DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore
Ferrari se s Räikkönenem podle bývalého týmového šéfa Flavia Briatoreho nikam neposunulo a zbytečně ztratilo jeden rok - místo toho mělo už dříve vzít nezkušeného, ale talentovaného Charlese Leclerca.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
daaviid23
07:54 27.03.2020 90.182.169.XXXKdyž už teda dáváme to zaručené info, tak Lewisovi nenadržovali jen v roce 2007.
Hned v roce 2008 mu pomáhal Kovalainen a v roce 2018 mu pomáhal Bottas, v obou situacích jezdci na pozici jasné dvojky. A to tehdá bylo víc viditelné než v roce 2007.
Ale tím nechci Lewise schazovat. To že má pilot vedle sebe dvojku (nebo pilota, který sice není oficiální dvojka ale jasná výkonnostní dvojka), přeci nic nemění na tom, že musí porazit všechny ostatní. A případě dominantních stájí, tyhle sedačky se nedávají zadarmo, tihle piloti jsou vždycky minimálně v nejužší špičce pole.
A ani sami piloti nechcou vedle sebe vyrovnané nebo lepší. Však jak rád se Lewis zbavil Rosberka a pochvaluje si Bottase. Stejná situace Vettel-Kimi a Alonso-Massa.-
Jirka_1
11:36 27.03.2020 217.30.64.XXXKdo by si nepochvaloval nekonfliktního Bottase, že. Nico začal válku, což by se nikomu z kolegů v kterékoli stáji nelíbilo. Ano, mělo to úspěch, i když je to sporné, pomohl mu kolaps Lewisova motoru a ztráta 25 bodů. Stát se o o závod dříve, tak Nico mistrem nebyl. Sice jen na počet vítězství, ale nebyl.
Otázkou je, proč tu válku začal - protože jezdecky na Lewise neměl.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
14:05 26.03.2020 85.162.8.XXXJeden určitě, ale nevíš, co by se dělo, kdyby mělo Ferrari alespoň jednoho konkurenceschopného pilota... A i když byl Mercedes v předu, tak bojoval LH s Nicem, který byl dlouhou dobu nepochopitelně přehlížen... Ačkoli bylo už ve Williamsu jasné, že se jedná o mimořádný talent...-
Jirka_1
23:33 26.03.2020 217.30.64.XXXNevím, jak moc byl Nico přehlížen a ještě k tomu nepochopitelně, ale když Lewis chtěl, tak si ho namazal na chleba, což se v obráceném gardu říct nedalo. Lewis dokázal jezdit se stejným autem o tři desetiny na kolo rychleji, nez Nico. A pokud se stalo, že se Lewis dostal z nějakého důvodu za Nica, tak ho bez problémů dojel. Pokud se to stalo naopak, tak ho Nico prakticky nikdy dojet nedokázal. Ale na to si už nikdo nevzpomíná, že?-
Mike17
10:43 27.03.2020 185.149.130.XXXNo možná by stálo za to kouknout se na tehdejší kvalifikace. Byl bych zvědavý, kolikrát tam ty 3 desetiny najdeš.
Jejich kvalifikační výsledky tehdy byly dost vyrovnané.
Úmyslně jsem nevzal rok 2016, abys mi neomlátil o hlavu že je to jediný rok, kdy Rosberg vyhrál:
[odkaz na stránku]-
Jirka_1
11:44 27.03.2020 217.30.64.XXXJestli jsi pozorně četl, o kvaldě jsem tam nenapsal slovo, protože kvaldou žádný závod nevyhraješ. Ono soustředit se na jedno kolo je jiné kafe, než držet 60 kol rychlost. A tady býval Lewis v případě, kdy byl za Nicem, o ty tři desetiny rychlejší. Lewis přiložil pod kotel a Nica dojel, v obráceném případě to téměř neexistovalo, pokud neměl Lewis nějaký problém s autem nebo pneumatikami. Nico je sice mistrem světa, ale podobně jako jeho otec s jedinou vyhranou VC také udělal titul s odřenýma ušima, i když těch vítězství mel tehdy devět.
Víš, na OH v Sapporu vyhrál skoky na lyžích absolutně neznámý Polák, který měl patřit k outsiderům, ale perfektně mu foukl vítr a světové špičce, které se vítr otočil do zad, nadělil "kanára". Ale je olympijským vítězem...-
Mike17
13:09 27.03.2020 185.149.130.XXXČetl jsem pozorně. Kvalifikaci jsem zvolil proto, že jsou tam jediné časové ztráty, které jde běžně zjistit. Jejich rozdíly byly většinou v řádu desetiny a ne vždy v Hamíkův prospěch.
Ale možná se dovím, kde se dají ty 3 desetiny najít v nějakých statistikách. Osobně bych si tipl, že sis je vzal jen z kol, kterých sis zrovna všiml, když Hamík Nica dojížděl. Jistě mohl mít Hamík větší cit pro šetření gum, nicméně úvaha, že jsou piloti, kteří svou rychlost nedokáží zopakovat ve více kolech, protože se rozhodnou věnovat pozornost něčemu jinému, než závodu, je trochu úsměvná.
Kdybys četl pozorně ten odkaz ty, tak je tam i statistika průměrných kol v závodě. Bohužel tam není odstup (je pro konkrétní závod), ale výsledný poměr je jen o 1 jiný, než poměr kvalifikací. Když se podívám na ty poslední závody, pak v roce 2015 měl Lewis to průměrné kolo rychlejší o 0,142s, v roce 2013 o 0,073s. Do 3 desetin celkem daleko. Možná jsi do toho započítal něco jako Abu Dhabi 2014, kdy to bylo 2,287s protože měl Nico poruchu motoru. I v té pro Nica ne zrovna povedené sezoně 2015 měl 6x ze 17-ti závodů průměrnou rychlost vyšší. Pokud se ti to zdá moc velký rozdíl tak vyrovnanější byli v tomto jen u RB, kde Ricci porazil Kvjata, u Mclarenů, kde Button porazil Alonsa a remíza u Manoru.
No a ten konec je hodně úsměvný. Kdyby sis dal tu práci a sečetl body za celé ty 4 roky, pak Lewis získal o 11,6% víc bodů (1334:1195). Jestli ti to přijde hodně velký rozdíl, prosil bych o srovnání s nějakou jinou dvojicí, která spolu delší dobu jezdila. Jen pro srovnání stejně dlouho trvající sestava VettelxKimi dopadla tak, že Seb získal o 42,8% bodů víc. Bottase asi raději zmiňovat nebudeme, co?
Když to tak vezmu, tak jediný kdo byl Lewisovi vyrovnanějším kolegou byl Čudlík. S velkým přispěním Hamiltonova slavného bouracího roku 2011. Což ovšem nepopírá fakt, že celkově byl Hamilton rychlejší.-
Jirka_1
13:23 27.03.2020 217.30.64.XXXVidíš, zase si hraješ s čísly, které ale nic neříkají. Průměrná rychlost je také dána tím, jakého fóra mám a dalšími ukazateli, jak jsem na tom s gumami atd. Takže ten průměr 0,142 s je také o tom, že mohl chvíli jezdit kola o 0,5 s rychlejší a pak se dostat do provozu a průměr okamžitě klesá. Toto pro mě není žádný ukazatel, pro mě je ukazatel to, co vidím při závodě. Kolikrát měl lewis obrovského fóra a začal šetřit auto a PJ, aby mu vydržela, takže zpomalil a i přesto vyhrál s přehledem o sekundy, což stačí. Za vítězství o kolo víc bodů nedostaneš.
Jestli chceš statistiky, najdi si časy na jednotlivá kola a tam se jich dopátráš. nějaké průměry jsou naprosto o ničem. Pamatuji si čtyřzastávkovou strategii Schumiho, kdy s lehkým autem dokázal jezdit o 2 s na kolo rychleji, než druhý za ním. Najdeš to v nějakých zprůměrovaných statistikách? Tak vidíš...
Bych se vrátil k k jízdě v provozu - ano, jden dojede čtyři auta a musí se jimi prokličkovat, druhý je sice dojede také, ale dvě mu uhnou do boxů na gumy a další dvě vyletí po vzájemné kolizi z trati a najednou má volno. Jak to ošetříš nějakou statistikou? Chápeš, že jsou statistická čísla zkreslená?-
Mike17
16:20 27.03.2020 185.149.130.XXXPředstav si, že chápu. A právě proto jsem použil kvalifikační časy. Časy, při kterých jede každý naplno, v drtivé většině bez provozu a jakýchkoliv ovlivnění podmínek na trati. Za mne to není ideální srovnání (jak jsi správně poznamenal závodní rychlost může být trochu odlišná), nicméně nejbližší možné srovnání.
Bohužel alternativu nenabízíš. To, že sis odvodil 0,3s z nespecifikované části nějakého nespecifikovaného závodu nespecifikované sezony, je jako statistický údaj trochu o ničem. Nemyslíš?
Tady ty průměry mají přesně ty vady, které jsi popsal. S tím souhlasím. Na druhou stranu ty vady se občas vyskytnou u každého. Každý někdy předjíždí, každý někdy šetří auto, když má náskok ve vedení. Průměry nejsou zdaleka přesné, ale zdá se mi to lepší než subjektivní výběr požadovaných kol.
S tím udržováním vedení v závodě je to stejné, jako když Nico konec sezony udržoval druhá místa a vůbec se nesnažil vyhrát. A pak se dělají závěry z toho co by bylo, kdyby Lewis neměl tu jednu poruchu v sezoně, protože ztratil jen 5 bodů. No co by bylo? Bylo by vše úplně jinak a Nico by nejezdil údržbu, jestli by titul získal i tak, nebo ne nikdo neví.
Trochu mi to připomíná starší diskusi s nejmenovaným diskutérem, který bral jeden závod za vzorový pro celou sezonu, ale jiný závod se za vzor brát nesměl, protože se to nehodilo.
Takže pokud máš nějakou statistiku, která o tvých 0,3s na kolo vypovídá. Sem s ní. Opravdu rád se na ni podívám.
Za mne celé ty 4 roky vypovídají dost o tom, jak vyrovnanou dvojicí byli. Opravdu najdeš v poslední době málo vorvnanějších, co bojovali o titul.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek