DISKUZE K ČLÁNKU FIA odpovídá týmům, proč došlo k tajné dohodě s "podezřelým" Ferrari

Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydává v návaznosti na včerejší společnou výtku další prohlášení, moc konkrétních informací či zajímavých detailů v něm ale nečekejte - ty i nadále odmítá zveřejnit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA odpovídá týmům, proč došlo k tajné dohodě s "podezřelým" Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 212, poslední 10.03.2020 15:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 06.03.2020 12:57
To je problém jen proto protože FIA dala přednost… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 05.03.2020 22:39
Ono jak může být diskuze věcná když je tak… »
» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2020 14:23
Teď ses teda ukázal chytráku. Takže mezi slepými… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              To si právě dovolím nesouhlasit... Každé auto se kroutí je to důsledek toho jak využívá aero odporu k aero přítlaku... To nejsou žádné floskule, RB přišel na to jak toho využít více...

              Nebo třeba jsou zakázané pohyblivé aero prvky... Jenže takovým přirozeně pohyblivým aero prvkem je jezdec... Tak Mclaren napadla F šachta, která funguje právě v důsledku pohybu pilota...

              Mercedes vymyslel dvojité DRS, když po otevření normálního DRS, vedl ze zadního křídla vzduch až na přední křídlo a snižoval tedy přítlak na obou křídlech současně...

              Dalo by se pokračovat, tohle je za mě šedá zóna... Kdy zkrátka se využívá střetu pravidel a přirozených / neregulovatelných věcí... FIA to zakázala změnou pravidel...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Adrian přišel s tím že nic není nekonečně pevné a vlastně tím vytvořil standart který je funkční dodnes. Podvádět senzor který dohlíží na maximální omezený průtok tak že mu znemožníš řádně pracovat nebo plnit svou funkci oproti tomu nikdy nebude povolená praxe. Proto u ohebných křídlech příběh znáš a nebylo co tajit, FIA zlepšovala kontrolu aby více odpovídala podmínkám jako na dráze a Adrian musel zvyšovat tuhost, ale týmy si s tím hrají dodnes a stalo se to součástí hry. Zde ten podvod se senzorem bych přirovnal spíše k podvodu s podlahou Ferrari 2007, kdy se taky obcházel kontrolní systém FIA jiným zařízením, než že by se opravdu chytře měnila tuhost samotné podlahy.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • dannak

            dannak

            88.146.255.XXX
            Oni ale, co jsem cetl, neznemoznovali mereni, ne? Jen vyuzivali toho, ze senzor nemeri kontinualne, ale vzorkuje a zaroven "prozrazuje" kdy vzorkuje. To je imho zasadni rozdil a duvod, proc to reseni FIA jednoduse nemuze prohlasit nelegalnim.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.102.38.XXX
              No já něco slyšel i o drátu, odporu a rušičce. Nemohu potvrdit protože dohoda je tajná. Apropo co zamezí používání stejné metody u jiného týmu? Pokud to vyřeší ten druhý průtokoměr tak to vypadá spíše opravdu na nějaké aktivní zařízení které znemožňuje tomu senzoru pracovat než na zařízení které chytře využívá slabosti při měření. Není tomu tak?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • dannak

                dannak

                88.146.255.XXX
                Tak to si myslim, ze nebude. A sice proto, ze to by imho bylo prave snadno napadnutelne, ze jim brani v mereni. Aktivni braneni v mereni urcite v pravidlech podchycene je, to by jinak ta FIA musela byt opravdu jen banda tupounu.
                U jinych tymu tomu asi zamezi predevsim to, ze nemaji spravne naprogramovanou jednotku, prip. nejake dalsi komponenty.
                A druhej senzor to prave resi tim, ze z nej tym nema/nemel videt vystup a kdy meril.
                Z toho prvniho logicky data potrebuje, aby nejakym zpetnovazebnim regulatorem tym mohl hlidat, ze se pohybuje v limitu pravidel.
                U druheho uz ten vystup a indikaci, kdy meri, nema (aspon tak se to psalo). A proto, ze nevis, kdy te meri, musis byt v limitu radeji celou dobu, ne jen kdyz te meri.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  S tajnou dohodou nebudeme moci vyvrátit či potvrdit nic, můžeme jen spekulovat. Ale představ si že nějaký tým má třeba nějakou informaci nebo velmi silné důvodné podezření že to tak dělali, představ si že to po takové tajné dohodě nechá být 11 Já FIA nevěřil a nevěřím, přiznám se že ve spojení s Ferrari už vůbec, ale chci jen tu transparentnost. Chci vědět o co šlo a jestli se trest usmlouval jak se usmlouval, co se dá dělat. Ale že nevím nic a vše se domluvilo do tajností když FIA tam s něčím nebyla spokojena, to mi fakt vadí, natož ostatním týmům. Představ si DAS kde ti řekne FIA že se jim tam něco nezdá ale že se nějak spolu s Mercedesem tajně domluvili s tím, že jim bude pomáhat s dalším vývojem větrných turbín a bude jim pomáhat s lepší kontrolou řízení u ostatních 17

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Tak další pokračování netrvalo dlouho. Týmy na to poslaly dopis řídícímu orgánu FIA kde požadují odpovědi na řadu otázek ohledně kontroverze motoru Ferrari. Dopis obsahuje lhůtu do které týmy požadují odpovědi a bylo to podepsáno všemi stejnými sedmi týmy které se postavily proti dosavadnímu průběhu celé kauzy. V dopise se mimo jiné zajímají o

    1) Proč FIA cítila že není schopna prokázat své pochybnosti o zákonnosti motoru Ferrari
    2) Proč bylo dosaženo tajné dohody místo veřejné
    3) Zda by neměla být zpochybněna integrita závěrečného pořadí loňského šampionátu
    4) Co neschopnost FIA dostat se k faktům ohledně otázky zákonnosti motoru říká o schopnosti řídícího orgánu dohlížet a kontrolovat jejich technické předpisy sportu

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      FIA evidentně začíná dostávat na holou. A to je teprve začátek. Tenhle vlak bude těžké zastavit.
      Jsem hodně zvědavý kolik téhle rebelie se přenese na podepsání nové Concordské dohody. Tam Ferrari ztratí možná ještě více než je nějaký možný postih za loňskou sezónu.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.168.XXX
      Co říká FIA na to tvořit dohodu, když nenašla nic nelegálního a pouze měla podle vyjádření pocit, že to není legální?

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        No právě. FIA dala přednost tomuto řešení a můžeme jen spekulovat proč, ale rozhodně můžeme říci že absolutně nedbala na zájmy ostatních týmů které určitě touží po transparentnosti a ne tajným dohodám kde ani nevíš co se našlo, proti čemu to mělo být a co je výsledkem.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Na to ti mohu odpovědět poměrně jednoduše:
      1) Motor Ferrari splňuje měřitelné hodnoty dle požadavku pravidel, ale jeho funkčnost je jiná než FIA předpokládala že by měla být.
      2) Tajná dohoda proto, aby na jedné straně Ferrari dále nepoužívalo věci o kterých si FIA myslí že jsou v rozporu s duchem pravidel, ale zároveň nebylo prozrazeno know-how které je legální.
      3) Nemůže. Vůz Ferrari včetně motoru byl ve všech závodech uznán TK legální.
      4) Neříká to nic o schopnosti řídícího orgánu, ale o schopnosti konstruktérů nacházet šedé zony v pravidlech. Viz Renault - hmotové tlumiče, Mercedes - FRIC a DAS, RB - ohebná křídla a foukané difuzory, Ferrari - motor.

      PS: osobně mě počínání ostatních týmů připomíná ono "zloděj křičí - chyťte zloděje".

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        U všeho předpokládáš že se jedná o šedou zónu, jenže to FIA nikdy nepotvrdila a naopak dle jejího vyjádření fungování dle pravidel zpochybňuje. Kdyby tomu bylo tak jak popisuješ výše, nebyl by o legalitě pochyb a řekla by to.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        01

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Diskuze zde bývá mnohdy zábavná, ale dneska to má fakt grády. 18

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      To je snad dobře, né?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Kdyby byla věcná, tak ok. Ale tohle je to čisté exhibováni, čest vyjimkám.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Extra věcnou debatu na těchto fórech nenajdeš nikdy. Jsme tady skupina fanoušků z různých profesních skupin a né odborníků. Ono ani skupina odborníků nezaručuje debatu věcnou. Stačí se podívat na politiky. Có politiky, teď se ukazuje, že se neshodnou ani lékaři.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Ono jak může být diskuze věcná když je tak extrémní nedostatek informací, přístup FIA plodí jen další a další spekulace (což je u kontrolního orgánu hodně smutné). FIA myslím zatím každým svým dalším krokem ztrácí jen více respektu a důvěry. Pokud si FIA neuvědomí že když svou činnost nedokáže před ostatními obhájit tak je to cesta do pekel. Liberty možná bude brzy čumět co jim to z F1 zbylo. Uvědomuje si FIA vůbec že těm ostatním týmům kterých se to týká a které s Ferrari soutěží nedali krom tajností a arogance vůbec nic? Dokonce ani to že ten šlendrián už je pryč, tohle přece nemůžou myslet ani vážně.

            + 5 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              A divíš se? Dyť FIA si už hodně dlouho dělala co chtěla a jen zvyšovala poplatky za kdeco.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                No mě už napadlo zda tam ve FIA nechce někdo vystrnadit Todta že jednaj tak aby z toho byl největší průšvih 18

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama