realita jsou dva rozlišné pojmy.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

37.188.168.XXX
Zapomněl jsem na ten konec. Mistr světa je pro mě ten, kdo dokáže jezdit i s "tříkolkou". Taky mám něco odježděno a taky si pamatuji různé přechody. Dokonce i ten nejdrastičtější z žigulíka na předokolku. ALe prostě každý "MS" to musí zvládnout a pokud to nezvládá tak to prostě podle mého názoru vypovídá o tom, že "MS" byl jenom díky shodě mnoha okolností a zpravidla těch né zcela čestných a "MS" se nestal díky své kvalitě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

37.188.168.XXX
No nebudu psát, že je to věc názoru, protože si to nemyslím. Určité věci jsou prostě jasné a já si myslím, že to je jinak než píšeš. Ne všechno, ale opravdu to nechci rozepisovat na sto stran. Ty podvody nebyly jenom u Benettonu, ale i u F.
S čím bych souhlasil a rovněž jsem to vždy říkal je to, že MS je, nebo spíše byl jedním z mála pilotů, kteří tu skutečnou zpětnou vazbu poskytovali, ale jak jsem psal trochu je to zahaleno tajemstvím právě ohledně těch podvodů.
No a co se týče LH, ano taky mu bylo drobně nadržováno, ale to si myslím nebylo tak výrazné a neovlivňovalo to konečné výsledky Mistrovství svět kromě onoho nešťastného prvního titulu, poskytnutého TG. To ovšem nebylo nadržování proti pravidlům garanty soutěže, ale prosté rozhodnutí TG nebo hloupost jeho a T.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

37.188.168.XXX
Tvé hodnocení F je podle mě dosti výstižné a mluvil jsem o tom už několikrát. Když za FA do F přišel JA, tak se F a FA rozhádali a záhy odchází i JA a to v té době konečně zase začalo F stoupat a postavili konečně vítězné auto, které mimochodem nedokázal SV využít. Vydrželo to ještě chvilku a pak to zase všechno zničili a loni už to byl zase šrot.. Italové nikdy nic samy nedokážou a stejně tak nic nedokázali v dobách MS. To všechno byla práce a hlavně vedení tebou jmenovaných. Ale v té době pro mě bohužel i jasné podvody, tiše tolerované FIA a spol.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Typické žvanění a lhaní Schumi boys. Už první věta je nesmysl. Piloti Ferrari byli v poslední sezóně před příchodem "božského" 11 x na stupních vítězů ze sedmnácti závodů. To mi nepřipadá, že byli rádi za udržení se v desítce.
Co Schumi piplal??? Já o ničem takovém nevím. A pokud věříš na kouzelný šroubovák, pak nechápu, proč tento kouzelný šroubovák nepoužil i ve své druhé kariéře???
Když budu chtít klesnout na tvoji úroveň a zesměšňovat se, pak mohu klidně napsat, že právě Lewis rozhodující měrou přispěl k postavení dominantního vozu a z Mercedesu udělal dominantní tým na několik let dopředu.
Zapomínáš totiž, že Schumi opouštěl Mergl, když skončili na pátém místě. A s Hamíkem byli druzí a po změně pravidel v turbo éře už jen vítězili. Když to srovnám s tvojí snahou dehonestovat Ferrari před Schumim (třetí místo) a vychvalovat práci Schumiho u Ferrari (většinou druzí až v 1999 první, ale tam půlku sezóny MS nejel), tak takový obrovský progres nevidím.
A tak se s tebou dá souhlasit pouze v případě tvé poslední věty. Míchat hrušky s jablky sem opravdu nepatří. Tak to prosím tě laskavě nedělej .13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
kmet

kmet

85.71.74.XXX
jediné co se ve firmě Ferrari od smrti starého pána podařilo, bylo to, že angažovali Schumachera, Brawna a Todta. Nebudeme si nic namlouvat, tihle tři lidé postavili Ferrari na nohy. A díky jim je mistrem světa i Kimi Räikkönen, protože v té době ještě ve Ferrari využili práce z minulé sezóny. Od doby, kdy převzali Ferrari opět splašení taliáni, šel výkon firmy dolů. A LH měl kliku, že naskočil do rozjetého Mercedesu. Tím nechci vůbec tvrdit, že neumí, naopak. Ale měl to podstatně lehčí, než kdyby přešel do jiné firmy. A troufám si tvrdit, že by nikdy neměl tolik titulů, kdyby místo do Mercedesu šel do Ferrari. Ale to už patří k věci, že šampion si umí vybrat správnou firmu ve správný čas.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Představ si, že chápu. A právě proto jsem použil kvalifikační časy. Časy, při kterých jede každý naplno, v drtivé většině bez provozu a jakýchkoliv ovlivnění podmínek na trati. Za mne to není ideální srovnání (jak jsi správně poznamenal závodní rychlost může být trochu odlišná), nicméně nejbližší možné srovnání.
Bohužel alternativu nenabízíš. To, že sis odvodil 0,3s z nespecifikované části nějakého nespecifikovaného závodu nespecifikované sezony, je jako statistický údaj trochu o ničem. Nemyslíš?
Tady ty průměry mají přesně ty vady, které jsi popsal. S tím souhlasím. Na druhou stranu ty vady se občas vyskytnou u každého. Každý někdy předjíždí, každý někdy šetří auto, když má náskok ve vedení. Průměry nejsou zdaleka přesné, ale zdá se mi to lepší než subjektivní výběr požadovaných kol.
S tím udržováním vedení v závodě je to stejné, jako když Nico konec sezony udržoval druhá místa a vůbec se nesnažil vyhrát. A pak se dělají závěry z toho co by bylo, kdyby Lewis neměl tu jednu poruchu v sezoně, protože ztratil jen 5 bodů. No co by bylo? Bylo by vše úplně jinak a Nico by nejezdil údržbu, jestli by titul získal i tak, nebo ne nikdo neví.
Trochu mi to připomíná starší diskusi s nejmenovaným diskutérem, který bral jeden závod za vzorový pro celou sezonu, ale jiný závod se za vzor brát nesměl, protože se to nehodilo.
Takže pokud máš nějakou statistiku, která o tvých 0,3s na kolo vypovídá. Sem s ní. Opravdu rád se na ni podívám.
Za mne celé ty 4 roky vypovídají dost o tom, jak vyrovnanou dvojicí byli. Opravdu najdeš v poslední době málo vorvnanějších, co bojovali o titul. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Vidíš, zase si hraješ s čísly, které ale nic neříkají. Průměrná rychlost je také dána tím, jakého fóra mám a dalšími ukazateli, jak jsem na tom s gumami atd. Takže ten průměr 0,142 s je také o tom, že mohl chvíli jezdit kola o 0,5 s rychlejší a pak se dostat do provozu a průměr okamžitě klesá. Toto pro mě není žádný ukazatel, pro mě je ukazatel to, co vidím při závodě. Kolikrát měl lewis obrovského fóra a začal šetřit auto a PJ, aby mu vydržela, takže zpomalil a i přesto vyhrál s přehledem o sekundy, což stačí. Za vítězství o kolo víc bodů nedostaneš.
Jestli chceš statistiky, najdi si časy na jednotlivá kola a tam se jich dopátráš. nějaké průměry jsou naprosto o ničem. Pamatuji si čtyřzastávkovou strategii Schumiho, kdy s lehkým autem dokázal jezdit o 2 s na kolo rychleji, než druhý za ním. Najdeš to v nějakých zprůměrovaných statistikách? Tak vidíš... 13
Bych se vrátil k k jízdě v provozu - ano, jden dojede čtyři auta a musí se jimi prokličkovat, druhý je sice dojede také, ale dvě mu uhnou do boxů na gumy a další dvě vyletí po vzájemné kolizi z trati a najednou má volno. Jak to ošetříš nějakou statistikou? Chápeš, že jsou statistická čísla zkreslená?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Četl jsem pozorně. Kvalifikaci jsem zvolil proto, že jsou tam jediné časové ztráty, které jde běžně zjistit. Jejich rozdíly byly většinou v řádu desetiny a ne vždy v Hamíkův prospěch.
Ale možná se dovím, kde se dají ty 3 desetiny najít v nějakých statistikách. 03 Osobně bych si tipl, že sis je vzal jen z kol, kterých sis zrovna všiml, když Hamík Nica dojížděl. Jistě mohl mít Hamík větší cit pro šetření gum, nicméně úvaha, že jsou piloti, kteří svou rychlost nedokáží zopakovat ve více kolech, protože se rozhodnou věnovat pozornost něčemu jinému, než závodu, je trochu úsměvná.
Kdybys četl pozorně ten odkaz ty, tak je tam i statistika průměrných kol v závodě. Bohužel tam není odstup (je pro konkrétní závod), ale výsledný poměr je jen o 1 jiný, než poměr kvalifikací. Když se podívám na ty poslední závody, pak v roce 2015 měl Lewis to průměrné kolo rychlejší o 0,142s, v roce 2013 o 0,073s. Do 3 desetin celkem daleko. Možná jsi do toho započítal něco jako Abu Dhabi 2014, kdy to bylo 2,287s protože měl Nico poruchu motoru. I v té pro Nica ne zrovna povedené sezoně 2015 měl 6x ze 17-ti závodů průměrnou rychlost vyšší. Pokud se ti to zdá moc velký rozdíl tak vyrovnanější byli v tomto jen u RB, kde Ricci porazil Kvjata, u Mclarenů, kde Button porazil Alonsa a remíza u Manoru.
No a ten konec je hodně úsměvný. Kdyby sis dal tu práci a sečetl body za celé ty 4 roky, pak Lewis získal o 11,6% víc bodů (1334:1195). Jestli ti to přijde hodně velký rozdíl, prosil bych o srovnání s nějakou jinou dvojicí, která spolu delší dobu jezdila. Jen pro srovnání stejně dlouho trvající sestava VettelxKimi dopadla tak, že Seb získal o 42,8% bodů víc. Bottase asi raději zmiňovat nebudeme, co?
Když to tak vezmu, tak jediný kdo byl Lewisovi vyrovnanějším kolegou byl Čudlík. S velkým přispěním Hamiltonova slavného bouracího roku 2011. Což ovšem nepopírá fakt, že celkově byl Hamilton rychlejší. 03

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Jestli jsi pozorně četl, o kvaldě jsem tam nenapsal slovo, protože kvaldou žádný závod nevyhraješ. Ono soustředit se na jedno kolo je jiné kafe, než držet 60 kol rychlost. A tady býval Lewis v případě, kdy byl za Nicem, o ty tři desetiny rychlejší. Lewis přiložil pod kotel a Nica dojel, v obráceném případě to téměř neexistovalo, pokud neměl Lewis nějaký problém s autem nebo pneumatikami. Nico je sice mistrem světa, ale podobně jako jeho otec s jedinou vyhranou VC také udělal titul s odřenýma ušima, i když těch vítězství mel tehdy devět.

Víš, na OH v Sapporu vyhrál skoky na lyžích absolutně neznámý Polák, který měl patřit k outsiderům, ale perfektně mu foukl vítr a světové špičce, které se vítr otočil do zad, nadělil "kanára". Ale je olympijským vítězem... 12

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Kdo by si nepochvaloval nekonfliktního Bottase, že. Nico začal válku, což by se nikomu z kolegů v kterékoli stáji nelíbilo. Ano, mělo to úspěch, i když je to sporné, pomohl mu kolaps Lewisova motoru a ztráta 25 bodů. Stát se o o závod dříve, tak Nico mistrem nebyl. Sice jen na počet vítězství, ale nebyl.
Otázkou je, proč tu válku začal - protože jezdecky na Lewise neměl.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak chápu, že všechny ty černé vlajky, diskvalifikace ze 3 závodů, diskvalifikace z kvalifikace, diskvalifikace z celé sezony apod. hodně lidí nebude brát jako trest, ale jako jeho ocenění a zvýhodnění. 20
Když bych některé prohřešky měl srovnat s "tresty" jiných pilotů, byl bych za sprostého hatera, takže to raději vynechám. 03

+ 2 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

194.228.79.XXX
Náležitě potrestáááán .... hahahahaha!!!! No ty jsi to teďka rozseknul. 18 20 02

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ano, jak ho třeba nastavit na konkrétní trať. Možná ti musím vysvětlovat, že v Silverstone se člověku blbě nastavuje auto na Melbourne.
Nebo také poznat, jak se auto chová v souboji, když nejedeš pokaždé ideální stopu strojovým tempíčkem, ale musíš dělat rychlé nečekané manévry.
Ale když tohle máš za nepodstatný detail, už jsi zjistitil, kolik Hamilton těch km najel? 03

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
No možná by stálo za to kouknout se na tehdejší kvalifikace. Byl bych zvědavý, kolikrát tam ty 3 desetiny najdeš.
Jejich kvalifikační výsledky tehdy byly dost vyrovnané.
Úmyslně jsem nevzal rok 2016, abys mi neomlátil o hlavu že je to jediný rok, kdy Rosberg vyhrál:

[odkaz na stránku]

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01
Protože jsou to jediné porážky Schumiho od týmového kolegy od začátku kariéry. Zmínit se, že Hamilton byl poražen týmovými kolegy 2x, přičemž jeho působení proti Buttonovi během 3 sezon vyznělo ve prospěch Buttona, by bylo příliš zaslepené.
Zmínit fakt, že za všechny ty Schumiho fauly, které nějak omylem nikdo nezpochybňuje, byl vždy náležitě potrestán a stály ho mnohem víc bodů, než v díky nim mohl získat, by bylo asi také moc zaslepené. 12

+ 2 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Klídek, nic mi nebortíš. Ano, u Benettonu to bylo o podvodech, ale v době Schumiho ve Ferrari podváděli i jiní, akorát se o ně nikdo nezajímal. Navíc poslední roky nebylo Ferrari nejrychlejší, což ukazovaly výsledky Schumiho dvojek. Sám Schumi to přiznal, řekl, že na začátku závodu tomu naložil a získal tak 15 - 16 s náskok, který mu vydržel do cíle, tedy auto jelo stejně rychle, jako McLaren. Ferrari bylo rychlé jen proto, že Schumi testovala testoval a testoval až do totálního zblbnutí. A jen díky tomu se vůz postupně vylepšoval, protože základní konstukce nebyla kvalitativně tak dobrá, jako Neweyho McLaren.
On je problém jinde - Schumiho tady na diskuzi moc lid rádo nemělo a je jedno z jakých důvodů, proto si každý najde nějaké zdůvodnění, že Schumi nebyl nic moc. To je úděl všech, kdo dlouhodobě vítězí. A zapomíná se na to, že každý má svůj jezdecký styl, který jen tak nejde změnit. Takže když se Schumi vrátil do Mercedesu, což byla jen a pouze marketingová záležitost, dostal auto po Buttonovi, které bylo naladěné přesně naopak, než potřeboval. To přece řekl sám Button - s tím autem nikdy nevyhraje, protože je nedotáčivé a on potřebuje přetáčivou charakteristiku. Kromě toho se změnily pneumatiky a na tyto se nedalo spolehnout, protože předek nedržel tak, jak potřeboval. fangio ho učil, že se musí dostat do zatáčky rychle tak, aby se co nejvíce přiblížil soupeři a po výjezdu měl dost rychlosti na předjetí. Proto bylo jeho stylem se opírat o přední gumy - a když nedržely, tak bylo zle... A nějak se zapomíná na čtyřhodinový závod v Kanadě, kde na vodě jasně vedl do momentu, než trať oschla. A na vodě se ukáže kdo na co má a nemá. Stejný problém s autem měl Vettel, když přišel do týmu Ricciardo, změnily se technické předpisy, na které se málo zkušený Ricci adaptoval rychleji, než Seb. Říkal jsem to od začátku, všichni se mi smáli - až to nakonec řekli i odborní komentátoři a sám Seb přiznal, že tomu autu nerozumí. Je to opět o jezdeckém stylu.
Fangio, jehož schopnosti nikdo nikdy nesnížil, odešel z F1 nejen kvůli vysokému věku, ale proto, že se motor odstěhoval za jeho záda, na což se také adaptovat nedokázal a sám to přiznal.
K tomu stylu - velké kilometry jsem najel se škodulemi s motorem vzadu, které se velmi dobře ovládaly, pokud se je člověk naučil. A dělal jsem s nimi doslova psí kusy. A vždycky jsem se těšil na sobotní odpoledne, kdy byly prázdné silnice a mohl vyvádět jako malý kluk. Pak jsem dostal ve firmě Feldu a i když to auto mělo velmi dobrý podvozek a prakticky bylo rychlejší, byl jsem hodně opatrný, a to, co jsem dělal v minulosti, se s předohrabem nedalo. Obrácená charakteristika, kdy při přidání plynu auto nezatáčelo, ale chtělo jet rovně a naopak - dost dlouho trvalo, než jsem "zapomněl" zadokolku. Takže tak asi k tomu jezdeckému stylu a neberu, že dobrý jezdec umí zajet i na dveřích od stodoly. Takový byl jen Tazio Nuvolari - protože ten žádný jezdecký styl neměl. Auta v jeho době nebyla technicky tak vymazlená a ať sedl do čeho chtěl, tak dokázal jet rychle.
Tedy posuzovat jen to, kdo koho v týmu a kolikrát porazil je kapánek mimo mísu. Nicovi jsem tehdy, když vyhrát titul, docela fandil, ale pomohl mu jeden totální výpadek Lewise a ztráta 25 bodů. Jinak by ten titul neměl. Ovšem to je motoristický sport a i takhle to chodí.

Lewis mě zklamal při zisku svého prvního titulu, kdy v posledním závodě nedokázal navázat na svoje pedchozí výsledky a motal se okolo šestého místa a titul získal jen proto, že kdosi před ním nevyměnil gumy, do cíle se doslova doplazil a byl předjet Lewisem snad v poslední zatáčce. Na kdyby se nehraje...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Mluvíš o zaslepených názorech a pak posuzuješ celou kariéru MS podle jeho nepovedeného návratu ve 40 letech 18

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama