DISKUZE K ČLÁNKU FIA odpovídá týmům, proč došlo k tajné dohodě s "podezřelým" Ferrari
Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydává v návaznosti na včerejší společnou výtku další prohlášení, moc konkrétních informací či zajímavých detailů v něm ale nečekejte - ty i nadále odmítá zveřejnit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA odpovídá týmům, proč došlo k tajné dohodě s "podezřelým" Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
11:41 06.03.2020 85.162.8.XXXTo si právě dovolím nesouhlasit... Každé auto se kroutí je to důsledek toho jak využívá aero odporu k aero přítlaku... To nejsou žádné floskule, RB přišel na to jak toho využít více...
Nebo třeba jsou zakázané pohyblivé aero prvky... Jenže takovým přirozeně pohyblivým aero prvkem je jezdec... Tak Mclaren napadla F šachta, která funguje právě v důsledku pohybu pilota...
Mercedes vymyslel dvojité DRS, když po otevření normálního DRS, vedl ze zadního křídla vzduch až na přední křídlo a snižoval tedy přítlak na obou křídlech současně...
Dalo by se pokračovat, tohle je za mě šedá zóna... Kdy zkrátka se využívá střetu pravidel a přirozených / neregulovatelných věcí... FIA to zakázala změnou pravidel...
-
-
-
Situs
09:31 06.03.2020 88.102.38.XXXAdrian přišel s tím že nic není nekonečně pevné a vlastně tím vytvořil standart který je funkční dodnes. Podvádět senzor který dohlíží na maximální omezený průtok tak že mu znemožníš řádně pracovat nebo plnit svou funkci oproti tomu nikdy nebude povolená praxe. Proto u ohebných křídlech příběh znáš a nebylo co tajit, FIA zlepšovala kontrolu aby více odpovídala podmínkám jako na dráze a Adrian musel zvyšovat tuhost, ale týmy si s tím hrají dodnes a stalo se to součástí hry. Zde ten podvod se senzorem bych přirovnal spíše k podvodu s podlahou Ferrari 2007, kdy se taky obcházel kontrolní systém FIA jiným zařízením, než že by se opravdu chytře měnila tuhost samotné podlahy.-
-
Situs
09:53 06.03.2020 88.102.38.XXXNo já něco slyšel i o drátu, odporu a rušičce. Nemohu potvrdit protože dohoda je tajná. Apropo co zamezí používání stejné metody u jiného týmu? Pokud to vyřeší ten druhý průtokoměr tak to vypadá spíše opravdu na nějaké aktivní zařízení které znemožňuje tomu senzoru pracovat než na zařízení které chytře využívá slabosti při měření. Není tomu tak?-
dannak
10:12 06.03.2020 88.146.255.XXXTak to si myslim, ze nebude. A sice proto, ze to by imho bylo prave snadno napadnutelne, ze jim brani v mereni. Aktivni braneni v mereni urcite v pravidlech podchycene je, to by jinak ta FIA musela byt opravdu jen banda tupounu.
U jinych tymu tomu asi zamezi predevsim to, ze nemaji spravne naprogramovanou jednotku, prip. nejake dalsi komponenty.
A druhej senzor to prave resi tim, ze z nej tym nema/nemel videt vystup a kdy meril.
Z toho prvniho logicky data potrebuje, aby nejakym zpetnovazebnim regulatorem tym mohl hlidat, ze se pohybuje v limitu pravidel.
U druheho uz ten vystup a indikaci, kdy meri, nema (aspon tak se to psalo). A proto, ze nevis, kdy te meri, musis byt v limitu radeji celou dobu, ne jen kdyz te meri.-
Situs
10:36 06.03.2020 88.102.38.XXXS tajnou dohodou nebudeme moci vyvrátit či potvrdit nic, můžeme jen spekulovat. Ale představ si že nějaký tým má třeba nějakou informaci nebo velmi silné důvodné podezření že to tak dělali, představ si že to po takové tajné dohodě nechá být Já FIA nevěřil a nevěřím, přiznám se že ve spojení s Ferrari už vůbec, ale chci jen tu transparentnost. Chci vědět o co šlo a jestli se trest usmlouval jak se usmlouval, co se dá dělat. Ale že nevím nic a vše se domluvilo do tajností když FIA tam s něčím nebyla spokojena, to mi fakt vadí, natož ostatním týmům. Představ si DAS kde ti řekne FIA že se jim tam něco nezdá ale že se nějak spolu s Mercedesem tajně domluvili s tím, že jim bude pomáhat s dalším vývojem větrných turbín a bude jim pomáhat s lepší kontrolou řízení u ostatních
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
22:28 05.03.2020 88.102.38.XXXTak další pokračování netrvalo dlouho. Týmy na to poslaly dopis řídícímu orgánu FIA kde požadují odpovědi na řadu otázek ohledně kontroverze motoru Ferrari. Dopis obsahuje lhůtu do které týmy požadují odpovědi a bylo to podepsáno všemi stejnými sedmi týmy které se postavily proti dosavadnímu průběhu celé kauzy. V dopise se mimo jiné zajímají o
1) Proč FIA cítila že není schopna prokázat své pochybnosti o zákonnosti motoru Ferrari
2) Proč bylo dosaženo tajné dohody místo veřejné
3) Zda by neměla být zpochybněna integrita závěrečného pořadí loňského šampionátu
4) Co neschopnost FIA dostat se k faktům ohledně otázky zákonnosti motoru říká o schopnosti řídícího orgánu dohlížet a kontrolovat jejich technické předpisy sportu-
Ferda
22:42 05.03.2020 46.47.176.XXXFIA evidentně začíná dostávat na holou. A to je teprve začátek. Tenhle vlak bude těžké zastavit.
Jsem hodně zvědavý kolik téhle rebelie se přenese na podepsání nové Concordské dohody. Tam Ferrari ztratí možná ještě více než je nějaký možný postih za loňskou sezónu. -
-
Situs
10:07 06.03.2020 88.102.38.XXXNo právě. FIA dala přednost tomuto řešení a můžeme jen spekulovat proč, ale rozhodně můžeme říci že absolutně nedbala na zájmy ostatních týmů které určitě touží po transparentnosti a ne tajným dohodám kde ani nevíš co se našlo, proti čemu to mělo být a co je výsledkem.
-
-
airwar1939
09:34 06.03.2020 176.74.128.XXXNa to ti mohu odpovědět poměrně jednoduše:
1) Motor Ferrari splňuje měřitelné hodnoty dle požadavku pravidel, ale jeho funkčnost je jiná než FIA předpokládala že by měla být.
2) Tajná dohoda proto, aby na jedné straně Ferrari dále nepoužívalo věci o kterých si FIA myslí že jsou v rozporu s duchem pravidel, ale zároveň nebylo prozrazeno know-how které je legální.
3) Nemůže. Vůz Ferrari včetně motoru byl ve všech závodech uznán TK legální.
4) Neříká to nic o schopnosti řídícího orgánu, ale o schopnosti konstruktérů nacházet šedé zony v pravidlech. Viz Renault - hmotové tlumiče, Mercedes - FRIC a DAS, RB - ohebná křídla a foukané difuzory, Ferrari - motor.
PS: osobně mě počínání ostatních týmů připomíná ono "zloděj křičí - chyťte zloděje".
-
-
airwar1939
21:37 05.03.2020 176.74.128.XXXDiskuze zde bývá mnohdy zábavná, ale dneska to má fakt grády.-
-
airwar1939
21:59 05.03.2020 176.74.128.XXXKdyby byla věcná, tak ok. Ale tohle je to čisté exhibováni, čest vyjimkám.-
Ferda
22:14 05.03.2020 46.47.176.XXXExtra věcnou debatu na těchto fórech nenajdeš nikdy. Jsme tady skupina fanoušků z různých profesních skupin a né odborníků. Ono ani skupina odborníků nezaručuje debatu věcnou. Stačí se podívat na politiky. Có politiky, teď se ukazuje, že se neshodnou ani lékaři.-
Situs
22:39 05.03.2020 88.102.38.XXXOno jak může být diskuze věcná když je tak extrémní nedostatek informací, přístup FIA plodí jen další a další spekulace (což je u kontrolního orgánu hodně smutné). FIA myslím zatím každým svým dalším krokem ztrácí jen více respektu a důvěry. Pokud si FIA neuvědomí že když svou činnost nedokáže před ostatními obhájit tak je to cesta do pekel. Liberty možná bude brzy čumět co jim to z F1 zbylo. Uvědomuje si FIA vůbec že těm ostatním týmům kterých se to týká a které s Ferrari soutěží nedali krom tajností a arogance vůbec nic? Dokonce ani to že ten šlendrián už je pryč, tohle přece nemůžou myslet ani vážně. -
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek