DISKUZE K ČLÁNKU FIA odpovídá týmům, proč došlo k tajné dohodě s "podezřelým" Ferrari
Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydává v návaznosti na včerejší společnou výtku další prohlášení, moc konkrétních informací či zajímavých detailů v něm ale nečekejte - ty i nadále odmítá zveřejnit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA odpovídá týmům, proč došlo k tajné dohodě s "podezřelým" Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
kakaa
15:51 10.03.2020 46.135.14.XXXFia: kolik mate natankovano paliva na zavod?
Ferrari: 500litru
Mereni v cili: zustaly vam 2litry tj 498litru na 305kilometru
Ferrari: a kde je problem?
Fia: nevime, kde se ztratilo tech cca 200litru, nam senzory ukazujou ze vam to nezere vic jak 100na100
Ferrari: takze vse v poradku?
Fia: samozrejme
Ferrari: napresrok budeme jezdit s pridavnou cisternou, je v tom problem?
Fia: jak by mohl byt? -
Alain Prost
16:59 06.03.2020 185.138.46.XXXTady je hon na Ferrari, stejní lidé jako na Seba. Těch kontrol za poslední dva roky, různých senzorů, měřičů, to nikdy nikdo neměl. Takový Mercedes nikdo neřeší, měli od roku 2014 obrovský náskok (historii nemá cenu znovu opakovat, ale přesto – vývoj PJ o 6 let dříve, než ostatní, párty mód, tajné testy s pneumatikami, pneu na míru na tři závody, pak na celou sezónu, pak na další, když je někdo v něčem dožene, už křičí), také vše nebylo v pořádku (např. spalování oleje) a takové kontroly a hon na čarodějnice nebyl. To samé prohýbání křídel u Red Bullu, neustálé zpřísňování pravidel, až jim to zatrhli. Mercedes nic. Kdyby měl kdokoliv jiný DAS, je zakázán ihned, jako např. ohebná křídla.
Jsem přesvědčen, že Ferrari je v šedé zóně, po tolika kontrolách a FIA nemá nic, čím by zakročila. Já si naopak myslím, že průtokoměr neobchází, spíše šikovně dokáže dostávat palivo i když ho nepotřebuje a někde se za průtokoměrem hromadí, např. se může nějaké potrubí roztáhnout, což by bylo dle pravidel v pořádku.
A obviňovat FIA je velice jednoduché až dětinské, nevím kolik má lidí, ale proti nim stojí možná 9.000 inženýrů a techniků z 10 stájí. Určitě jedni z nejlepších odborníků na světě. Navíc na pravidlech se podíleli všichni motoráři, tak komplexní PJ nepsala pouze FIA.
Pokud mají něco, co voní např. po jahodách, tak tam můžou mít klidně něco, co si vůbec neumíme ani představit. Pokud do toho dávají všichni tolik peněz, tak vymyslet nějaké vychytávky nebude asi problém, možná, by jsme se i divili.
-
Roman
14:09 06.03.2020 188.175.112.XXXProbíhalo to asi nějak takhle : FIA zkoumá motor Ferrari a povídá" tady je dírka po nějakém šroubku a přerušená hadička, co tady bylo? Ferrari odpoví" tady jsme měli naistalovaný vlastní měřič paliva". A "vy jste tedy podváděli"? "NE, to by jste nám museli dokázat, pouze jsme měřili.".....není mrtvola, není vrah. -
Roman
14:03 06.03.2020 188.175.112.XXXTakže tady už nejde ostatním motorářum o to, jestli Ferrari podvádělo, nebo ne. To už se nikdy nedokáže, ale jim jde hlavně o to, zjistit na co u Ferrari přišli. To je pro ně to nejdůležitější. Z toho můžou mít profit, protože to v jiné formě můžou nasadit do svých motorů.-
dannak
16:25 06.03.2020 88.146.255.XXXDost mozna a to jim FIA prave rict nesmi, protoze by nejspis provalila know-how Ferrari a sama se tak vystavila riziku zaloby ze strany Ferrari. A to by byl konec, jaky kredit by mohla mit soutez, pokud regulator, u ktereho se sbihaji technicke detaily vsech vozu, nedokaze know-how bezpecne uhlidat? To by byl megaprusvih a dost mozna s presahem i do jinych soutezi nez jen F1.
-
-
-
-
Situs
12:57 06.03.2020 88.102.38.XXXTo je problém jen proto protože FIA dala přednost se tajně dohodnout než podstoupit soudní řízení. Ostatním týmům tím bylo znemožněno dosáhnout spravedlnosti i z jejich strany, a proti tomu se silně postavili a já se jim ani za mák nedivím. Každý kdo nechce jen krýt případného podvodníka by tajná dohoda měla štvát a proti takovému paktu zbrojit.-
-
Situs
13:18 06.03.2020 88.102.38.XXXKdyby neměla nic proti Ferrari tak by vůbec nebylo o čem mluvit, disciplinární řízení FIA přece mluví o něčem jiném. Něco tam je, tajná dohoda kde FIA nedosáhne žádné spravedlnosti pro ostatní soutěžící je z jejich pohledu zcela k ničemu. Cokoliv jiného z jejich pohledu je lepší než tohle.-
daaviid23
13:26 06.03.2020 90.182.169.XXXVšak jak říkáš, FIA má na Ferrari to, že Ferrari nedokázalo zcela dokázat svojí nevinu.
FIA by chtěla Ferrari potrestat. Ferrari pohrozilo soudem kde by byl výsledek nejistý, protože FIA něco v ruce má ale asi né dost. Proto obě strany raději dospěly k dohodě s motivacího toho, že chtějí ukončit tenhle přehnaný hon na čarodějnice bez ještě většího vyhrocení situace.
Pěkně jsem si to vycucal z prstu, ale to tady dělá spousta lidí dost často-
Situs
13:39 06.03.2020 88.102.38.XXXTohle by se dalo pochopit, ale vyhandlování dohody, byť třeba i tajné, by mělo vzít i v potaz ostatní týmy které pochopitelně žádají spravedlnost. Pokud jim vše zatajíš a dohodou nic nezískají, dokonce je ani neubezpečí že nebude již možné nadále používat to s čím nebyli plně spokojeni, jediný kdo si tam něco vyhandluje je FIA, tak tohle prostě nechtěj a já taky ne. Jen to smrdí nějakým paktem, to si teda nechte a suďte se. Padni komu padni.-
-
dannak
16:02 06.03.2020 88.146.255.XXXJenze co je spravedlnost? Jak ji definujes? Tak, ze kdyz nekdo podvadi, dostane trest? V poradku, jenze to tomu akterovi domnely podvod musis dokazat, abys mohl vynaset soudy. Pocity a moralka nestaci a zadny objektivni dukaz tedy zrejme nemaji, proto nemuzou trestat, jakkoli by zrejme radi.
Ostatni na to pravdepodobne koukaji prave tou moralni optikou, ze F melo nefer vyhodu a da se chapat nejake rozhorceni.
Pokud je ale pravda, co jsem cetl, tj. ze prutokomer meril jen v nejakych intervalech, tak se obavam, ze FIA neni a nebude schopna dokazat, ze v tu dobu dochazelo k vyssimu prutoku a tedy poruseni pravidel. Zbyde tedy jen podezreni, coz vsak samo o sobe nestaci.-
Situs
16:23 06.03.2020 88.102.38.XXXHele teď jsem se dočetl že týmy by prý možná, zdůraznily to možná, dokázaly pochopit kdyby se k takové tajné dohodě dostala FIA s týmem kterého by začala vyšetřovat přímo od sebe na svůj popud, ale tady se prý sešli s ostatními týmy už v srpnu loňského roku a byli iniciátory. To oni se to snažili vyřešit a byli aktivní. Mimo jiné se třeba chtěli odvolat proti rozsudku jak dostalo Ferrari v Abu Dhabi finanční pokutu 50k ohledně rozporu uvedeného množství paliva oproti skutečnému množství a FIA je od toho odradila. Přesvědčila týmy že má vyšetřování palivového systému pevně v ruce. I proto byl tajný závěr bez postihu naprostým šokem.-
dannak
16:57 06.03.2020 88.146.255.XXXHele, sice fandim Ferrari, ale zaroven nerikam, ze tu neco nesmrdi. Avsak, zatim jde jen o podezreni nebo nesrovnalosti. Aby ale FIA mohla nekoho potrestat, nebo dokonce hnat pred soud, musi si byt zatracene jista silou svych argumentu a dukazu. Zrejme si tedy sami vyhodnotili, ze v takove pozici nejsou.
Nevim, co zmuze ze tymy neco iniciuji, faktem ale je, ze nikdo oficialni protest nepodal. FIA tedy vysetrovala na zaklade nejakych svych zjisteni, podezreni a pozorovanych nesrovnalosti, ze kterych ale zrejme nevydestilovala jasny dukaz o poruseni pravidel. Co tedy udelat, aby neztratili tvar ? Neni to lehka pozice
-
-
-
-
-
dannak
13:31 06.03.2020 88.146.255.XXXTa dohoda je tajna, protoze ma krejt obe strany.
1) Ferrari nechce punc podovnika, i kdyby z toho nejak vyklouzli treba pro nedostatek dukazu
2) FIA nechce nalepku tech, ktere zas a opet nekdo prechytracil v ramci jejich vlastnich pravidel
Navic, FIA nemuze uvolnovat moc informaci, aby nahodou neprozradila know-how o PJ Ferrari, coz by ji nejspis taky mohlo stat soud.-
Situs
14:20 06.03.2020 88.102.38.XXXA ostatní týmy na tohle kašlou a chtěj transparentnost a spravedlnost. Zejména když z toho něco pro ně kouká. Ale mít soutěž kde je kontrolní orgán který má respekt a důvěru znamená hodně, čistě jen tento aspekt bych vůbec nepodceňoval a FIA dělá hodně pro to aby ten pocit nebyl.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek